پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

مصدومیت ”اوون“ و تغییرات جدید در انگلستان


مصدومیت ”اوون“ و تغییرات جدید در انگلستان
مصدومیت شدید مایکل اوون که به احتمال قریب به یقین او را برای مدت‌های طولانی از جام جهانی و دنیای فوتبال دور خواهد کرد، یک ضربه شخصی بزرگ برای او به‌شمار می‌آید. این اتفاق واکنش‌های متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی بسیاری را در میان حریفان احتمالی انگلستان در جام جهانی برانگیخته است.
اسون گوران اریکسون، مربی انگلستان بدون این مهاجم نیوکاسل مجبور خواهد شد همان کاری را بکند که باید مدت‌ها پیش از این می‌کرد؛ یعنی اینکه ۵ هافبک را به میدان بفرستد و تنها وین رونی را در خط حمله قرار دهد. این مسئله به اریکسون امکان خواهد داد تا اوون هارگریوز را نیز مورد بهره‌برداری قرار دهد.
در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک و ۱۹۹۰ ایتالیا حاضر بودم و دیدم که شرایط غیرمترقبه، بابی رابسون را مجبور کرد در ساختارهای تیم خود تغییراتی ایجاد کند. در هر ۲ جام، انگلستان مجبور شد تا برای ارائه عملکردی بهتر، تن به تغییرات جدید بدهد.
ممکن است در جام جهانی جاری نیز همین اتفاق برای انگلستان تکرار شود. اگر ایتالیا در مراحل بالاتر با انگلستان مواجه شود، ترجیح خواهد داد با تیمی روبه‌رو شود که سیستم ۲-۴-۴ را بر سیستم ۱-۵-۴ ترجیح می‌دهد؛ زیرا در سیستم ۲-۴-۴ انگلستان مهاجمانی را به میدان خواهد فرستاد که پاس‌ها و حملات اشتباه زیادی دارند و تراکم هافبک‌ها کمتر است؛ اما سیستم ۱-۵-۴ سیستم روانی است که موجب می‌شود انگلستان از نیروی هجومی فرانک‌ لمپارد و استیون جرارد هم به بهترین وجه استفاده کند. بنابراین ایتالیا به هیچ عنوان تمایل ندارد انگلیسی‌ها سیستم خطرناک‌تر ۱-۵-۴ را اعمال کنند.
جایگزینی اوون با یک اوون دیگر یعنی آمدن اوون‌ هارگریوز به‌جای مایکل اوون، به انگلستان امکان می‌دهد رویکردی خطرناک‌تر اتخاذ نماید. هواداران ایتالیا و سایرین امیدوار هستند چنین اتفاقی نیفتد، اما احتمال زیادی وجود دارد که مربی انگلستان به چنین ترفدی متوسل شود. در صورت مواجهه انگلستان با ایتالیا، به احتمال زیاد اریکسون جرارد و لمپارد، هافبک چلسی را در کنار هم قرار داده تا ”آندره پیرلو“ی ایتالیائی را تحت فشار قرار دهند. اریکسون برای پیاده کردن این ایده تریدی به خود راه نخواهد داد. در این حالت، اوون هارگریوز هم به مصاف فرانچسکو توتی خواهد رفت.
به اعتقاد من، هارگریوز می‌تواند در سری A به یک بازیکن توانمند و دیدنی مبدل شود. او با وجودی که انگلیسی است در لیگ برتر این کشور زیاد بازی نکرده است، اما او می‌تواند در تیمی مانند میلان یک نیروی قابل توجه باشد. او با حضور در میلان این امکان را به پیرلو و کاکا می‌دهد که اندکی جلوتر بازی کنند. اگر در ادامه تورنمنت جام جهانی، هارگریوز مقابل ایتالیا بازی کند، به فحوای صحبت‌های من پی خواهید برد.
نویسنده: جان دی تیلور (سردبیر مجله کالچو ایتالیا)
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید