جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

لردهای جزیره، مردان جنوب


لردهای جزیره، مردان جنوب
● انگلستان - اکوادور
انگلستان با دنیائی از امید و آرزو، رویاروی تیم شگفتی‌ساز اکوادور قرار می‌گیرد تا با برتری در این دیدار راهی مرحله یک‌چهارم نهائی و برنده جدال پرتغال و هلند شود، اما چه کسی گفته اکوادور می‌تواند رقیب احتمالی ۲ رقیب مرحله بعدی باشد؟ برای این منظور تیم اهل منطقه آمریکای‌جنوبی با ساق‌های ایوان کاویدیس، ادیسون مندز، ایوان هورنادوو ... چشم دوخته است، اما وقتی به هافبک‌های انگلستان نگاه می‌اندازیم حتی معجزه را هم برای صعود اکوادور کمک کوچکی تلقی خواهیم کرد! استیو جرارد، فرانک لمپارد، و دیوید بکهام ۳ ضلعی مخوف این خط را تشکیل داده‌اند. اگر آنها در اوج آمادگی باشند اکوادوری‌ها کار بسیار دشواری برای نفوذ از عمق خواهند داشت و در این حالت تنها به کناره‌ها دل یم‌بندند.
آنجا نیز اشلی‌کول طبق معمول کم افت و خیر، در بدترین شرایط مهره‌ای قابل اتکا خواهد بود با این وجود جیمی کره‌گر هرگز آن مرد آرمانی جناح راست لیورپول نشان نداده، او آن منطقه را تبدیل به بهشت رقیبان انگلستان نموده است. گری‌نوئل نیز وضعیت بهتری ندارد و واقعاً تیم اریکسون احساس ضعف می‌کند. درون دروازه پل رابینسون یک دیوید جیمز دیگر است با همان خصوصیات. در بهترین حالت یک دروازه‌بان متوسط و در بدترین وضعیت یک فاجعه تمام و کمال، گل‌هائی که وی از بازیکنان نه چندان گلزن سوئد دریافت کرد، مهاجمان گلزن اکوادور را خوشحال کرد. آنها قادر هستند امروز انگلستان را از انتخاب رابینسون پشیمان کنند، اما خط حمله شیرهای جزیره یک علامت سؤال بزرگ را نزد افکار عمومی این کشور ایجاد کرده است. اوون که ۸ سال پیش در حال تبدیل شدن به‌عنوان بهترین مهاجم دنیا بود و ۴ سال قبل با ضریب آرژانتینی‌ها به قهرمان ملی جزیره تبدیل شد باید از خانه بازی‌ها را تماشا کند.
رونی در حال رسیدن به مرز آمادگی است و کراچ نسبت به بازی‌های اول عملکرد بهتری رقم زده؛ هر چند این خط حمله آن ترکیب رؤیائی قبل از آغاز جام نبوده و با فقدان اوون هرگز نخواهد بود، اما اکادور در درون دروازه کریستین مورا نمایش اطمینان‌بخشی ارائه کرده و رهبری خط دفاع بر عهده اولیسه دلاکروز و ایوان هورنادواست وظیفه این دو (مهار مهاجمان انگلستان) در آمیخته با آنچه برای پس بازی آنها تعریف شده روز پرکاری را برایشان رقم خواهد زد. در خط میانی این تیم بازیکنان بزرگی را مشاهده می‌کنیم. لارا، کاستیو، والنسیا، تنوریو و مندز قبل از آغاز تا این اندازه سرشناس نبودند، اما با بازی‌های خوب، خود را مطرح کردند و امروز ثابت می‌کنند قادر هستند پا به پای لمپارد، جرارد و بکهام بدوند و البته بدرخشند. آنها برای کاویدیس، دلگادو و تنوریو موقعیت می‌سازند. این ۳ نفر مردان جزیره را دچار یک دردسر واقعی خواهند کرد.
● انگلستان در آینه مرحله یک‌هشتم نهائی جام جهانی
▪ شیرهای سپید در دوره گذشته با ۳ گل دانمارک را مغلوب ساختند. در جام جهانی ۱۹۹۸ طی نبردی هیجان‌انگیز پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی مغلوب شدند. آنها در جام ۱۹۹۴ حضور نداشتند و ۴ سال قبل‌تر در ایتالیا با گل دیرهنگام دیوید پلات در وقت اضافه بلژیک را شکست دادند و سرانجام در جام جهانی ۱۹۸۶ قبل از گرفتار شدن در دام ”دست خدا“ (اشاره به گل مارادونا در بازی مرحله یک‌چهارم نهائی که با دست به ثمر رسید) با ۳ گل پاراگوئه را شکست دادند. اکوادور دوره گذشته برای اولین‌بار جواز صعود به جام جهانی را به‌دست آورد و علیرغم ارائه بازی‌های قابل قبول در مرحله اول حذف شد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید