جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مارهای سوئدی در آستین‌های انگلیسی


مارهای سوئدی در آستین‌های انگلیسی
تیم فوتبال انگلستان باز هم نتوانست سوئد را ببرد و گویا این نبردن‌های سوئد برای فوتبال انگلستان به یک امر قطعی بدل شده است. البته نباید فراموش کرد تساوی در این دیدار برای انگلیسی‌ها یک برد بود. چرا که بازی کردن با آلمان سرحال به‌اندازه کافی برای هر تیمی وحشت‌آفرین است. انگلیسی‌ها حالا خیال راحت‌تری نسبت به همتای زردپوش خود دارند.
سوئد اما یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان است. سابقه نائب‌قهرمانی این تیم در جام جهانی که طی سال‌های دور برای سوئدی‌ها حاصل شد، نشان می‌دهد آنها فوتبال را خوب بلد هستند و مربوط به امروز نیست. سوئد در بازی با انگلستان اگر موفق شد این تیم را تا سر حد شکست پیش ببرد، بی‌ارتباط به بازیکنان شاغل در لیگ برتر این تیم نبود.
مارکوس آلباک، بازیکن حال حاضر اف‌سی کپنهاگن که گل اول سوئد را وارد دروازه انگلستان کرد، پس از جدائی از هیرن وین‌هلند، فوتبال خود و آنچه هست را مدیون انگلیسی‌ها است. او در لیگ برتر به یک بازیکن کامل تبدیل شد و امروز که از آستون ویلا جدا شده به‌خوبی نسبت به فوتبال این منطقه جغرافیائی آشنائی دارد. بازیکنی که می‌داند برای نباختن باید با چنگ و دندان جنگید. گلی که او با پشت سر به تور دروازه‌ انگلستان دوخت ناشی از جان‌سختی این بازیکن بود.
اولاف ملبرگ، دیگر بازیکن شاغل در لیگ برتر انگلستان است. شاید اگر شوت او به‌جای ساییدن به دیرک افقی دروازه انگلستان وارد دروازه این تیم می‌شد، آنگاه انگلیسی‌ها بیشتر به مثل ”مار در آستین خود پرورش دادن“ اعتقاد پیدا می‌کردند. این بازیکن آستون ویلا اگرچه در فصلی که گذشت، سال خوبی را تجربه نکرد، اما فوتبال در لیگ برتر انگلستان همین است و هیچ تیمی را گریز از آن نیست. اما ملبرگ در بازی با انگلستان، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.
لیونبرگ هم دیگر بازیکن سوئد است که فوتبال انگلستان را مثل کف دستش می‌شناسد. این بازیکن چیزی نمانده که به یک اسطوره در باشگاه آرسنال تبدیل شود. سرعت بالای لیونبرگ و آنچه ونگر به او آموخته در بازی با انگلستان عصای دستش بود تا آنجا که حریف یک دم از او غافل نبود تا مبادا تاوان سنگینی چون دیدار با آلمان در یک‌هشتم را بپردازد.
و سرانجام به هنریک لارسن، بازیکن محبوب تیم ملی سوئد می‌رسیم. او اگرچه در این فصل از رقابت‌ها فوتبال خود را در سوئد دنبال خواهد کرد، اما لارسن در سلتیک، لارسن شد و لیگ برتر اسکاتلند از او بازیکن متعادلی با ویژگی‌های فعلی ساخت. اسم لارسن قبل از هر چیز آدم را به یاد لباس راه راه سفید و سبز سلتیک می‌اندازد. او طی سال‌ها حضور در لیگ برتر انگلستان و کار کردن زیر نظر بزرگمردی چون مارتین اونیل، قواعد بازی بریتانیائی را فرا گرفته و در نوع خود بهترین است. انگلیسی‌ها سال‌ها است که سوئد را نبرده‌اند. اگر آنها اریکسون سوئدی را دارند، سوئدی‌ها هم بازیکنان انگلیسی، فراوان دارند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید