پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

این قهرمانی را به ”برانکو“ تقدیم می‌کنم!


این قهرمانی را به ”برانکو“ تقدیم می‌کنم!
بغض سردی گلویش را فشار می‌داد، سغی می‌کرد این بغض را فرو دهد و فقط بخندد. خنده او بسیار تلخ بود زیرا مردی که باعث پیروزی بزرگ الاهلی شد، جائی در تیم ملی کشورش ندارد، الاهلی پس از ۲۶ سال با درخشش ستاره ایرانی این تیم قهرمان شد.
فرهاد مجیدی ستاره بی‌چون و چرای لیگ امارات که در میانه فصل از الوصل به الاهلی رفت، روز جمعه به همراه تیمش مقابل‌الوحده صف‌آرائی کرد و در ورزشگاه شهر العین جشن قهرمانی تیمش را باعث شد.
مجیدی در این میدان یک گل زد، یک پاس گل داد و بارها و بارها خط دفاع‌الوحده را آزار داد، عملکرد این بازیکن کارشناسان حاضر در میدان را مجاب کرد که وی را به‌عنوان بهترین بازیکن فینال انتخاب کنند و جایزه ۵ هزار درهمی قطعاً فقط برای جبران زحمات بازیکن ایرانی‌الاهلی بود.
فرهاد مجیدی در مورد قهرمان‌ الاهلی، شادی مردم در خیابان‌هاو رفتار کادر فنی تیم ملی صحبت کرد که آن را در زیر می‌خوانید.
- از بازی شروع کنیم، شرایط دیدار با الوحده چطور بود؟
- بازی خیلی خوبی بود. هر ۲ تیم از شرایط نسبتاً برابری برخوردار بودند اما برای ما این دیدار اهمیت بیشتری داشت و فکر می‌کنم هر ۲ تیم تا ثانیه پایانی نهایت تلاش خود را انجام دادند.
- به چه علت این دیدار برای الاهلی اهمیت داشت؟
- تیم الاهلی ۲۶ سال بود که قهرمان لیگ امارات نشده بود و کسب چنین عنوانی بعد از این همه سال انتظار واقعاً لذت‌بخش و پراهمیت است. هواداران الاهلی انتظار و صبر طولانی داشتند و این قهرمانی پاسخ مناسبی به صبوری آنها بود.
- چقدر در این پیروزی نقش داشتی؟
- اگر ادعا کنم که الاهلی را ن قهرمان کردم حرف دروغی نزده‌ام، در چند بازی با درخشش و گلزنی نتایج را تغییر دادم و به همین خاطر اطمینان داشتم که در این بازی به برتری می‌رسیم. من در این بازی به‌عنوان ستاره میدان انتخاب شدم و توانستم جایزه ویژه ستاره بازی را از مسئولان دریافت کنم که از بابت این موضوع خیلی خوشحال هستم. البته اولین مرتبه‌ای نیست که چنین عنوانی را به‌دست آورده‌ام اما انتخاب شدن به‌عنوان بهترین بازیکن در میدانی که قهرمان را مشخص می‌کند قطعاً لذت دیگری دارد.
- نحوه این انتخاب چگونه است؟
- طبق قانون لیگ امارات و باشگاه‌ها به بازیکنی که گل اول را بزند و به ستاره میدان ۵ هزار درهمی گرفت و من هم ستاره میدان شدم و جایزه نقدی را دریافت کردم.
- ظاهراً گل‌های عجیبی در این بازی به ثمر رسیده است؟
- بله، گل چهارم ما توسط دروازه‌بان تیم به ثمر رسید، فکر می‌کنم این گل یکی از عجیب‌ترین گل‌های لیگ امارات بود. البته این را هم اضافه کنید که درخشش دروازه‌بان و بازیکنان الاهلی دلیل اصلی برتری ما بود که با این گل تکمیل شد.
- شما به‌عنوان یک بازیکن ایرانی به این مقام دست پیدا کردید. آیا از فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال کسی با شما تماس گرفت؟
- تا به این لحظه جز خانواده‌ام کسی با من تماس نگرفته است، البته من تا ساعت ۳ نیمه‌شب در کنار بازیکنان بودم و بعد به خانه رفتم و شاید باور نکنید که بیشتر این زمان را در ترافیک بودم، چون از فاصله العین تا دبی مملو از طرفداران الاهلی بود که برای جشن و پایکوبی به خیابان‌ها ریخته بودند. ضمن اینکه من از مسئولین انتظاری ندارم و بابت تمام تلاش‌هائی که می‌کنند، تشکر می‌کنم.
- از جریان بازی خارج شویم. خیلی‌ها انتقاد می‌کنند که لیگ امارات حرفه‌ای نیست و بازیکنان فقط به واسطه انگیزه‌های مادی به امارات می‌روند.
- افرادی که صحبت‌ها را می‌کنند آگاهی دقیقی از مسابقات دسته اول امارات ندارند، لیگ امارات یک لیگ حرفه‌ای و با برنامه است و کسی که در این لیگ تلاش کند هیچ‌وقت پشیمان نمی‌شود. من از شرایط خودم خیلی راضی هستم و به احتمال فراوان باز هم در اینجا به فوتبال ادامه می‌دهم. لیگ امارات خیلی حرفه‌ای‌تر از لیگ ایران است و می‌تواند الگو باشد. ضمناً شما نگاه کنید علی سامره، علی کریمی و ایمان میعلی هم در لیگ امارات کاملاً موفق بودند و این نشان می‌دهد که لیگ امارات تنها از لحاظ مالی یک بستر مناسب نیست و می‌تواند از لحاظ تکنیک و تاکتیک هم باعث پیشرفت شود.
- چه زمانی به ایران برمی‌گردی؟
- سعی می‌کنم ظرف چند روز آینده برنامه‌هایم را در اینجا انجام دهم، فکر کنم هفته آینده یا اواخر همین هفته در ایران باشم.
- دلیل اصلی عدم دعوت تو به تیم ملی چه بود؟
قبل از اینکه سؤال شما را جواب دهم این قهرمانی را به شخص برانکو ایوان کوویچ سرمربی تیم ملی ایران تقدیم می‌کنم و خیلی خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که خبر قهرمانی تیم فرهاد مجیدی به گوش ایشان رسیده است. خوشحالم که با این مقام و تأثیرگذاری که در کسب آن داشتم، شایستگی‌های خود را به برانکو ثابت کردم، البته ایشان هنوز به عملکرد مثبت من شک دارد. فکر می‌کنم در مسابقات امسال هر کاری که توانسته‌ام انجام داده‌ام اما ظاهراً این مربی دوست ندارد مرا به تیم ملی دعوت کند.
- پس هنوز هم از ایرانکو دلخور هستی؟
- برای من جای سؤال دارد چرا این مربی تلاش زیادی برای ضربه زدن به من انجام می‌دهد. ای کاش اینجا بود و می‌دید که هرکس در فوتبال تلاش و علاقه من را دید، مکرراً سؤال می‌کرد که چرا به تیم ملی ایارن دعوت نمی‌شوی؟ دیروز حتی از تلویزیون آلمان هم با من مصاحبه کردند و گفتند برای ما جای تعجب دارد که فرهاد مجیدی در تیم ملی نباشد، من خدا را ۱۰۰ هزار مرتبه شکر می‌کنم که همه مرا تأیید کرده‌اند. من خدا را شکر می‌کنم و سپاسگذار او هستم که کمکم کرد تا حرفم را با عمل و تلاش اثبات کنم.
- در جام جهانی آیا ایران شانس صعود دارد؟
- در توانائی بازیکنان ما شکی نیست. همان‌طوری که با تلاش بازیکنان تیم به جام جهانی رسید با تلاش و درخشش بازیکنانی چون کریمی، دائی و رضائی می‌توانیم مطمئن باشید ایران حتی پتانسیل حضور در جمع ۸ تیم برتر را دارد. تیم ایران اگر به موفقیت می‌رسد فقط به خاطر تعصب و تلاش بازیکنان است و فکر نمی‌کنم کادر فنی تأثیری در آن داشته باشند، مثلاً کدام مربی تیم ملی می‌خواهد ادعا کند که به کریمی، زندی، دائی یا مهدوی‌کیا فوتبال یاد داده است...
- چه زمانی به استقلال برمی‌گردی؟
- بارها گفته‌ام استقلال خانه اول و آخر من است و من فوتبالم را از این تیم دارم. مطمئن باشید مجیدی هر جا که باشد یک استقلالی است و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی می‌کنم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید