جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آرژانتین قسمت میزبان شد


آرژانتین قسمت میزبان شد
● آرژانتین
▪ سیستم (۲-۱-۳-۴)
۱. روبرتو آبوندانزیری
۲. لیونل اسکالونی
۳. روبرتو آیلا
۴. گابریل هاینزه
۵. خوان پابلو سورین
۶. استبان کامبیاسو (از دقیقه ۷۶ پابلو سزار آیمار)
۷. خاویر ماسکرانو
۸. ماکسی رودریگز
۹. خوان رومن ریکلمه
۱۰. هرنان کرسپو (از دقیقه ۷۵ کارلوس آلبرتو توز)
۱۱. خاویر ساویولا (از دقیقه ۸۴ لیونل مسی)
▪ سرمربی: خوزه پکرمن
▪ گل‌ها: رافائل مارکز (دقیقه ۶) برای مکزیک هرنال کرسپو (دقیقه ۱۰) و ماکسی رودریگز (دقیقه ۹۸) برای آرژانتین
▪ داور: ماسیمو بوساکا (سوئیس)
▪ اخطار: گابریل هاینزه و خوان پابلو سورین از آرژانتین، رافائل مارکز، خوزه آنتونیو کاسترو، جراردو تورادو و خوزه فرانسیسکو فونسکا از مکزیک
● مکزیک
▪ سیستم (۲ - ۳ - ۵ )
۱. اسوالدو سانچز
۲. ماریو مندز
۳. رافائل مارکز
۴. خوزه آنتونیو کاسترو
۵. ریکاردو اوسوریو
۶. کارلوس سالسیدو
۷. آندرس گواردادو (از دقیقه ۶۶ گونزالو پینه‌دا)
۸. رامون مورالس (از دقیقه ۷۴ زینیا)
۹. پاول پاردو (از دقیقه ۳۸ جراردو تورادو)
۱۰. یارد بورگتی
۱۱. خوزه فرانسیسکو فونسکا
▪ سرمربی: زیکاردو لاولپه
● آرژانتین ۲ مکزیک ۱
دومین بازی از مرحله یک‌هشتم نهائی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، دیشب بین تیم‌های آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه سنترال اشتادیون شهر نورنبرگ و با حضور ۴۳ هزار تماشاگر برگزار شد.
مکزیک با چند تغییر نسبت به بازی‌های مرحله گروهی خود، پا به این دیدار سرنوشت‌ساز گذاشته بود. از جمله این تغییرات می‌توان به حضور کاسترو، گورادادو و فونسکا در ترکیب اصلی اشاره کرد.
ضمناً بورگتی که در بازی با ایران مصدوم شده بود و گمان می‌رفت به ادامه رقابت‌ها نمی‌رسد، دیشب به‌عنوان یکی از مردان ثابت لاولپه وارد میدان شد.
گل اول بازی را رافائل مارکز از روی غفلت خط دفاعی آرژانتین به ثمر رساند. راه‌راه پوشان که فکر نمی‌کردند در دقیقه ششم دروازه خود را باز شده ببینند، حملاتی پراکنده روی دروازه سبزپوشان تدارک دیدند که در یکی از این موقعیت‌ها، توپ ارسالی از جناح راست با دخالت هرنان کرسپو و البته اشتباه محرز بورگتی، وارد دروازه سانچز شد. نیمه نخست این دیدار تا پایان به‌طور متعادل پیش رفت اما حملات خطرناکتری که مردان مکزیک روی دروازه آرژانتین تدارک دیدند، حکایت از برتری کمرنگ آنان نسبت به شاگردان پکرمن داشت. در نیمه دوم آرژانتین با مهار سرعت مکزیک، شرایط را به نفع خود تغییر داد اما هر چه به پایان وقت‌های معمول نزدیک می‌شدیم سبزپوشان منطقی‌تر و پراشتهاتر به توپ ضربه می‌زدند. خصوصاً وقتی از دقیقه ۷۴ زینیا به‌جای مورالس وارد میدان شد.
مکزیک به مدد تکنیک بالا و بازیگرانی قابل تحسین‌بار تازه وارد خود، چند بار تا فتح دروازه آرژانتین پیش رفت. با تمام این تفاسیر، ۹۰ دقیقه وقت‌های معمول مسابقه با همان تساوی یک بر یک پایان یافت تا بازی در ۲ وقت اضافه پیگیری شود. در وقت اضافه اول بود که ماکسی رودریگز در دقیقه ۹۸ و با شوتی حیران‌کننده دروازه مکزیک را برای دومین بار گشود.
بازی در وقت دوم گلی دربر نداشت تا نهایتاً بازی با همین نتیجه به پایان برسد و آرژانتین در مرحله یک‌چهارم نهائی حریف میزبان رقابت‌ها شود. مسابقه آرژانتین - آلمان روز جمعه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به‌عنوان اولین بازی مرحله بعد انجام خواهد شد. از این بازی می‌توان به‌عنوان فینال زودرس جام هجدهم یاد کرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید