جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ / Friday, 22 February, 2019

بازیگرها موجودات‌ عجیبی‌ هستند


بازیگرها موجودات‌ عجیبی‌ هستند
● مصاحبه‌ لری‌ كینگ‌، با آنتونی‌ كویین‌
۵ا اكتبر ۱۹۹۶، زمانی‌ كه‌ آنتونی‌ كویین‌ برای‌ سیزدهمین‌ بار پدر شده‌ بود كوچكترین‌ دخترش‌ ۳ سال‌ و كوچكترین‌ پسرش‌ ۲ ماه‌ داشت‌، مجری‌ شبكه‌ CNN،لری‌ كینگ‌ با مرد هزار چهره‌ هالیوود مصاحبه‌ یی‌ را انجام‌ داد كه‌ ماحصل‌ آن‌ را می‌ خوانید.
پدر شدن‌ در ۸۱ سالگی‌ چه‌ احساسی‌ دارد؟
احساس‌ عجیبی‌ دارم‌. من‌ با تمام‌ وجود پسرم‌ را دوست‌ دارم‌، اما مشكلاتی‌ وجود دارد.
چه‌ مشكلاتی‌. تونی‌؟
من‌ زمانی‌ كه‌ او از دبیرستان‌ فارغ‌التحصیل‌ می‌شود را نخواهم‌ دید. مگر اینكه‌ ۱۰۲ ساله‌ شوم‌. ولی‌ فكر نمی‌ كنم‌ به‌ این‌ سن‌ برسم‌. فكر می‌ كنم‌ به‌ سن‌...
۹۸.
بله‌ ۹۸ برسم‌ ولی‌ فكر نمی‌كنم‌ به‌ ۱۰۲ سالگی‌ برسم‌.
از داشتن‌ دو فرزند كوچك‌ پشیمان‌ هستی‌؟
نه‌ نیستم‌. من‌ عاشق‌ آنها هستم‌ و حاضرم‌ هرچیزی‌ در توان‌ دارم‌ برایشان‌ فراهم‌ كنم‌. هرچیزی‌.
به‌ نظر می‌رسد وقت‌ زیادی‌ را با آنها صرف‌ می‌كنی‌.
با آنها و با كتابخانه‌ام‌. من‌ یك‌ كتابخانه‌ خیلی‌ بزرگ‌ دارم‌ و به‌ فرزندانم‌ هم‌ می‌گویم‌ كه‌ باید تمام‌ این‌ كتاب‌ها را بخوانند همانطور كه‌ من‌ خواندم‌.
با آنها بازی‌ هم‌ می‌كنی‌؟
البته‌. هرشب‌.
زندگی‌ را چطور می‌بینی‌؟
شاید باور نكنی‌ لری‌، اما الان‌ بهترین‌ دوران‌ زنگی‌ام‌ را پشت‌ سر می‌گذارم‌. هیچ‌ وقت‌ به‌ اندازه‌ الان‌ خوشحال‌ و راضی‌ نبوده‌ام‌.
یعنی‌ به‌ مردم‌ توصیه‌ می‌كنی‌ بدون‌ توجه‌ به‌ سنشان‌، فقط‌ از زندگی‌ لذت‌ ببرند؟
دقیقاً. به‌ عقیده‌ بعضی‌ از مردم‌ شیوه‌ زندگی‌ من‌ باسنم‌ همخوانی‌ ندارد، اما من‌ سعی‌ می‌ كنم‌ تا زمانی‌ كه‌ زنده‌ هستم‌ بهترین‌ زندگی‌ را داشته‌ باشم‌ و برای‌ فرزندانم‌ بهترین‌ پدر باشم‌.
تو نیمه‌ ایرلندی‌ هستی‌؟
بله‌. پدرم‌ ایرلندی‌ و مادرم‌ مكزیكی‌ بود.
چند بچه‌ بودید؟
دوتا.
در كودكی‌ فقر را حس‌ می‌كردی‌؟
بله‌ خیلی‌ زیاد، اما در آن‌ زمان‌ نمی‌دانستم‌ كه‌ فقیرم‌. این‌ خیلی‌ فرق‌ می‌كند. من‌ هرگز نمی‌فهمیدم‌ كه‌ ما فقیریم‌. من‌ زمانی‌ فقر را شناختم‌ كه‌ به‌ هالیوود آمدم‌ و خانه‌های‌ اینجا را دیدم‌ و وقتی‌ این‌ خانه‌ها را با خانه‌ خودمان‌ مقایسه‌ كردم‌ به‌ خودم‌ گفتم‌ چرا من‌ یكی‌ از این‌ خانه‌ها را نداشته‌ باشم‌.
یك‌ بار به‌ من‌ گفتی‌ از بچگی‌ طراحی‌ و نقاشی‌ می‌كردی‌، درسته‌؟
بله‌ درسته‌ و یك‌ بار طرحی‌ از Douglas Fairbanks‌ كه‌ در آن‌ زمان‌ بازیگر بسیار مشهوری‌ بود كشیدم‌.
برای‌ این‌ كار دستمزد هم‌ دریافت‌ كردی‌؟
بله‌ یك‌ چك‌ ۲۵ دلاری‌ برایم‌ فرستاد. در آن‌ زمان‌ درآمد هفتگی‌ پدرم‌ ۲۴ دلار بود. در حالی‌ كه‌ پسر ۶ ساله‌اش‌ بیش‌ از او حقوق‌ می‌گرفت‌.
كار مجسمه‌سازی‌ هم‌ می‌كنی‌؟
بله‌، اما این‌ كار را خیلی‌ دیر شروع‌ كردم‌. بازیگران‌ پس‌ از مدتی‌ فراموش‌ می‌شوند ولی‌ مجسمه‌سازان‌ یا نقاشان‌ با آثاری‌ كه‌ از خود برجای‌ می‌گذارند همیشه‌ نامشان‌ زنده‌ باقی‌ می‌ماند، اما اكنون‌ هیچ‌كس‌ «زوربا» را به‌ یاد نمی‌آورد.
این‌ جمله‌یی‌ است‌ كه‌ مارلو براندو نیز به‌ آن‌ اعتقاد دارد، اما هیچ‌كس‌ نمی‌تواند شما دو نفر را از یاد ببرد. برای‌ فیلم‌ «زنده‌ باد زاپاتا» موفق‌ به‌ كسب‌ جایزه‌ اسكار شدی‌. همكاری‌ با مارلو براندو در این‌ فیلم‌ چگونه‌ بود؟ صحنه‌های‌ بسیار زیادی‌ در كنار هم‌ بازی‌ كردید.
كارگردان‌ فیلم‌ به‌ ما گفت‌ وقت‌ زیادی‌ را با هم‌ بگذرانیم‌. چون‌ نقش‌ دو برادر را بازی‌ می‌كردیم‌ و باید نسبت‌ به‌ هم‌ شناخت‌ خوبی‌ به‌ دست‌ می‌آوردیم‌. چون‌ نزدیكی‌ بین‌ ما در نقش‌ نیز تاثیر می‌گذاشت‌، اما من‌ و مارلون‌ بنابر دلایلی‌ نمی‌توانیم‌ بیش‌ از دو كلمه‌ با هم‌ صحبت‌ كنیم‌. مارلون‌ اصلاً اهل‌ حرف‌ زدن‌ نیست‌. او سخنران‌ خوبی‌ است‌ اما اهل‌ گفت‌وگو نیست‌ و این‌ مانع‌ نزدیكی‌ ما می‌شد. بنابراین‌ ما در پشت‌ صحنه‌ فقط‌ به‌ همدیگر نگاه‌ می‌كردیم‌.
اما در فیلم‌ مسحور كننده‌ بودید.
بله‌، باید بگویم‌ كه‌ بودیم‌. خیلی‌ متاسفم‌ كه‌ دیگر با هم‌ همكاری‌ نداشتیم‌.
تو در تئاتر هم‌ فعالیت‌ می‌كنی‌. آیا تئاتر برای‌ تو درسطح‌ پایین‌تری‌ نسبت‌ به‌ سینما قرار دارد؟
من‌ عاشق‌ تئاتر هستم‌، اما ای‌ كاش‌ پول‌ بیشتری‌ برای‌ آن‌ می‌پرداختند و دستمزد بازیگران‌ اندكی‌ بیشتر بود. بخصوص‌ كه‌ تئاتر زمان‌ بیشتری‌ از زندگی‌ بازیگر را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهد. من‌ و همكارانم‌ ۴ سال‌ یك‌ تئاتر را بر روی‌ صحنه‌ اجرا كردیم‌.
با اینكه‌ دو اسكار برای‌ فیلم‌های‌ «زاپاتا» و «شور زندگی‌» دریافت‌ كردی‌ اما من‌ فكر می‌كنم‌ «زوربا» برجسته‌ترین‌ فیلم‌ تو بود. بازی‌ چشمگیر تودر این‌ فیلم‌ تو را در مركز توجهات‌ قرارداد.
بازیگرها موجودات‌ عجیبی‌ هستند. منظورم‌ این‌ است‌ كه‌ بعضی‌ از فیلم‌هایشان‌ كه‌ با استقبال‌ زیادی‌ مواجه‌ نشده‌ است‌ را بیش‌ از بقیه‌ فیلم‌هایشان‌ دوست‌ دارند. «زوربا» را خیلی‌ دوست‌ دارم‌ اما فكر می‌كنم‌ متهورانه‌ترین‌ بازیم‌ را در فیلم‌ «بران‌، گاوچران‌» ارایه‌ دادم‌ كه‌ در آن‌ با «اوا گاردنر» و «رابرت‌ تیلور» همكاری‌ داشتم‌. بهترین‌ و روان‌ترین‌ بازیم‌ را در این‌ فیلم‌ ارایه‌ دادم‌.
چرا نوع‌ بازی‌ات‌ را متهورانه‌ می‌دانی‌؟
نقش‌ به‌ گونه‌یی‌ بود كه‌ احساسات‌ درونیم‌ را برمی‌انگیخت‌ و من‌ با تمام‌ وجود بازی‌ می‌كردم‌.
از فیلم‌ «زوربا» چه‌ خاطره‌یی‌ داری‌؟
اتفاق‌ جالبی‌ افتاد. قرار بود من‌ در یك‌ صحنه‌ برقصم‌، اما ۳ یا ۴ روز قبل‌ از برداشت‌ وسیله‌یی‌ كه‌ برای‌ جابه‌جا كردن‌ الوارها در فیلم‌ به‌ كار می‌بردیم‌ در حالی‌كه‌ من‌ در آن‌ بودم‌ شكست‌ و با سرعت‌ زیاد سقوط‌ كرد و من‌ بر روی‌ صخره‌ها افتادم‌ و پایم‌ شكست‌. همه‌ گروه‌ بشدت‌ نگران‌ بودند چون‌ بودجه‌ فیلم‌ رو به‌ اتمام‌ بود و نمی‌توانستیم‌ وقت‌ زیادی‌ را تلف‌ كنیم‌. به‌ كارگردان‌ فیلم‌ گفتم‌ من‌ نمی‌توانم‌ این‌ صحنه‌ را بازی‌ كنم‌. گفت‌ پس‌ چه‌ باید بكنیم؟ و من‌ در جواب‌ گفتم‌: تو آهنگ‌ را بگذار من‌ یه‌ كاریش‌ می‌كنم‌ و من‌ از تمام‌ توانم‌ برای‌ این‌ صحنه‌ استفاده‌ كردم‌ وخوب‌ هم‌ از آب‌ در آمد.
فیلم‌ با استقبال‌ بسیار خوبی‌ روبرو شد و همه‌ درباره‌ آن‌ صحنه‌ صحبت‌ می‌كردند. بازی‌ منحصر به‌ فردی‌ ارایه‌ دادی‌. وقتی‌ با بازیگران‌ حرفه‌یی‌تر و تواناتر بازی‌ می‌كنی‌ در بازی‌ات‌ تاثیر می‌گذارد؟ یعنی‌ تو هم‌ بازی‌ بهتری‌ ارایه‌ می‌كنی‌؟
بله‌ این‌ یك‌ اصل‌ است‌ و در مورد تمام‌ بازیگران‌ صدق‌ می‌كند.
بازیگرانی‌ كه‌ با تو همكاری‌ داشته‌اند می‌گویند تو بازی‌ نمی‌كنی‌، بلكه‌ در نقش‌ غرق‌ می‌شوی‌.
كاملاص درست‌ است‌.
تو می‌خواهی‌ همه‌ چیز را درباره‌ نقش‌ بفهمی‌. مثلاً اگر نقش‌ مرد ۴۰ ساله‌یی‌ را بازی‌ می‌كنی‌ دوست‌ داری‌ بدانی‌ این‌ فرد در ۲۰ سالگی‌ چه‌ شخصیتی‌ داشته‌ درسته‌؟ چرا؟
دلیلش‌ این‌ است‌ كه‌ من‌ از خودم‌ راضی‌ نبوده‌ و نیستم‌. من‌ از آنتونی‌ كویینی‌ كه‌ بودم‌ و حتی‌ الان‌ هستم‌ زیاد خوشم‌ نمی‌آید. در نتیجه‌ وقتی‌ نقشی‌ مثل‌ «گوگن‌» نقاش‌ در فیلم‌ شورزندگی‌ یا نقش‌ یك‌ پاپ‌ یا هر نقش‌ دیگری‌ را به‌ من‌ می‌دهند سعی‌ می‌كنم‌ تمام‌ زوایای‌ نقش‌ را بشناسم‌ و مثل‌ او بشوم‌.
درباره‌ لارنس‌ عربستان‌ بگو.
من‌ آثار «دیوید لین‌» (كارگردان‌ فیلم‌) را خیلی‌ دوست‌ دارم‌. «پیتراتول‌» هم‌ كه‌ بازیگر بسیار شگفت‌انگیزی‌ است‌.
و عمر شریف‌.
بله‌ و عمر شریف‌. بازیگران‌ بسیار توانایی‌ در این‌ فیلم‌ بازی‌ كردند. روزی‌ كه‌ برای‌ مصاحبه‌ با «دیوید لین‌» به‌ كشور اردن‌ رفتم‌ روز بسیار گرمی‌ بود و قیافه‌ من‌ در آن‌ هوای‌ گرم‌ با ژاكتی‌ كه‌ به‌ تن‌ داشتم‌ كمی‌ مسخره‌ به‌ نظر می‌رسید. فكر كردم‌ اگر دیوید مرا با این‌ وضع‌ ببیند نقش‌ را به‌ من‌ نخواهد داد. بنابراین‌ به‌ اتاق‌ گریم‌ رفتم‌. گریمور فیلم‌ دوست‌ من‌ بود. از او خواهش‌ كردم‌ مرا گریم‌ كند و برایم‌ ریش‌ بگذارد. بعد لباس‌ عربی‌ پوشیدم‌ و از اتاق‌ بیرون‌ رفتم‌. نزدیك‌ محل‌ فیلمبرداری‌ حدود ۱۰۰۰ مرد عرب‌ ایستاده‌ بودند. دوست‌ گریمورم‌ مرا با یك‌ نام‌ عربی‌ به‌ آنها معرفی‌ كرد. در آن‌ لحظه‌ دیوید لین‌ یكی‌ از صحنه‌های‌ فیلم‌ با بازی‌ پیتراتول‌ را فیلمبرداری‌ می‌كرد. مردان‌ عرب‌ با صدای‌ بلند نام‌ عربی‌ مرا تكرار می‌كردند. دیوید لین‌ سرش‌ را بلند كرد و در حالی‌ كه‌ به‌ من‌ اشاره‌ می‌كرد از دستیارش‌ پرسید این‌ مرد كیست؟ دستیارش‌ گفت‌: نمی‌دانم‌ و اسم‌ عربی‌ مرا كه‌ از مردان‌ عرب‌ شنیده‌ بود به‌ دیوید گفت‌. دیوید هم‌ گفت‌: من‌ این‌ مرد را برای‌ فیلمم‌ می‌خواهم‌، لطفاً آنتونی‌ كویین‌ را اخراج‌ كنید.
واقعاص جالبه‌. اصلاً چی‌ شد كه‌ بازیگر شدی؟ تو پیش‌ از آن‌ قصاب‌، بوكسور و نقاش‌ بودی‌. حتی‌ زمانی‌ شاگرد فرانك‌ لوید رایت‌ بودی‌. (از بزرگترین‌ آرشیتكت‌های‌ امریكا).
اصلاً قصد نداشتم‌ بازیگر شوم‌. در كودكی‌ و جوانی‌ در ادای‌ درست‌ كلمات‌ كمی‌ مشكل‌ داشتم‌. فرانك‌ معتقد بود اگر بخواهم‌ آرشیتكت‌ خوبی‌ شوم‌ باید بتوانم‌ به‌ صورت‌ متقاعد كننده‌ و ماهرانه‌ با مردم‌ صحبت‌ كنم‌. او مرا پیش‌ یك‌ دكتر برد تا قدرت‌ تكلمم‌ بهتر شود. دكتر در زیر زبانم‌ شكاف‌ كوچكی‌ ایجاد كرد. بعد به‌ پیشنهاد فرانك‌ برای‌ تقویت‌ فن‌ بیان‌ و سخنوری‌ به‌ كلاس‌ بازیگری‌ رفتم‌. برای‌ اینكه‌ شهریه‌ كلاس‌ را بپردازم‌ سرایدار معلم‌ كلاس‌ شدم‌.
واقعا.
بله‌ و بعد به‌ بازیگری‌ علاقه‌مند شدم‌. یك‌ روز به‌ فرانك‌ تلفن‌ كردم‌ و گفتم‌ كمپانی‌ یونیورسال‌ می‌خواهد یك‌ قرارداد ۳۰۰ دلاری‌ برای‌ یك‌ هفته‌ با من‌ ببندد و فرانك‌ هم‌ گفت‌ كه‌ قرارداد را بپذیرم‌. چون‌ اگر برای‌ او كار كنم‌ هیچ‌وقت‌ اینقدر پول‌ به‌ دست‌ نمی‌آورم‌.
نام‌ اولین‌ فیلمی‌ كه‌ بازی‌ كردی‌ چه‌ بود؟
فراموش‌ كردم‌.
چرا تا مدت‌ زیادی‌ در نقش‌ سرخپوست‌ ظاهر می‌شدی‌. ما تا مدت‌ها نمی‌دانستیم‌ كه‌ تو بازیگر توانایی‌ هستی‌؟
در آن‌ زمان‌ یك‌ پسر مكزیكی‌ مثل‌ من‌ نمی‌توانست‌ موقعیت‌ بهتری‌ داشته‌ باشد.
تو علاوه‌ بر بازیگری‌ نقاش‌ بسیار با استعدادی‌ هم‌ هستی‌ و یك‌ پرتره‌ باشكوه‌ هم‌ از خودت‌ كشیدی‌ چطور این‌ كار را كردی‌؟
از آینه‌ استفاده‌ كردم‌.
ازبازیگری‌ و نقاشی‌ به‌ یك‌ اندازه‌ لذت‌ می‌بری‌؟
فكر می‌كنم‌ از نقاشی‌ بیشتر لذت‌ می‌برم‌. نمی‌دانم‌ تا چه‌ زمانی‌ بازیگر خواهم‌ ماند، اما می‌دانی‌، من‌ زمانی‌ در لیبی‌ بودم‌، به‌ صحرا رفتم‌ و در آنجا تعداد زیادی‌ مجسمه‌ برنزی‌ دیدم‌ كه‌ بسیار زیبا بودند
و برای‌ همیشه‌ آنجا خواهند ماند.
برای‌ همیشه‌. نقاشی‌ هم‌ همین‌طور است‌. آثار یك‌ هنرمند باقی‌ می‌مانند.
مجسمه‌سازی‌ را هم‌ به‌ اندازه‌ نقاشی‌ دوست‌ داری‌؟
مجسمه‌سازی‌ را بیشتر از نقاشی‌ كردن‌ دوست‌ دارم‌ در مجسمه‌سازی‌ آزادی‌ عمل‌ بیشتر است‌، اما من‌ دیگر نمی‌توانم‌ مجسمه‌سازی‌ كنم‌ چون‌ توان‌ نگه‌ داشتن‌ چكش‌ را ندارم‌.
زیاد به‌ سینما می‌روی‌؟
نه‌ اصلاً سینما نمی‌روم‌. چون‌ از طرف‌ آكادمی‌ اسكار فیلم‌ها را برایم‌ ارسال‌ می‌كنند و من‌ آنها را در خانه‌ می‌بینم‌.
بازیگران‌ امروز را در مقایسه‌ با بازیگران‌ قدیمی‌ چطور ارزیابی‌ می‌كنی‌؟
بازیگران‌ امروز خود را مطابق‌ میل‌ و سلیقه‌ مردم‌ نشان‌ می‌دهند و آن‌گونه‌ عمل‌ می‌كنند كه‌ مخاطبان‌ می‌خواهند، اما استادان‌ من‌ به‌ من‌ آموختند كه‌ یك‌ بازیگر خوب‌ باید به‌ مخاطبانش‌ شیوه‌ درست‌ زندگی‌ كردن‌ را بیاموزد.
یك‌ بار به‌ من‌ گفتی‌ غم‌انگیزترین‌ و بدترین‌ بخش‌ یك‌ فیلم‌ برای‌ بازیگر روز آخر فیلمبرداری‌ یا در تئاترروز آخر اجراست‌. چرا؟
چون‌ برای‌ مدتی‌ یك‌ آدم‌ دیگه‌ بودی‌ و حالا مجبوری‌ آن‌ آدم‌ را ترك‌ كنی‌. این‌ تغییر خیلی‌ سخته‌. من‌ وقتی‌ زوربا را ترك‌ كردم‌ خیلی‌ تنها شدم‌. همین‌طور وقتی‌ گوگن‌ را ترك‌ كردم‌، گوگن‌ بهترین‌ شخصیتی‌ است‌ كه‌ تا به‌ حال‌ بازی‌ كردم‌.
فكر می‌كنی‌ پدر خوبی‌ هستی‌؟
بله‌ فكر می‌كنم‌ هستم‌. من‌ عاشق‌ بچه‌هایم‌ هستم‌ و هركاری‌ برای‌ بهتر شدن‌ آینده‌شان‌ می‌كنم‌.
چندتا بچه‌ داری‌؟
۱۳ تا و فكر می‌كنم‌ برای‌ همه‌ آنها پدر خوبی‌ بوده‌ام‌.
آنتونی‌ خیلی‌ متشكرم‌.

سروین‌ عالی‌داعی‌

منبع : روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط

«پسران پرواز» داوطلبانه می جنگند

«پسران پرواز» داوطلبانه می جنگند
● فیلمی كه هوانوردی در جنگ جهانی اول را به تصویر می كشد
جنگ همواره یكی از موضوعاتی بوده است كه اكثر فیلمسازان دنیا آن را دستمایه ساخت فیلم های خود قرار داده اند. همان طور كه شاهد هستید فیلمی كه اكنون در فهرست آثار پرفروش هالیوود جای گرفته، به موضوع جنگ جهانی اول می پردازد.
«پسران پرواز» نام فیلمی است كه «تونی بیل» آن را بر اساس داستان «لافایت اسكادرایل» (سرویس هوایی فرانسه در جنگ جهانی اول) جلوی دوربین برده است. این فیلم داستان گروهی از خلبانان جوان و نوعدوست آمریكایی است كه علی رغم مخالفت كشور آمریكا با جنگ جهانی اول كه در آن نیروهای انگلیس، فرانسه و ایتالیا علیه نیروی مهیب و مخرب آلمان متحد شده اند، داوطلبانه در جهت حمایت از كشور فرانسه به مبارزه می پردازند. آنها به صورت سربازهای پیاده نظام یا سواره نظام وارد این جنگ می شوند و تعدادی از آنها ایده ای متفاوت پیشنهاد كرده و تصمیم به فراگرفتن پرواز می گیرند. «جیمز فرانكو» بازیگر فیلم «مرد عنكبوتی» در «پسران پرواز» ایفاگر كاراكتر اصلی «بلین راولینگز» است. راولینگز پسر جوان آمریكایی است كه به این جنگ عظیم می پیوندد. وی به بهانه نقش آفرینی در این فیلم در مصاحبه ای شركت كرده كه در پی می خوانید:
● آیا شما قبل از ایفای نقش در «پسران پرواز» دوره خلبانی را گذرانیده بودید؟ یا این فیلم از شما یك خلبان ساخت؟
▪ حقیقت این است كه تحقیقات در زمینه خلبانی دغدغه اصلی من در این فیلم بود. تونی بیل كه خلبانی را فراگرفته بود، من و چندتن از دوستان خود را در فرودگاه كوچكی به نام سانتاپاولا تحت آموزش قرار داد و این گونه ما پرواز را تجربه كردیم. ما هواپیماهای بسیار فرسوده ای در اختیار داشتیم كه اكثرا از جنگ جهانی دوم به جا مانده بودند. به طور كلی كیفیت كار ما در سطحی بود كه من پس از این فیلم با اندكی ممارست موفق به دریافت مدرك خلبانی شدم. یكی از بازیگران مورد علاقه من «استیومك كویین» است كه در فیلم های جنگی بیشماری از جمله «عاشق جنگ» در نقش خلبان حضور داشته است. شما با مشاهده او در فیلم مذكور به نقش واقعی وی پی بردید كه جزئیات خلبانی را در بازیگری اش ارایه می كرد چرا كه وی خلبانی واقعی بود. من با الگو گرفتن از وی سعی در ایفای نقشی جذاب و واقعی داشتم.
● چه شاخصه ای در موضوع این فیلم آن را در نظر شما جذاب جلوه داد؟
▪ در یك فیلم جنگی همه عوامل در مسیر برنامه ریزی مشخصی قرار دارند. البته به دلیل شرایط فیلمسازی احتمال ریسك نیز وجود دارد. «پسران پرواز» درام بزرگی بود كه من در آن نقش انسانی را ایفا می كردم كه داوطلبانه در مورد حضورش در میدان جنگ تصمیم گرفته و زندگی اش دارای برنامه مشخصی بود. من برای جوانان خلبان این فیلم به عنوان گروهی از قهرمانان، احترام قایل بودم. آنها برای كاری كه به درستی اش ایمان داشتند با اشتیاق و رضایت كامل هرگونه خطری را پذیرا بوده و تا مرز فدا كردن جان خویش جلورفته بودند.
● ممكن است در مورد تحقیقات تان در این فیلم توضیح دهید؟ آیا كاراكتر شما برگرفته از مشخصات یكی از اشخاص واقعی بود؟
▪ شایان ذكر است كه «بلین راولینگز» شخصیت منحصر به فردی بود كه در افراد محدودی از جامعه مشاهده می شود. همچنین نباید از این مساله غافل ماند كه حضور تونی بیل به عنوان كارگردان در راس این مجموعه فیلمسازی، تنها به دلیل دانش هوانوردی اش چشمگیر نبود، بلكه وی یكی از بزرگترین گردآورنده های كتاب است. بنابراین در روند تحقیقات ما در این فیلم تاثیر بسزایی داشت، كتابی كه او در مراحل مقدماتی تحقیقات در اختیار ما قرار داد، توسط «چالز نوردوف» گردآوری شده بود. زندگینامه خلبانان واقعی این فیلم بخش عمده ای از تحقیقات ما را در برگرفته بود. به این نكته مهم نیز باید اشاره كرد كه «پسران پرواز» تنها فیلمی است كه پس از فیلم (Blue max) (۱۹۶۶) هوانوردی در جنگ جهانی اول در آن به تصویر كشیده شده است.
● آیا در طول تصویربرداری صحنه ها، عملا در حال پرواز بودید؟
▪ تصویربرداری در این فیلم از جوانب مختلفی برخوردار بود. در عین حال كه ما صحنه های مشخصی را برای تصویربرداری در زمین مدنظر قرار داده بودیم؛ صحنه هایی نیز برای پرواز داشتیم كه به طرق مختلف تصویربرداری شد ما به همراه خلبانان واقعی و هواپیماهای قدیمی پرواز را تجربه كردیم؛ در واقع مخاطب این فیلم با فضای واقعی جنگ روبه رو می شود. ما به وسیله هلی كوپترهای فرسوده (youngman) دو هفته طاقت فرسا با دو سرنشین به آسمان پرواز می كردیم من هر روز علاوه بر تمرین های پرواز، عملیات آكروباتی با هواپیما را نیز پشت سر می گذاشتم. تجربه هیجان انگیزی كه به تدریج بر سختی آن افزوده شد.
● مشكل ترین بخش تصویربرداری«پسران پرواز» چه بود؟
▪ من دو روز مداوم را در هلی كوپتر قدیمی youngman سپری كردم. عوامل طراحی صحنه صندلی كوچكی را برای نشستن من در خارج از آن طراحی كرده بودند. دوربین فیلمبرداری در داخل هلی كوپتر و تصویربرداری به گونه ای بود كه من را در حالت نشسته در اتاقك مخصوص خلبان نشان دهد، در حالی كه تمام مدت من بیرون هلی كوپتر بودم. در بخشی از تصویربرداری ما نیازمند توده ای ابر بودیم كه در آن ارتفاع دسترسی به آنها امكان پذیر نبود، به همین جهت شش هزار پا اوج گرفتیم در آنجا هوا به قدری سرد بود كه من تاكنون تجربه نكرده بودم. این شرایط یك شب كامل به طول انجامید. در كنار این مصائب تیمی فرانسوی با این هلی كوپتر ما را همراهی می كردند كه جدا از فعالیت عالی و بی نظیرشان، متاسفانه در گفتار خود از زبان فرانسه استفاده می كردند كه برای من نامفهوم بود.


کلمات در حال جستجو
بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی , اشتباهات فضای مجازی , سالن کشتی , شهرک قائم , شورای نظارت بر صدا و سیما , رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد , محمد مشنوق , عملیات محرمانه , بیمارستان پارس , نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ,

برخی از مطالبی که کاربران هم اکنون در حال خواندن آن هستند
ماه من مشک سیه در دامن گل می‌کند , جدول سهم بخش‌های مختلف از تولید ناخالص داخلی مالزی (درصد) , درمان , تعیین هنجارها و تعبیر هنجارها , فرصت‌های شغلی و استخدام در جهانگردی , آن یار ترش رو را این سوی کشانیدش , تیرهٔ آلالگان ( Ranunculaceae ) , باز درآمد ز راه فتنه برانگیز من , رسیدگی‌های اخلاقی , دقیق‌خوانی ,

برخی منابع مهم خبری
zamandaily.ir روزنامه زمان , fanousnews.com فانوس نیوز , https: خبر ورزشی , banifilm.ir بانی فیلم , khordadnews.ir خرداد نیوز , eghtesadnews.com اقتصادنیوز , chetor.com چطور , vaghayedaily.ir روزنامه وقایع اتفاقیه , tejarat.donya-e-eqtesad.com تجارت فردا , ghanoondaily.ir روزنامه قانون ,

وبگردی
گاف حسین شریعتمداری با کامپیوتر 30 میلیونی آمریکایی
گاف حسین شریعتمداری با کامپیوتر 30 میلیونی آمریکایی - مدیر مسئول کیهان در حالی مدعی است که سیستم «مکینتاش» بیش از ۴۰ سال است که در کیهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این سیستم اساسا از سال ۱۹۸۴ یعنی ۵ سال پس از انقلاب تولید و نمی‌توانسته است زودتر از این تاریخ در کیهان مورد استفاده قرار گیرد.
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ /  دلار تک نرخی 4200 ! گوسفند بوئینگ سوار ! پراید ...
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ / دلار تک نرخی 4200 ! گوسفند بوئینگ سوار ! پراید ... - اخیراً رئیس جمهور حسن روحانی در توضیح علت قاچاق گفته است: علت قاچاق ارزانی است، وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می گیرد. به عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می شود. درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد.
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است - مشکل تولید فقط به سطح فناوری مربوط نیست. ما می‌توانیم یک وسیله و کالای باکیفیت بالا را تولید کنیم، ولی با قیمت بسیار گران که خریداری نخواهد داشت. در واقع اگر بتوانیم چنین کالایی را وارد کنیم در مقایسه با تولید آن به شدت به‌صرفه است. ولی در جریان تولید موشک با وضعیت دیگری مواجهیم. اول اینکه موشک را بدون قید و شرط نمی‌فروشند یا برخی کشور‌ها به دلایل امنیتی علاقه ندارند که در تامین نیازشان به این کالا‌ها…
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد - برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور عادل پیغامی اقتصاددان و سیداحسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
داستان قالیچۀ حضرت سلیمان و سامانۀ نیما
داستان قالیچۀ حضرت سلیمان و سامانۀ نیما - ساز و کاری که بانک مرکزی تحت عنوان نیما برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اندیشیده اند و با خوارشماری صادر کنندگان با تجربه و خوشنام و بی اعتنائی به نظرات معقول و دلسوزانۀ آنان به راهی خطرآفرین پا گذاشته، بی تردید محکوم به ناکامی است و پیامدهای ناگوار آن، که در درجۀ اول از دست دادن بازارهای صادراتی دیرینه است، به راحتی قابل جبران نخواهد بود.
کپی‌برداری «عین‌به‌عین»
کپی‌برداری «عین‌به‌عین» - انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان - مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان.
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی!
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی! - در ویدیویی که در فضای مجازی داغ شده شاهد پخش کیک 40 سالگی جمهوری اسلامی
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.