سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / Tuesday, 19 February, 2019

۱۰ افسانه غلط در مورد بازاریابی توسط موتورهای جستجو


۱۰ افسانه غلط در مورد بازاریابی توسط موتورهای جستجو
تصورات غلط زیادی در مورد بازاریابی توسط موتورهای جستجو (Search-Engine-Marketing , SEM) وجود دارند و بسیاری از آنها به افسانه تبدیل شده اند. در زیر ۱۰ مورد از این افسانه ها آورده شده اند که اگر بازاریابها به آنها توجه نکنند، به گمراهی کشیده خواهند شد.
۱-بهینه سازی در منزل ارزان تر است
تحقیقات نشان می دهد کمتر از ۱% از هزینه تبلیغات صرف بازاریابی توسط موتورهای جستجو می شود، پس تعجبی ندارد که اکثر سایتها بطور نا مناسبی بهینه سازی شده اند. متخصصین بازاریابی توسط موتورهای جستجو، موقعیت بهتر در موتور جستجو را در زمان کمتری بدست می آورند زیرا آنها به پیچیدگی، ماهیت فنی و فرایند همواره متغیر الگوریتم موتورها آشنا هستند. سپردن این کار به اهل فن، بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.
۲-این کار توسط نرم افزارهای موجود در یک لحظه اتفاق می افتد
چگونه یک نرم افزار همان کاری را که متخصصین شرکتها انجام می دهند را با کسری از قیمت، انجام می دهد؟ هیچ راهی وجود ندارد که نرم افزار بتواند کلمات کلیدی را تشخیص دهد یا اینکه محتوی و کد HTML شما را بهینه سازد. اکثر موتورها معیارهای خاصی دارند که مثل حرکت ساعت، تغییر می کنند. هیچ نرم افزاری امکان فراهم آوردن مکان مناسب در موتورهای جستحو را ندارد.
۳-بازایابی موتورهای جستحو اولویت کمتری نسبت به روشهای قدیمی دارد
این خلاف واقعیت است. نتایج حاصل از بازاریابی توسط موتورهای جستحو بالاترین کیفیت را دارند زیرا مردمی که توسط موتورهای جستحو دنبال محصول می گردند، در وضعیت نیاز هستند و آماده خرید می باشند. ترافیک ناشی از جستحو در موتورهای جستحو، مناسب است زیرا مردم با هدف و بصورت خودجوش اقدام به جستجو می کنند که این روش مناسب تر از روشهای تبلیغات در سایر رسانه ها می باشد.
۴-بازایابی موتورهای جستحو دارای کیفیت بالا نیست
ایده آل این است که یک برنامه تبلیغاتی شامل تبلیغات تلویزیونی، نامه مستقیم(Direct Mail) و تبلیغات بنر (Banner Ad) داشته باشیم ولی با توجه به بودجه محدود، این کار برای همه مقدور نیست. یک سایت بهینه شده در مدت زمان کوتاهی فروش مناسب را به دنبال خواهد آورد. تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی موتورهای جستجو از سایر روشهای گران قیمت، بهتر عمل می کند.
۵-وعده رتبه اول و یا بازگشت پول پرداختی
وعده بازگشت پول (Money Back Guarantee) بی ارزش ترین وعده است زیرا نتایج این خدمات غیر قابل پیش بینی و همیشه در حال تغییر است. همواره سایتهای جدید به موتورهای جستجو معرفی می شوند و رتبه ها همواره در حال تغییر است. خلاصه اینکه نتایج این خدمات تحت کنترل نیست.
۶-شما به لیست شدن در هزاران موتور جستجو نیازمندید
نرم افزارهائی که ادعا می کنند شما را در ۱۵۰۰ موتور جستجو ثبت می کنند، کاری جز ارسال سایت شما به لیست های FFA (Free-For-All) نمی کنند. این لیستها ارزش کمی دارند و قابل مقایسه با موتورهای جستجو نیستند. نتیجه اینکه آدرس شما در اختیار مزاحمان (Spammer) قرار خواهد گرفت.
۷-همینکه موقعیت خوبی در لیست پیدا کردید دیگر کار تمام است
موقعیت مناسب در موتورهای جستجو نیاز به سعی و خطا دارد و موفقیت در آن، گذرا است. موقعیت خوب در یک لیست ممکن است فردا تغییر کند و حتی برخی موتورها هر ساعت تغییر می کنند. حفظ موقعیت مناسب نیاز به مراقبت و بررسی دائم دارد. هیچ چیز را نمی توان تضمین کرد و موقعیت بدست آمده دائمی نیست.
۸-بازاریابی توسط موتورهای جستجو بازگشت سرمایه مناسب ندارد
این کاملا اشتباه است. این روش بهترین بازگشت سرمایه را دارد. در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی مثل تبلیغات بنر و نامه مستقیم و هزینه های جنبی، این روش بسیار مناسب تر است.
۹-بازاریابی موتورهای جستجو بصورت حرفه ای خیلی گران است
ثابت شده است این روش در مقایسه با تبلیغات بنر و نامه مستقیم و تبلیغات چاپی، هزینه نصف دارد در ضمن نتایج آن بسیار مناسب تر و قابل لمس تر است.
۱۰-همه خدمات بازاریابی در موتورهای جستجو مثل هم هستند
در واقع، خدمات و قیمتها خیلی متفاوت هستند. ولی در مجموع همه چیز مشخص است و استانداردها هم تنظیم شده است. فقط چند سوال از مجری می شود پرسید مثل تعریف دقیق خدماتی که ارائه می کند، قیمتها، قرارداد، تجربه های قبلی آنها و همچنین پرس و جو از مشتریان قبلی آنها.

محمود بشاش

منبع : شبکه خبری ورلد نیوز

مطالب مرتبط

مجلات الکترونیکی، یک ماشین ترافیک ساز برای سایت شما

مجلات الکترونیکی، یک ماشین ترافیک ساز برای سایت شما
چگونه می توانید به صورت رایگان به میلیونها نفر دسترسی پیدا کنید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید؟
این دقیقاً همان اتفاقی است که با نوشتن مقاله و ارائه آن در صدها مجله الکترونیکی پیش می آید. امروزه دهها هزار مجله الکترونیکی در وب منتشر می شود و تمام آن ها به دنبال محتوای با ارزش هستند.شما با یک مقاله پرمحتوا می توانید ناجی آن ها باشید و آنچه که می خواهند را به آن ها ارائه دهید و در عوض آن ها نیز به نیاز شما پاسخ خواهند گفت و مقاله و تجارب شما را در معرض دید همگان قرار خواهند داد.
در انتهای هر مقاله بخشی برای معرفی نویسنده و منبع مقاله وجود دارد. اگرچه شما در متن مقاله مجاز نیستید که برای تجارت خود تبلیغ کنید، اما این بخش انتهایی که شامل ۴ تا ۶ جمله است، در اختیار شماست و تبلیغات در آن حق قانونی شما به شمار می رود. شما می توانید در این قسمت، سایت یا محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.
ممکن است که نویسنده قابلی نباشید اما به شما اطمینان می دهم که به مشکلی برنمی خورید. شما بهتر از هر کس دیگر صنعت و تجارت خود را می شناسید. نوشتن مقاله در مجلات الکترونیکی احتیاج به تخصص نویسندگی یا ادبیات ندارد. این گونه متن ها به زبان ساده نوشته می شوند. با اینکه اینترنت یک دنیای بزرگ و عمومی است اما خوانندگان اینترنتی به دنبال افراد خاص و واقعی می گردند و شما با لحن عامیانه موفق تر خواهید بود.
مراحل نوشتن مقاله به شرح زیر است.
۱- تصمیم گیری در مورد موضوع
ابتدا باید یک موضوع مناسب و پرطرفدار را انتخاب کنید. به اخبار مراجعه کنید. در بحث های آن لاین شرکت کنید و مجلات الکترونیکی که برای شما ارسال می شوند را به دقت بررسی کنید. مقالاتی که در موضوعات مرتبط با تجارت شما هستند را مشاهده کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که کدام موضوعات مسئله روز هستند و طرفداران بیشتری دارند. باید اطمینان پیدا کنید که موضوع مقاله شما مورد علاقه عده زیادی از مخاطبین واقع خواهد شد.
۲- انتخاب عنوان
عنوان مقاله می تواند عامل موفقیت یا شکست شما باشد. اگر عنوان شما توجه و ذهن بیننده را جذب خود نکند، مقاله شما هرگز خوانده نخواهد شد. برای مقاله خود ۱۰ تا ۲۰ عنوان در نظر بگیرید و سپس از دوستان یا اقوام خود درخواست کنید که جذاب ترین آن ها را انتخاب کنند.
۳- رئوس مطلب را تعیین کنید
۳ تا ۵ نکته اصلی مقاله را تعیین کنید. تقسیم کردن مقاله به چند قسمت بسیاری از کارها را آسان خواهد کرد. همراه با این تقسیم بندی جریان منطقی مقاله خود را تنظیم کنید. با استفاده از این روش، ذهن شما نیز منظم تر عمل خواهد کرد.
۴- حجم مقاله را تعیین کنید... مقالات مجلات الکترونیکی حدود ۵۰۰ کلمه هستند
مجلات الکترونیکی معمولاً شامل مقالات کوتاه تری نسبت به مجلات و نشریات چاپی می باشند. مناسب ترین حجم این گونه مقالات حدود ۵۰۰ کلمه می باشد اما بعضی از مجلات الکترونیکی مقالات طولانی تر را نیز می پذیرند.
۵- تعداد کلمات را بین رئوس مطالب تقسیم کنید
اگر ۵ نکته را به عنوان مطالب اصلی در نظر گرفته اید، هر بخش باید در حدود ۱۰۰ کلمه باشد. اگر مقاله شما شامل یک مقدمه و نتیجه گیری کوتاه باشد، برای هر بخش تنها ۸۰ تا ۹۰ کلمه باقی خواهد ماند. اگر ۳ نکته اصلی دارید، با احتساب مقدمه و موخره هر بخش حدود ۱۵۰ کلمه خواهد بود. به این ترتیب به جای آنکه به نوشتن ۵۰۰ کلمه فکر کنید، کافی است ۱۵۰ کلمه درباره موضوعی معین بنویسید.
۶- بخش منبع و معرفی نویسنده را تهیه کنید
اطلاعات تماس خود مانند نام، آدرس پست الکترونیکی و آدرس سایت خود را در این بخش قرار دهید. سپس یک یا دو عبارت تبلیغاتی برای تحریک بیننده بنویسید و آن ها را به سایت خود لینک کنید. اگر این جملات به موضوع مقاله شما مرتبط باشد، نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد.
۷- ویرایش
یک مرحله به عقب برگردید و دوباره مقاله را بررسی کنید. برای این کار زمان کافی اختصاص دهید و مقاله خود را ویرایش کنید. کلمات را از نظر املایی چک کنید. اگر بعضی از بخش ها را نمی پسندید، آن ها را دومرتبه بنویسید.
۸- مقاله خود را همراه با یک معرفی برای ناشران مجلات الکترونیکی ارسال کنید
نام و آدرس پست الکترونیکی ناشران مجلات را پیدا کنید و مقاله خود را به همراه یک پاراگراف به عنوان معرفی خود و موضوع مقاله برای آن ها بفرستید. این پاراگراف باید شما را از هزاران مقاله ای که در هر روز برای ناشران فرستاده می شود، متمایز کند. پس برای نوشتن آن دقت کافی داشته باشید.

وبگردی
پژو 206 دولت روحانی 72 میلیون تومان
پژو 206 دولت روحانی 72 میلیون تومان - در حالی که طی روزهای اخیر افزایش عجیب قیمت خودرو، بازار خرید و فروش را زمین گیر کرده و شرایطی ویژه بر این بازار حاکم کرده است، خودروسازان از امروز، ساعت ۱۰ صبح طرح ویژه پیش فروش فوری خودرو را با قول تحویل خودروها طی سی روز آغاز کرده‌اند.
کپی‌برداری «عین‌به‌عین»
کپی‌برداری «عین‌به‌عین» - انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان - مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان.
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی!
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی! - در ویدیویی که در فضای مجازی داغ شده شاهد پخش کیک 40 سالگی جمهوری اسلامی
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دوشنبه در برج میلاد برگزار شد.
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر - الهام حمیدی بازیگر پرکار این روز‌های سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام کرد اما هویت همسرش را فاش نکرد.
عکس/ کشف حجاب در تهران!
عکس/ کشف حجاب در تهران! - حجت الاسلام حمید رسایی عکسی در کنار یک زن بی حجاب از حضور در برنامه‌ای با عنوان «اعلام همبستگی با ملت ونزوئلا» در تهران منتشر کرده است.