پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / Thursday, 19 July, 2018

باستر کیتون‌؛ صورت‌ سنگی‌ بزرگ‌


باستر کیتون‌؛ صورت‌ سنگی‌ بزرگ‌
واقعا كسی‌ می‌تواند ادعا كند بازیگری‌ كیتون‌ بهتر از چاپلین‌ بود؟ مقایسه‌ نخستین‌ روزهای‌ كیتون‌ با اوج‌گیری‌ بازیگری‌ چاپلین‌ در «سیو وردو» یا «لایم‌ لایت‌» دشوار است‌، اما حقیقت‌ دارد كه‌ كیتون‌ نیز یكی‌ از حیرت‌آورترین‌ بازیگران‌ سینمای‌ صامت‌ است‌.
برای‌ چاپلین‌، محتوا مقدم‌ بر شكل‌ بود. شخصیت‌، موقعیت‌ و مضمون‌ برای‌ او، عوامل‌ بنیادین‌ بودند و دوربین‌ ابزاری‌ غیرهنرمندانه‌ و صرفا وسیله‌یی‌ برای‌ ضبط‌ صحنه‌ بود. در حالی‌ كه‌ قضیه‌ برای‌ كیتون‌ برعكس‌ بود. شكل‌ بر مضمون‌ تقدم‌ داشت‌ و او شخصا شیفته‌ فناوری‌ دوربین‌ بود. برای‌ چاپلین‌ كافی‌ بود كه‌ هر قالب‌ فیلم‌ با عملكردهای‌ نمایشی‌ پر شود و از این‌ رو شكل‌ فیلم‌هایش‌ تئاتری‌ و استودیویی‌ به‌ نظر می‌رسند. برعكس‌ برای‌ كیتون‌، مكان‌ و چشم‌انداز در پرتو حركت‌، پویایی‌ و جلوه‌های‌ ویژه‌ بصری‌ از اهمیت‌ بسیار برخوردارند. چاپلین‌ همواره‌ در بند واقع‌گرایی‌ بود و كیتون‌ كم‌ و بیش‌ به‌ فرا واقع‌گرایی‌ پهلو می‌زد.
كیتون‌ درباره‌ مفهوم‌ شخصیت‌ آثارش‌ می‌گفت‌: «شخصیت‌ بر اساس‌ موقعیتی‌ كه‌ خلق‌ می‌كنید بنا می‌شود.» برخلاف‌ ولگرد چاپلین‌ كه‌ به‌ قول‌ كیتون‌: «همیشه‌ و همه‌ جا یكی‌ بود»، كیتون‌ شخصیت‌ هایش‌ را بسیار متنوع‌ خلق‌ می‌كرد و بیشترین‌ تاثیر طنز را از موقعیت‌های‌ مختلف‌ می‌گرفت‌.
مایه‌ ها و موقعیت‌های‌ فیلم‌های‌ كیتون‌ آشنا بودند؛ یا اختلاف‌های‌ خانوادگی‌ از نوع‌ تقابل‌ بین‌ پدر و پسر یا مرد كوچك‌ در برابر نیروهای‌ طبیعت‌. اما شخصیت‌ سینمایی‌ كیتون‌ براستی‌ نوآورانه‌ بود. گرچه‌ پیش‌ از آن‌ هیچ‌ كس‌ چنین‌ به‌ دوربین‌ خیره‌ نشده‌ بود (طوری‌ كه‌ اغلب‌ پهنای‌ چهره‌ سرد و چشمان‌ بازش‌ را بیش‌ از نیمرخش‌ به‌ یاد می‌آوریم)، اما هیچ‌گاه‌ بازی‌ همذات‌ پندارانه‌یی‌ ارایه‌ نداد. این‌ ویژگی‌ او اغلب‌ با احساسات‌ گرایی‌ چاپلین‌ مقایسه‌ شده‌ است‌ و گفته‌ می‌شود او به‌ همین‌ دلیل‌ در زمان‌ خود، كمتر از چاپلین‌ یا حتی‌ هرولد لوید محبوب‌ عام‌ بود.
باستر كیتون‌ در مورد چهره‌اش‌ می‌گوید: «یكی‌ از اولین‌ چیزهایی‌ كه‌ توجه‌ مرا جلب‌ كرد، این‌ بود كه‌ هر زمان‌ می‌خندیدم‌ یا نشان‌ می‌دادم‌ چقدر خوشحالم‌، احساس‌ می‌كردم‌ مردم‌ بطور طبیعی‌ نمی‌خندند. بنابراین‌ شروع‌ كردم‌ به‌ خیره‌ و مات‌ نگریستن‌، نخندیدن‌ و زل‌ زدن‌ مانند جادو شده‌ها».
به‌ این‌ ترتیب‌، منشا چهره‌ بی‌روح‌ و جدی‌ اما بیانگر كیتون‌ آشكار می‌ شود. زندگی‌ نگار كیتون‌ می‌گوید: «چهره‌ او مناسب‌ سكوت‌ بود. بی‌حركتی‌ چهره‌ او و بی‌صدایی‌ سینمای‌ صامت‌ یكدیگر را كامل‌ می‌كردند. سكوت‌ او توجه‌ را بر می‌انگیخت‌ و بیانش‌ همدردی‌ را.» وقتی‌ از او پرسیده‌ شد چرا در فیلم‌ها نمی‌خندد، گفت‌: «راه‌های‌ دیگری‌ هم‌ برای‌ ابراز خوشحالی‌ هست‌.»كیتون‌ همواره‌ در پاسخ‌ به‌ اینكه‌ چرا روش‌ صامت‌ خود را حفظ‌ نمی‌كند، مدعی‌ بود كه‌ با سینمای‌ ناطق‌ مشكلی‌ ندارد. اما هنوز تصور اینكه‌ تمامی‌ جلوه‌ها بصری‌ او با صدا نیز همین‌ تاثیر را داشته‌ باشند، دشوار است‌. افزون‌ بر این‌، نكته‌یی‌ دیگر در كیتون‌ بود كه‌ او را بیش‌ از پیش‌ به‌ دوران‌ صامت‌ مربوط‌ می‌ساخت‌. «سكوت‌ با روش‌ و ذاتش‌ درآمیخته‌ بود.» او صامت‌ترین‌ كمدین‌ سینمای‌ صامت‌ بود، چون‌ حتی‌ تبسمی‌ ناچیز بر چهره‌اش‌ همچون‌ فریادی‌ جلوه‌گر می‌شد.
از دید بسیاری‌ از منتقدان‌، روش‌های‌ نمایشی‌ چاپلین‌ به‌ رغم‌ بهره‌بردن‌ از موضوع‌هایی‌ معاصر، در ملودرام‌های‌ زمان‌ ویكتوریا ریشه‌ دارد، در حالی‌ كه‌ فیلم‌های‌ كیتون‌ به‌ رغم‌ موضوع‌های‌ ساده‌، بی‌ادعا و غیرسیاسی‌شان‌، جلوه‌ های‌ پویاتری‌ از رسانه‌یی‌ نوین‌ را بویژه‌ برای‌ نسل‌های‌ فردا به‌ نمایش‌ می‌گذارند.كارنامه‌ كیتون‌ با بازی‌های‌ كوتاه‌ و درخشان‌ او در سانست‌ بولوار (۱۹۵۰) بیلی‌ وایلدر و لایم‌ لایت‌ (۱۹۵۲) چاپلین‌، كامل‌ می‌شود. او پیش‌ از مرگ‌ شاهد توجه‌ دوباره‌ به‌ آثارش‌ بود، اگرچه‌ به‌ قول‌ خودش‌ «سی‌سال‌ دیر»؛ و واپسین‌ بار كه‌ در انظار عمومی‌ دیده‌ شد، در جشنواره‌ ونیز (۱۹۶۵) در میان‌ استقبال‌ بی‌نظیر حضار بود كه‌ گفت‌: «نخستین‌ بار است‌ كه‌ میهمان‌ جشنواره‌یی‌ هستم‌، اما امیدوارم‌ آخرین‌ بار نباشد» كه‌ بود.
كیتون‌ می‌گوید: «بسیاری‌ به‌ دلیل‌ نوع‌ نگریستن‌ من‌ در نمایش‌ و سینما فكر می‌كنند در زندگی‌ خصوصی‌ نیز ناامید و بدون‌ عشق‌ بودم‌، اما واقعیت‌ ندارد. تا جایی‌ كه‌ به‌ یاد می‌آورم‌، خودم‌ را خوشبخت‌ احساس‌ كرده‌ام‌.» اما شاید خوشبخت‌های‌ واقعی‌ ما هستیم‌ كه‌ همواره‌ نظاره‌گر لطف‌ و نشاط‌ او بوده‌ایم‌.


منبع : روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط

«ازدواج‌ به‌ سبک‌ ایرانی‌»؛ فیلمی‌ برای‌ گذراندن‌ یک‌ بعدازظهر خالی‌

«ازدواج‌ به‌ سبک‌ ایرانی‌»؛ فیلمی‌ برای‌ گذراندن‌ یک‌ بعدازظهر خالی‌
«ازدواج‌ به‌ سبك‌ ایرانی‌» اولین‌ تجربه‌ كارگردانی‌ حسن‌ فتحی‌ در عرصه‌ سینما است‌ كه‌ از روز چهارشنبه‌ ۱۶ فروردین‌ماه‌ در ۱۹ سینمای‌ تهران‌ به‌ روی‌ پرده‌ رفته‌ است‌ و ظاهراً از فروش‌ خوبی‌ هم‌ برخوردار است‌. حسن‌ فتحی‌ پس‌ از كارگردانی‌ سریال‌های‌ تاریخی‌ موفقی‌ چون‌ «شب‌ دهم‌» و «روشن‌تر از خاموشی‌» در اولین‌ تجربه‌ سینمایی‌اش‌ به‌ سراغ‌ موضوعی‌ كمدی‌ اجتماعی‌ رفته‌ است‌ و قصه‌ یك‌ خانواده‌ سنتی‌ را روایت‌ می‌كند؛ پدر خانواده‌ كه‌ یك‌ حاجی‌ بازاری‌ متعصب‌ (داریوش‌ ارجمند) است‌ رفتارهای‌ سختگیرانه‌یی‌ را در قبال‌ دختر و پسرجوانش‌ اعمال‌ می‌كند و محدودیت‌های‌ فراوانی‌ برایشان‌ به‌ وجود می‌آورد.
اما دایی‌ نسبتاص جوان‌ خانواده‌ (سعید كنگرانی‌) سعی‌ دارد این‌ وضعیت‌ را تا حدودی‌ تغییر دهد و دختر حاجی‌ (شیلا خداداد) را برای‌ كار به‌ آژانس‌ هواپیمایی‌ خودش‌ می‌برد. در آنجا دختر با جوانی‌ اروپایی‌ روبرو شده‌ و آن‌ دو دلباخته‌ هم‌ می‌شوند و تصمیم‌ به‌ ازدواج‌ می‌گیرند، اما قانع‌ كردن‌ حاجی‌ بازاری‌ متعصب‌ برای‌ موافقت‌ با این‌ ازدواج‌ راه‌ دشواری‌ را پیش‌ روی‌ اهالی‌ خانواده‌ و خصوصاً «دایی‌» قرار می‌دهد و حوادث‌ بامزه‌ و خنده‌داری‌ را به‌ وجود می‌آورد.
داریوش‌ ارجمند، سعید كنگرانی‌، فاطمه‌ گودرزی‌، شیلاخداداد، محمدرضا شریفی‌نیا، لادن‌ طباطبایی‌ و حسام‌ نواب‌صفوی‌ بازیگران‌ اصلی‌ فیلم‌ «ازدواج‌ به‌ سبك‌ ایرانی‌» هستند كه‌ در نخستین‌ تجربه‌ كارگردانی‌ حسن‌ فتحی‌ در قالب‌ نقش‌هایی‌ كمدی‌ ظاهر شده‌اند.
اولین‌ فیلم‌ بلند كارگردانی‌ كه‌ پیش‌ از این‌، سیاه‌ مشق‌هایش‌ را در تلویزیون‌ با ساخت‌ سریال‌های‌ پرهزینه‌ و پرلوكیشن‌ و پربازیگر تاریخی‌ انجام‌ داده‌ (و این‌ خود یك‌ مساله‌ بامزه‌ به‌ شمار می‌آید كه‌ چگونه‌ آدمی‌ كم‌ تجربه‌ می‌تواند و اجازه‌ دارد چنان‌ كارهایی‌ را بسازد)، اگرچه‌ ناشیگری‌های‌ مرسوم‌ فیلم‌ اولی‌ها را ندارد، اما فاقد آن‌ «چیز»ی‌ است‌ كه‌ بتواند حسن‌ فتحی‌ را در سینما ماندگار كند و بعید نیست‌ كه‌ او پس‌ از این‌ باز هم‌ به‌ همان‌ روند سریال‌ سازی‌اش‌ بازگردد و هر از چندگاهی‌ با كمك‌ تهیه‌كننده‌یی‌، فیلمی‌ هم‌ بسازد و روزی‌ بگذراند... اما «ازدواج‌ به‌ سبك‌ ایرانی‌» چیزی‌ بیشتر از این‌ نشان‌ نمی‌دهد... بله‌، فتحی‌ در كار با انبوه‌ بازیگران‌ تبحر نشان‌ می‌دهد (كه‌ این‌ از تجربه‌ سریال‌سازی‌اش‌ می‌آید)، فیلمش‌ طراحی‌ صحنه‌ پر و پیمانی‌ دارد، قصه‌اش‌ را تقریباً راحت‌ تعریف‌ می‌كند و... در كل‌ اثر مفرح‌ و سرگرم‌كننده‌یی‌ است‌ و جان‌ می‌دهد برای‌ گذراندن‌ یك‌ بعدازظهر خالی؛ اما آن‌ ویژگی‌ و تشخصی‌ را كه‌ باید یك‌ فیلم‌ سینمایی‌ از آن‌ برخوردار باشد ندارد. چه‌ در قصه‌گویی‌ و چه‌ در ساختار تصویری‌ و نمایشی‌. «ازدواج‌ به‌ سبك‌ ایرانی‌» از منطق‌ سریال‌سازی‌ عامه‌ پسند تلویزیونی‌ بهره‌مند است‌. شخصیت‌های‌ سیاه‌ و سفید مطلق‌ با منطق‌ كارتونی‌شان‌ (مثل‌ شخصیت‌ حسام‌نواب‌ صفوی‌ و پدرش‌ محمدرضا شریفی‌نیا) یا ریشه‌ در فیلمفارسی‌ سخیف‌ دارند یا سریال‌های‌ تلویزیونی‌. آن‌ مزه‌ پرانی‌های‌ «سعید كنگرانی‌» خیلی‌ خواسته‌ شده‌ شبیه‌ «پرویز صیاد» در «دایی‌ جان‌ ناپلئون‌» باشد و... البته‌ ساختار تصویری‌ هم‌، با اینكه‌ كوشیده‌ شده‌ به‌ نسبت‌ تلویزیون‌ بیشتر از نماهای‌ لانگ‌ شات‌ (دور) استفاده‌ شود، اما باز هم‌ یك‌ چیزی‌ آن‌ را به‌ تلویزیون‌ ربط‌ می‌دهد. سادگی‌ و تخت‌ بودن‌ پلان‌ها در عین‌ شلوغ‌ بودنشان‌، نگاه‌ یك‌ كارگردان‌ تلویزیون‌ را نشان‌ می‌دهد و البته‌ شاید هم‌ این‌ مساله‌ تقصیر سابقه‌ تلویزیونی‌ موفق‌ حسن‌ فتحی‌ باشد و مسلماً اگر این‌ فیلم‌ مثلاً اولین‌ تجربه‌ او بود، چنین‌ دیدگاهی‌ در مورد فیلم‌ او به‌ وجود نمی‌آمد...
با همه‌ این‌ مسائل‌ «ازدواج‌ به‌ سبك‌ ایرانی‌» یك‌ كمدی‌ شیرین‌ است‌ كه‌ وقت‌ را پر می‌كند و اوقات‌ نسبتاً خوشی‌ را برای‌ یك‌ بعدازظهر بهاری‌ رقم‌ می‌زند. قدر همین‌ را باید دانست‌. آنهایی‌ كه‌ از تلویزیون‌ می‌آیند، حداقل‌ این‌ حسن‌ را دارند كه‌ تماشاگر و نحوه‌ قلقلك‌ دادن‌ او را می‌شناسند و در سینمایی‌ كه‌ در آن‌ گویا تماشاگر به‌ هیچ‌ گرفته‌ شده‌ یا اینكه‌ برای‌ تماشاگر جذب‌ كردن‌ از سخیف‌ترین‌ راه‌ها مثل‌ فیلم‌های‌ «شارلاتان‌» و «چپ‌دست‌» استفاده‌ می‌شود، این‌ خودش‌ غنیمتی‌ است‌.

نگار باباخانی‌

وبگردی
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج - دو چهره مشهور تلویزیون نیز از مواهب موسسه ثامن الحجج بی نصیب نبوده‌اند. مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مائده‌ها و دلارهای رانتی
مائده‌ها و دلارهای رانتی - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی  ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی !
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی ! - یکی از بحث های جنجالی دکتر فیاض در سال های اخیر اظهار نظر او در مورد وقوع بحران جنسی در ایران بوده است که حالا او معتقد است تبدیل به انقلاب جنسی شده است. با او در این زمینه مصاحبه مفصلی انجام دادیم که به زودی منتشر می شود. بخشی از این مصاحبه که درباره برنامه دورهمی است را تماشا کنید.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.