پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آچمز


آچمز
اریکسون این روزها پرمشغله‌ترین مربی دنیا است. سرمربی سوئدی تیم ملی انگلستان با مشکل بزرگی به‌نام ”مصدومیت وین رونی“ مواجه است. در حالی‌که پزشکان انگلیسی امید داده بودند رونی زودتر از موعد سلامتی خود را بازیافته و بی‌تردید تیم ملی انگلستان را در نخستین بازی همراهی می‌کند، اما این بازیکن باید تا روز چهاردهم ژوئن صبر کند تا پس از انجام عکسبرداری مشخص شود می‌تواند تیم ملی انگلستان را همراهی کند یا نه. دغدغه اریکسون از سوئی و نیش و کنایه‌های فرگوسن از سوی دیگر، وضعیت فوتبال انگلستان را مشوش کرده است. تا پیش از این، انگلیسی‌ها چشم به توانائی مهره کم سن و سال و جسور خود داشتند، حال با نرسیدن او به رقابت‌های جام هانی، اضطراب و نگرانی حرف اول را در اردوی این تیم می‌زند.
اریکسون نام رونی را در فهرست نفرات اعزامی قرار داده، با این حال نیک می‌داند این بازیکن را برای ۲ بازی ابتدائی مرحله گروهی به خدمت نخواهد داشت. انگلستان در تاریخ ۱۰ ژوئن با پاراگوئه دیدار می‌کند و ۱۵ ژوئن در دومین بازی خود به مصاف توگو می‌رود. تنها امیدواری اریکسون به بازی سوئد که سومین بازی و سخت‌ترین بازی انگلستان نیز به حساب می‌آید، است. چنانچه نتیجه عکسبرداری پای‌رونی در تاریخ ۱۴ ژوئن امیدوارکننده باشد، این بازیکن می‌تواند انگلستان را در مضاف با دشمن چند سال اخیر خود همراهی کند.
اکنون تمام هم و غم اریکسون این است که آیا این بازیکن را با خود به آلمان ببرد یا نه. اریکسون باید تا تاریخ ۹ ژوئن در خصوص حذف یا ادامه حضور رونی تصمیم‌گیری کند. رونی به همراه تیم ملی انگلستان به آلمان سفر می‌کند، اما ۹ روز بعد برای انجام اسکن به منچستر بازمی‌گردد. در حالی‌که تیم ملی انگلستان منتظر است تا هر چه سریع‌تر وین روتی به مرز آمادگی برسد، باشگاه یونایتد از این وضعیت رضایت کامل دارد و گفته به این بازیکن اجازه نخواهد داد زودتر از ۲-۳ هفته دیگر تمرینات خود را آغاز کند.
سخنگوی باشگاه منچستر یونایتد گفت: ”سی‌تی اسکن“ در تاریخ ۱۴ ژوئن مشخص خواهد کرد وین رونی می‌تواند بازی کند یا خیر. چنانچه وضعیت پای او مساعد باشد، می‌تواند تمرین خود را آغاز کند“.
در حال حاضر کادر پزشکی منچستر یونایتد مسئولیت مراقبت‌ از پای این بازیکن را بر عهده دارد. البته این مراقبت‌ها تا زمان عزیمت این بازیکن به آلمان خواهد بود. پس از آن کادر پزشکی تیم ملی انگلستان وارد عمل خواهد شد.
سرآلکس فرگوسن گفت: ”ما کاملاً از وین رونی حمایت می‌کنیم تا در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا کند. البته باید مطمئن شویم این بازیکن به لحاظ فیزیکی و ذهنی از آمادگی لازم برخوردار باشد“.
فرگی افزود: ”متخصص تیم روند رو به رشد سلامتی او را تأیید کرده است؛ با این حال چنانچه رونی به آمادگی صددرصد نرسد، نباید تیم ملی انگلستان را همراهی کند“.
اکنون اریکسون سردرگم است. او یا باید قید رونی را بزند و او را با خود به آلمان نبرد و با ریسک به همراه داشتنش را به‌ جان بخرد.
اریکسون گفت: ”مصدومیت وین رونی آنگونه که انتظار داشتیم رو به بهبود است. من امیدوارم او سلامتی خود را هر چه زودتر بازیابد. کادر پزشکی منچستر یونایتد همنان به کار خود برای رساندن این بازیکن به مرز کامل سلامتی تلاش می‌کند. تیم پزشکی انگلستان هم به‌طور دقیق از جریان بهبود یرونی با اطلاع می‌شود. ”اریکسون پیش از این گفته بود با فرگوسن گفت و گوی خوبی داشته و علی‌رغم تمامی شایعات، باشگاه منچستر یونایتد از حضور رونی در تیم ملی حمایت به‌عمل آورده است. با این حال باید دید در پس این همه حرف، جقدر عمل وجود دارد و آیا اریکسون در تاریخ ۹ ژوئن، نام رونی را از فهرست تیم حذف می‌کند یا نه.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید