چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

پرده برداری از مانکن ها


پرده برداری از مانکن ها
پس از ناكامی در دو جام جهانی ۹۸ و ۲۰۰۲ ایتالیایی ها این بار می خواهند مسابقات را با قدرت آغاز كنند و تا آخر خط نیز پیشروی كنند. ایتالیا امشب در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۰۶ در هانوفر به مصاف غنا خواهد رفت.
مارچلو لیپی مربی ایتالیا تغییر چندانی در تیم خود نسبت به بازی های مقدماتی ایجاد نكرده و امید اول گلزنی تیمش در بازی امشب لوكا تونی است. بازیكنی كه در فصل گذشته سریA ۳۱گل زد و كفش طلای فوتبال اروپا را تصاحب كرد. طی ۴۷ سال گذشته هیچ بازیكنی در سری A موفق نشده بود بیش از ۳۰ گل به ثمر برساند. لوكا تونی مهاجم ۲۹ساله ایتالیا كه اولین حضورش در جام جهانی را تجربه می كند می گوید: «باید دیوانه باشید اگر تصور كنید كه اگر من در سری B می ماندم می توانستم در جام جهانی حضور پیدا كنم. با پیوستنم به فیورنتینا این فرصت را پیدا كردم تا با پیراهن ایتالیا در جام جهانی حضور یابم. امیدواریم در بازی امشب بتوانیم تاكتیك هایی را كه در تمرینات، آنها را مرور كردیم با موفقیت در زمین پیاده كنیم. تاكنون تجربه حضور در جام جهانی را نداشتم و همین باعث شده است تا با هیجان كامل به میدان بروم.» لوكا تونی ۱۸ بار با پیراهن تیم ملی ایتالیا به میدان رفته و هفت گل نیز به ثمر رسانده است.
در بازی امشب رویارویی دانیله د روسی هافبك جوان ایتالیا با مایكل اسین بهترین بازیكن غنا دیدنی خواهد بود. مصدومیت گنارو گتوزو باعث شده است تا د روسی به جای هافبك جنگنده میلان به میدان برود.
● ایتالیا
ایتالیا برای شانزدهمین بار در جام جهانی حضور یافته است. این تیم در جام های ۱۹۳۴ ، ۱۹۳۸ و ۱۹۸۲ قهرمان شده است. ایتالیا یك بار هم در سال ۱۹۶۸ قهرمان جام ملت های اروپا شده است.
در جام های جهانی حریفانی كه رودرروی ایتالیا قرار گرفتند پنج بار در مقابل این تیم به اشتباه دروازه خود را گشودند و از این نظر ایتالیایی ها در میان دیگر تیم های دنیا بیشترین سود را برده اند.
● غنا
غنا یكی از شش كشوری است كه در جام جهانی ۲۰۰۶ اولین حضور خود در جام جهانی را تجربه می كند. نكته جالب در مورد تیم ملی غنا این است كه هر كدام از ۲۳ بازیكن غنا در یك باشگاه بازی می كنند و هیچ كدام از بازیكنان این تیم هم باشگاهی نیستند.
● در مورد بازیكنان ایتالیا
نستا، كاناوارو، اینتزاگی و دل پیرو سومین حضور در جام جهانی را تجربه می كنند. فابیو كاناوارو با انجام ۹۳ بازی ملی در میان بازیكنان فعلی تیم ملی ایتالیا ركورددار است. كاناوارو با حضور در بازی امروز با تعداد بازی های ملی جاچینتو فاكتی برابری خواهد كرد. كاپیتان ۳۲ساله ایتالیا با انجام هشت بازی در جام جهانی باتجربه ترین بازیكن فعلی ایتالیا است.
- الكس دل پیرو ۲۵گل برای تیم ملی ایتالیا به ثمر رسانده و گلزن ترین بازیكن در اردوی فعلی ایتالیا است. دل پیرو همچنین پنجمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایتالیا است. نكته دیگر اینكه مهاجم یوونتوس تنها بازیكن فعلی ایتالیا است كه توانسته در جام جهانی گلزنی كند.
● در مورد بازیكنان غنا
- ساموئل اوسی كوفور با انجام ۵۸بازی ملی باتجربه ترین بازیكن غنا است و پس از او نیز استفان آپیا با ۴۲ بازی ملی قرار دارد. در میان بازیكنان فعلی غنا آپیا با یازده گل زده گلزن ترین بازیكن این كشور است.
- ساموئل كوفور مدافع تیم ملی غنا كه در تیم رم ایتالیا بازی می كند امروز در مقابل دانیله د روسی، سیمونه پروتا و فرانچسكو توتی هم باشگاهی های خود قرار خواهد گرفت.
• تركیب احتمالی ایتالیا
بوفون، اودو (زاكاردو)، نستا، كاناوارو، گتوزو، كامورانزی، پیرلو، پروتا (د روسی)، توتی، لوكا تونی، جیلاردینو
• تركیب احتمالی غنا
آدجی، پینستیل، كوفور، منسا، امانوئل پاپوئه، مونتاری، اسین، آپیا، اریك آدو، آساموا، گیان، متیوآموا
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید