پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

انگلستان برد اما دستش را رو نکرد


انگلستان برد اما دستش را رو نکرد
▪ گل: کارلوس گامارا (گل به خودی - دقیقه ۳)
▪ داور: مارکو رودریگو (مکزیک)
▪ اخطار: استیون جرارد و پیتر کراچ از انگلستان، نلسون والدز از پاراگوئه
● انگلستان
۱. پائول رابینسون
۲. گری نویل
۳. جان تری
۴. ریو فردیناند
۵. اشلی کول
۶. دیوید بکهام
۷. استیون جرارد
۸. فرانک لمپارد
۹. جوکول
از دقیقه ۸۷ اوون هارگریوز
۱۰. مایکل اوون
از دقیقه ۵۶ استوارت دانینگ
۱۱. پیتر کراچ
سرمربی: اسون گوران اریکسون
▪ ۱-۰
● پاراگوئه
۱. جوستو ویلار
از دقیقه، آلدویو بادیلا
۲. دلیو سزار تولدو
از دقیقه ۸۲ ژرژ نونز
۳. کارلوس کامارا
۴. جولیو سزار کاسرز
۵. دنیس رامون کانیزا
۶. کارلوس بونت از دقیقه ۶۸ تلسون گوئواس
۷. روبرتو آکونا
۸. کارلوس پاردس
۹. کریستین ریورز
۱۰. روکو سانتا کروز
۱۱. تلسون والدز
سرمربی: آنیبال روییز
تماشای اولین دیدار گروه دوم مسابقات جام جهانی آن طور که باید و شاید چنگی به دل نزد. هر چند فوتبال انگلیسی مردان جزیره همواره جذابیت‌های خاص خود را دارد. اریکسون معدوم نیست به چه دلیل نخواست بعد از تک گل ابتدای بازی، تیمش را از بازی بسته و محتاطانه بر حذر دارد. او حتی ”مایکل اوون“ امید اول گلزنی انگلستان در این بازی را نیز در نیمه دوم تعویض کرد تا این مهاجم نه چندان فعال برای بازی‌های آینده استراحت کند. در هر صورت گمان می‌رود اریکسون باتجربه‌ای که در دوره قبل داشت. نخواست دستش را برای مراحل بعد بازی‌ها رو کند.
تک گل بازی روی ضربه کاشته و بی‌نظیر بکهام و اشتباه کاپیتان پاراگوئه (کارلوس گامارا) به ثمر رسید که البته این گل به‌عنوان اولین گل به خودی جام هجدهم هم محسوب می‌شود.
به‌طور کلی با نگاهی به تعویض‌های اریکسون، می‌توان به این نتیجه رسید که تیم وی با تسلط کامل بر پاراگوئه، بیشتر به دنبال کسب ۳ امتیاز بدون دردسر بود. تعویض‌های اریکسون طعم تعویض‌هائی از نوع یک دیدار دوستانه داشت. پس از ورود استوارت دانینگ به‌جای مایکل اوون، ”جوکول“ مؤثرترین بازیکن انگلستان نیز جای خود را به اوون هارگریوز داد.
”آنیبال روییز“ سرمربی پاراگوئه شاید با دریافت گل زودهنگام تا حدودی رشته کار را از دست داد، چرا که در ادامه بازی، آبی‌پوشان پاراگوئه نتوانستند تاکتیک مناسبی برای نفوذ به خط دفاع انگلستان ارائه دهند.
روییز که دوره گذشته پس از رساندن پاراگوئه به جام جهانی تعویض شده بود، این بار در بزرگترین رویداد فوتبال دنیا تیمش را هدایت کرد اما در تحلیلی واقع‌بینانه باید گفت این سفیدپوشان جزیره بودند که اکثر لحظات بازی را در اختیار داشته و پاراگوئه را ۹۰ دقیقه وادار به اطاعت کرده بودند. تعویض‌های روییز، سوای تغییر اجباری دروازه‌بان پاراگوئه، تأثیر چندان مثبتی در روند بازی این تیم نداشت و نهایتاً آنها طوری بازی کردند که انگلستان و اریکسون می‌خواستند. از ۳ کارت زردی که ”ماریو رودریگز“ داور مکزیکی نشان داد، ۲ کارت نصیب انگلیسی‌ها و یک کارت از آن پاراگوئه‌ای‌ها شد. این آمار نشان‌دهنده کم‌افت و خیز بودن بازی بود و می‌توان گفت تماشاگران حاضر در ورزشگاه شهر فرانکفورت به ستوه آمده بودند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید