پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

اوکراین عقده‌های خود را سر عربستان خالی کرد


اوکراین عقده‌های خود را سر عربستان خالی کرد
● اوکراین
۱. الکساندر شوکووسکی
۲. ویاچسلاو اسویدرسکی
۳. آندری روسول
۴. آناتولی تیموسچک
۵. آندری نسماچنی
۶. اولگ شلایف
۷. اولک گوسف
۸. ماکسیم کالینچنکو
۹. سرگئی ربروف (از دقیقه ۷۱ روسلان روتان)
۱۰. آندری شوچنکو (از دقیقه ۸۶ آرتم میلوسکی)
۱۱. آندری و ورونین (از دقیقه ۸۰ آندری گوسین)
▪ سرمربی: اولگ بلوخین
● اوکراین ۴ - عربستان صفر
▪ گل‌ها: روسول (دقیقه ۴)، روبروف (دقیقه ۳۶)، شوچنکو (دقیقه ۴۶) و کالینچنکو (دقیقه ۸۴)
▪ داور: گراهام پل (انگلستان)
▪ اخطار: الدوسایری، الغمدی و کریری (عربستان) و نسماچتی، کالینچنکو و اسویدرسکی (اوکراین)
▪ تماشاگر: ۵۰ هزار نفر
● عربستان
۱. مبروک زاید
۲. احمد الدوساری (از دقیقه ۵۵ عبدل خطران)
۳. رضا توکار
۴. حمد المنتشری
۵. حسین غنی سلیمانی
۶. عمر الغمدی
۷. خالد غزیز
۸. سئود الکریری
۹. محمد نور (از دقیقه ۷۷ سامی الجابر)
۱۰. یاسر القحطانی
۱۱. محمد امین (از دقیقه ۵۵ مالک الهساوی)
▪ سرمربی: پاکیتا
● گل اول اوکراین
توپ از منطقه کرنر جناح راست به تیر یک دروازه عربستان ارسال شد. مدافع تیم بی‌دلیل به توپ جا خالی داد تا روسول اوکراینی با زانو به توپ ضربه بزند و با عبور دادن آن از میان ۲ پای دروازه‌بان عربستان تیم خود را یک بر صفر پیش بیندازد.
● گل دوم اوکراین
ربروف با دریافت توپ در پشت محوطه جریمه عربستان و چرخشی سریع، دروازه مبروک زاید زمین خورده را با شوتی محکم که به توپ زد، گشود.
● گل سوم اوکراین
توپ از جناح چپ به محوطه جریمه عربستان ارسال شد و آندری شوچنکو به ضربه سر دروازه حریف را گشود تا اولین گل خود را در رقابت‌های جام جهانی به ثمر رسانده باشد.
● گل چهارم اوکراین
شوچنکو با فراری سریع از جناح چپ، خط دفاعی عربستان را به‌هم ریخت و یا از خود گذشتگی، توپ را به جناح راست و برای کالینچنکو فرستاد. او هم به‌راحتی گل چهارم اوکراین را به حریف تحمیل کرد. توپ ماکسیم به طاق دروازه میروک زاید دوخته شد.
● شرح بازی
نتیجه ضعیف اوکراین در مصاف با اسپانیا برخی را به این باور رسانده بود که عربستان می‌تواند مقابل این تیم ایستادگی کند اما شروع بازی و به ثمر رسیدن اولین گل یاران شوچنکو در دقیقه ۴، باعث شد تا شیرازه تیم عربستان از هم بپاشد. بعد از این اتفاق، مردان پاکیتا نمایش سردرگمی را ارائه کردند. اوکراین رفته رفته فشار خود را بیشتر کرد و عربستان زور زدن ضد حملات را هم نداشت. در اواخر نیمه اول یک گل دیگر هم به نام اوکراین به ثبت رسید تا وضع عربستان کاملاً آشفته شود.
با شروع نیمه دوم انتظار داشتیم پاکینا برای جبران ۲ گل خورده، حملات بی‌شماری را در دستور کار مردانش بگذارد، اما هرگز چنین نشد. چرا که شوچنکو در کمتر از یک دقیقه از شروع نیمه دوم، گل سوم اوکراین را به ثمر رساند تا تکلیف حریف را یکسره کند. سپیدپوشان آسیائی اگر با همین روند به بازی ادامه می‌داند به‌طور حتم روی تیم برانکو را سفید می‌کردند که چنین نیز شد. حتی حمد المنتشری که به‌ اصطلاح بهترین بازیکن سال ۲۰۰۵ آسیا شده بود در یک صحنه پاس گل به یار اوکراینی داد که وی قدر آن را ندانست! دروازه‌بان عربستان هم روی ۲ گل اولی که خورد، مقصر اصلی بود. بعد از ۳ گل، اوکراین عقب نکشید و حت یکالینچنکو هم با شوتی محکم، توپ را در دقیقه ۶۲ بازی به تیر افقی دروازه عربستان کوبید تا اشتهای بالای تیمش را به رخ این حریف نگون‌بخت آسیائی بکشد.
چند تعویض در اواسط نیمه دوم باعث شد تا عربستان تا حدودی جلو بکشد اما تیمی که باز هم به گل رسید، اوکراین بود. اوکراین اگر در زدن ضربات نهائی دقت لازم را داشت می‌توانست شکست ۸ بر صفر که عربستان در جام جهانی ۲۰۰۲ خورده بود، برای هواداران این تیم تداعی کند. با شکست ۴ بر صفر عربستان از اوکراین، سنگین‌ترین شکست آسیائی‌ها در این جام تا این مرحله (مقدماتی) رقم خورد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید