چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

استقبال مردم و مسئولان ”فردریش هافن“ از ملی‌پوشان فوتبال ایران


استقبال مردم و مسئولان ”فردریش هافن“ از ملی‌پوشان فوتبال ایران
۳ روز دیگر بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی جام جهانی فوتبال در آلمان آغاز خواهد شد و طی آن ۳۲ تیم برگزیده دنیا به دیدار هم خواهند رفت. دیدارهائی که چنین به‌نظر می‌آید، یکی از بی‌نظیرترین ادوار جام‌جهانی فوتبال تا به امروز باشد، چه از لحاظ غنای تکنیکی بازیکنان و چه از نظر حضور و استقبال تماشاگران. پس طبیعی است که چنین رویدادی شرایط خاص خودش را داشته باشد. حساسیت بالای بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان امروز دغدغه فکری بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال جهان را باعث شده است. آنها از این روزها در اضطراب به‌سر می‌برند و به آینده خود در جام‌جهانی می‌اندیشند. رقابت‌هائی که می‌تواند فردای آنها را روشن‌تر از آنچه آنها تصور می‌کنند نماید.
در این میدان بزرگ فوتبالیست‌های جوان و متعصب کشورمان نیز حضور دارند بازیکنانی که می‌توانند بزرگی‌ کرده و فوتبال ناب ایرانی را به معرض نمایش جهانیان بگذارند. در این شماره استثناً بر خلاف شماره‌های پیش‌ قصد داریم که در خصوص پرواز تیم ملی کشورمان به آلمان و استقرار این تیم در منطقه ”فردریش هافن“ زمینه آشنائی مختصری از آن منطقه را برای شما فراهم بیاوریم، تا بدانید که تیم ملی کشورمان در آلمان چگونه روزگار خواهد گذراند، منطقه‌ای که آنها به آن وارد خواهند شد، چگونه منطقه‌ای است و اطلاعات دیگری که شاید دانستن آن برای شما خالی از لطف نباشد.
شمارش معکوس برای آغاز رقابت‌های جام ‌جهانی ۲۰۰۶ در آلمان آغاز شده است. در حال حاضر تمامی ۳۲ تیم راه یافته یا به آلمان رسیده و یا به آلمان خواهند رسید تا آخرین روزهای آمادگی خود را پیش از رویاروئی با حریفان پشت سربگذارند. این روزها آلمان حالت فوق‌العاده به خود گرفته است. تیم‌ها و تماشاگران بسیارشان شهرهای محل برگزاری بازی‌ها را به قرُق خود درآورده‌اند. ژرمن‌‌ها به دلیل میزبانی رقابت‌ها این روزها در کانون توجه جهانیان قرار دارند. در آلمان این روزها همه چیز تحت‌تأثیر رقابت‌های جام جهانی فوتبال قرار گرفته است. فوتبال به همان اندازه که در بین جهانیان رسوخ پیدا کرده است، این روزها تمام آلمان را متوجه خود ساخته است. در آلمان هر کجا که قدم بگذاری می‌توانی اثری از فوتبال را در آن بیابی. تماشاگران از همین حالا جنگ روانی را بر علیه تیم‌های کشورهای حریف‌ آغاز کرده‌اند. هر چه تیم‌های حاضر در جام‌جهانی دوست دارند که در کانون توجه جهانیان قرار داشته باشند، تیم ملی فوتبال کشورمان منطقه‌ای آرام را برای اقامت برگزیده است، همان‌طور که ژرمن‌ها منطقه‌ای به‌نام ”گرونه والد“ در حومه شهر برلین را برای اقامت برگزیده‌اند. عربستانی‌ها در اطراف شهر فرانکفورت هستند. انگلیسی‌ها در منطقه ”بادن بادن“ ساکن شده‌اند. آنگولا یکی از حریفان تیم‌ ملی فوتبال ایران، ”هانوفر“ را برای اقامت برگزیده است. آرژانتینی‌ها در ”هرزو گنوداخ“ استرالیا در منطقه ”روی فلینگن“، کره‌جنوبی در ”بنس برگ“، کاستاریکا در ”هیدلبرگ“، ساحل عاج در ”نیدرکاسل“، کرواسی در ”پارکدوکنو“، اکوادور در ”بادکینیگن“، اسپانیا در ”کافن“، آمریکا در ”هامبورگ“، فرانسه در ”هاملن“، غنا در ”ورتزبورگ“، ایتالیا در ”دویسبورگ“، ژاپن در ”بن“، مکزیک در ”گوتینگن“، پارگوئه در ”اونتهاخینگ“، هلند در ”هینتززارتن“، لهستان در ”بارسینگ هونس“، پرتغال در ”مارنیفلد“، جمهوری چک در ”وستربورگ“، سوئد در ”بره‌مه“، سوئیس در ”بادبرترش“، توگو در ”واگن‌ام‌ الگو“، تربنیداد و توباگو در ”روتنبورگ“، تونس در ”شووین فورت“، اوکراین در ”پوتسدام“ و برزیل در ”اشتاین‌ایم“ و ”توروس“ اقامت گزیده‌اند تا این مناطق در ایام برگزاری رقابت‌های جام جهانی محل تجمع هواداران پرتعداد تیم‌ها باشد.
اما محل اقامت تیم ملی فوتبال ایران یعنی ”فردریش هافن“ یکی از شهرهای توریستی و آرام کشور آلمان است که جنوبی‌ترین نقطه آن واقع شده است: وسعت این شهر بی‌شباهت به منطقه شمیران خودمان نیست.
”فردریش هافن“ ۸۵ هزار و ۸۸ نفر جمعیت را در خود جای داده است. این شهر یکی از خوش‌ آب و هواترین منطقه کشور آلمان است که اکثریت قریب به اتفاق توریست‌ها در مدت اقامتشان در کشور آلمان از این شهر دیدن می‌کنند.
”فردریش هافن“ با سوئیس و اتریش یک مرز دریائی مشترک دارد. فاصلهٔ ”فردریش هافن“ با سوئیس با کشتی‌های تندرو ۴۰ دقیقه و با کشتی‌های معمولی جدود ۹۰ دقیقه است که همین مسافت در مقایسه با اتریش به ۳۰ و ۸۰ دقیقه تقلیل می‌یابد.
هتل تیم‌ ملی ایران یعنی هتل ”کرونه“ در شمال غربی فردریش هافن واقع شده است که در کنار خود یک ورزشگاه زیبا با کلیه امکانات ورزشی را برای حضور ملی‌پوشان فوتبال ایران تجهیز کرده است. تا تیم ملی ایران بدون کمترین مشکلی در آنجا به تمرین بپردازد.
این مجموعه دارای ۲ زمین چمن طبیعی، یک زمین چمن مصنوعی، سالن چند منظوره، سالن بدنسازی، استخر و سونا و ... می‌باشد که فاصله‌اش تا محل هتل ۱۰ دقیقه است.
زمین چمن ورزشگاه ”فردریش هافن“ یکی از زمین‌های عالی در سطح کشور آلمان است که در ایام حضور تیم ملی ایران در این شهر ۲۴ ساعته در اختیار ملی‌پوشان قرار خواهد گرفت.
شهر ”فردریش هافن“ از هر نظر آماده استقبال از تیم ملی فوتبال ایران بوده و به تعبیری این شهر و مسئولانش برای پذیرائی از ملی‌پوشان کشورمان از هر لحاظ بسیج شده‌اند. در حال حاضر در تمام سطح شهر تابلوهائی مبنی بر خوشامدگوئی و خیرمقدم به ملی‌پوشان فوتبال ایران نصب شده است و مردم ”فردریش هافن“ از اینکه در ایام برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی میزبان تیم ملی فوتبال ایران هستند، بسیار خوشحال هستند.
علاوه بر ملی‌پوشان فوتبال ایران، ۶۷ خبرنگار اعزامی نیز در این شهر اقامت خواهند داشت. هتل محل اقامت خبرنگاران در فردریش هافن ۴ ستاره بوده و نامش ”بوخ هرنرهوف“ است که در وسط این شهر می‌باشد. این هتل با ایستگاه قطار ۲ دقیقه فاصله دارد.
هتل ”بوخ هرنرهوف“ درست روبه‌روی دریاچه ”بودن“ واقع شده و در دود ۱۵ دقیقه تا زمین تمرین تیم ملی ایران فاصله دارد، همچنین فاصله هتل خبرنگاران با هتل ”کرون“ محل اقامت ملی‌پوشان فوتبال ایران چیزی حدود ۲۰ دقیقه است. پیش‌بینی می‌شود که بهترین شرایط آب‌وهوائی اروپا را در ایام برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶، آلمان داشته باشد. به پیش‌بینی مسئولان هواشناسی کشور آلمان درجه حرارت این کشور در ایام بازی‌ها ۲۳ تا ۲۸ درجه خواهد بود که گاهی تا ۳۲ درجه نیز افزایش خواهد داشت که دلپذیرترین درجه حرارت کشور آلمان است.
”فردریش هافن“ از معدود شهرهای کشور آلمان است که تعداد اندکی از ایرانیان در آن سکونت دارند و همین مسئله در ایام برگزاری بازی‌های جام‌جهانی باعث آرامش بیشتر ملی‌پوشان فوتبال ایران خواهد شد. بر اساس اخبار رسیده از کشور آلمان هیچ ایرانی و خبرنگاری در ایام بازی‌ها حق حضور و اقامت در محل هتل ملی‌پوشان و هتل‌های نزدیک به آن را نخواهد داشت و آنها فقط می‌توانند در زمین تمرین ملی‌پوشان حاضر باشند.
”روس“ مدیر هتل ”کرون“ آلمان در این ارتباط می‌گوید: این تصمیم فیفا است و ما نیز ملزم به رعایت آن هستیم. ما وظیفه داریم که همه امکانات خود را برای ملی‌پوشان فوتبال ایران در اختیار آنها قرار داده و کاری کنیم که در این ایام آنها بدون هیچ دغدغه‌ای تنها به بازی با حریفان خود فکر کنند. دریاچه ”بودن“ جنگل و تورهای دوچرخه‌سواری ”فردریش هافن“ را از دیگر شهرهای کشور آلمان متمایز کرده است، ضمن اینکه چنین پیش‌بینی می‌شود که گران‌ترین فصل کشور آلمان هم همان فصلی باشد که رقابت‌های جام‌جهانی در آن انجام می‌شود. گرانی در این ایام به‌اندازه‌ای است که قدرت خرید مسافران جام‌جهانی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. از آلمان خبر می‌رسد که مسافرین عازم این کشور بهتر است به جای ”دلار“ پول واحد اروپا یعنی ”یورو“ را با خود به همراه داشته باشند تا مشکلی به لحاظ تبدیل برای آنها به‌وجود نیاید.
● همه چیز درباره آلمان
نام اختصاری: .....................................GER
نام کشور:.......................................آلمان
نام رسمی: ....................................بوندس ریپوبلیک دایچلند
منطقه جغرافیائی:.............................اروپا
پایتخت: ..........................................برلین
شهرهای مهم: ................................هامبورگ، مونیخ، کلن، اسن، فرانکفورت، دورتموند، اشتوتگارت، دوسلدورف، لایپزیک
واحد پول: .........................................یورو
زبان رسمی: .....................................آلمانی
شعار: ..............................................اتحاد و تلاش برای رسیدن به موفقیت
جمعیت: ...........................................۸۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر
سرانه درآمدناخالص: ..........................۲۶ هزار و ۶۰۰ یورو
مساحت: ........................................۲۳ هزار و ۷۹ کیلومتر مربع
میانگین سنی: ...................................۴۱ سال و ۳ ماه
امید به زندگی: ...................................۷۸ سال و ۴۲ روز
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید