شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


دبی، توصیه‌های اقامت


دبی، توصیه‌های اقامت
قبل از هرگونه تصمیمی، بررسی لازم در خصوص نوع كار و فعالیت را انجام دهید و در نظر داشته باشید كه تنها افرادی در دبی موفقند كه در هر زمینه و شغلی قصد انجام فعالیت دارند، تخصصی لازم و كافی و نیز سرمایه مناسب و ایده‌های نو داشته باشند. حتی اگر برای گذران دوران بازنشستگی قصد اقامت دارید بررسی همه جانبه انجام دهید و واقع‌بینانه تصمیم بگیرید در هر حال از بررسی‌های سطحی بگذرید و واقعاً عمقی وارد شوید. اگر پنجاه درصد مصمم به كار و اقامت شده‌اید، ویزای دوماهه بگیرید و در خصوص این موارد دقت نظر به عمل آورید:
بافت انسانی محیط را به لحاظ زندگی و سازگاری با اخلاق و روحیات خود، همسر و فرزندان ارزیابی كنید.
- هزینه‌های كار و زندگی اعم از اجاره دفتر و منزل، خوراك و پوشاك، آب و برق، تلفن، خرید ماشین، بنزین، مدرسه یا دانشگاه را به دقت برآورد كنید و با پیش‌بینی میزان بازدهی شركت تطابق دهید. (لازم به ذكر است هزینه اجاره معمولاً در چهار مرحله و هر سه ماه یكبار به صورت پیش‌پرداخت اخذ می‌شود، برای اطلاعات بیشتر به بخش مسكن مراجعه كنید). ضمناً این نكته را به خاطر داشته باشید كه با حسابهای ریالی ما هزینه‌ها بسیار بالاست ولی اگر شغل و كسب و كرا مناسبی داشته باشید درآمد شما نیز قابل توجه خواهد بود.
- رقبای خود را در نوع فعالیتی كه می‌خواهید انجام دهید در نظر بگیرید. تحت عنوان مشاوره یا مشتری وارد شوید و اطلاعات بیشتری كسب كنید.
- برای انجام امور اقامت اگر مستقیم از طریق كفیلی آشنا اقدام كنید از نظر هزینه مناسب‌تر و با اطمینان بیشتری انجام می‌شود وگرنه در انتخاب شركتی كه در نظر دارید مراحل قانونی و اقامت و مجوز كار شما را انجام دهد دقت نظر كافی به عمل آورید. كل هزینه و زمان طی مراحل اداری را به صورت كتبی از او بخواهید و سپس حق‌الزحمه خود را نیز جداگانه حساب كند. برای هر پرداختی رسید بگیرید.
- راجع به كفیلی كه به شما معرفی می‌كنند، تحقیقاتی انجام دهید: میزان سواد كفیل، موقعیت اجتماعی و وضعیت مالی او می‌تواند اعتبار بیشتری برای آینده شما داشته باشد. باز هم تاكید می‌كنیم در انتخاب كفیل دقت نظر خاصی داشته باشید.
- در نظر داشته باشید كه گرفتن لایسنس فقط با اجاره محل تجاری مقدور می‌باشد.
- هر ایرانی فقط به عنوان شریك لایسنس می‌تواند اقامت گرفته و فعالیت خود را شروع كند و به غیر از شریك نمی‌تواند در دبی فعالیت نماید، بسیاری از افراد بدون تحقیق و با ویزای دوماهه (كه ویزای زیارت است و نه اقامت) برای كار به دبی مراجعه می‌كنند و پس از متحمل شدن هزینه، بدون نتیجه قبل از موعد مجبور به بازگشت می‌شوند.
- در خرید آپارتمان نیز تحقیق لازم را به عمل آورید. از جمله مكان پروژه، مبلغ شارژ ماهیانه، وضعیت اقامت فرزندان و وضعیت مالكیت قطعی.
- در آخر پس از گرفتن تصمیم قطعی تمام پلهای پشت سر خود را خراب نكنید.
- از عكس گرفتن از زنان عرب بدون اجازه ایشان جداً پرهیز كنید.
- برای خرید پارچه و لباس اگر فرصت كافی دارید حتماً محله‌های فهیدی و الكرامه را به دقت بگردید.
●اخذ ویزای اقامت
ویزای چهارده روزه‌ی گروهی معمولاً توسط آژانس‌هایی كه مجوز لازم را دارند اخذ می‌گردد. ویزای دو یا سه ماهه نیازمند به یك كفیل یا خارجی مقیم دبی دارد كه با شرایطی می‌توانند نسبت به اخذ ویزا اقدام كنند. اقامت در دبی به دو صورت امكان‌پذیر است یكی از طریق خرید ویلا و آپارتماهای مشخص كه پس از آماده‌سازی و تحویل، جهت فعالیت تجاری كه معمولاً توسط دفاتر رسمی اقدامات قانونی در این خصوص صورت می‌پذیرد.
●تاسیس شرکت
هر کسب و کاری نیاز به اخذ مجوز دارد، جواز کار، رخصه یا لایسنس نامیده می شود. تاسیس شرکتها بسته به زمینه فعالیت هزینه جداگانه ای دارد. شرکتهای جنرال تریدینگ شرکتهایی هستند که معمولا فعالیتهای گسترده ای داشته و در امر صادرات و واردات فعالیت می نمایند. هزینه تاسیس این شرکتها در مجموع با حق الزحمه آژانسها بین ۶۵ تا ۸۰ هزار درهم و با سرمایه ۳۰۰۰۰۰ درهم می باشد. و در مجموع هفت نفر می توانند شرکت لایسنس شده و اقامت بگیرند.
نوع دیگذ شرکتها ال.ال. سی هستند که در مورد خاص و تعریف شده فعالیت می نمایند، هزینه تاسیس این شرکتها با توجه به نوع فعالیت در مجموع بین ۲۵ تتا ۴۵ هزار درهم و با سرمایه ۳۰۰۰۰۰، ۵۰۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰۰ درهم می باشد نکه به ترتیب دو، سه و چهار نفر می توانند به عنوان شریک لایسنس اقامت بگیرند. لازم به ذکر است سرمایه های فوق معمولا توسط آژانس مربوطه به حساب بانکی گذاشته می شود و بعد از چند روز قابل برداشت است.
پس از طی مراحل تاسیس شرکت، ویزای دوماهه تحت عنوان ویزای اقامت صادر و بعد از آزمایش خون و طی مراحلی اقامت در پاسپورت ثبت می شود. کلیه اقامتها سه ساله است و هر سه سال پس از پرداخت هزینه های مربوطه و آزمایش خون مجددا تمدید می شود. لایسنس نیز سال به سال با پرداخت هزینه هایی باید تمدید شود.
منبع : مسافران


همچنین مشاهده کنید