دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / Monday, 19 February, 2018

از سرگیری ارتباط Google و Yahoo


از سرگیری ارتباط Google و Yahoo
همانطور که احتمالا این اواخر خوانده اید، Yahoo مدتی است ارتباط خود را با Google از سرگرفته است و نمایش موتور جستجوگر Google را که به Yahoo.com منتج می شود ادامه خواهد داد.
شک و شبه های بسیاری در مورد اینکه آیا Yahoo این موافقتنامه را از سر می گیرد یا خیر وجود داشت به خصوص اینکه اعضای Yahoo بر این باور بودند که ارتباط با Google مخاطبین Yahoo را پراکنده کرده است. در حقیقت Nielen/Net Ratings اخیرا برای نخستین بار تعداد مخاطبین جدید موتورهای جستجو را برای ماه آگوست منتشر کرده است. در حالی که Yahoo همچنان در تلاش است تسلط خود را بر MSN حفظ کند، بعید به نظر می رسید که روابطش را با یکی از بزرگترین موتورهای جستجوگر رقیب ادامه دهد در حالی که انتخاب Inktomi یا FAST رقیب محسوب نمی شوند می توانست نیازها را برآورده کند. اگر چه هنگامی که به نیروی نام و شهرت Google توجه کنید و کیفیت موتور جستجوگرش را در نظر بگیرید، می توانید Yahoo را برای ادامه رابطه با Google ببخشید. چنانکه نقل است " با دوستانت صمیمی باش، با دشمنانت صمیمی تر " .
● تغییر عمده
پس از ماهها تامل، در نهایت Yahoo اعلام کرد که ارتباط خود را با Google ادامه خواهئد داد شگفت اینکه استراتژی که Yahoo انتخاب کرده ورای حفظ رابطه به تنهایی است. چنانچه از دهم اکتبر نتایج فهرست Yahoo و صفحات وب Google به صورت مجزا نمایش داده نخواهد شد، در عوض ترکیب شده و اصطلاح جدید Web Matches ایجاد می کند.
این پیوندهای وب ترکیبی از نتایج فهرست های Yahoo و Google خواهند بود اما آنچه که به نمایش در می آید با استفاده از الگوریتمهای خود Yahoo است . این ساختار ترکیبی با ترتیب پیشین متفاوت است که توسط آن Yahoo تنها نتایج Google را هنگامی نشان می داد که در فهرست هایش پاسخی برای مورد جستجوی طرح شده وجود نداشت. با این پیوند جدید وب دیگر لوگوی Google در سمت چپ بالای صفحه نمایش داده نمی شود و تنها راه برای مشخص شدن اینکه نتیجه متعلق به فهرست Yahoo است اتصال به قسمتی از پایین صفحه به نام "More sites about" و یک فلش گرافیکی قرمز رنگ خواهد بود. این عمل به مخاطبین Yahoo اجازه می دهد که از میان فهرست Yahoo سایتهای مرتبط بیشتری را ببینند و روی مورد دلخواه شان کلیک کنند .
در حالی که نتایج جستجوی جدید از الگوریتم Yahoo استفاده می کنند، بررسی های اولیه نشان داده است که این الگوریتم به الگوریتم خود Google بسیار شبیه است و در برخی موارد یافتن تفاوتی میان این دو بسیار دشوار است.
● تاثیر بر وب سایت شما
به این ترتیب این تغییر برای شخصی که به دنبال جایگاه بالاتری در Yahoo است چه تفاوتی ایجاد می کند ؟ عمده ترین سوال بر این مسئله متمرکز است که پرداخت ۲۹۹ دلار برای عضو شدن در فهرست Yahoo چه سودی دارد؟ در حالی که استفاده کنندگان Yahoo از میان فهرستی که توسط افراد ویرایش شده است عبور می کنند اغلب ترجیح می دهند از عملیات جستجو برای یافتن محصولات یا خدماتی که جویایش هستند استفاده کنند. با در ذهن داشتن این مطلب، اغلب شرکتها قادر خواهند بود از ترافیک ارسالی از Yahoo بدون اینکه ۲۹۹ دلار در سال بپردازند، استفاده کنند. این شیوه، زمانی تنها راه بدست آوردن شانس رتبه بالا داشتن در نتایج موتور جستجوگر Yahoo بود. به این ترتیب چرا افراد باید پرداخت ۲۹۹ دلار به Yahoo ادامه دهند در حالی که می توانند به سادگی از طریق فهرست Google به هدفشان برسند؟
البته مستقیما توسط Yahoo وارد فهرست شدن فوایدی دارد اولا فهرست شما در توضیحات و تیترهای ویرایش شده Yahoo نمایش داده می شود که عموما ساختار بهتری از نتایج Google دارند . نتایج Google توضیحات را بر اساس جایگاه کلمه کلیدی در متنهای وب سایت نمایش خواهد داد. این برای مشخص کردن ارتباط یک وب سایت حداقل با کلمه کلیدی سودمند است ، اما اغلب نامرتب و نامناسب به نظر می آید و هنگامی که نتایج Google در کنار صفحات منظم و ویرایش شده Yahoo قرار بگیرد میزان کلیک های Google کاهش می یابد. دوما عضو فهرست Yahoo بودن می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر رتبه شما در Google داشته باشد. هنگامی که Google وب سایتهایی را که با سایت شما مرتبط هستند دوره می کند یک عضو فهرست Yahoo بودن در دریافت جایگاه بالاتر در Google تاثیر بسزایی دارد. انتخاب خروج از فهرست Yahoo با هدف بدست آوردن جایگاه در Google می تواند در رتبه بندی سایت شما زیان داشته باشد. اینها شرایطی هستند که کاملا تحلیل نشده اند اما چنانچه مشخص است با عضو نشدن در فهرست Yahoo ممکن است شانس خود را برای رتبه بالا داشتن به مخاطره بیندازید. در نتیجه رتبه Yahoo شما در این فرایند زیان خواهد دید.
● تصمیم گیری
Yahoo قالب جدید را برای نتایج جستجو برای چند هفته امتحان کرده است و حدس من این است که آنها در آینده آن را کمی پیچیده ترخواهند کرد. تاثیر کلی این تغییر تا حداقل چند هفته آشکار نخواهد شد در این میان یک شرکت چه استراتژی باید در پیش بگیرد ؟ ۲۹۹ دلار برای فهرست Yahoo بپردازد یا به Google متوصل شود ؟ پاسخ بستگی به بودجه شما دارد. اگر شرکت شما بودجه محدود دارد ممکن است مایل باشید با انتخاب Google ارزش فوایدی را که از عضویت Yahoo دریافت می کنید، با از دست دادنش، درک کنید. هرچند اگر منابع مالی دارید می توانید همچنان از فهرست Yahoo بهرمند شوید و از این تردید که آیا سایت شما در این نتایج جستجوی جدید و کامل تر Yahoo نشان داده خواهد شد یا خیر، رهایی یابید.

محمود بشاش

منبع : شبکه خبری ورلد نیوز

مطالب مرتبط

بازاریابی از طریق موتور جستجو


بازاریابی از طریق موتور جستجو
بازاریابی از طریق موتور جستجو به قدر کافی برای رشد بازاریابهای B۲B موثر است ؟ شرط بندی می کنید؟ این هم دلیل آن ، همیشه دانش متداولی بوده که سریعترین و کارامدترین راه برای تحقیق محصولات و قیمتها در وب وجود دارد . طی تحقیقات و بررسیهای مستندEnquiro به عنوان یک قانون در موتورهای جستجو برای مبادلات B۲B در آمده است.
بازاریابی از طریق موتور جستجو
اهمیت بهینه سازی برای موتور جستجو / بازاریابی از طریق موتور جستجو برای بازاریابهای B۲B - بخش ۱-۲
بازاریابی از طریق موتور جستجو به قدر کافی برای رشد بازاریابهای B۲Bموثر است ؟ شرط بندی می کنید؟ این هم دلیل آن ، همیشه دانش متداولی بوده که سریعترین و کارامدترین راه برای تحقیق محصولات و قیمتها در وب وجود دارد . طی تحقیقات و بررسیهای مستندEnquiro به عنوان یک قانون در موتورهای جستجو برای مبادلات B۲B در آمده است .همانطور که میدانید مبادلات B۲B از بیشتر مبادلاتی که صرفا با مصرف کننده سروکار دارد متفاوت است زیرا این مبادله قطعا هماهنگی میان یک تعدادی از افراد متفاوت را قبل از ایجاد مبادله نهایی نیاز دارد . از اینرو فرایند به یک دوره زمانی میان بررسی محصول و سفارش خرید نیاز دارد ، این بیش از یک تصمیم گیری سریع است." نقش جستجو در تصمیمات خرید B۲B" یک مطالعه دقیق بر روی حدودا پاسخ ۱۵۰۰شرکت کننده در یک نمونه ۴۰ سوالی است که با یک تست قبل از اجرا تایید می شود . شما می توانید گزارش کامل آن را به صورت رایگان از آدرس http://www.enquiro.com/Downloads دانلود نمایید و در اینجا یک سری از نکات برجسته آن ارائه می گردد : زمانی که از شرکت کنندگان نحوه خرید به طریقه B۲B سوال شد پاسخ ۹۳.۲ درصد آنها این بود که خرید آنلاین رابا بررسی قبلی انجام می دهند.زمانی که در مورد استفاده از یک موتور جستجو برای این کار سوال شد ۹۵.۵ درصد آنها به سوال ، جواب مثبت دادند.زمانی که از آنها در مورد اینکه جستجوی اطلاعات را از کجا را شروع می کنند سوال شد مشخص شد که ۶۳.۹ درصد از شرکت کنندگان یک موتور جستجو را در میان سایتهایی که مشتریان بازدید می کنند انتخاب کردند ، سایتهای تجارت الکترونیک ، سایتهای تولید کنندگان ، و پرتالهای صنعتی .زمانی که پرداخت بودجه مورد بررسی فرار گرفت ، سایتهای تولیدکنندگان و پرتالهای صنعتی بعنوان محل شروع امورد توجه واقع شدند. هر چند ۸۶.۹ درصد شرکت کنندگان مذکور آنهایی هستند که پس از دیدن آن سایتها از یک موتور جستجو نیز بازدید می کنند .مطالعات در مورد موضوع این مقاله زیاد است ولی مهمترین این موارد به شرح زیر می باشد : موتورهای جستجو یک نقش برجسته ای در خریدهای B۲B ایفا می کنند .موتورهای جستجو در ابتدا یا در مراحل میانی تحقیقات در چرخه خرید استفاده می شوند.گوگل از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو برخوردار است .تصمیم گیری برای خرید معمولا یک تا دو ماه پس از بررسی از طریق موتور جستجو انجام می شود.تعادل خوب میان ساختار سایت و هزینه جستجو ضروری است .۷۰ درصد کلیکها از نحوه بهینه سازی ساختاری موتور جستجو حاصل می شود.موقعیت قرار گرفتن سایت در موتور جستجو یک عامل مهم است چرا که بیش از ۶۰ درصد کلیکها روی سه مورد اول فهرست می باشند.بسیاری ازبازدیدکنندگان خیلی سریع نسبت به اینکه روی چه لیستی ازصفحات جستجو کلیک کنند تصمیم می گیرند.با تمام ترافیک ایجاد شده بواسطه موتورهای جستجو، مطلب مهمتراینست که تمامی بازاریابهای B۲B ، عمده فروشان و مبادله کنندگان B۲B باید مطمئن باشند که وب سایتشان از لحاظ قرار گرفتن درموقعیت مناسبی از نتایج جستجو ،بدرستی بهینه شده است همچنین بهینه سازی موتورجستجو و مدیریت موتور جستجو به عنوان یک ابزار بازاریابی که کارکاربران را آسانتر می کند اهمیت دارد .
بازاریابی تنها از طریق موتور جستجو
ترافیک موتور جستجو هدف برتر است به این دلیل که خریداران بالقوه ای که پیشنهادات B۲B شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند در حال جستجوی محصولات و خدمات شما برای خودشان هستند بنابراین آنها در انتظار شنیدن پیام بازاریابی شما هستند شما نمی توانید شرایط را بیش از این پیش بینی کنید.دلایل متفاوت بودن بازاریابی بوسیله موتور جستجو با سایر روشهای تبلیغات (بازاریابی از طریق تبلیغات) به شرح زیر است :
۱- غیر ادارادی : بازاریابی جستجو یک ابزار بازار یابی غیر ارادی است بیشترین تبلیغات چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین مشتریان را گمراه می سازد اگر چه کاربر برای گرفتن اطلاعات به یک وب سایت مراجعه می کند بدون هیچگونه مقدمه ای و به صورت ارادی روی یک بنر کلیک می کند
روزنامه می خوانید ؟ تبلیغات باعث ادامه دار بودن مقالات صفحات بعدی میشود. با بازاریابی موتور جستجو ، کاربر فعالانه محصولات ،خدمات و اطلاعات شما را جستجو می کند آن تبلیغات و مقالات سبب می شوند که کاربر با ذوق و شوق به سایت شما وارد شود .
ـ ارادی : بازارایابی جستجو نتیجه رفتار واقعی کاربر است .
بازدید کنندگان شما از طریق موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی به صورت ارادی روی لیست شما بیشتر از سایر رقبا کلیک می کنند بدین معنی که آنها برای مرور پیشنهادات شما تحریک شده اند .
چگونه بازدهی سرمایه خوب می شود ؟ چقدر بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو برای B۲B موثر است ؟نقاط کلیدی برای بررسی در خصوص بهینه سازی موتور جستجو و طرح بازاریابی B۲B چه هستند ؟
ماه آینده برای بخش دوم ، زمانی که به این سوالات پاسخ می دهیم با من در تماس باشید.

کیک هویجی پرگردو برای افراد دیابتی !
ما در اینجا یک دسر کم کالری خوشمزه و لذیذ به شما معرفی می‌کنیم این دسر در هر وعده تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری انرژی به بدن شما منتقل خواهند کرد در مقالات بعدی هم دسرهای دیگری را به شما …
وبگردی
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود!
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود! - رویدادی که در بطن آن، هواپیمای ATR شرکت آسمان قرار داشت که با کد EP-ATS رجیستر شده و مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان بر آن نام «خرمشهر» را گذارده بودند. نامی که هدف از انتخاب آن هرچه بوده، حتما یادآوری سقوط خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی نبوده است. رویدادی که ساعاتی پیش بار دیگر رخ داد؛ این بار با سقوط هواپیمایی که خرمشهر نام داشت.
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
فیلم | سریع‌القلم: تقابل ما با جهان چقدر هزینه دارد؟
فیلم | سریع‌القلم: تقابل ما با جهان چقدر هزینه دارد؟ - اقتصاد سیاسی - محمودسریع القلم با بیان اینکه تقابل ما با جهان هزینه دارد،گفت:»هیچ انسانی پیدا نمی شود که بگوید با ظلم موافقم هستم،اما حکمرانی در کشور باید سود و زیان کند که با چه هزینه ای می خواهد این موضوع را پیش ببرد.»
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!!
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!! - امیرقادری منتقد سینما: حاتمی کیا یک فیلم بد و کاریکاتوری ساخته است
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر - آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.