چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ / Wednesday, 18 July, 2018

موتور جستجو چیست؟


موتور جستجو چیست؟
دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می کند؟
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسیم.
موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.
آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می‌کنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است که جستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران در دنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی)، محسوب می شود.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده، در زمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست می‌یافت زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانه‌ای قابل استفاده برای همه کرده است (از هیچ کس توقع نمی‌رود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته باشد).
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند- با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر می‌باشد.
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه می‌کند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند. به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد.
اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنها نتایج یکسانی را ارائه نمی‌دهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبرو می‌شویم. تفاوت در ارائه نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها در الگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی داده‌شان ناشی می‌شود. حتی اگر همه آنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده کنند، بازهم نتایج جستجویشان متفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر برای رده‌بندی صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند که فوق‌العاده محرمانه می‌باشد. الگوریتم نیز مجموعه ای از دستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن تصمیم می‌گیرد که سایت ها را چگونه در خروجی‌اش مرتب کند.
برای اینکه سایت ها با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده، مرتب شوند، موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعه‌ای از پارامترها اعمال می‌کند. پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانند الگوریتم آن ها ناشناخته می‌باشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جستجوگر را دوچندان می‌کنند.به اهمیت موتورهای جستجوگر از دیدگاه کاربران وب و جستجوکنندگان اطلاعات اشاره شد. آیا موتورهای جستجوگر از دیدگاه تجاری و دیدگاه یک مدیر سایت نیز مهم می باشند؟
●اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر
فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بیننده به سایت را برای موفقیت در دنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند. فرقی نمی‌کند که سایت چه می‌فروشد و چه خدماتی ارایه می دهد: اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد.
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب می‌باشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه می‌کند و چه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد. بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت شما را بیابند.
برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چگونه دیگران بدانند که شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگر را می یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر به آنچه که می خواهیم، دست می یابیم.
اگر ما اینکار را انجام می دهیم، دیگران نیز دقیقا همین کار را می کنند: جستجوی چند عبارت در یکی از موتورهای جستجوگر و مراجعه به یکی از وب سایتها. ببینیم آمارها چه می گویند:
▪۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایتها عنوان کرده اند.
▪ ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است. (منبع: SRI )
▪۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می‌شوند.
(منبع: ۷th www user survey-Georgia Institute of Technology)
همان گونه که آمارها نشان می‌دهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می‌یابند. البته تنها رده‌های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند و آنها به سایت‌های لیست شده در این رتبه‌ها مراجعه می کنند.بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند. اما آمارها چه می گویند:
▪۷۰ درصد از کاربران به هنگام جستجو حتما یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند.
▪تنها ۷ درصد از آنها سایتهای قرار گرفته در رتبه های بیستم به بعد را کلیک می کنند.
▪ ۸۵ درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند، موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند.
▪۳۳ درصد کاربران وب فکر می کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قرار دارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد.
با دقت در این آمارها، اهمیت کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می‌شود. نکته مهم دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانه سایت‌ها می‌کنند، به احتمال زیاد مخاطبان اصلی سایت مورد نظر می‌باشند و این در حالی است که هزینه چندانی نیز صرف آوردن آنان به سایت نشده است.
آمارهای ارایه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایتهایی ‌که در رتبه‌های بالا قرار نمی‌گیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود را از دست می دهند.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطب آن است که موفقیت سایت را رقم می زند. زیرا در اغلب موارد این بینندگان مخاطب سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده می خواهند.
امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می شوند. طبق آمارهای ارایه شده در ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۰۳) نزدیک به ۹۳ درصد بینندگان سایت های فعال در زمینه ارایه هدایای کریسمس را موتورهای جستجوگر فراهم کرده اند که در این بین گوگل با ۲۷ درصد در صدر ایستاده است و پس از آن یاهو با ۲۵ درصد در رده دوم قرار گرفته است.
شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ما آنجاست. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسیکه قرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند:
رقیب ما هر روز چاق تر و چاق تر می شود و ما نحیف و نحیف تر.
بازاریابی با موتورهای جستجوگر (Search Engine Marketing) نیز دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:
۱.حضور در جاهایی که خریداران ما آنجا هستند.
۲.بالاتر بودن از رقبا ( کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اینگونه از بازاریابی شامل فعالیتهای مختلفی می باشد که از مهمترین فعالیتهای آن، بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization) می باشد. در حقیقت موتورهای جستجوگر از مهمترین بینندگان هر سایتی هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید: سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد. به عنوان مثال مرورگرها می توانند صفحات را با وجود بعضی از خطاها در کدهای آنها، به کاربران نمایش دهند اما موتورهای جستجوگر تا این حد مهربان نیستند. خوشبختانه توجه به موتورهای جستجوگر در طراحی سایت، آنرا برای کاربران سایت هم قابل استفاده تر می کند.
بهینه سازی سایت به معنای به کارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلکه در اغلب موارد به کارگیری و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولا تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جستجوگر دارند.ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جستجوگر مهم و عمده، بایگانی شدن هر چه بیشتر صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا پنجم نتایج جستجوی آنهاست.
متخصصین بسیاری در تلاش‌اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجوگر را شناسایی کنند تا بتوانند به کمک آنها به رتبه‌های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند.
البته به موازات آنها، موتورهای جستجوگر نیز روز به‌ روز الگوریتم های خود را هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از الگوریتم‌هایشان می‌افزایند.
چیزی که امروزه این متخصصان با تاکید بر آنها قصد بهبودی رتبه های سایت های خود را دارند، تنها تجربه است و نه یافته های علمی ثابت شده از اسرار بسیار موتورهای جستجوگر.
خلاصه:
▪موتور جستجوگر ابزاری است که کاربران اینترنت به کمک آنها سایت ها را می یابند.
▪ نتایج جستجوی تمام موتورهای جستجوگر دقیق نیست.
▪بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر می تواند خواسته آنها را برآورده کند.
▪راههای بسیاری برای دسترسی به سایتها وجود دارد اما موتورهای جستجوگر همواره راهکار اساسی بوده اند.
▪تجارت الکترونیک به شدت خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است و همه سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند.
▪اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولا با شکست همراه می باشد.


منبع : ایران سئو

مطالب مرتبط

Googlebot، روبات جست‌وجوگر

Googlebot، روبات جست‌وجوگر
بدون شک هر یک از ما هنگامی که موضوعی را در اینترنت جست‌وجو کرده‌ایم با لیست مفصلی از اطلاعات مواجه شده‌ایم که در بیشتر مواقع با دریافت مطالبی که در صدر فهرست هستند به مقصود خود رسیده‌ایم. google به عنوان مهمترین مخزن اطلاعات جهان از مکانیسم‌های ویژه‌ای برای طبقه‌بندی و نیز اولویت‌گذاری مطالب استفاده می‌کند. googlebot روبات جست‌و‌جوگری است که فهرستی طبقه‌بندی شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به کاربر ارائه می‌دهد. در واقع مانند یک روبات خزنده عمل می‌کند بدین ترتیب که در بین صفحات سایت‌ها حرکت کرده و تمامی اطلاعات را در یک محل ذخیره می‌کند و برای استفاده آسان‌تر فهرستی از آنها تهیه می‌نماید.
اصطلاحا می‌گویند googlebot مانند عنکبوتی عمل می‌کند که قادر است تمامی تارهای شبکه خود را زیر نظر داشته و با سرعتی زیاد روی آنها حرکت کند. googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را می‌پیماید و حتی تمامی پیوندهای بین صفحات را برای یافتن اطلاعات جست‌و‌جو می‌کند. به عبارتی مانند یک web browser عمل می‌کند. google از سه قسمت مجزا تشکیل شده است:
▪ ابتدا googlebot در بین شبکه‌ها حرکت می‌کند در این رفت‌وآمد بین صفحات، مطالب گوناگون را جست‌و‌جو کرده و می‌یابد.
▪ کلمات پیدا شده در روی هر صفحه در قالب فهرستی طبقه‌بندی شده ذخیره می‌شوند، بدیهی است که این فهرست بسیار بزرگ خواهد بود و در یک پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگ ذخیره می‌گردد. googlebot به صفحات پیمایش شده شماره‌ای مشخص می‌دهد و کلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست‌بندی می‌کند. با پیمایش هر صفحه، موضوعات و مطالبی جدید به این فهرست اضافه می‌شود. در هنگام جست‌و‌جو برای فهرست کردن مطالب google به طور اتوماتیک فضاهای خالی، برخی علامات و نقطه‌گذاری‌ها، کلمات تکراری و نیز واژه‌هایی از قبیل the, is, on, or, of , how, why , را حذف می‌کند و تمامی حروف را به اندازه کوچک تبدیل می‌نماید. این مسئله خود باعث سرعت بیشتر خواهد شد.
▪ آخرین مرحله، پاسخ به درخواست کاربر است. هنگامی که کاربر در رابطه با موضوعی پرسشی می‌کند یا کلمه خاصی را در محیط google تایپ می‌کند googlebot به جست‌و‌جو در فهرست تهیه شده، می‌پردازد و هر آنچه را که در پایگاه داده‌های خود ذخیره کرده است بر اساس اولویت تعیین شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدیهی است که با استفاده از این روش شاخص‌گذاری سرعت دسترسی به اطلاعات بسیار بالا می‌رود زیرا هنگام جست‌و‌جوی مطلبی خاص google ابتدا در فهرست الفبایی خود به دنبال کلمه موردنظر گشته و سپس براساس شاخص یا آدرس مشخص آن در پایگاه داده‌های خود می‌یابد. اما برای اولویت‌بندی مطالب، google چندین فاکتور را درنظر می‌گیرد که برخی از آنها عبارت است از: طراحی مناسب، داشتن پیوندهایی دقیق به سایت‌های دیگر، اعتبار و شهرت سایت و نیز میزان استقبال کاربران از آن می‌باشد.
در بین فاکتورهای تعیین کننده اولویت، آنچه از همه موارد مهم‌تر است پیوندهای مناسب صفحات یک سایت به سایت‌های دیگر می‌باشد که هر اندازه دقیق‌تر و همچنین از تعداد بیشتری برخوردار باشد آن سایت از جایگاه بالاتری در فهرست جست‌و‌جو برخوردار است. عامل مهم دیگری که باعث صدرنشینی سایتی می‌شود میزان جست‌و‌جو و دیدن آن از طرف کاربران است در واقع هر چه میزان استقبال از آن بیشتر باشد در اولویت بالاتری قرار خواهد گرفت. google این امکان را به مدیر شبکه یا طراح سایت می‌دهد که در صورت تمایل با استفاده از تمهیداتی خاص اطلاعات را در دسترس دیگران قرار دهد یا مانع از دیدن و استفاده داده‌ها و اطلاعات مربوطه شود. طراح سایت یا شبکه می‌تواند با اجرای فایل robots.txt و یا اضافه کردن عبارت زیر به صفحه سایت خود اطلاعات آن را قابل دسترس برای googlebot نماید.
روش دیگر ، معرفی سایت در آدرس www.google.com/addurl.html می‌باشد در واقع با بکاربردن چنین روش‌هایی، سایت‌های گوناگون خود را به googlebot معرفی می‌کنند تا در لیست پیمایش آن قرار گیرند و در فهرست طبقه‌بندی شده آن جایی مناسب را به خود اختصاص دهند. بدیهی است که هر چه اطلاعات و محتوای سایتی در رده‌بندی بالاتر باشد امکان دسترسی و دیده شدن بیشتر خواهد بود. بعضی از سایت‌ها با ایجاد پیوندهایی به سایت‌های مهم و شناخته شده سعی می‌کنند تا بیشتر مطرح شوند، زیرا googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را اعم از پیوندها و صفحات مرتبط، جست‌و‌جو می‌کند و با درنظر گرفتن تعداد پیوندها، سایت موردنظر را در رده‌ای مناسب قرار می‌دهد. هنگامی که کاربر کلمه‌ای را از طریق google جست‌و‌جو می‌کند، googlebot از سرور شبکه درخواست می‌کند تا کلمه موردنظر را در فهرست طبقه‌بندی شده شناسایی کرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس اولویت تعیین شده به نمایش درآورد.
درواقع googlebot شامل تعداد زیادی از اطلاعات وب سایت‌هاست و googlebot.com شامل آدرس‌های آنهاست. Googlebot دارای دو نوع شناخته شده است: deepbot , freshbot deepbot در سایت‌ها و شبکه‌ها جست‌و‌جو می‌کند و تمامی اطلاعات، داده‌ها و پیوندهای صفحات را بررسی کرده و بطور کامل در سرور خود بارگذاری می‌نماید. در نهایت اطلاعات ذخیره شده را طبق روش‌هایی خاص فهرست‌بندی می‌کند. deepbot در فواصل زمانی مشخص که اغلب یک ماه یک بار است، اطلاعات سایت‌ها را جست‌و‌جو کرده و آنها را در محل سرور خود ذخیره می‌نماید.
Fresh bot نیز در سایت‌ها و شبکه‌های گوناگون جست‌و‌جو کرده و اطلاعات بروز شده که تازه و جدید هستند را پیدا می‌کند و آنها را در سرور خود بار گذاری می‌کند. در واقع freshbot برای سایت‌هایی تعبیه شده است که اطلاعات و محتوای آنها دائما تغییر می‌کند به عبارتی دائما بروز رسانی می‌شوند.
google برای پیمایش صفحات دارای انواعی است که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند:
▪ Googlebot انتخاب و پیمایش صفحات سایت‌ها
▪ Mediabot این پیمایش از اهمیت بالایی برخوردار است ابتدا به تجزیه و تحلیل صفحات سایت‌ها می‌پردازد و در نهایت پیوند معنی داری بین مطالب و موضوعات مرتبط ایجاد می‌کند. این پیمایش منحصر به جنبه‌ای خاصی از موضوعات نمی‌شود، در واقع ایجاد ارتباط منطقی بین موضوعات گوناگون در هنگام جست‌و‌جوی مطالب از مواردی است که دارای اهمیت ویژه‌ای است. طراح سایت می‌تواند با اضافه کردن این عبارت user-agent:mediapartners-google* از این ویژگی استفاده نماید.
▪ Imagebot برای پیمایش صفحاتی است که تصاویری در آنها وجود دارد. رتبه‌بندی آن نیز اغلب از روی کلمات کلیدی است که هدف و مقصود تصویر را می‌رساند ولی از روی نام فایل تصویری، تیتر، زیرنویس و یا متن حاشیه عکس نیز رده‌بندی صورت می‌گیرد. از طرفی با اضافه کردن عبارت زیر و استفاده از این تکنیک از پهنای باند، استفاده بهینه می‌شود. user-agent:googlebot-image
▪ Googlebot-mobile برای پیمایش محتوای اطلاعات موبایل است. با این تکنیک محتوای سایت‌های مربوط به موبایل تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی می‌شود. کاربران موبایل می‌توانند سایت‌ها، مطالب و موضوعات موردنظر خود را از طریق google mobile web روی دستگاه تلفن همراه خود جست‌و‌جو نمایند. برای قرارگیری سایت در فهرست رده‌بندی، عبارت زیر لازم است. user-agent:googlebot-mobile
▪ Adsbot پیمایش و تجزیه و تحلیل کلمات نشاندار یا کلیدی در صفحات سایت‌های تبلیغاتی است. تجزیه و تحلیل محتوای سایت کمک می‌کند تا کیفیت سایت به منظور رتبه‌بندی انجام شود. البته google برای تبلیغات روش دیگری نیز دارد که آن CTR (click through rate) است که اگر سایتی در اولویت رده‌بندی قرار گیرد می‌بایست برای هر دفعه‌ای که کاربر از آن سایت دیدن می‌کند به عبارتی روی آن کلیک می‌کند تا مبلغی مشخص از طرف دارنده سایت به شرکت google واریز شود. برای وارد شدن به رده‌بندی عبارت زیر لازم است. user-agent:adsbot-google
این مسئله که چگونه googlebot در بین اطلاعات بدست آمده فهرستی تهیه می‌کند و با چه منطقی اطلاعات را اولویت‌بندی می‌کند موضوع بسیار جالبی است که شرکت google هزینه و وقت زیادی را صرف آن کرده است. این شرکت در فواصل زمانی معین روش‌های جدیدی را جایگزین شیوه‌های قدیمی می‌نماید تا از سوءاستفاده بعضی افراد که می‌خواهند مطلب یا سایت خود را در اولویت قرار دهند، جلوگیری کند. امروزه اغلب شرکت‌های تجاری دارای سایت‌هایی هستند که محصولات خود را از طریق اینترنت به عموم مردم عرضه نمایند و در دنیای تجارت امروزه تبلیغات در تمامی عرصه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. شرکت‌های تجاری و بازرگانی امروزه هزینه زیادی برای تبلیغات و به بیانی دیگر مطرح شدن می‌پردازند.
واضح است هر چه نام و خدمات شرکتی در لیست جست‌و‌جو google بالاتر باشد توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و یقینا در موفقیت آن شرکت نقش بسزایی دارد. البته خدمات ویژه‌ای در google تعبیه شده است که افراد برای تبلیغات شرکت یا محصول خود می‌توانند با پرداخت مبلغی پول بین اولین، دومین و سومین تبلیغ قرار گیرند زیرا کارشناسان این امر معتقدند که تبلیغاتی موفق‌تر است که در سه گزینه اول قرار گیرد و طبق آمار بدست آمده اولویت سه تای اول باعث می‌شود تا فروش شرکت‌ها ۳۰% افزایش یابد. در رابطه با مطالب و موضوعات متفاوت اعم از علمی، اجتماعی، سیاسی و ... به همین منوال است. در لیستی که googlebot تهیه می‌کند هر چه مطالب در بین اولین‌ها باشد، امکان دیده شدن آنها بیشتر است.
google به طور اتوماتیک و هوشمند آدرس‌هایی را حذف می‌کند که موجب اغفال کاربران می‌شوند و تنها هدفشان قرارگیری در صدر فهرست google است و حتی در شرایطی صفحات این سایت‌ها را به صفحات مرتبط با موضوع، پیوند می‌دهد و یا آنها را برای مدتی غیر قابل دسترس و غیر قابل دیدن می‌نماید. به این ترتیب سایت موردنظر در گروه فهرست‌بندی قرار نمی‌گیرد و از دامنه googlebot خارج می‌شود. موتور جست‌و‌جو google بر اساس روش پیمایش موازی طراحی شده است که این روش نسبت به روش‌های دیگر از سرعت بالاتری برخوردار است زیرا به طور همزمان در بین هزاران کامپیوتر به جست‌و‌جوی اطلاعات می‌پردازد و تمامی مطالب را روی سرور خود بارگذاری می‌کند تا در هنگام درخواست کاربران در رابطه با موضوعی یا مطلبی خاص تنها جست‌و‌جو در سرور google صورت گیرد و نیازی به کنترل کردن تمامی شبکه‌ها و سایت‌ها نباشد این ویژگی خود باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

وبگردی
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مشغول باشید تا دلارهای رانتی به مقصد برسد
مشغول باشید تا دلارهای رانتی به مقصد برسد - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.
قصور تاریخی دولت
قصور تاریخی دولت - چه باید کرد؟ پرسشی که نوبخت پرسیده است، اما شاید به دنبال پاسخ آن نباشد. در شرایط کنونی دولت و حامیان اصلی آن در مظان این اتهام تاریخ قرار خواهند گرفت که چرا به دنبال طرح و پاسخ مهم‌ترین سوال شرایط بحرانی کنونی نرفتند.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند