پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

ابراز نگرانی بابت آرامش برزیل


ابراز نگرانی بابت آرامش برزیل
بازیکن‌های تیم ملی برزیل مانند گاوهائی که در دشتی پر از علف می‌چرند، در زمین ساده و بی‌آلایش خود در دهکده ”وگیس“ تمرین و تنها به شادمانی و هماهنگی فکر می‌کنند.
روبیترز در گزارشی به بررسی شرایط کنونی تیم ملی برزیل پرداخت. قهرمان جهان در فاصله ۲ هفته مانده به نخستین دیدارش در جام جهانی برابر کرواسی، روزار بسیار خوب و بی‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذارد.
این تیم هیچ بازیکن آسیب‌دیده‌ای ندارد، با هیچ‌یک از جنجال‌های همیشگی در مورد بودن یا نبودن یک بازیکن در ترکیب اصلی روبه‌رو نیست و رونالدو، مهاجم رئال مادرید که همواره به‌اضافه وزن متهم بوده، در راه کاهش وزن گام برمی‌دارد.
کارلوس آلبرتو پریه‌را، سرربی برزیل آنقدر به‌کار گروهش اطمینان دارد که حتی ۱۱ نفر اصلی‌اش را در بازی ۱۳ ژوئن برابر کرواسی اعلام کرد و گفت: ”برزیل از رونالدو، رونالدینیو، آدریانو و کاکا ”۴ بازیکن جادوئی‌اش“ در نوک پیکان حمله استفاده خواهد کرد“. تمرین‌های برزیل هر روز در فضائی بسیار شاد و با حضور نزدیک به ۵ هزار هوادار انجام می‌گیرد. بسیاری از مفسران از آرامش زیاد از حد حاکم بر اردوی برزیل، ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها باور دارند که همین اعتمادبه‌نفس و آرامش خاطر سبب شد، برزیل در جام جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۹۰ پیش از رسیدن به نیمه نهائی، بلغزد.
قهرمانی‌های پیاپی برزیل در ۳ جام جهانی گذشته نیز همواره با آشفتگی همراه بوده است.
برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ در شرایطی وارد مکزیک شد که به سبب جانشین کردن ما ریوزاگالو به‌جای خواسالدانیا در آخرین دقایق، نگرانی‌های زیادی را دامن زده بود.
قهرمانی برزیل در جام جهانی ۱۹۹۴ هم مانند صعود یک کوهنورد از گردنه‌های پرپیچ و خم بود. شکست ۲ بر صفر برابر بولیوی که نخستین ناکامی برزیل در مرحله گروهی جام جهانی به‌شمار می‌آید، همه را جان به لب کرد. آنها سال گذشته نیز با همین شرایط برابر هندوراس به زانو درآمدند و از جام کوپا آمریکا کنار رفتند.
برزیل با رهبری خیره‌کننده لوئیس فلیپه اسکولاری در حالی به پنجمین قهرمانی‌اش در جام جهانی رسید که هیچ‌کس انتظار نداشت.
توستائو، بازیکن برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ که اکنون ستون‌نویس یک روزنامه معتبر است، کمی در مورد تیم ملی کشورش نگرانی دارد: ”برزیل هنوز هم تیمی عالی است؛ اما تردیدی وجود ندارد که بالای سر بردن جام ششمین جام قهرمانی جهان به این سادگی‌ها نیست“.
پریه‌را باور دارد که با چالشی جدید روبه‌رو خواهد شد: ”همه می‌گویند جام جهانی به تیمی می‌رسد که در ابتدا ناامیدوارانه کار کند. به راستی فکر می‌کنم، می‌شود موانع را از پیش رو برداشت. خوب پیش رفتن اوضاع، اتفاقی نیست، چرا که شما برای موفقیت به سختکوشی بازیکن‌ها و برنامه‌ریزی کادر فنی نیاز دارید. می‌خواهیم ثابت کنیم که می‌توان رقابت‌ها را با ادعای قهرمانی آغاز کرد و قهرمان هم شد“.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید