جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

رونالدو: هنوز چیزهایی برای اثبات خودم در چنته دارم


رونالدو: هنوز چیزهایی برای اثبات خودم در چنته دارم
علی رغم تحمل کلیه انتقادات در چند ماه گذشته، رونالدو برای هر دقیقه از بازی‌های چهارمین جام جهانی‌اش، لحظه شماری می کند.
این بازیکن افسانه ای تیم برزیل که در اولین حضورش در مسابقات جام جهانی فیفا یک بازیکن جوان بی تجربه بود، اکنون به یکی از ستارگان فوتبال تبدیل شده. بدون شک رونالدو در جام ۲۰۰۶ نیز مجددا دقایق ماندگاری در پرونده حرفه ای اش ثبت خواهد کرد.
رونالدو به بازی در زمین فوتبال بیش از هر چیز عشق می ورزد، او که عضو تیم رئال مادرید است تا کنون دو بار در سال های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان جهان شده و اکنون نیز این مهاجم قدرتمند در مسابقات جام جهانی آلمان، کارهای مهمی برای انجام دادن دارد.
در کنار کاپیتان تیم اش کافو (Cafu) می تواند رکورد پله (Pele) را که سه مدال پیروزی جام جهانی فیفاست، پشت سر بگذارد. در عین حال رونالدو برای رقابت با گرد مولر (Germ Müller) - فوتبالیست آلمانی – که با به ثمر رساندن ۱۴ گل، رکورد دار تعداد گل های زده در جام جهانی فیفا محسوب می شود، آماده است.
در مصاحبه اختصاصی با سایت اینترنتی FIFAworldcup.com، رونالدو آشکارا راجع به انتظاراتش از مسابقات فیفا ۲۰۰۶، روابطش با مطبوعات، بازیکنان مورد علاقه اش و نهایتا این که در ماه آینده موارد بسیاری برای اثبات دارد، سخن گفته است.
▪ FIFAworldcup.com: در جام ۲۰۰۲ در ژاپن، شما در هفت بازی حضور داشتید که در تمامی آنها پیروز شدید و بهترین گل زن مسابقات شناخته شدید. آیا فکر می کنید تکرار مجدد این کار و یا حتی حضوری قوی تر از سال ۲۰۰۲، مشکل است؟
رونالدو: مسلما تیم ما می تواند بهتر از قبل ظاهر شود، پیروزی در جام جهانی هدف ماست. در سال ۲۰۰۲ نیز ما بسیار خوب ظاهر شدیم، اما اکنون وقت آن فرا رسیده که از فرصت ها استفاده کنیم.
▪ در حال حاضر، شما چهره بسیار موفقی هستید. شکستن رکورد گرد مولر تا چه حد برای شما اهمیت دارد؟
هر چند این مسئله شخصا برای من مهم است، اما نحوه عملکرد تیم برایم اهمیت بیشتری دارد. تمام سعی خودم را در کمک به پیروزی تیم برزیل به کار خواهم برد، در این راستا اگر موفق به شکستن رکورد نیز بشوم، بدون شک بسیار خشنود خواهم شد، اما شکستن رکورد اولویت اول من در این مسابقات نیست.
▪ در مقایسه با چهار سال پیش، انتقادات بسیاری از شما می شود، هر چند در توانمندی شما هیچ شکی نیست، اما اخیرا صحبت هایی در مورد اضافه وزن و عدم حضور شما در این مسابقات به گوش می خورد، آیا این مسائل باعث ناراحتی شما می شود ؟
بدون در نظر گرفتن آنچه مطبوعات و عامه مردم در مورد من می گویند و می اندیشند، به توانایی هایم ایمان دارم و تا به امروز حتی یک لحظه هم در این مورد شک نکرده ام.
▪ فکر نمی کنید تمام آنچه را که باید با شخصیت حرفه ای تان اثبات می کردید در این مرحله به اتمام رسیده؟ آیا چیز بیشتری برای اثبات دارید؟
من اصولا معتقدم انسان هیچگاه به چنین مرحله ای نمی رسد. هر روز از زندگی، چه در مسابقات و چه در تمرین ها، به عنوان یک فوتبالیست موفق همیشه باید چیزی برای اثبات خود داشته باشید.
▪ هیچ بازیکنی به اندازه شما در مسابقات جام جهانی مرکز توجه قرار نمی گیرد، فکر می کنید چرا مردم شما را تا این اندازه با جام جهانی نزدیک می بینند؟
دلیل اصلی اش را نمی دانم، شاید این باشد که مسابقات مرحله فینال جزو پربیننده ترین و قابل توجه ترین مسابقات در دنیاست. برخوردها احساسی است و بازیکنان نهایت سعی خودشان را برای هر چه بهتر ظاهر شدن به کار می گیرند. در پایان مسابقات امسال نیز اگر بار دیگر مردم مرا با جام جهانی بشناسند، برایم جای بسی خوشبختی خواهد بود.
▪ دوازده سال پیش، اولین حضور شما در جام جهانی فیفا، تحت مربیگری کارلوس آلبرتو پری یرا بود. آیا فکر می کنید از سال ۱۹۹۴ تا کنون شخصیت او به عنوان مربی دستخوش تغییرات شده؟
اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، از سال ۱۹۹۴ چیز به یاد ماندنی در خاطر ندارم، جوان بودم و به شدت تمرین می کردم، پری یرا همیشه مربی بزرگی بوده و هست، ممکن است در حال حاضر از لحاظ تاکتیکی بیشتر ریسک کند، اما من همیشه از کار با او لذت برده ام.
▪ رونالدو بهمراه رونالدینیو پست مهاجم هم پای شما- آدریانو – نحوه بازی اش بسیار به شما نزدیک است در حدی که برخی مواقع باعث بروز مشکلاتی می شود، در این باره چیزی برای گفتن دارید؟
بله کاملا درست است، ما همیشه هم کاری خوبی با هم داشته ایم و گل های بسیاری را به ثمر رسانده ایم. هیچ دلیلی نمی بینم که دو بازیکن شبیه به هم نتوانند در کنار هم خوب بازی کنند. به آنچه مردم دراین مورد می گویند، واقفم، اما برایم اهمیتی ندارد. ما برای موفقیت هر چه بیشتر تیم مان فعالیت می کنیم؛ مهم نیست که مهاجم هم پای من چه کسی است.
▪ به غیر از خودتان، حدس می زنید بهترین بازیکنان امسال چه کسانی باشند؟
مسلما امیدوارم که یکی از بچه های تیم خودمان باشد، احتمالا رونالدینهو(Ronaldinho)، کاکا(Kaka) یا آدریانو(Adriano).
▪ شما کفش طلای آدیداس را در سال ۲۰۰۲ به خود اختصاص دادید، قاعدتا امسال نیز چنین شانسی در اختیار دارید، کدام بازیکن را جدی ترین رقیب خودمی دانید؟
پس از دیدن اولین بازی، مهاجم آلمان – میروسلاو کلوزه - یکی از نامزدهای پر و پا قرص خواهد بود.
▪ کدام یک از مهاجمان را تحسین می کنید و چرا؟ بدون شک، آدریانو – زیرا بسیار قوی است، مهارت فوق العاده ای دارد و شوت های فوق العاده ای می زند.
▪ نظرتان راجع به بازی آلمان در افتتاحیه چیست؟ نسبت به آخرین باری که بازی آلمان را دیده بودم، این تیم تغییرات بسیاری کرده است. علی رغم اینکه تیم بسیار خوبی است اما مشکلاتی در خط دفاع آن وجود دارد.
▪ فکر می کنید آیا فینال امسال نیز تکرار مسابقه چهار سال پیش خواهد بود؟
چنین اتفاقی به معنی حضور تیم ما در مرحله فینال است و برای ما کاملا خوشایند است. پیروزی جام جهانی داستان دیگری است، اما من امیدوارم تیم ما حداقل به فینال برسد، مهم نیست تیم مقابل کدام تیم باشد.
▪ اخیرا در مقابل صحبت هایی که درباره اضافه وزنتان می شود، با عصبانیت واکنش نشان داده‌اید، چرا؟
مطبوعات داستان هایی می سازند که هیچ کدام صحت ندارد، اما من توجه چندانی به آنها ندارم. به نظرمن بهتر است مطبوعات و رسانه ها مسئولیت خود را جدی تر بگیرند و از صحت و سقم اخباری که اعلام می کنند اطمینان داشته باشند.
▪ در رابطه با زین الدین زیدان که از دوستان شما می باشد نیز این روزها انتقادات بسیاری را می شنویم، راجع به او که برای آخرین حضور جام جهانی اش آماده می شود، چه نظری دارید؟
به عقیده من، همه باید به زیدان به دلیل کارهایی که در فوتبال انجام داده احترام بگذارند. مردم باید توانایی های او را باور کنند اما متاسفانه در فوتبال کمتر چنین اتفاقی رخ می دهد و بازیکنان مجبورند هر روز خود را اثبات کنند.
▪ این اولین سال است که پسرتان - رونالد – شاهد این بازی هاست، آیا بقیه خانواده شما نیز نظاره گر بازی ها خواهند بود؟ آیا رونالد می داند این بازی ها چه اندازه برای شما مهم است؟
در حال حاضر، خانواده من در مونیخ هستند، رونالد در اسپانیا مشغول تحصیل است اما برای تعطیلات آخر هفته برای دیدن مسابقات خواهد آمد. او عاشق فوتبال است و معنای جام جهانی را کاملا می داند. او هر تیم زرد پوشی را که در تلویزیون می بیند، برزیل فرض میکند.
▪ به عنوان آخرین سئوال محرک شما برای رسیدن به چنین مقامی چه بوده؟
بزرگترین انگیزه و محرک من، مطرح کردن کشورم و ایفای نقش در چنین تیم بزرگی بوده است. در جام جهانی این انگیزه تشدید می شود. کافی است این موارد را در کنار هم قرار دهید، محکم ترین دلیل برای پیشرفت شما خواهد بود.
▪ برای طرفداران تیم برزیل پیام خاصی دارید؟
از ما حمایت کنند و به ما باور داشته باشند، تیم برزیل برای بدست آوردن جام جهانی تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت.
FIFAworldcup.com
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید