سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

همه نگرانی‌های انگلستان


همه نگرانی‌های انگلستان
مایکل اوون و پیتر کراچ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا با به ثمر رساندن گل‌های پی‌درپی غیبت وین رونی را جبران کنند و باعث افتخارآفرینی تیم ملی انگلستان در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان شوند.
اوون و کراچ مهاجمان به ترتیب تیم‌های نیوکاسل و لیورپول می‌کوشند تا جای خالی وین رونی را در ترکیب تیم خود پر کنند.
اسون‌گوران‌اریکسون، سرمربی تیم‌ملی انگلستان به ‌خاطر آسیب‌دیدگی ماه گذشته رونی از ناحیه پا هنگام بازی برای منچستریونایتد مقابل چلسی و قطعی شدن عدم شرکت این مهاجم ارزنده در بازی‌های تدارکاتی و گروهی این تیم در جام جهانی امسال، مجبور به یافتن یک همبازی دیگر برای اوون شده است و ریو فردیناند مدافع تیم ملی انگلستان بر این باور است که با وجود اینکه رونی یکی از بازیکنان ارزشمند تیم ملی است و رسیدن او به جام جهانی می‌توانند سرنوشت این تیم را در این تورنمنت تغییر دهد، اما سایر بازیکنان تیم نیز می‌تواند غیبت وی را جبران کنند.
او در این خصوص می‌گوید: ”تردیدی در مورد توانائی‌های بالای رونی وجود ندارد، اما در غیاب وی نیز ما هنوز از بازیکنانی که می‌توانند عملکردی متفاوت را از خود به نمایش بگذارند، بهره‌مندیم“. اخیراً در فینال جام اتحادیه فوتبال بازی کردم و شاهد کار فوق‌العاده استیون جرارد در این مسابقات بودم. از اینکه استیون به همراه تیم ملی راهی مسابقات آلمان می‌شود بی‌اندازه خوشحالم. فرانک لمپارد هافبک چلسی نیز طی این فصل ۲۰ گل را برای شیرهای لندن به ثمر رسانده است و قابلیت‌های دیوید بکهام، مایکل اوون، پیتر کراچ و جو کول نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.
فردیناند فکر می‌کند که کراچ به‌ اندازهٔ کافی ثابت کرده که از ویژگی‌های لازم برای اینکه یکی از شخصیت‌های درخشان داستان موفقیت تیم ملی انگلستان در این دوره از مسابقات جام‌جهانی فوتبال باشد، برخوردار است.
فردیناند در این باره گفت: ”فکر می‌کنم که مایکل و کراچ از پتانسیل بالائی برای تشکیل یک زوج مهاجم برخوردار هستند و آنها این موضوع را در دیدار پیروزمندانه تیممان برابر آرژانتین در اوایل نوامبر گذشته به اثبات رساندند.
پیتر به خاطر قدش (۰۲/۲) همواره نادیده گرفته شده است. با این حال او می‌تواند دیگر بازیکنان را به جریان بازی وارد کند. مدافعان تیم آرژانتین پس از اینکه او به‌جای یکی از بازیکنان ما به میدان آمد به خود گفتند، این‌ اعجوبه کجا بود که سر راه ما قرار گرفت! زیرا تقریباً ۳ تن از یاران آنها در تلاش بودند تا شاید کراچ را مهار کنند. این موضوع باعث شد که مایکل ناگهان فرصت مناسب برای پیش روی را به‌دست بیاورد و گلی را به ثمر برساند“.
اوون ۲۶ ساله همچنان مشغول تمرین است تا آمادگی از دست رفته‌اش به ‌خاطر مواجه شدن با مصدومیت پا در ۴ ماه پیش را یار دیگر باز یابد.
فردیناند اعتراف می‌کند که این مهاجم توانمند یکی از مهره‌های سرنوشت‌ساز در برنامه‌های تیم ملی انگلستان در مرحله پایانی جام‌جهانی است. او در ادامه سخنانش عنوان کرد: ”مایکل یک شکارچی بی‌رحم دروازه‌ها است و شما می‌توانید مطمئن باشید که او در بازی‌هائی بزرگ از انجام این چنین کار مهمی برخواهد آمد، اگر مایکل از توانائی و مهارت کامل برای بازی در ۹۰ دقیقه نیز برخوردار نباشد، هنوز هم از قابلیت گلزنی در اولین دقایق بازی‌اش بهره‌مند است“. اگرچه او به خاطر آسیب‌دیدگی پایش بیشتر این فصل را از دست داد، اما هنوز فرصت دارد تا برای حضور در جام جهانی بهبود لازم را به دست آورد.
اوون به زودی رکورد بازی‌های ملی بابی‌ چارلتون را نیز خواهد شکست. این در حالی است که تمام امیدهای اریکسون که شایعه علاقه‌اش به کسب مقام سرمربیگری رئال‌مادرید را به شدت تکذیب کرده است مبنی بر اینکه بازی تیمش برابر مجارستان می‌تواند یک دیدار تدارکاتی سودمند برای مقابله با سوئد باشد یا انتصاب پیتر بوسیک به‌عنوان سرمربی جدید تیم مجارستان نقش بر آب شد.
اریکسون در این خصوص و پیش از بازی مقابل مجارستان اظهار داشت: ”هنگامی‌که تصمیم به بازی با مجارستانی‌ها گرفتم، به لوتار ماتیوس، سرمربی سابق این تیم زنگ زدم و از او سؤال کردم آیا مایل به برگزاری این دیدار دوستانه در ویمبلی است یا خیر؟ او نیز نظر مساعد خود را اعلام کرد. حال این سرمربی رفته است. حقیقتاً نمی‌دانم چه اتفاقی پیش خواهد آمد!“.
اما روز دوشنبه و در تمرینات تیم ملی انگلستان، مایکل اوون دچار یک مصدومیت جزئی شد که باز هم نگرانی را به اردوی جزیره‌نشینان وارد کرد. پزشکان پس از انجام اسکن از پای مصدوم مایکل اوون روز سه‌شنبه اعلام کردند که وی می‌تواند ۹۰ دقیقه برای تیم‌ملی انگلستان در بازی همان شب مقابل مجارستان به میدان برود.
پس از آسیب‌دیدگی مجدد مایکل اوون مهاجم نیوکاسلی تیم ‌ملی انگلستان اخبار ضد و نقیضی در خصوص وی به گوش رسید.
پیش از این قرار بود استیون جرارد نقش اوون را در تیم ‌ملی عهده‌دار شود، اما با بازگشت ستاره خط حمله انگلستان، تا حدودی از نگرانی‌های اریکسون کاسته شد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید