سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

ایتالیا از ما می ترسد


ایتالیا از ما می ترسد
● بیرهوف از رویارویی شاگردان لیپی می گوید
حالا آلمان به ایتالیا فكر می كند، آنها آماده هستند تا عنوان قهرمانی ای كه سال ۹۰ در ایتالیا به دست آوردند، این بار تقدیم كنند. این ذهنیت ایتالیایی هایی است كه از آن سال خاطره خوبی ندارند.
ایتالیا میزبان بود و آلمان قهرمان شد، این بار آلمان میزبان است و ایتالیا به قهرمانی امیدوار است ولی گاهی اوقات جملات معروف و ماندنی دیگران را آزار می دهد، مثل همان جمله معروف گری لینه كر - مهاجم تیم ملی انگلیس - كه می گوید: «فوتبال یك بازی بسیار ساده است، بیست و دو نفر، ۹۰ دقیقه دنبال توپ می دوند و در پایان آلمان ها پیروز می شوند.» آلمان همیشه این طور فوتبال بازی می كند. تا انتها پیش می رود.
آنها ملتی هستند كه برای پیروزی متولد شده اند. ساختار فوتبال ملی شان به گونه ای است كه هفت دفعه به فینال رسیده اند و سه بار هم توانسته اند قهرمان شوند. با وجود پیروزی های بزرگ، سریال شكست هایی را هم همیشه همراه خود دارند و یكی از آنها شكست در بازی دوستانه در فلورانس مقابل ایتالیا بود
. سه ماه قبل آنها با نتیجه ۱- ۴ بازی را باختند و از همانجا زنگ خطر به صدا درآمد و كمتر كسی به آینده ای خوب امیدوار بود. اما امروز كلینزمن این اعتماد را به وجود آورده است و جواب تمام منتقدانی را داد كه او را یك توریست می دانند و مسافرت های متوالی او به آمریكا را مسخره می دانستند و حتی چند روز قبل از شروع جام جهانی به دنبال این موضوع بودند كه كلینزمن را اخراج كنند و یك مربی دیگر را بیاورند اما ناگهان همه صبر كردند تا نمایش آلمان را در جام جهانی تماشا كنند و بعد برای قتل عام او دست به كار شوند.
آلمان خوب اما پرانتقاد شروع كرد و آرام آرام روند مطلوبی پیدا كرد. حتی الیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان هم سرمربی تیم را باور كرده است و از او حمایت می كند. برای بیرهوف و كلینزمن، ایتالیا مترادف روزهای خوش و به یادماندنی بازی در این كشور است. آنها حالا به ایتالیا رسیده اند و باید به این مسئله جدی فكر كنند. بیرهوف می گوید: «ایتالیا یك حریف سرسخت است، اما این را هم می دانم كه از ما می ترسند.» او بالاك و دوستانش را نشان می دهد. صاحبخانه دوست ندارد در این روزهای زیبا متوقف شود: «پیروزی در پنج بازی متوالی جالب و هیجان انگیز است. اما قهرمانی اصلی ترین برنامه ما است.»
بیرهوف اتفاق فلورانس را مرور می كند. «آن روزها همه می خواستند كلینزمن را بكشند و از آن بازی نفرت داشتند، اما در نهایت این یورگن است كه لحظات خوب و مثبت را نشان می دهد و باعث پیشرفت خیره كننده تیم می شود. حالا همه چیز فراموش شده است.» در دورتموند همه چیز از صفر - صفر شروع می شود و آلمانی ها می توانند از شناخت و تجربه بیرهوف و كلینزمن از فوتبال ایتالیا استفاده كنند. «مسلماً این مسئله برای ما یك نقطه برتری است، حتی اگر ایتالیا از نظر تاكتیكی در سطح بسیار خوبی باشد باز هم ما می توانیم به دقت آنها را ارزیابی كنیم و تا امروز بیشتر از آنكه نمایشی و زیبا بازی كنند به دنبال نتیجه مطلق بوده اند. برای تیم لیپی هم بازی آسانی نخواهد بود و تمام دنیا از آلمان می ترسند ما امروز جدیت و اطمینان بزرگی را به وجود آورده ایم.» كلینزمن نشسته است، گوش می كند و لبخند می زند.
او دوست دارد كه جملاتی را برای كامل كردن توضیحات بیرهوف، ردیف كند و می گوید: «مسلماً ما خودمان را باور كرده ایم. اینجا یك تیم داریم، بازیكنان همه با انگیزه هستند و یك ملت ما را نگاه می كند. چطور می توانیم آنها را دلسرد كنیم.» اما این دو - مدیر و سرمربی - اصلاً دوست ندارند كه تیم فعلی و گذشته را با یكدیگر مقایسه كنند.
بیرهوف می گوید: «اگر قهرمان شویم، آن وقت می توانیم این تیم را با گذشته مقایسه كنیم.» او ترجیح می دهد به كلینزمن به خاطر كار بزرگش تبریك بگوید: «پیشرفت و رشد این جوان ها كه اولین تجربه بزرگشان را به دست می آورند واقعاً خیره كننده و قابل تحسین است آنها روز به روز بهتر می شوند و همه این كارها را كلینزمن انجام داده است.» بیرهوف در مورد اتفاق و برخورد پایان بازی با آرژانتین هم حرف می زند. همه می خواهند از آن موضوع سر دربیاورند: «واقعاً خجالت آور است كه جشن ما و طرفدارانمان را اینگونه خراب می كنند.
ما آرژانتینی ها را خوب می شناسیم. مرتساكر از كوخره یك لگد خورده كه عكس آن موجود است. ما پرونده خودمان را به فیفا فرستاده ایم.» اما امروز آنها مقابل تیمی قرار می گیرند كه برای پیروزی هر كاری می كنند. روزنامه های آلمانی در این مورد نوشته اند كه ایتالیا خشن ترین حریف خواهد بود و شب سختی را رقم خواهد زد. بیرهوف این را خوب می داند. آنها از گذشته درس گرفته اند.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید