سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

سه نکته برای داشتن پوستی لطیف


سه نکته برای داشتن پوستی لطیف
زنانی كه با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می كنند، زنانی هستند كه می دانند، پاك كردن، تقویت كردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نكات زیر توجه كنید: برای مالیدن كرم به صورت، نوك انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حركت دهید تا كرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا كرم جذب شود. حدوداً ۲۰ دقیقه طول می كشد تا كرم كاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید كرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممكن است سبب انسداد منافذ پوست شود.
برای پاك كردن كرم از یك تكه پنبه یا دستمال كاغذی مرطوب استفاده كنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب كرم روی صورتتان را پاك كنید و با كرم روی صورت به رختخواب نروید.
به عبارتی اگر از كرم های شب استفاده می كنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان كرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر كنید تا كرم كاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یك تكه پنبه مرطوب صورتتان را پاك كنید.
● تمیزكردن پوست
اولین قدم مراقبت از پوست، تمیزكردن آن است. تعرق، چربی، گرد و غبار، لوازم آرایش، چرك و باكتری ها را نمی توان با شست وشوی معمولی پاك كرد. برای پاك كردن صورت از تمام این مواد مضر، به پاك كننده مناسب نیاز دارید. كرم های پاك كننده در منافذ پوست نفوذ و عمیقاً پوست را پاك می كند.
هنگام تمیزكردن پوستتان به نكات زیر توجه كنید: همیشه موهایتان را قبل از شروع كار، جمع كنید تا چرب نشود. مقداری كافی از كرم پاك كننده روی گونه ها، چانه، پیشانی و گردن بمالید. سپس با انگشتان از پایین به بالا و از داخل به خارج صورتتان را ماساژ دهید. نقاط حساس اطراف بینی، زیرچانه، گردن، و نزدیكی لاله گوش را با دقت بیشتری تمیز كنید. همیشه از پنبه مرطوب برای پاك كردن صورت استفاده كنید، زیرا پنبه خشك رطوبت پوست را از بین می برد. فرایند پاك كردن را چندبار تكرار كنید تا پنبه ای كه با آن صورتتان را پاك می كنید، كاملاً تمیز شود. صورتتان را دوبار در شبانه روز، یك بار صبح و یك بار قبل از خواب پاك كنید.
● كرم های پاك كننده برای انواع پوست ها
در زمستان می توانید از كرم های پاك كننده ای كه دستور ساخت آن را در زیر مشاهده می كنید، به عنوان كرم مرطوب كننده استفاده كنید، زیرا در زمستان، پوست شما در معرض بادهای زمستانی قرارمی گیرد و خشك می شود. برای حفاظت از پوستتان نیاز دارید از كرم های محافظت كننده استفاده كنید. كرم های مرطوب كننده برای محافظت از پوست مفیدند. یكی از كرم های زیر را كه مناسب نوع پوستتان است، امتحان كنید.
▪ كرم پاك كننده بادام (۱)
مواد لازم: موم عسل ۱۲۰ گرم
روغن بادام ۵۰۰ میلی لیتر
گلاب یك فنجان
پودر بوراكس یك قاشق چایخوری
موم را در یك ماهیتابه گرم كنید. وقتی آب شد، روغن بادام، گلاب، پودر بوراكس را به آن اضافه كنید. آنها را خوب با هم مخلوط كنید و هم بزنید تا سردشود و به صورت كرم درآید. این كرم را می توانید در یخچال به مدت طولانی نگه دارید.
▪ كرم پاك كننده بادام (۲)
روغن بادام شیرین یك فنجان
روغن بادام تلخ یك فنجان
سدیم بنزوات ۱قاشق چایخوری
صابون honey dew سی گرم
همه مواد را به جز سدیم بنزوات روی یك شعله ملایم با هم مخلوط كنید. وقتی مخلوط سردشد، سدیم بنزوات را به آن اضافه كنید. كرم را در یك شیشه ریخته و در یخچال نگهداری كنید.
▪ كرم پاك كننده بادام (۳)
روغن بادام شیرین یك فنجان
بادام رنده شده ۱۲۰ گرم
زرده تخم مرغ چهار عدد
عسل ۲۵۰ گرم
سدیم بنزوات یک قاشق چایخوری
كرم پاك كننده خیار
موم عسل سی گرم
موم سفید سی گرم
روغن زیتون ۵۰۰ میلی لیتر
آب خیار نصف فنجان
سدیم بنزوات یک قاشق چایخوری
یك كاسه را درون قابلمه بدون در كه پر از آب جوش است، بگذارید، موم سفید و موم عسل را درون كاسه بریزید. پس از آنكه موم حل شد، كاسه را بردارید و روغن زیتون و آب خیار را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید. هنگامی كه مخلوط آماده شد، درحالی كه هنوز گرم است سدیم بنزوات را به آن اضافه كنید.
▪ كرم پاك كننده جوی دو سر
دوغ یك دوم فنجان
جو دو سر شصت گرم
سدیم بنزوات یک قاشق چایخوری
سدیم بنزوات را با دوغ مخلوط كنید و آرد جوی دوسر را به آن اضافه كنید تا خمیر نرم به وجود آید. كرم پاك كننده شما آماده است.
▪ كرم پاك كننده بابونه
گل بابونه ۵۰ گرم
آب مقطر ۵۰۰ میلی لیتر
آب لیمو یک قاشق چایخوری
سدیم بنزوات یك دوم قاشق چایخوری
گل بابونه و آب مقطر را در یك قابلمه بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم بگذارید.
سپس آن را صاف كنید و بگذارید تا خنك شود. آب لیمو و بنزوات سدیم را به آن اضافه كنید. این مخلوط را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری كنید.
منبع : ایران مانیا


همچنین مشاهده کنید