جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اسپانیا، باز پیروز


اسپانیا، باز پیروز
تیم ملی فوتبال اسپانیا که با دریافت یک گل زودهنگام از تونس دچار بهت و حیرت شده بود، سرانجام خود را باز یافت و توانست ضمن کسب یک پیروزی ۳ بر یک بر صعود خود به جمع ۱۶ تیم نهائی جام جهانی را تضمین کند.
تونس با گل دقیقه ۸ ”جوهر مناری“ موجب حیرت اسپانیا یکی از مدعیان مسابقات و حریف خود در گروه ۸ شده بود و با دفع حملات اسپانیا می‌رفت بزرگترین شوک را بر مسابقات وارد کند. ولی ”رائول“ که روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود به نجات این تیم آمد و در دقیقه ۷۱ گل تساوی اسپانیا را به ثمر رساند و ۵ دقیقه بعد ”فرناندو تورس“ مهاجم دیگر اسپانیا گل برتری را به ثمر رساند. وی پیش از توقف بازی از روی نقطه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند. تورس به این ۳ گل، گلزن برتر فعلی مسابقات شده است. اسپانیا با کسب ۶ امتیاز از ۲ بازی در صدر گروه قرار گرفته و اوکراین با ۳ امتیاز و تونس و عربستان‌سعودی با یک امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند.
۳ تیم دیگر هنوز شانس صعود دارند.
● واکنش‌ها
”لوییس آراگونز“ سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا اظهار داشت: ”۳ تعویض اسپانیا در نیمه دوم سبب برتری ۳ بر یک بر این تیم شد.
آرگونز به خبرنگاران گفت: ”من می‌دانستم که بازی پیچیده و دشواری در پیش داریم. آنها بلافاصله در نیمه اول ما را غافلگیر کردند و سپس راه را مسدود کردند.
برای ما نفوذ کردن بسیار دشوار شد“.
وی افزود: ”ولی ما در نیمه دوم تیم پراحساس‌تری داشتیم و توانستیم نفوذ بیشتری داشته باشیم و پس از آن لطمات بیشتری وارد کردیم“.
آراگونز گفت: ”پس از یک شوت سسک (فابرگاس) و گلی که رائول به ثمر رساند گشودن دفاع حریف آسان‌تر شد“.
تونس با گل دقیقه ۸ ”جوهر مناری“ از اسپانیا جلو افتاده بود.
پس از گل تساوی رائول، ”فرناندو تورس“ با ۲ گل دیرهنگام پیروزی اسپانیا را تضمین کرد. تورس گفت: ”این دیدار مشکل‌تر از حد انتظار ما بود ولی به هر حال مهم کسب پیروزی است. امروز تیم با روحیه نشان داد و هرگز مأیوس نشد“. وی افزود: ”مادام که مهاجمان به گلزنی خود ادامه دهند، ما در این مسابقات پیشرفت خواهیم کرد“. در همین حال سرمربی تونس از دریافت ۳ گل دیرهنگام که امید این تیم را برای کسب یک پیروزی منقلب‌کننده از بین برد ابراز تأسف کرد.
”روژه لمه“ سرمربی تونس گفت: ”بسیار ناامید و متأسفم به‌ویژه برای اعضاء تیم، چرا که تاکتیک‌های خوبی داشتیم و حواس خود را بر بازی تهاجمی آنها متمرکز کرده بودیم ولی بر اثر یک اشتباه متلاشی شدیم“.
وی افزود: ”ما همه چیز را از دست نداده‌ایم ولی در عین حال چیزی هم به‌دست نیاوردیم. بازی اوکراین تعیین‌کننده خواهد بود، مسیر دشواری داریم ولی هنوز امیدواریم“.
● آلونسو مرد اول بازی
در پی پیروزی اسپانیا بر تونس ”ژابی آلونسو“ به‌عنوان بازیکن برتر این دیدار انتخاب شد.
گروه بررسی فنی فیفا ”آلونسو“ هافبک لیورپول را به خاطر بازی خویش در برابر تونس به‌عنوان بازیکن برتر برگزید. تونس که با یک گل زودهنگام خود در مسیر پیروزی گام برمی‌داشت در ۲۰ دقیقه آخر بازی، با دریافت ۳ گل تن به شکست داد.
آلونسو نقش به‌سزائی در هدایت اسپانیا به سمت این پیروزی و جبران عقب‌ماندگی داشت.
● آمار بازی اسپانیا و تونس
آمار بازی اسپانیا و تونس گویای برتری مطلق ماتادورها نسبت به حریف آفریقائی است. اسپانیائی‌ها در مصاف با تونس در ۶۷ درصد از زمان بازی، توپ و میدان را در کنترل خود داشتند. این در حالی است که حریف تملک را در ۳۳ درصد از زمان بازی در اختیار گرفته بود.
از ۲ شوتی که بازیکنان اسپانیا به سمت دروازه تونس زدند. ۱۰ ضربه داخل چارچوب دروازه بود؛ تونسی‌ها نیز ۴ بار اقدام به شوتزنی به سمت دروازه اسپانیا کردند که ۳ ضربه آنها، کاسیاس را وادار به واکنش کرد.
در مقابل ۱۲ ضربه کرنری که اسپانیائی‌ها روی دروازه تونس فرستادند تنها یک ضربه کرنر نصیب تونسی‌ها شدند.
مهاجمان اسپانیا یک بار در کمند آفسایدگیری مدافعان تونس گرفتار آمدند و بازیکنان تونس ۵ بار در منطقه آفساید قرار گرفتند. بازیکنان اسپانیا ۱۱ بار روی حریف مرتکب خطا شدند و ۲۱ بار از سوی بازیکنان تونس روی آنها خط صورت گرفت. داور برزیلی ۲ بار به بازیکنان اسپانیا کارت زرد نشان داد و ۶ بار بازیکنان تونس را با کارت زرد جریمه کرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید