سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

میلان و اینتر به دنبال درد مشترک


میلان و اینتر به دنبال درد مشترک
● رقابت در محیطی سالم
۲ تیم شهر میلان که هر ساله در زمره مدعیان قهرمانی ”کالچو“ هستند در هر زمینه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند به‌جز اینکه بازیکنان همدیگر را ”قر“ بزنند.
این ۲ تیم مهره‌های موردنظر خود را انتخاب کرده و هیچ توجهی به لیست حریف ندارند و در حقیقت اگر یکی ا زآنها روی بازیکن‌ها دست بگذارد، دیگری قید او را زده و به سراغ گزینه‌های دیگری می‌رود. هر ۲ تیم پس از قهرمانی مجدد ”یوونتوس“در سری A عزم خود را جزم کرده‌اند تا در فصل آینده این مقام را از آن خود کرده و در بلندای فوتبال باشگاهی کشورشان بایستند، کاری بس مشکل و دشوار در مصاف با حریفانی که در حال تجهیز خود هستند و در میدان رقابت پا پس نمی‌گذارند و از حالا خود را به‌عنوان یک مدعی معرفی کرده‌اند.
در هر حال میلان و اینتر مشغول بررسی جوانب هستند تا بازیکنان موردنظر را جذب کرده و تعدادی از مهره‌های فعلی را از لیست خود خارج کنند.
نگاه ویژه هر ۲ تیم به خط حمله است. جائی‌که ”شوچنکو“ رسماً اعلام کرد از جمع میلانی‌ها خارج می‌شود و ”آدریانو“ هم برای خروج از تیم نراتزوری اظهار تمایل کرده و رابطه مناسبی با سرمربی‌اش ندارد. میلان فصل گذشته با یک آینده‌نگری صحیح ”گیلاردینو“ مهاجم ملی‌پوش و جوان ”پارما“ را به خدمت گرفت. او نیز در اولین فصل حضورش در این تیم بزرگ آمار خوبی ارائه کرد، هر چند که اگر به اوج آمادگی و اعتمادبه‌نفس می‌رسید قطعاً تعداد گل‌هایش را افزایش می‌داد.
هم‌اکنون میلان به‌جز ”گیلا“، ”اینزاگی“ و ”آموروسو“ را به‌عنوان مهاجم در لیست خود دارد که برای فصل بعد هرگز کافی نیست. ”کرسپو“ مهاجم آرژانتینی و مورد علاقه ”آنچلوتی“ که یک فصل کاملاً درخشان را در میلان سپری کرده بود، راهی ”چلسی“ شد ولی قصد ندارد قراردادش را تمدید کند و اعلام کرده به خاطر خانواده‌اش دوست دارد به ایتالیا بازگردد که این مسئله یعنی علاقه به حضور مجدد در کالچو و بی‌تردید میلان اولویت اول است که قطعاً مدیران میلان در این رابطه چراغ سبز را به این آرژانتینی سختکوش و زیرک نشان خواهد داد.
آمدن او به ”سن‌سیرو“ باز هم میلان را راضی نمی‌کند و به دنبال گزینه‌های دیگری جهت جانشینی ”شوچنکو“ است که در طول ۷ سال حضورش رکوردهای فوق‌العاده‌ای خلق کرد و جانشین بسیار شایسته‌ای برای ”فان‌باستن“ لقب گرفت.
”نیستلروی“، ”دروگیا“، ”اتوئو“، ”رونالدو“ و حتی ”رونالدینیو“ گزینه‌های موردنظر گالیانی هستند که باید هر چه سریع‌تر با یکی از آنها قرارداد نهائی را منعقد سازد تا بحران خط حمله این تیم از بین برود. ”اینتر“ هم اوضاع مشابهی دارد. ”آدریانو“ با ”مانچو“ و تعدادی از آرژانتینی‌های تیمش مشکل دارد، هر چند که ”فاکتی“ قول داده او را حفظ کند ولی بعید است که این برزیلی در ”اینتر“ ماندگار شود.
”مارتینز“، ”کروز“ و ”رکویا“ ۳ مهاجم دیگر این تیم هستند که هر ۳ از استانداردهای جهانی دور شده و به دلایلی فصل خوبی را سپری نکردند البته در این میان اوضاع ”کروز“ بهتر از سایرین بوده ولی او هم مهاجم شش‌دانگی نیست که بتوان در بازی‌های بزرگ روی توان گلزنی‌اش حساب کرد. ”مانچو“ برای ایجا یک اینتر ایتالیائی، روی ”لوکانتونی“ و ”کریستین لوکارلی“ نظر مساعدی دارد؛ ۲ مهاجمی که اولی آقای گل سری A و دومی زننده ۱۹ گل برای ”لیورنو“ بود و هر ۲ سرزن، قلدر و دونده هستند و سبک بازیشان کاملاً مطابق با اندیشه‌های ”مانچینی“ است.
خرید ”توتی“ مشکل است چرا که ”دلاواله“ رئیس فیورنتینا اعلام کرده او را برای لیگ قهرمانان فصل آینده نیاز دارد ولی در فوتبال، پول بسیاری از مشکلات را حل می‌کند!
”اینتر“ به ”ابراهیموویچ“ و ”کاسانو“ هم نیم‌نگاهی دارد که برای خریدن هر یک باید هزینه‌ای گزاف را بپردازد اما همان‌گونه که اشاره شد برای ”موراتی“ این پرداخت‌ها اصلاً مهم نیست، به شرط آنکه تیمش بتواند پس از سال‌ها اسکودتو را فتح کند.
”اینتر“ به زودی در بازار بازیکنان وارد عمل شده و مهره موردنیاز خود را خریداری خوهد کرد ولی معلوم نیست قرعه فال به‌نام کدامیک بیفتد.
نکته قابل ذکر درباره ۲ تیم شهر میلان این است که باز هم روی نفرات موردنظر همدیگر زوم نمی‌کنند و بی‌دلیل با رقابت در این زمینه باعث افزایش قیمت بازیکن نمی‌شوند.
آنها در محیطی سالم و به دور از تنش بازیکنان جدید خود را انتخاب می‌کنند و سرانجام نیز با آنها قرارداد می‌بندند که این مسئله می‌تواند به‌عنوان الگوئی مناسب برای کلیه تیم‌های رقیب در سطح جهان قلمداد شود. میلان و اینتر در هر ۲ در حال از دست دادن مهاجمانی با ارزش هستند ولی بدون نگرانی از این امر سعی دارند مهره‌هائی بزرگ را جانشین آنها کنند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید