سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / Tuesday, 17 July, 2018

روح آزادی بر فراز آشیانه‌ی سینما


روح آزادی بر فراز آشیانه‌ی سینما
● درباره‌ی زندگی و آثار جک نیکلسن«Jack Nicholson »
بزرگ شدن نیكلسون عجیب بود تا آن‌جا که خود اوسرگذشتش را تا قبل از سی سالگی نمی‌دانست. جک در ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نیویورك بدنیا آمد. سپس مادرش او را به وطن خود یعنی نپتون واقع در نیوجرسی، جایی كه توسط مادربزرگش بزرگ شده بود؛آورد در حالی كه همیشه فكر می‌كرد مادر واقعی‌اش، خواهر بزرگ‌تر اوست.
جک از موقعیت واقعی‌اش بی‌خبر بود تا این‌كه در ۱۹۷۴ توسط خبرنگاری كه درباره زندگی او تحقیق می‌كرد از آن آگاه شد. اما جزئیات این مسئله نامعلوم ماند چون در آن زمان هم مادر و هم مادربزرگش مرده و رازهایشان را با خود به گور برده بودند. در نتیجه نیكلسون هیچ تصوری از پدر واقعی‌اش نداشت. اما به هر حال این واقعیتی بود که می‌بایست پذیرفته می‌شد.
مادر نیكلسون ـ كه خودش او را خواهر خود می‌دانست ـ رقصنده و بازیگر بااستعدادی بود و توانسته بود خود را بر روی صحنه مطرح كند. پدربزرگ جك، كه در زندگی او نقش پدرش را بازی می‌كرد، جك را به سینما و هم‌چنین میخانه‌ها می‌برد. این مرد در سال ۱۹۵۵ به خاطر نوشیدن بیش از حد مشروب، مرد.
جك، جوان خوش چهره و شادی بود. او وارد دبیرستانی در ماناسكوان (Manasquan) در نیوجرسی شد ولی تحصیلش را ادامه نداد. او هم‌چنین در بسیاری از نمایش‌های مدرسه‌اش بازی می‌كرد. وقتی هفده ساله بود در سفری كه به كالیفرنیا برای دیدن خواهرش داشت تصمیم جدی گرفت كه بازیگر شود. او به عنوان پسر پیغام رسان در واحد كارتون MGM مشغول به کار شد و بازیگری را در گروهی بنام «بازیگران تئاتر حلقه» تعلیم دید و به همراه این گروه شروع به اجرا بر صحنه تئاتر و هم‌چنین تلویزیون كرد.
اولین درخشش او در فیلم‌ها در سال ۱۹۵۷ وقتی رخ داد كه «راجركومان» ( Roger Corman) او را برای نقش اصلی فیم كم هزینه‌اش، «قاتل گریان» انتخاب كرد. او در آن فیلم نقش جوانی را بازی ‌كرد كه به سمت دو نفر تیراندازی می‌کند و پس از آن از كاری كه انجام داده بود بسیار می‌ترسد. و در فاصله زمانی بسیار كمی او را برای نقش بیمار فیلم «مغازه كوچك وحشت» و به دنبال آن در «كلاغ» به كار گرفت. پس از تجربه خوبی كه نیكلسون از همكاری با كومان (Corman) بدست آورده‌بود، مدت زیادی منتظر كارهای بعدی ماند و بالاخره توانست با «بوریس كارلف» (Boris Karlaff) در فیلم «ترور» بازی كند.
نیكلسون با بازیگری به نام «سندرا نایت» (Sardra Night) ازدواج كرد و یك سال بعد از به دنیا آمدن دخترشان «جنیفر» جدا شدند.
سپس در رابطه‌ای كه با كارگردانی به نام «مونت هلمن» (Monte Helman) داشت، با او چهار فیلم موفق ساخت. او فیلم‌های «جنگ برای خشم» و «سواری در گردباد» را نوشت و «شلیك» را تهیه كرد. كه دو فیلم آخر وسترن‌های موفقی با فیلمنامه‌های فكر شده بودند.
نیكلسون با وجود این‌كه مواد مخدر زیادی مصرف می‌كرد، به غایت شیفته هوشیاری ذهنی و فرهنگ ملی بود و تلاش می‌كرد تا طرز فكرش را در شكل و اندازه‌های وسترن قرار دهد.
فیلم «سوار آسان» به كارگردانی «پیتر فاندا» (Peter Fonda) از او یك ستاره ساخت. این فیلم نامزدی اسكار را برای او به دنبال داشت و او را بر روی خط موفقیت‌های متوالی قرار داد.
نیكلسون به یكی از اسرارآمیزترین شخصیت‌های هالیوود تبدیل شد بازیگر چند چهره‌ای كه نه تنها قادر به تفسیر كردن رُل‌های زیادی بود، بلكه هم‌چنین قادر به تغییر سبك از فیلمی به فیلم دیگر بود. او در حال ساختن فیلم بعدی‌اش با نام «اقبال» بود كه با كنجكاوی‌های دوستش «وارن بیتی» (Warren Beatty) حقیقت را درباره خانواده‌اش کشف کرد. متأسفانه مادر واقعی‌اش در اثر سرطان در سال ۱۹۶۳ مرده بود و مادربزرگش چهار سال قبل از «سوار آسان» درگذشت و فرزند محبوبش را تنها گذاشت. این واقعیت، ضربه سختی به او وارد كرد.
او نقش «رندال مورفی» (Randal McMurphy) ، روح آزادی در یك آسایشگاه روانی را در فیلم «پرواز برفراز آشیانه فاخته» بسیار زیبا ایفا كرد و به شایستگی عنوان بهترین بازیگر را دریافت كرد. اما از موقعیتش به سادگی برای بدست آوردن نقش‌های بزرگ استفاده نكرد. در واقع او در طول دوران حرفه‌ای‌اش چندین نقش موفق را از دست داده است مثل «مایكل كورلئونه» در «پدرخوانده» ، «رابرت رادفورد» در «اینك آخر الزمان» و نقش «جان دیوت» در «به خانه آمدن».
ابتدا خودش را در برابر «مارلون براندو» (Marlon Brando) در «میسوری از هم می‌پاشد» آزمود و بعد فیلم خودش «به سوی جنوب» را با بازی «استین برگن» (Steen Burgen) كه اولین نقش اصلی‌اش بود، ساخت. «به سوی جنوب» می‌توانست فیلم خوبی شود ولی موفقیت زیادی نداشت. جك نیكلسون مدتی بیكار بود تا این‌كه دوباره در یكی از معروف‌ترین نقش‌هایش یعنی «جك تورنس» در فیلم «درخشش» ظاهر شد.
ویژگی‌هایی او از شخصیت «تورنس» در این فیلم نمایش داد و از آنها برای پرداخت نقش استفاده كرد همان‌هایی است كه در نقش‌های «ژوكر» در «بتمن» و «شیطان» در فیلم «جادوگران غرب» استفاده شده است. او اسكار دیگری را به خاطر نقش فضانوردی به نام «گارت بریدلاو» (Garrett Breedlove) دریافت كرد كه در فیلم «دوران محبوبیت» سعی می‌كند «شرلی مك لین» (Shirley Maclaine) را گمراه كند.
اولین نقش را در فیلم «ستاره‌ی عصر» تكرار كرد. سپس برای چندین نقش دیگر در كنار «آنجلیكا هاستون» (Angelica Huston) ظاهر شد. او دوباره برای نقش جنجالی‌اش در «چند مرد خوب» نامزد دریافت جایزه شد و بالاخره به خاطر بازی در نقش «ملوین یودال» (Melvin Udall) در فیلم «بهترین شكل ممكن» این جایزه را دریافت كرد. در آن زمان نیكلسون در موقعیت مالی خوبی بود و فیلم‌هایش بیشتر از یك و نیم میلیون دلار فروش می‌کرد. اما نقشی كه او شصت میلیون دلار برایش دریافت كرد، فیلم «بت من» است. او می‌دانسته كه در كارنامه‌اش چه نوشته شده‌است . در سخنرانی اسكار برای فیلم «پرواز برفراز آشیانه فاخته» از «مری پیكفورد» (Mary Pickford) تشكر كرد برای اینكه اولین بازیگری است كه یك درصد از حضورش را گرفته است. نقش بعدی او در فیلم «وثیقه» بود، فیلمی كه نیكلسون در آن با كارگردان «شان پن» (Sean Penn) كه با او فیلم «گارد عبور» را ساخت، پیوند دوباره برقرار کرد. در فیلم «درباره اشمیت» او در نقش «وارن اشمیت» ظاهر شد كه مرد بازنشسته‌ی شصت و شش ساله‌ای است كه همسرش را از دست داده و می‌رود تا با ملاقات دخترش با خانواده جدیدی آشنا شود. نیكلسون در هیبت اشمیت بسیار قابل درك و كامل می‌نمود. بخشی از فیلم را می‌توان كمدی دانست،‌ بخشی را جادویی و برخی قسمت‌ها را، حتی می‌توان تراژدی نامید.
نیكلسون در فیلم «چیزی كه دارم» كه یك كمدی رمانتیك است، در كنار «دایان كتین» درخشید. «دایان كتین» جایزه گلدن گلاب را به خاطر این فیلم از آن خود كرد و نامزد اسكار نیز شد. ولی نیكلسون از نامزد شدن باز ماند. برای نیكلسون در سن ۶۶ سالگی كارش است كه او را زنده نگاه می‌دارد. او هنوز در حرفه بازیگری برانگیخته از احساسات است. همان‌طور كه تا به حال هم بیش‌تر، تماشاگرانش را سرگرم كرده‌است تا این‌كه آنها را افسرده و كسل كند. او می‌گوید «من درباره‌ی این‌كه چه نوع فیلم‌هایی بازی كنم تصمیم گرفته‌ام و این را می‌دانم كه به بازیگری در مدیوم دیگر باید «نه» بگویم. من نمی‌خواهم زندگی‌ام را با ناراحت كردن مردم سپری كنم.»
تصور كردن این موضوع مشكل است كه نیكلسون نزدیك چهل است در بالاترین سطح بازی كرده‌است. او در طول این مدت، سه جایزه اسكار و دوازده نامزدی جوایز مختلف را از سال ۱۹۶۹ با فیلم «سوار آسان» ذخیره كرده‌است. نیكلسون مدت زیادی است كه درصدر جدول ماركت هالیوود قرار دارد.
اگر عبارت «گنگستری» صفت توصیفی مناسبی برای نیكلسون در فیلم‌های اولیه‌اش باشد، در مورد فیلم‌های بعدی باید صفت «شیطانی» را به آن اضافه كرد. جك نیكلسون در برخی فیلم‌های دلهره‌آور «راجر كدمان» در اوایل دهه شصت نقش‌های كوچك ولی در عین حال تأثیرگذاری ایفا كرد. سپس با نقش وكیل سرخورده از دنیا در «سوار آسان» به موفقیت بزرگی دست یافت. در «پنج قطعه راحت» ، «معرفت جسم» و «سلطان ماروین گاردنز» او نقش آدم‌های تنها و سرخورده‌ای را بازی كرد كه از دنیا جدا و منزوی شده‌اند.
پس از آن یك سری نقش‌هایی شروع شد كه تكیه‌گاهی جز درایت و هوش خود در جامعه‌ای بی‌رحم نداشتند. جنبه شیطانی شخصیت سینمایی او اولین بار با «درخشش» به چشم آمد، سپس كمی در «روابط عاطفی» و بالاخره در «جادوگران استوویك» شخصیتی بطور كامل با چنین شخصیتی بازی كرد. به خاطر نقش یك رمان نویس وسواسی در برابر «هلن هانت» (Helen Hunt) در «بهترین شكل ممكن» (۱۹۹۷) اسكار بهترین بازیگر مرد را بُرد.
با سه اسكار، پنج گلدن گلاب و بسیاری از افتخارات دیگر، جك نیكلسون به بلندای دستاوردهای حرفه‌ای رسیده است. علاوه بر آن او در تعدادی از فیلم‌های مدرن بازی كرد مثل «شهر چینی‌ها» ، «پرواز برفراز آشیانه فاخته» ، «درخشش» و «بتمن».
سهم نیكلسون در گسترش سینمای مدرن به حدی است كه در سال ۱۹۹۴ توسط انجمن فیلم آمریكا برای یك عمر تلاش مورد تقدیر قرار گرفت. در نگاهی به گذشته، این جایزه نابه هنگام بود چون پس از آن، نیكلسون سومین جایزه‌ی اسكارش را برای «بهترین شكل ممكن» گرفت و هیچ علامتی از ترك بازیگری نشان نداد.
بازی او در فیلم‌هایی هم‌چون «پرواز برفراز آشیانه فاخته» ، «دوران محبوبیت» و «درباره‌ی اشمیت» نوع خاصی از توانایی‌هایش را آشكار می‌كند كه او مهارت خاصی در ایفای نقش شخصیت‌های عصبی و روانی دارد.
● فیلم‌ها:
ـ اسلحه‌های ویل سانت (۲۰۰۵)
ـ نوجوانانی از فضا/ ترور (۲۰۰۴)
ـ ترور/ ترس تا حد مرگ (۲۰۰۴)
ـ چیزی كه دارم (۲۰۰۳)
ـ یك دهه تأثیرپذیری (۲۰۰۳)
ـ كنترل خشم (۲۰۰۳)
ـ درباره‌ی اشمیت (۲۰۰۲)
ـ بهترین شكل ممكن (۱۹۹۷)
ـ خون و شراب (۱۹۹۶)
ـ ستاره غروب (۱۹۹۶)
ـ حمله مریخی‌ها (۱۹۹۶)
ـ گارد عبورد (۱۹۹۵)
ـ گرگ (۱۹۹۴)
ـ چند مرد خوب (۱۰۰۲)
ـ مشكل بشر (۱۹۹۲)
ـ دو جك (۱۹۹۰)
ـ بتمن (۱۹۸۹)
ـ اخبار براد كاست (۱۹۸۷)
ـ دوران محبوبیت (۱۹۸۳)
ـ پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند (۱۹۸۱)
ـ قرمز (۱۹۸۱)
ـ درخشش (۱۹۸۰)
ـ میسوری از هم می‌پاشد (۱۹۷۶)
ـ اقبال (۱۹۷۵)
ـ مسافر (۱۹۷۵)
ـ تامی (۱۹۷۵)
ـ مسافر (۱۹۷۵)
ـ پرواز برفراز آشیانه‌ی فاخته (۱۹۷۵)
ـ آخرین جزئیات (۱۹۷۴)
ـ شهر چینی‌ها (۱۹۷۴)
ـ سلطان ماروین گاردنز (۱۹۷۲)
ـ پنج قطعه راحت (۱۹۷۰)
ـ در یك روز روشن خوب می‌بینی (۱۹۷۰)
ـ سوار آسان (۱۹۶۹)
ـ فرشتگان جهنم روی چرخ‌ها (۱۹۶۷)
ـ سواری در گردباد (۱۹۶۶)
ـ شلیك (۱۹۶۶)
ـ كلاغ (۱۹۶۳)
ـ مغازه‌ی كوچك وحشت (۱۹۶۰)
ـ سوار وحشی (۱۹۶۰)
ـ مغازه كوچك وحشت (۱۹۶۰)
ـ مجموعه‌ی بوریس كارلف (۱۹۶۰)
كارگردانی:
ـ دوجك (۱۹۹۰)
ـ به سوی جنوب (۱۹۷۸)
تهیه‌‌كنندگی:
ـ سواری در گردباد (۱۹۶۶)
ـ شلیك (۱۹۶۶)
فیلمنامه نویس:
ـ سفر (۱۹۶۷)
ـ سواری در گردباد (۱۹۶۶)
● آكادمی
▪ سال عنوان فیلم نامزد/ برنده
۲۰۰۲ بهترین بازیگر مرد درباره‌ی اشمیت (۲۰۰۲) نامزد
۱۹۹۷ بهترین بازیگر مرد بهترین شكل ممكن (۱۹۹۷) برنده
۱۹۹۲ بهترین بازیگر مكمل مرد چند مرد خوب (۱۹۹۲) نامزد
۱۹۸۵ بهترین بازیگر مرد افتخار (۱۹۸۵) نامزد
۱۹۸۳ بهترین بازیگر مكمل مرد دوران محبوبیت (۱۹۸۳) برنده
۱۹۸۱ بهترین بازیگر مكمل مرد قرمز (۱۹۸۱) نامزد
۱۹۷۵ بهترین بازیگر مرد پرواز برفراز آشیانه‌ی فاخته (۱۹۷۵) برنده
۱۹۷۴ بهترین بازیگر مرد شهر چینی‌ها (۱۹۷۳) نامزد
۱۹۷۰ بهترین بازیگر مرد پنج قطعه راحت (۱۹۷۰) نامزد
۱۹۶۹ بهترین بازیگر مكمل مرد سوار آسان (۱۹۶۹) نامزد
● آكادمی انگلستان
▪ سال عنوان فیلم نامزد/ برنده
۱۹۸۲ بهترین بازیگر مكمل مرد قرمز (۱۹۸۱) برنده
۱۹۷۶ بهترین بازیگر مرد پرواز برفراز آشیانه‌ی فاخته (۱۹۷۵) برنده
۱۹۷۳ بهترین بازیگر مرد شهر چینی‌ها (۱۹۷۴) برنده
● انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس
▪ سال عنوان فیلم نامزد/ برنده
۲۰۰۲ بهترین بازیگر مرد درباره‌ی اشمیت (۲۰۰۲) برنده
۱۹۸۶ بهترین بازیگر مرد جادوگردان جنوب (۱۹۸۷) برنده
۱۹۸۳ بهترین بازیگر مكمل مرد دوران محبوبیت (۱۹۸۳) برنده
● انجمن منتقدان فیلم نیویورك
▪ سال عنوان فیلم نامزد/ برنده
۱۹۸۳ بهترین بازیگر مكمل مرد دوران محبوبیت (۱۹۸۳) برنده
۱۹۸۱ بهترین بازیگر مكمل مرد قرمز (۱۹۸۱) نامزد
۱۹۷۵ بهترین بازیگر مرد پرواز برفراز آشیانه فاخته (۱۹۷۵) برنده
۱۹۷۴ بهترین بازیگر مرد شهر چینی‌ها برنده
۱۹۷۰ بهترین بازیگر مرد پنج قطعه راحت (۱۹۷۰) نامزد
۱۹۶۹ بهترین بازیگر مكمل مرد سوار آسان (۱۹۶۹) برنده
● گلدن گلاب
▪ سال عنوان فیلم نامزد/ برنده
۲۰۰۳ بهترین بازیگر مرد چیزی كه دارم (۲۰۰۳) نامزد
۲۰۰۲ بهترین بازیگر درام درباره‌ی اشمیت (۲۰۰۲) برنده
۱۹۹۷ بهترین بازیگر مرد كمدی بهترین شكل ممكن (۱۹۹۷) برنده
۱۹۹۲ بهترین بازیگر مرد درام هافا (۱۹۹۲) نامزد
۱۹۹۲ بهترین بازیگر مكمل مرد چند مرد خوب (۱۹۹۲) نامزد
۱۹۸۹ بهترین بازیگر مرد كمدی بتمن (۱۹۸۹) نامزد
۱۹۸۵ بهترین بازیگر موزیكال افتخار (۱۹۸۵) برنده
۱۹۸۳ بهترین بازیگر مكمل مرد دوران محبوبیت (۱۹۸۳) برنده
۱۹۸۱ بهترین بازیگر مكمل مرد قرمز (۱۹۸۱) نامزد
۱۹۷۵ بهترین بازیگر مرد درام پرواز برفراز آشیانه‌ی فاخته (۱۹۷۵) برنده
۱۹۷۴ بهترین بازیگر مرد درام شهر چینی‌ها (۱۹۷۴) برنده
۱۹۷۰ بهترین بازیگر مرد درام پنج قطعه راحت (۱۹۷۰) نامزد
۱۹۶۹ بهترین بازیگر مكمل مرد سوار آسان (۱۹۶۹) نامزد

منابع مورد استفاده:
www.crankycritic.Com
www.moviecrazed.Com
www.movies.yahoo.Com
www.cinema.Com
www.askmen.Com
نسترن میرجلالی

منبع : ماهنامه ماندگار

مطالب مرتبط

زنی شبیه هیچ کس

زنی شبیه هیچ کس
● گفت وگو با مهتاب نصیرپور بازیگر فیلم تلخ عین عسل
«گونا زن رنج کشیده کردی است که همراه خانواده اش در یکی از روستاهای کردستان عراق زندگی می کند. او سعی دارد به زن ایرانی که به دنبال نشانی همسر شهیدش است کمک کند. گونا شرایط، روحیه و شخصیت منحصر به فردی دارد و اعضای خانواده اش همگی دچار مشکلات جسمی یا روحی هستند.»این تعریف «مهتاب نصیرپور» از شخصیتش در فیلم «تلخ عین عسل» ساخته «محمدعلی آهنگر» است. لوکیشن های این فیلم کوه های صعب العبور شهرستان پاوه و اورامانات است.آخرین فیلم به نمایش درآمده مهتاب نصیرپور، «به نام پدر» ساخته ابراهیم حاتمی کیا بود که سال گذشته اکران عمومی شد. نصیرپور پس از مدتی دوری از سینما، در فیلم «تلخ عین عسل» جلوی دوربین رفته است. این گفت وگو سر صحنه فیلمبرداری فیلم جدید او انجام شده است.
▪ به نظر می رسد ایفاگر نقش بسیار متفاوتی در این فیلم هستید؟
درست است که «گونا» زنی کرد است و مقوله زبان نیز آدم ها را از هم متفاوت می کند ولی فکر می کنم احساسات آدم ها، در هر نقطه یی از جهان که باشند، شبیه هم و یگانه است چرا که همه ما در لحظات افسردگی رنج می بریم و دچار اندوه می شویم و در لحظات خوشحالی هم در پوست خود نمی گنجیم و نمی دانیم که از شعف چکار کنیم. البته این را هم باید در نظر داشت که شرایط زندگی «گونا» با شرایط بسیاری از آدم های پیرامون ما متفاوت است.
▪ در زمان جنگ کشور ما شرایطی را پشت سر گذاشت که در آن شرایط مردم ایران در نقاط گوناگون آن به تجربیات مشترکی رسیدند. به نظر شما گونا هم می تواند نماینده زنان درگیر در جنگ و شرایط دشوار آن سال ها باشد؟
گونا در این فیلم مانند بسیاری از زنان رنج کشیده جامعه ما است که در کردستان زندگی می کند، یعنی موقعیت گونا را دیگر زنان مناطق کشور ما داشته و دارند. به عنوان مثال خود من در شمال زندگی کرده ام و از نزدیک با زندگی زنان روستایی شالیکار آشنا هستم و نمونه زنانی مثل گونا را در میان بستگان و آشنایان خودم دیده و به شباهت هایی میان گونا و این زنان رسیده ام.
▪ کردی حرف زدن در این فیلم برای شما دشوار نبود؟
اگر به عنوان یک بازیگر بخواهم زبان کردی را همان طور که یک کرد صحبت می کند اجرا کنم، کار سخت و دشواری است. در واقع صحبت کردن با زبان های دیگر هم یک پروسه طولانی و دشوار خواهد بود. بنابراین در فرصت کمی که پیش از فیلمبرداری داشتیم به اجرای دیالوگ هایی که در فیلمنامه داشتم اکتفا کردم و تلاش کردم تا آنجا که در توانم بود دیالوگ هایم را به شکل مطلوبی اجرا کنم. در واقع مساله زبان برای یک بازیگر چندان مهم نیست چرا که یک بازیگر قصد سخنوری و سخنرانی را در بازی ندارد بلکه می خواهد احساسات انسانی شخصیتی که نقش او را ایفا می کند به نمایش بگذارد.
▪ آیا برای پردازش به شخصیت گونا و نزدیک شدن به نقش از زندگی زنان کرد الهام گرفتید؟
من از بازیگرانی هستم که به شدت مخالف روش های اکسپری منتال یا تجربی هستم و معتقدم که برای نزدیک شدن به نقش، نباید نحوه زندگی آدم هایی که نقش شان را بازی می کنیم تجربه کرد تا بدانیم که آنها چه احساساتی را تجربه کرده اند، بلکه ما فرصت داریم به زندگی نگاهی عمیق بیندازیم و به جامعه و آدم های پیرامون مان نزدیک شویم.
در واقع نگاه به نقش به صورت تجربی کاملاً مصنوعی است و آن تجربه، تجربه یی انتزاعی خواهد بود و اگر بخواهیم از این طریق به آنها نزدیک شویم، به خاطر پیشینه و تربیت خانوادگی مان، قادر به درک عمق دردها و شرایط آدم ها نیستیم. بنابراین ترجیح می دهم به درونیات و تجربه های خودم رجوع کنم و بر این اساس به مقایسه شرایط سخت و دشوار این آدم ها با شرایط و موقعیت های زندگی خودم بپردازم.
▪ گونا در شرایط سخت جنگی زیسته و با مصائب و ویرانی های جنگ به خوبی آشنا است. آیا برای درک شرایط گونا به تحقیقات میدانی پرداختید و تا چه حد به پژوهش در مورد این قبیل زنان پرداختید؟
درست است که من تجربه گونا را در جنگ نداشته ام اما تمام دوران جنگ را شاهد بوده و خیلی با آن فاصله نداشتم و حتی خاطراتی از موشک باران ها دارم. از طرفی دیگر گمان می کنم که احساسات آدم ها فرق چندانی با هم ندارد و این را هم یاد گرفته ام که روحیات یک هنرمند باید حساس تر بوده و شاخک های تیزتری نسبت به آدم های معمولی داشته باشد.
در واقع وظیفه من به عنوان یک هنرمند این است که تجربه ها و آموخته هایم را از ذهنم عبور داده و پالایش کنم تا به تلفیقی از آنچه که فکر می کنم درست است و آنچه که فکر می کنم هنرمندانه است را به اجرا بگذارم نه آنچه که واقعی است چرا که خیلی جاها واقعیات به درد ما نمی خورند و جذابیت چندانی ندارد.
بنابراین ترجیح دادم آنچه را که جذاب است به نمایش بگذارم. در ضمن هیچ زنی شبیه گونا در آن منطقه ندیدم. بنابراین دست به تحقیقات میدانی نزدم بلکه ترجیح دادم از دانش و آگاهی خودم در ایفای نقش گونا بهره ببرم.

وبگردی
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
در حالی که همه دنیا فکر میکردند این آغوش جنسی است مطهری گفت مادرانه بود. ولی اشکال داشت !
در حالی که همه دنیا فکر میکردند این آغوش جنسی است مطهری گفت مادرانه بود. ولی اشکال داشت ! - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.
قصور تاریخی دولت
قصور تاریخی دولت - چه باید کرد؟ پرسشی که نوبخت پرسیده است، اما شاید به دنبال پاسخ آن نباشد. در شرایط کنونی دولت و حامیان اصلی آن در مظان این اتهام تاریخ قرار خواهند گرفت که چرا به دنبال طرح و پاسخ مهم‌ترین سوال شرایط بحرانی کنونی نرفتند.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند