جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ / Friday, 20 July, 2018

پیشوای صادق


پیشوای صادق
در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و در زمانی كه رهبری جامعه؛ مهمترین مساله نهضت اسلامی بود؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ‏آیهٔ الله خامنه‏ای (دامت ‏بركاته) چند سخنرانی درباره تحلیل ‏زندگانی امام ششم(ع) ایراد كرد كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحت عنوان «پیشوای صادق(ع‏)» توسط انتشارات سید جمال منتشرگردید. تاریخ دقیق انجام سخنرانی معلوم نیست ولی بین سالهای‏۴۵ تا۵۰ شمسی بوده و در بین سال های ‏۵۸ تا ۶۰ شمسی منتشر شده است. در هر حال محتوای كتاب هرچند مختصر است، اما یكی از بهترین تحلیل‏های سیاسی ‏درباره عملكرد امام صادق(ع) به شمار میآید. مباحث این اثر وزین با رعایت امانت و براساس ترتیب و نظم كتاب به طور خلاصه عبارت ‏از چند نكته ذیل است:
۱- دو قضاوت درباره امام صادق(ع) دربین مردم وجود دارد كه ‏هر دو محل تأمل است. قضاوت اول حمایت ‏آمیز است: آن امام بزرگ، فرصتی طلایی برای تعلیم و تربیت ‏به دست آورد و چنان غرق در نشرعلم و دین شد كه نتوانست ‏به فریضه امر به معروف و نهی از منكرعمل كند و ناچار شد در مقابل حكام ظلم و جور به مدح و ستایش وتملق بپردازد!
قضاوت دوم اعتراض‏آمیز است: او در زمانی كه ظلم و جنایت از در و دیوار می‏بارید، ره عافیت در پیش گرفت و از رسالت‏انسانی یك رهبر غفلت ورزید و به درس و بحث دل خوش كرد! در حالی ‏كه شیعیانش گرفتار تعقیب و زندان و شكنجه و تبعید و قتل و غارت‏ بودند!
۲- هیچ یك از آن دو قضاوت، پایه و مایه استوار و صحیحی ندارد. هردو قضاوت براساس چند روایت مجعول شكل گرفته است كه دقت درمحتوای آن، ساختگی بودن آن را آشكار می‏سازد، زیرا ساحت رفیع ‏امامت ‏بسی پاكتر و والاتر از آن است كه آلوده به تملق و ستایش ‏، آن هم نسبت ‏به طاغوت‏ها و ستمگران گردد. علاوه برآن كه ‏برخی از این روایات، اساساً سند ندارد.
۳- در برخی از روایات مذكور كه سندی برای آن ذكر شده، راوی‏ شخصی است ‏به نام «ربیع حاجب». «ربیع» كیست؟ ربیع آجودان مخصوص ‏منصور خلیفه عباسی و به تعبیر آن روز حاجب او بود. او نزدیك ‏ترین و مورد اعتماد ترین شخص در دستگاه منصور بود و در سال‏۱۵۳ هجری به مقام وزارت نیز رسید و تا آخر زندگی منصور (سال‏۱۵۸ هجری) در پست وزارت باقی ماند. شگفت آور است كه عاقلی، سخن ‏نزدیك ترین یار خلیفه را درباره ذلت و تضرع دشمن خلیفه، بی‏هیچ ‏تحقیق و جستجویی بپذیرد!
۴- قضاوت دوم (قضاوت اعتراض‏آمیز) سخنی است ‏شبیه داوری‏های شرق‏ شناسان كه غالباً آلوده به غرض یا برخاسته از جهل و بی‏ خبری و مبتنی بر بینش مادی و الحادی است‏ ، مانند قضاوت خاورشناس یهودی، «فیلیپ حتی» درباره صلح امام حسن(ع) و قضاوت خاورشناس ماركسیست؛ پطروشفسكی درباره بعثت رسول اكرم(ص).
۵- نظریه و داوری صحیح درباره امام صادق(ع) و سایر امامان‏علیهم السلام ، قضاوت سومی است كه با تحقیق درمنابع و مآخذ ودقت در آن به دست می‏آید و آن این است: امامان شیعه، همانند خود پیامبر(ص) هدفی‏ جز این نداشتند كه نظام عادلانه اسلامی را با همان ‏ویژگی‏ها و اهدافی كه قرآن روشن كرده ، ایجاد كرده و یا استمراربخشند. زیرا امامت، تداوم نبوت است. براین اساس، برنامه عمومی‏ امامان علیهم السلام دو بخش اساسی و انفكاك ‏ناپذیر داشت:
الف) تبیین ایدئولوژی اسلام.
ب) تامین قدرت اجرایی و اجتماعی.
۶- امامت را از نظر تاریخی به چهار دوره می توان تقسیم كرد:
الف) سكوت.
ب) قدرت.
ج) شهادت.
د) جهادی دیگر.
دوره اول از رحلت رسول اكرم(ص) شروع شد و با آغاز حكومت‏ امیرالمؤمنین(ع) پایان یافت.
دوره دوم؛ دوره حكومت امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) است.
دوره ‏سوم عبارت از بیست ‏سال میانه صلح امام حسن(ع) (سال ۴۱ هجری) و شهادت امام حسین(ع) (سال ۶۱ هجری) است.
دوره چهارم؛ بعد ازشهادت سیدالشهداء(ع) تا دو قرن بعد و آغاز غیبت است.
۷- امیرالمؤمنین علی(ع) در دوره اول كه بیست و پنج ‏سال‏ به طول انجامید، برای حفظ اسلام و جلوگیری از اختلاف، نه تنها دست ‏به ‏قیام مسلحانه نزد و در برابر غاصبان حكومت ‏، سكوت كرد ، بلكه از روی كمال علاقه و دلسوزی نسبت‏ به اسلام و جامعه اسلامی،آنان را یاری و در مسائل سیاسی، نظامی و غیره راهنمایی كرد؛ چنانچه مستندات این مطلب در نهج‏البلاغه و كتب تاریخ موجود است.
۸- دوره دوم هرچند بسیار كوتاه و در حدود پنج ‏سال بود، اما یك حكومت صد در صد اسلامی ارائه و حاكم شد و با استقرار عدالت اسلامی ارزش های جاهلی رخت ‏بربست.
۹- در دوره سوم، شیعیان با فعالیت های زیرزمینی و مخفی برای بازگرداندن قدرت به خاندان ‏پیامبراكرم(ص) اهتمام ورزیدند.
۱۰- دوره چهارم، ادامه دوره سوم و با همان روش و البته به‏ صورت برنامه دراز مدت بود. این دوره، هرچند پیروزی‏ها و شكست‏هایی درمراحل مختلف داشت اما در زمینه كار ایدئولوژیك، به ‏پیروزی قطعی رسید. برای آشنایی با زندگی امام صادق(ع) باید این‏ دوره را بیشتر بررسی كنیم.
۱۱- در دوره چهارم امامان شیعه علیهم السلام تلاشی مستمرداشتند تا با فعالیت ایدئولوژیك ومبارزه با تحریف، زمینه احیای‏ حكومت اسلامی و حضور قرآن و سنت را در جامعه فراهم آورند و این‏ انقلابی بزرگ و اساسی بود، شبیه انقلابی كه رسول الله(ص) درجامعه جاهلی پدید آورد و شاید از آن هم مشكل‏تر؛ زیرا تجدید یك ‏انقلاب، گاه از ایجاد آن دشوارتر است.
۱۲- در آغاز دوره چهارم، وضعیت‏ شیعه بنابر روایت امام صادق(ع) چنین بود: «ارتد الناس بعدالحسین(ع) الا ثلثه ابوخالد الكابلی ‏و یحیی بن ام الطویل و جبیربن معطم ثم ان الناس لحقوا و كثروا و كان یحیی بن ام الطویل یدخل مسجد رسول الله(ص) و یقول: كفرنابكم و بدا بیننا و بینكم العداوه و البغضاء.» : پس از شهادت امام حسین(ع) همه منحرف شدند جز سه نفر: ابوخالد كابلی، یحیی بن ام طویل و جبیربن معطم. بعدها دیگران ملحق شدند و شیعیان زیاد گردیدند. یحیی بن ام طویل به مسجد پیامبر(ص) درمدینه وارد می‏شد و خطاب به مردم می‏گفت: ما به شما كافریم و میان ما و شما خصومت و كینه است.
۱۳- امام سجاد(ع) نمی‏توانست‏ به صراحت ‏خود را مستحق خلافت وحكومت اعلام كند. زیرا در آن صورت، خلیفه مقتدری چون عبدالملك ‏بن مروان آن حضرت را پیش از آنكه موفق به انجام رسالتش شود به‏ شهادت می‏رساند و تشكیلات نوپای شیعه ویران میشد.
۱۴- البته درموارد نادری امام سجاد(ع) موضع حقیقی خود را در برابر حاكمان جور آشكار ساخت. اما نه آنچنان كه خود را رویاروی‏ آنان قرار دهد، بلكه تنها برای ثبت در تاریخ؛ مانند نامه‏ای كه‏امام(ع) برای یكی از رجال دینی وابسته به حكومت ‏بنی امیه به ‏نام محمد بن شهاب زهری نوشته‏اند. نامه روشنگر امام زین‏العابدین(ع) در تحف العقول ذكر شده است.
۱۵- امام سجاد(ع) می‏فرمود: درهمه حجاز، دوستداران و علاقمندان‏ ما به بیست نفر نمی‏رسد. هرچند آن حضرت فعالیتی آرام و مخفی‏ داشت اما گاه گاه خود و یارانش مورد آزار و اذیت‏ حكومت وقت ‏قرار می‏گرفتند و خود آن بزرگوار حداقل یك مرتبه با وضعی ‏تاثرانگیز و بسته به غل و زنجیر تحت نظر ماموران بسیار ازمدینه به شام برده شد و بارها مورد تعرض و شكنجه قرار گرفت وسرانجام در سال ۹۵ هجری به وسیله ولید بن عبدالملك خلیفه اموی‏ به شهادت رسید.
۱۶- امام باقر(ع) در مراسم حج‏ و طواف به حاجیان اشاره كرد و به یار رازدارش، فضیل بن یسار گفت: در جاهلیت نیز بدین گونه‏ می‏گردیدند! فرمان آن است كه به سوی ما كوچ كنند و پیوستگی و دوستی خود را به ما بگویند و یاری خویش را برما عرضه كنند. قرآن ‏از قول ابراهیم(ع) می‏گوید: (بارالها!) دلهایی از مردم را مشتاق ‏ایشان كن!
۱۷- یكی از یاران نزدیك امام باقر(ع) به نام جابرجعفی به‏ دستور آن حضرت، كوفی بودن خود را كتمان و وانمود كرد كه از مردم مدینه است و نیز به فرمان آن بزرگوار، خود را به ‏دیوانگی زد و حاكم كوفه كه این وضع را مشاهده كرد گفت: خدا را شكر كه از قتل او معافم ساخت!
۱۸- امام باقر(ع) در برابر حاكم اموی (هشام بن عبدالملك) خطاب ‏به مردم فرمود: «ایهاالناس! این تذهبون؟ و این یرادبكم؟ بناهدی الله اولكم و بنا یختم آخركم، فان كان لكم ملك معجل فان‏ لنا ملكا موجلا و لیس بعد ملكنا ملك، لانا اهل العاقبه یقول الله ‏عزوجل و العاقبه للمتقین.‏» :به كجا می‏روید؟ ای مردم! و چه سرانجامی برای شما درنظرگرفته‏اند؟ به وسیله ما بود كه خدا گذشتگان شما را هدایت كرد و به واسطه‏ ما است كه خدا مُهر پایان بركار شما می‏زند. اگر شما را دولتی ‏مستعجل است، ما را دولتی پاینده خواهد بود و پس از دولت ما كسی ‏را دولتی نخواهد بود. چون ما اهل عاقبتیم كه خدا فرمود عاقبت ‏برای اهل تقواست.
۱۹- ابوحمزه ثمالی گوید: از امام باقر(ع) شنیدم كه می‏گفت: خدا برای این امر (تشكیل حكومت علوی) سال ۷۰ را معین كرده بود. چون‏ حسین(ع) كشته شد خدا بر خاكیان خشم گرفت. پس آن را تا سال ۱۴۰به تاخیر افكند... ما این موعد را برای شما (شیعیان) گفتیم وشما آن را افشا كردید. پس خدا دیگر موعدی را معین نكرد.
ابوحمزه این سخن را برای امام ‏صادق(ع) بیان كرد. آن حضرت فرمود: آری، این چنین بود.
۲۰- امام باقر(ع) به فرزندش امام صادق(ع) دستور داد كه بعد ازشهادت، بخشی از دارایی آن حضرت (۸۰۰ درهم) را در مدت ده سال، صرف عزاداری و گریستن بر ایشان در صحرای منی و در موسم حج ‏بنماید.
۲۱- خطوط اصلی زندگی امام صادق(ع) چنین است:
۱- تبلیغ و تبیین مساله امامت ‏شیعی.
۲- بیان و تبلیغ احكام دین و تفسیر قرآن به روش اهل ‏بیت علیهم‏السلام .
۳- ایجاد تشكیلات سیاسی ایدئولوژیك به صورت مخفی.
۴- هدایت پنهانی جنبش‏های نظامی علویان.
۵- فعالیت ‏سیاسی به صورت بیان توصیه‏ها، گفتارها ونگارش نامه‏ها و ذكر شعرهایی خاص.
۲۲- آمیختگی سه مفهوم «رهبری سیاسی‏» ، «آموزش دینی‏» و«تهذیب روحی‏» در امامت، ناشی از آن است كه اسلام در اصل ،این ‏سه جنبه را از یكدیگر تفكیك نكرده و به عنوان برنامه‏ای چند بعدی بر انسان عرضه كرده است. ‏شیعه عقیده دارد كه‏ امام باید از جانب خدا تعیین شود.
۲۳- كُمیت، شاعر نامدار و یكی از معروفترین ‏چهره‏های شیعی و شهید گرایش های تند علوی، در یكی از چندین قصیده ‏معروف خود در توصیف ائمه اهل ‏بیت علیهم السلام ، آنان را سیاستمدارانی می‏داند كه برخلاف حاكمان مسلط زمان، سرپرستی و زمامداری انسان ها را با چوپانی گوسفندان و چارپایان، یكسان‏ نمی‏سازند.
۲۴- سخن اصلی امام صادق(ع) مانند دیگر امامان شیعه، عبارت ازامامت ‏بود و برای ‏اثبات این واقعیت تاریخی، قاطع ترین مدرك، روایات فراوانی است كه در آن، امام صادق(ع) ادعای امامت را به‏ روشنی و صراحت ‏بیان كرده است.
۲۵- مردی از اهل كوفه به خراسان رفت ومردم را به ولایت جعفربن ‏محمد(ع) دعوت كرد. جمعی پاسخ مثبت گفتند و اطاعت كردند و گروهی ‏سر باز زدند و منكر شدند و فرقه‏ای احتیاط كردند و دست نگه ‏داشتند... یكی از احتیاط كنندگان به مدینه و ملاقات امام ‏صادق(ع) رفت. آن حضرت با لحنی اعتراض‏آمیز فرمود: اگر تو اهل ‏ورع و احتیاط بودی چرا در فلان مكان كه فلان عمل هوس بازانه وشهوانی را انجام می‏دادی احتیاط نكردی؟!
۲۶- فقه جعفری در برابر فقه رسمی آن روزگار، فقط یك اختلاف‏ عقیده ساده نبود، بلكه دو مفهوم انتقادآمیز نیز داشت:
نخست آنكه اثبات می‏كرد دستگاه حكومت از آگاهی دینی بی‏بهره است ‏و نمی‏تواند امور فكری مردم را اداره كند و دیگر آنكه نشان ‏می‏داد تحریف‏های بسیاری در فقه رسمی برای جلب نظر حكام جور نفوذ كرده است و نیز امام صادق(ع) با تفسیر قرآن به روشی غیر از روش‏ عالمان درباری، عملا به معاوضه با حكومت ‏برخاست و تمام تشكیلات‏ مذهبی و فقاهت رسمی را تخطئه كرد.
۲۷- وجود تعابیری چون «باب‏»، «وكیل‏»،«صاحب سر»،«مستودع سر» در روایات امام صادق(ع) و نیز در تاریخ، نشان‏می‏دهد كه آن حضرت تشكیلاتی سیاسی، ایدئولوژیك را به صورت پنهانی ‏هدایت می‏كرد. مثلا محمد بن سنان«باب‏» امام صادق(ع) و زراره و برید و محمد بن مسلم و ابوبصیر، «مستودع سر» آن حضرت و معلی ‏بن خنیس، وكیل آن بزرگوار بود.


منبع : تبیان

مطالب مرتبط

خورشید یازدهم

خورشید یازدهم
امام حسن عسکری (ع ) در هشتم ربیع الثانی سال دویست و سی و دو هجری در مدینه چشم به جهان گشود . مادروالا گهرش سوسن یا سلیل زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت راداشت ، تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد . این زن پرهیزگار در سفری که امام عسکری (ع ) به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنیا رحلت کرد . کنیه آن حضرت ابامحمد بود .
به طور کلی دوران عمر ۲۹ساله امام حسن عسکری (ع ) به سه دوره تقسیم می گردد :
دوره اول ۱۳سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت .
دوره دوم ۱۰سال در سامرا قبل از امامت . دوره سوم نزدیک ۶ سال امامت آن حضرت می باشد . دوره امامت حضرت عسکری (ع ) با قدرت ظاهری بنی عباس رو در روی بود . خلفایی که به تقلید هارون در نشان دادن نیروی خود بلندپروازیهایی داشتند . امام حسن عسکری (ع ) از شش سال دوران اقامتش ، سه سال را در زندان گذرانید . زندانبان آن حضرت صالح بن وصیف دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود ، تا بتواند آن حضرت را - به وسیله آن دو غلام - آزار بیشتری دهد ، اما آن دو غلام که خود از نزدیک ناظر حال و حرکات امام بودند تحت تأثیر آن امام بزرگوار قرار گرفته به صلاح و خوش رفتاری گراییده بودند . وقتی از این غلامان جویای حال امام شدند ، می گفتند این زندانی روزها روزه دار است و شبها تا بامداد به عبادت و راز و نیاز با معبود خود سرگرم است و با کسی سخن نمی گوید . عبیدالله خاقان وزیر معتمد عباسی با همه غروری که داشت وقتی با حضرت عسکری ملاقات می کرد به احترام آن حضرت برمی خاست ، و آن حضرت را بر مسند خود می نشانید . پیوسته می گفت : در سامره کسی را مانند آن حضرت ندیده ام ، وی زاهدترین و داناترین مردم روزگار است .
پسر عبیدالله خاقان می گفت : من پیوسته احوال آن حضرت را از مردم می پرسیدم . مردم را نسبت به او متواضع می یافتم . می دیدم همه مردم به بزرگواریش معترفند و دوستدار او می باشند . با آنکه امام (ع ) جز با خواص شیعیان خود آمیزش نمی فرمود ، دستگاه خلافت عباسی برای حفظ آرامش خلافت خود بیشتر اوقات ، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت داشت.
از جمله مسائل روزگار امام حسن عسکری (ع ) یکی نیز این بود که از طرف خلافت وقت ، اموال و اوقات شیعه ، به دست کسانی سپرده می شد که دشمن آل محمد (ص ) و جریانهای شیعی بودند ، تا بدین گونه بنیه مالی نهضت تقویت نشود .
چنانکه نوشته اند که احمد بن عبیدالله بن خاقان از جانب خلفا ، والی اوقاف و صدقات بود در قم ، و او نسبت به اهل بیت رسالت ، نهایت مرتبه عداوت را داشت. اصحاب امام حسن عسکری متفرق بودند و امکان تمرکز برای آنان نبود ، کسانی چون ابوعلی احمد بن اسحاق اشعری در قم و ابوسهل اسماعیل نوبختی در بغداد می زیستند ، فشار و مراقبتی که دستگاه خلافت عباسی ، پس از شهادت حضرت رضا (ع ) معمول داشت ، چنان دامن گسترده بود که جناح مقابل را با سخت ترین نوع درگیری واداشته بود . این جناح نیز طبق ایمان به حق و دعوت به اصول عدالت کلی ، این همه سختی را تحمل می کرد ، و لحظه ای از حراست ( و نگهبانی ) موضع غفلت نمی کرد " . اینکه گفتیم : حضرت هادی (ع ) و حضرت امام حسن عسکری (ع ) هم از سوی دستگاه خلافت تحت مراقبت شدید و ممنوع از ملاقات با مردم بودند و هم امامان بزرگوار ما - جز با یاران خاص و کسانی که برای حل مشکلات زندگی مادی و دینی خود به آنها مراجعه می نمودند - کمتر معاشرت می کردند به جهت آن بود که دوران غیبت حضرت مهدی (ع ) نزدیک بود ، و مردم می بایست کم کم بدان خو گیرند ، و جهت سیاسی و حل مشکلات خود را از اصحاب خاص که پرچمداران مرزهای مذهبی بودند بخواهند ، و پیش آمدن دوران غیبت در نظر آنان عجیب نیاید . باری ، امام حسن عسکری (ع ) بیش از ۲۹سال عمر نکرد ولی در مدت شش سال امامت و ریاست روحانی اسلامی ، آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راههای دور برای کسب فیض به محضر امام )ع ) می رسیدند بر جای گذاشت . در زمان امام یازدهم تعلیمات عالیه قرآنی و نشر احکام الهی و مناظرات کلامی جنبش علمی خاصی را تجدید کرد ، و فرهنگ شیعی - که تا آن زمان شناخته شده بود - در رشته های دیگر نیز مانند فلسفه و کلام باعث ظهور مردان بزرگی چون یعقوب بن اسحاق کندی ، که خود معاصر امام حسن عسکری بود و تحت تعلیمات آن امام ، گردید . در قدرت علمی امام (ع ) که از سرچشمه زلال ولایت و اهل بیت عصمت مایه گرفته بود - نکته ها گفته اند . از جمله : همین یعقوب بن اسحاق کندی فیلسوف بزرگ عرب که دانشمند معروف ایرانی ابونصر فارابی شاگرد مکتب وی بوده است ، در مناظره با آن حضرت درمانده گشت و کتابی را که بر رد قرآن نوشته بود سوزانید و بعدها از دوستداران و در صف پیروان آن حضرت درآمد .

وبگردی
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج - دو چهره مشهور تلویزیون نیز از مواهب موسسه ثامن الحجج بی نصیب نبوده‌اند. مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مائده‌ها و دلارهای رانتی
مائده‌ها و دلارهای رانتی - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی  ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی !
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی ! - یکی از بحث های جنجالی دکتر فیاض در سال های اخیر اظهار نظر او در مورد وقوع بحران جنسی در ایران بوده است که حالا او معتقد است تبدیل به انقلاب جنسی شده است. با او در این زمینه مصاحبه مفصلی انجام دادیم که به زودی منتشر می شود. بخشی از این مصاحبه که درباره برنامه دورهمی است را تماشا کنید.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند