چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Wednesday, 25 April, 2018

با رسول خدا صلی الله علیه واله در سایه قرآن


با رسول خدا صلی الله علیه واله در سایه قرآن
● مایوس نشوید!
در قرآن می‏خوانیم: «ای كسانی كه ایمان آورده‏اید، مراقب خویش باشید، هنگامی كه شما هدایت‏یافتید، گمراهی كسانی كه گمراه شده‏اند به شما زیانی نخواهد رساند، بازگشت همه شما به سوی خداست و شما را از آنچه انجام می‏دادید آگاه می‏سازد.» آیا این آیه با اصل «امر به معروف و نهی از منكر» منافات دارد؟ «جبیر بن نفیل‏» می‏گوید: در میان جمعی از یاران پیامبر اكرم (ص) نشسته بودم و از همه كم سن و سال‏تر بودم، صحبت از امر به معروف و نهی از منكر بود كه من با تمسك به این آیه خواستم ضرورت امر به معروف و نهی از منكر را زیر سؤال ببرم كه همگی یك صدا مرا سرزنش كردند و گفتند: آیه‏ای از قرآن را بدون اینكه به معنایش پی ببری، از بقیه جدا كرده‏ای؟!» آری! آیه فوق مربوط به شرائطی است كه امر به معروف و نهی از منكر كارساز نیست و تاثیری ندارد، در این مواقع است كه انسان نباید نگران گردد، زیرا وظیفه خویش را در حد مقدورش انجام داده و گمراهی آنها به وی زیانی نخواهد رسانید. پیامبر اكرم (ص) در باره آیه فوق، فرمود: «امر به معروف و نهی از منكر كنید، اما هنگامی كه دیدید مردم دنیا را مقدم كرده‏اند و بخل و هوی و هوس برآنها حاكم گشته و هركس تنها به رای خویش عمل می‏كند، (و به رای آمرین به معروف و ناهین از منكر وقعی نمی‏نهند.) به خویش بپردازید و عوام را رها كنید.»
● یك سوم قرآن در دو سطر
گاه می‏شود كه یك كلمه، دنیایی از مفاهیم را در خود جمع می‏كند و گوینده با آن یك كلمه، دریایی از معارف را به دیگری منتقل می‏نماید، در مورد قرآن چنین ادعایی، گزاف نخواهد بود چرا كه كلمات و حروف آن از جانب حكیم علی الاطلاق، صادر شده است، با تمام اینها برخی از سوره‏ها ویژگیهای ممتازی دارند، از جمله، «سوره توحید» است كه مطالبی ژرف پیرامون خداوند متعال دارد، و از آنجا كه اگر كل قرآن را در سه بخش (مبدا، معاد و آنچه میان این دو می‏باشد.) تقسیم كنیم، چكیده معارف مربوط به مبداء متعال در این سوره، متجلی گشته، لذا پیامبر اكرم (ص) آن سوره را برابر با یک سوم قرآن دانسته و خطاب به اصحاب خویش چنین می‏فرمود: «آیا از خواندن یك سوم قرآن در یك شب، عاجزید؟» یكی از حضار عرضه داشت: «ای رسول خدا! چه كسی توانایی آن را دارد؟» پیامبر (ص) فرمود: «سوره "قل هو الله" را بخوانید.»
● احترام ملائكه به قاری قرآن
انس با قرآن و تلاوت آمیخته با فهم معانی و مفاهیم آن، انسان را در آسمان معرفت الهی به پرواز درمی‏آورد و با ملائكه هم سنخ می‏كند و ملكوتیان به او عشق می‏ورزند، افزون بر این برخی سوره‏های قرآن خواص ویژه‏ای نیز به همراه دارند، از جمله در روایتی كه امام صادق (ع) نقل فرموده است چنین می‏خوانیم: «پس از آنكه رسول خدا (ص) بر جنازه «سعد بن معاذ» نماز گزارد، فرمود: هفتاد هزار فرشته كه در میان آنها جبرئیل نیز بود بر جنازه او نماز گزاردند. من از جبرئیل علت این احترام ملائكه را پرسیدم و او گفت: بخاطر اینكه او در همه حالات: در نشستن، ایستادن، سواره بودن، پیاده روی و رفت و آمد "قل هو الله احد" را تلاوت می‏كرد.»
● وای بر عیب‏جویان!
در قرآن می‏خوانیم: «ویل لكل همزهٔ لمزهٔ‏» (وای بر هر عیبجوی مسخره‏كننده‏ای!) در حدیثی از پیامبر اكرم (ص) می‏خوانیم: «در شب معراج گروهی از اهل دوزخ را دیدم كه گوشت از پهلویشان می‏چیدند و به آنها می‏خوراندند، از جبرئیل در باره اینها پرسیدم: گفت: اینها گروهی از امت تو هستند كه كارشان، عیبجویی و تمسخر بود.» در باره «همزه‏» گفته شده كه از ماده «همز» به معنای «شكستن‏» می‏باشد، و عیبجویان در حقیقت در پی شكستن شخصیت دیگران هستند. در باره عیبجویان پیامبر اكرم (ص) در حدیثی، چنین فرموده: «آیا شما را از شریرترین مردم آگاه نسازم؟» گفتند: «آری، ای رسول خدا!» فرمود: «آنها كه بسیار سخن چینی می‏كنند و آنها كه در میان دوستان، جدایی می‏افكنند و آنها كه برای افرادپاك، عیب می‏تراشند.» و بالاخره در مورد كسانی كه به دیگران بی‏احترامی می‏كنند فرمود: (اذل الناس من اءهان الناس) «ذلیل‏ترین مردم، كسی است كه به مردم اهانت كند.»
● از كجا به دست آوردی و در كجا صرف نمودی؟
قرآن در باره كسانی كه برای ریاكاری اموالی را در «امور خیر» صرف می‏كردند و منت می‏گذاشتند می‏فرماید: «ا یحسب ان لم یره احد» (آیا گمان می‏كند كه كسی او را ندیده (و از نیت او آگاه نمی‏باشد)؟) آری، خدا می‏داند كه اینان چگونه و از چه راهی مال به دست آورده و در چه راهی و با چه نیتی صرف كرده‏اند. پیامبر اكرم (ص) نیز فرموده‏اند: «در قیامت هیچ بنده‏ای گام نمی‏نهد، مگر آنكه از وی در باره چهار چیز، سئوال گردد: ۱- از عمرش، كه در چه راهی آن را سپری كرده. ۲- از مالش، كه از چه راهی بدست آورده، و در چه راهی مصرف نموده. ۳- از عملش، كه چه كارهایی انجام داده. ۴- از محبت ما اهل بیت (علیهم السلام).
● دست محبت‏بر سر یتیمان
در قرآن می‏خوانیم: «فاما الیتیم فلا تقهر» (... پس یتیم را تحقیر مكن.) پیامبر اكرم (ص) می‏فرماید: «هنگامی كه یتیم اشك ریزد، عرش خدا به لرزه در آید.» خداوند به فرشتگان می‏فرماید: «ای ملائكه من! چه كسی این یتیم را كه پدرش در خاك جای گرفته، گریان نموده؟» ملائكه می‏گویند: «پروردگارا! تو آگاهتری.» خداوند می‏فرماید: «ای ملائكه من! شما را گواه می‏گیرم كه هركس گریه‏اش را خاموش و قلبش را شاد سازد، در روز قیامت او را شاد خواهم كرد.» در حدیث دیگری از یكی از یاران پیامبر (ص) چنین نقل شده: «ما خدمت رسول خدا (ص) نشسته بودیم، پسركی نزد وی آمد و چنین گفت: «كودكی یتیم هستم با خواهری یتیم و مادری بیوه. از آنچه خدا به تو اطعام كرده به ما اطعام كن، تا خداوند از آنچه نزد اوست‏بحدی به توارزانی كند كه خشنود گردی.» پیامبر (ص) فرمود: ای پسر! چه زیبا سخن گفتی! سپس رو به «بلال‏» كرده، فرمود: «برو و از آنچه نزد ماست، بیاور.» بلال بیست و یك خرما با خود آورد، پیامبر (ص) فرمود: «هفت دانه برای تو. هفت دانه برای خواهر و هفت دانه برای مادرت.» «معاذ بن جبل‏» برخاست و دستی بر سركودك كشید و گفت: «خداوند یتیمی تو را جبران كند و تو را جانشین نیكوكاری برای پدرت قرار دهد.» پیامبر به معاذ فرمود: از این كار، چه هدفی داشتی؟» گفت: «محبت و رحمت.» پیامبر فرمود: «هر یك از شما كه عهده دار سرپرستی یتیمی گردد و حق آن را ادا كند و دست‏بر سر وی‏كشد، خداوند به عدد هر موئی، حسنه‏ای برای او می‏نویسد و به هر موئی، سیئه‏ای از او محو كند و به هرموئی، درجه‏ای به او عطا نماید.»
● دست فقرا، دست‏خداست
در قرآن می‏خوانیم: «از اموال آنها صدقه (زكات) بگیر تا به وسیله آن، آنها را پاك‏سازی و پرورش دهی...» «آیا نمی‏دانند كه تنها خداوند است كه توبه بندگانش را می‏پذیرد و صدقات را می‏گیرد؟!» زكات (كه از آن در آیات فوق به «صدقه‏» تعبیر شده است.) یكی از احكام مهم اسلامی است كه دارای فلسفه اخلاقی، اجتماعی، روانی و غیره می‏باشد. انسان را از پستیها و بخل، پاك می‏كند. و درخت‏سخاوت و توجه به دیگران را آبیاری می‏نماید و فاصله‏های طبقاتی مرتفع می‏گردد و سبب پیشرفت جامعه اسلامی خواهد گشت. جالب این است كه در آیه فوق، گیرنده صدقات (زكات)، خدا معرفی شده است. این تعبیر یكی از لطیف‏ترین تعبیراتی است كه شكوه و عظمت زكات را بیان می‏دارد. لذا افراد نباید به كسی كه فقیر است‏با دیده تحقیر بنگرند و با دادن زكات، شخصیت آنها را درهم شكنند بلكه با این نگرش كه در واقع، خدا گیرنده زكات است‏با حالت‏خضوع، تواضع و ادب زكات را پرداخت نمایند. پیامبر اكرم (ص) می‏فرماید: «هیچ كس از شما صدقه‏ای از كسب حلال و پاكیزه نمی‏پردازد. كه خداوند جز مال پاكیزه را نمی‏پذیرد. مگر اینكه خداوند با دست راست‏خویش آن را می‏گیرد، حتی اگر یك دانه خرما باشد، سپس در دست‏خدا نمو و رشد می‏كند تا از كوه هم بزرگتر می‏گردد.» در حدیث دیگری، پیامبر اكرم (ص) می‏فرماید: «صدقه پیش از آنكه در دست نیازمند قرار بگیرد، به دست‏خدا می‏رسد.»

صاحب اثر : سیدعلیرضا جعفری
منبع : مجله کوثر شماره ۲۹

منبع : سایت پیامبر اعظم

مطالب مرتبط

مثل های قرآن

مثل های قرآن
● مَثَل ْ و مِثْل در لغت و قرآن
از بحث های شیرین و زیبای قرآن مثل های وارد در سوره های مختلف آن است از آنجا كه انسان با امور محسوس و ملموس, انس بیشتری دارد, هرگاه یك رشته مفاهیم عقلی و معارف الهی در قالب مسأل حسی ریخته شود, برای نوع مخاطبان, روشن تر جلوه می كند.
مَثَل ْ و مِثْل در قرآن یك معنی بیش ندارند و آن همانند دو چیز است
۱) هرگاه لفظ ((مثیل)) را نیز بر آن بیفزاییم, هر سه لفظ, معنی واحدی خواهند داشت.
اتفاقا در لغت عرب از ماده دیگر(شبه) سه لفظ داریم كه با این سه واژه هموزن و هم معنی می باشند. مانند شِبْه و شَبَه و شَبِیْه و همگی حاكی از همگونی و همنوایی دو شیء با یكدیگر است.
بنابراین به كارگیری لفظ ))مثل)) در مورد ((تشبیه)) به خاطر همگونی ((مشبَّه))(چیزی كه از طریق تشبیه در صدد بیان حال وی هستیم), با ((مشبه)) (چیزی كه وضع و حال او برای ما روشن است) می باشد.
قرآن عذاب های نازل بر امت های پیشین را, ((مثلاث)) می خواند و می فرماید:
(وَ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهُمُ المَثُلاث )(رعد: ۶.
((پیش از آنان, عذاب های عبرت انگیز نازل شده است)).
زیرا این عذاب می تواند مانع از انجام مجدد یك رشته اعمال باشد كه نظیر این عذاب را به دنبال دارد.
این بیان كه عصاره چیزی است در كتابهای لغت ۲ وارد شده است, می رساند كه این واژه حامل معنی همسان و همگونی است و این حقیقت در به كارگیری آن, محفوظ است.
گاهی تصور می شود كه این واژه در معنی دومی مانند ((صفت)) و ((توصیف)) نیز به كار می رود و برخی از پیشوایان لغت بر این معنی اصرار می ورزند, و ابن منظور مولف ((لسان العرب)) آن را از لغت دانانی مانند یونس بن حبیب(متوفای ۱۸۲) و محمد بن سلام جمحی(م ۲۳۲) و ابو منصور ثعالبی(م ۴۲۹) نقل كرده است.
زركشی یكی از مولفان پیش كسوت در علوم قرآن می نویسد ظاهر كلام اهل لغت این است كه ((مثل)) به معنی ((وصف)) درحالی كه ابوعلی فارسی (م ۳۷۷) آن را انكار كرده و می گوید این واژه در لغت عرب یك معنی بیش ندارد, و آن ((تمثیل)) است ۳.
این گروه بر گفتار خود با دو آیه استدل می كنند:
(مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلیَ الكُفّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُكَّعاً سُجَّداًیَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللّهِ وَ رِضْواناً سِیماهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذالِكَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْراهِٔ وَ مَثَلُهُمْ فِی الاِنْجِیل ِ)(فتح : ۲۹.
((محمد فرستاده خداست و كسانی كه با او هستند, با كافران سرسخت و در میان خود مهربانند, پیوسته آنها را در حال ركوع و سجود می بینی, آنان پیوسته خواهان رضای خدا هستند نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است, این توصیف آنها در تورات و توصیف آنها در انجیل است)).
یعنی ویژگیهای آنان در این دو كتاب همان است كه در این آیه بیان گردید: ((بر كافران سرسخت, و بر مومنان رووف و...
در این آیه لفظ ((مثل)) به معنی وصف و توصیف به كار رفته است نه تمثیل و تشبیه چیزی به چیزی.
۲) (مَثَلُ الجَنَّهِٔ الَّتِی وُعِدَ المُتَّقُونَ فِیها أَنْهارٌ مِنْ ماءٍ آسِنٍ وَ أَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ لَم ْیَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ وَ أَنْهارٌ ...).(محمد: ۱۵.
((وصف بهشتی كه پرهیزگاران وعده داده شده است, چنین است كه در آن نهرهایی از آب صاف, و خالص است كه بدبو نمی شود, و نهرهایی از شیر كه طعم آن هرگز دگرگون نمی گردد و نهرهایی از ...)).
((مثل)) در این آیه, در معنی ((توصیف)) به كار رفته و صفت بهشت موعود همان چهار نهر بزرگی است كه در این آیه به شرح آن پرداخته است.
در آینده (در بحث پاسخ به یك پرسش) روشن خواهد شد كه ((مثل)) در معنی وصف در آیه و یا آیات دیگر نیز به كار رفته است -مع الوصف- باید یادآور شویم كه كاربرد این واژه بیشتر در مورد, تشبیه دو شیء به یكدیگر است, و اگر هم در موردی در معنی ((توصیف)) به كار می رود, بسیار اندك است.
در لغت عرب گاهی به جای ((تماثل)) كه از ماده ((مثل)) گرفته شده است, واژه ((مساوات)) به كار می رود و با این قید آنجا كه بخواهند برابری دو شیء را از نظر كمیت بیان كنند, و این كه این دو شیء از نظر ((مقدار)) یكسان است و از این نظر فزونی و كاستی در میان آن دو نیست, واژه ((مساوات)) به كار می برند, هرچند آن دو باهم از نظر ماهیت مختلف باشند مانند برابری دو در آهنی و چوبی, درحالی كه واژه ((تماثل)) را در مورد دو چیز یكسان از نظر ((ماهیت)) به كار می برند مانند دو فرد از انسان.
از این جا به نكته دیگری نیز دست می یابیم و آن این كه, جایگاه تجربه با استقرإ كاملا متفاوت است, تجربه در مواردی صورت می پذیرد كه همگان از نظر ماهیت یكسان باشند مانند آزمون در فلزات كه نتیجه آن انبساط در حال حرارت است, درصورتی كه مورد ((استقرإ)) موضوعات, گوناگون از نظر ماهیت می باشد, مثلا انسان با تفحص در میان انواع مختلف از حیوانها مانند گوسفند, و گاو و شتر به این نتیجه می رسد كه حیوان به هنگام غذاخوردن, فك پایین را به حركت درمیآورد و از این استقرإ قانونی را در مورد حیوان انتزاع می كند.
خلاصه تجربه از آن ((متماثل ها)) و استقرإ از آن ((متساویها)) است.
▪ پاسخ به یك پرسش
بحث پیشین ثابت كرد كه ((مثل)) و ((مثل)) به یك معنی می باشند, درصورتی كه قرآن هر نوع ((مثلی)) را برای خدا نفی كرده ولی برای او ((مثل)) یا مثلهایی را ثابت می نماید.
دربارهء نفی <مثل > می فرماید: (لَیْسَ كَمِثْلِهِ شَی ٌ)(شوری : ۷. برای او همتایی نیست . و در بارهء اثبات <مَثل > می فرماید: (لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالآخرَهِٔ مَثَلُ السُّوءِ وَ لِلّه ِالمَثَلُ الاءَعْلی وَ هُوَ العَزِیزُ الحَكِیم )(نحل : ۶.
((برای آنان كه به سرای آخرت ایمان ندارند صفات زشت است و برای خدا صفات عالی و او عزیز و حكیم است)).
▪ پاسخ
آنجا كه قرآن از خدا نفی ((مثل)) می كند, مقصود واجب الوجود دیگری است كه از نظر خصوصیت كه لازمه تعدد متفاوت است, ولی از نظرهای دیگر یكسان باشند و چنین همانندی برای خدا به حكم ادله توحید محال است.
و آنجا كه برای او ((مثل)) ثابت می نماید, مقصود اسمإ و صفات الهی است كه از كمالات خدا حكایت می كنند.
بنابراین معنی آیه دوم این می شود: كافران به خاطر انكار معاد خدا را با صفات زشت, مانند ظلم توصیف كرده درحالی كه او دارای نام های زیبا, و صفات نیكو است.
از این بیان به یك قاعده لغوی دست می یابیم و آن این كه خدا از ((امثال)) جمع مِثْل منزّه و در عین حال برای او امثالی (جمع مَثَل ) زیاد هست .
(وَ لِلّهِ الاءَمْثالُ العُلْیا).

وبگردی
ماجرای انحصار عربستان بر روغن مایع ایران / تا 100 درصد پالم !
ماجرای انحصار عربستان بر روغن مایع ایران / تا 100 درصد پالم ! - روغن های نباتی را خوب بشناسید. سخنان یک تولید کننده سابق روغن نباتی.
آشغال‌سازها گرفتار خانم مدیر شدند
آشغال‌سازها گرفتار خانم مدیر شدند - رییس سازمان ملی استاندارد ایران مجددا با خودروسازان در ارتباط با رعایت استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی از ابتدای دی‌ماه سال جاری اتمام حجت کرد.
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای ...
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای ... - مرتضوی هیچ گاه قاضی و حقوق دان نبود و نباید کار قضایی انجام می‌داد. اما این ضعف ماست که چنین فردی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد. شگفتی من از قاضی مرتضوی و رفتار او نیست که چرا خودش را برای اجرای حکم خود به زندان معرفی نکرد. من رفتار او با زهرا کاظمی را دیده بودم.
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟ - بعد از انقلاب، به واسطه تنیده شدن حکومت و دین بسیاری از پست‌ها و سمت‌های سیاسی با هاله‌ای رو به رو شد که اجازه نمی‌داد صاحب آن منصب مورد نقد قرار بگیرد....
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین با حضور فیلم سازانی از ایران و نمایندگانی ازسینمای 78 کشور جهان تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار می شود.
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!