پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

شطرنج‌بازی با سامورائی‌ها


شطرنج‌بازی با سامورائی‌ها
● کرواسی - ژاپن
کرواسی با آن ارایه آن نمایش جذاب، مقابل برزیل امید اول ”بالکان“ محسوب شده و قصد دارد با غلبه بر ژاپن زخم‌خورده تا حدودی آروزهای مردم یک منطقه دیوانه فوتبال را عملی سازد. در این راه تمام ابزارها فراهم است: یک مربی خوش‌فکر، بازکینان جوان و تاکتیکی مؤثر. تنها نقطه تاریک تیم آسیب‌دیدگی ”نیکوکراچ“ است. مربی کرواسی با اطمینان از جایگزین ساختن ”لکو“ صحبت می‌کند. شطرنجی‌پوشان اروپا در مصاف با چشم بادامی‌ها به تهاجم می‌اندیشیدند. ”دادو پرسو“ به‌عنوان مهاجم مرکزی رودرروی دفاع ژاپن خواهد ایستاد. داریو سرنا نقش حامی او را بر عهده خواهد داشت. ضلع سوم ”نیکو کراتیکار“ نام دارد.
وی در مواقع هجوم یک وزنه مؤثر محسوب می‌شد. عناصر دفاعی کرواسی نیز مهره‌ای قابل اتکائی محسوب می‌شوند. در صدر همه این افراد استیوپلتیکاسا وجود دارد. او در اولین بازی مقابل اعجوبه‌های برزیلی به‌خوبی ایستادگی کرد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این کار را مقابل ناکامورا و سایر ستارگان ژاپن تکرار کند. تیم آسیائی هنوز در استفاده از ”شینجی اونو“ تردید دارد. هافبک تیم فاینورد هنوز در اوج آمادگی قرار ندارد و همین مسئله تا حدودی نگرانی زیکو را برانگیخته است. ژاپنی‌ها به‌طور کلی تیم منظمی دارند، اما آن طور که مقابل استرالیا مشاهده شده، مقابل فشارهای بی‌امان حریفان کم می‌آورند.
”تونیاسو میاموتو“ مهره کلیدی ژاپن در دفع فشار پرسو و سایر بازیکنان تهاجمی کرواسی است. در سایر خطوط هیده‌توشی ناکاتا (در صورت حضور در میدان) و همچنین پاناگیساوا از جمله بازیکنان مؤثر تیم آسیائی خواهند بود و سرانجام اینکه زیکو آخرین امید تیمش را شکست استرالیا می‌داند. هر نتیجه غیر از برد آنها را به خانه خواهد فرستاد. پس لازم است در نبرد مقابل شطرنجی‌پوشان آنها مانند سامورائی‌ها تا آخرین نفس بچنگند.
● آمار بازی‌های رودررو
کرواسی در اولین حضور خود در جام جهانی همگروه ژاپن بود و در روز ۲۰ ژوئن ۱۹۹۸ در ورزشگاه نانت با تک گل نیمه دوم داور سوکربر حریف آسیائی خود غلبه کرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید