چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

گروه B، پاراگوئه


گروه B، پاراگوئه
جمعیت:۵‎/۴میلیون نفر
▪ لقب: La Albirroja, Guarani
▪ محل اقامت: مدرسه ورزشی Oberhaching در نزدیكی مونیخ
▪ برنامه بازی ها
۲۰ خرداد، ساعت ۳۰/۱۶: انگلیس- پاراگوئه (فرانكفورت)
۲۵ خرداد، ساعت ۳۰/۲۲: سوئد- پاراگوئه (برلین)
۳۰ خرداد، ساعت ۳۰/۲۲: پاراگوئه- ترینیداد و توباگو (كایزرسلاترن)
▪ مرحله مقدماتی
پاراگوئه به عنوان تیم چهارم آمریكای جنوبی مستقیماً به جام جهانی راه یافت.
▪ سابقه در جام جهانی
پاراگوئه هفت بار در سال های ۱۹۳۰ ، ۱۹۵۰ ، ۱۹۵۸ ، ۱۹۸۶ ، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ در جام جهانی حضور داشته و برای اولین بار است كه این تیم موفق شده در سه دوره پیاپی به جام جهانی راه یابد. در جام های جهانی ۹۸ و ۲۰۰۲ پاراگوئه تا مرحله یك هشتم نهایی پیشروی كرد. در جام جهانی ۹۸ پاراگوئه در مرحله یك هشتم به مصاف فرانسه میزبان رفت و تنها شش دقیقه با كشاندن بازی به ضربات پنالتی فاصله داشت. بدترین بازی پاراگوئه در جام جهانی بازی این تیم مقابل فرانسه در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد بود. در آن بازی پاراگوئه هفت بر سه برابر فرانسه شكست خورد. سه گل فرانسه در این بازی را ژوست فونتن بهترین گلزن تاریخ جام جهانی به ثمر رساند.
▪ ستاره جام جهانی
خوزه لوئیز چیلاورت. چیلاورت هر چقدر تلاش كرد نتوانست اولین دروازه بانی باشد كه در جام جهانی گلزنی كرده است. چیلاورت در جام جهانی ۹۸ درخشان ظاهر شد. هر چند كه نباید خط دفاع بسیار خوب این تیم در آن رقابت ها را نیز فراموش كرد.
▪ موفقیت های بین المللی
پاراگوئه دوبار در سال های ۱۹۵۳ و ۱۹۷۹ قهرمان كوپاآمه ریكا شد و پنج بار نیز عنوان نایب قهرمانی را كسب كرد.
▪ وضعیت باشگاهی
لیگ دسته اول پاراگوئه از سیزده تیم تشكیل شده است و طی بیست سال گذشته سه تیم چروپورتنو، لیبرتاد و المپیا عناوین قهرمانی را بین خود تقسیم كرده اند. تیم المپیا تنها تیم پاراگوئه ای است كه موفق به قهرمانی در جام لیبرتادورس شده است. این تیم سه بار قهرمانی این مسابقات را به دست آورده است.
▪ رده بندی فیفا
این تیم هم اكنون در رتبه سی و سوم قرار دارد.
• میانگین سنی
۹درصد كمتر از ۲۱ سال، ۲۶درصد بین ۲۲ تا ۲۵سال، ۴۳درصد بین ۲۶ تا ۳۰ سال و ۲۲ درصد بالاتر از ۳۰ سال.
▪ نكته جالب
مردم پاراگوئه علاوه بر زبان اسپانیایی به زبان محلی گوارانی نیز صحبت می كنند. بازیكنان تیم ملی پاراگوئه برای اینكه حریفان خود را گیج كنند در درون زمین نیز به زبان گوارانی با هم صحبت می كنند.
▪ رابطه با آلمان
حدود ده هزار آلمانی در پاراگوئه زندگی می كنند. به همین دلیل صحبت كردن به زبان آلمانی در این كشور آمریكای لاتین نكته چندان عجیبی نیست. آلمان یكی از اصلی ترین شركای تجاری پاراگوئه است. این كشور حدود پنجاه میلیون دلار برای برق رسانی به برخی از مناطق دور افتاده پاراگوئه سرمایه گذاری كرده است. كمتر از هزار تبعه پاراگوئه در آلمان زندگی می كنند.
▪ سابقه رویارویی با حریفان
- انگلیس: دو بازی و دو شكست. در جام جهانی ۸۶ انگلیس موفق شد با سه گل پاراگوئه را مغلوب كند.
دیگر بازی این دو تیم نیز به سال ۲۰۰۲ بازمی گردد كه انگلیس در لیورپول با چهار گل حریف آمریكای جنوبی خود را در هم كوبید.
- ترینیداد و توباگو: هر دو بازی قبلی پاراگوئه مقابل ترینیداد به تساوی رسیده است. این دو تیم دو بار در سال ۱۹۸۹ و در ترینیداد به مصاف هم رفتند كه اولین بازی یك بر یك و بازی دوم دو بر دو به پایان رسید.
▪ احتمال قهرمانی: یك به ۲۰۰
نگاه: «پاراگوئه درحالی برای سومین بار پیاپی به جام جهانی راه یافته كه از هر نظر نسبت به دو جام قبل شرایط بهتری دارد. این تیم در خط حمله قدرت بیشتری دارد و هر لحظه قادر است دروازه حریفان را با خطر روبه رو كند. همین نكته ما را امیدوار می كند كه پاراگوئه از مرحله یك هشتم نهایی هم فراتر برود.» گابریل كازناوه روزنامه ABC
پیش بینی: توان تهاجمی پاراگوئه نسبت به سال های گذشته بهتر شده است. اما این تیم استحكام تداخلی جام ۹۸ را ندارد. اینكه پاراگوئه بتواند به مرحله یك هشتم نهایی صعود كند نكته عجیبی نیست اما در این میان یكی از دو تیم انگلیس و سوئد قربانی خواهند شد. صعود از مرحله یك هشتم نهایی می تواند موفقیتی بزرگ برای پاراگوئه باشد.
▪ مربی: آنیبال روئیز، شصت و سه ساله
این مربی اروگوئه ای پس از پایان جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت پاراگوئه را به عهده گرفت و از معدود مربیانی بود كه در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریكای جنوبی از سمت خود اخراج نشد. روئیز هم به عنوان بازیكن و هم مربی سابقه حضور در اكثر كشورهای آمریكای جنوبی را دارد. آنیبال روئیز كه او را به نام «مانو روئیز» نیز می شناسند سال ها دستیار هموطنش لوئیس كوبیلا بود و همین مربی بود كه برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ او را به پاراگوئه برد.
▪ كاپیتان: كارلوس گامارا
مدافع میانی پاراگوئه با انجام ۱۰۴بازی ملی از این نظر ركورددار است. ماركوس دروازه بان برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ و هم باشگاهی گامارا در پالمیراس او را بهترین مدافع میانی دنیا می نامد. گامارا در چهار بازی كشورش در جام جهانی ۹۸ حضور داشت و حتی یك بار نیز مرتكب خطا نشد. این مدافع ۳۵ ساله امسال سومین جام جهانی خود را تجربه می كند. او دو سال ناموفق را در اینتر سپری كرد و سپس به پالمیراس برزیل پیوست.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید