پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

فایلهای غول پیکرهم می‌توانندمسافرت کنند


فایلهای غول پیکرهم می‌توانندمسافرت کنند
شاید این مشكل برای هر كسی پیش آمده باشد كه پس از صرف وقت و هزینه بسیار یك برنامه را از اینترنت دانلود كرده ولی برای ارسال آن به دوستان و یا حتی خود كاربر به مشكل برخورد می‌كند. پس از attach كردن یاهو یا هات میل به شما پیغام خطایی می دهدكه فایل بزرگتر از ۱MB است و امكان ارسال آن وجود ندارد. تاكنون از خود سوال كرده اید كه آیا راه حلی برای ارسال فایلهای بزرگ وجود دارد یا خیر؟
چند راه حل خوب و راحت برای ارسال فایلهای بزرگ وجود دارد كه بوسیله آن می توان هر فایلی را كه خواستیم از نرم افزارهای مختلف گرفته تا فیلم و فایلهای صوتی را برای دوستانمان ارسال كنیم. این چند راه با همراهی شما بررسی می كنیم.
● نرم افزار (OE۶ (Outlook express۶ :
نسبت به نسخه های های قبلی خود، یك سری قابلیت های خاص دارد كه امكان ارسال فایلهای بزرگ یكی از آنهاست. این نرم افزار، به صورت خودكار، فایلهای بزرگی را كه قرار است به پیغام شما، attach شوند به قسمتهای كوچكتر تقسیم می كند و هر كدام را از طریق یك پیغام مجزا ارسال می كند. در صندوق پست طرف مقابل، فایلها دوباره سر هم(reassemble) می شوندو گیرنده می تواند از آن فایل استفاده كند.
فقط مشكلی كه وجود دارد این است كه هردو طرف فرستنده و گیرنده باید OE۶ داشته باشند و گیرنده باید فایل خود را از طریق OE۶ دریافت كند.
البته طبیعی است چون OE۶ برای تكه تكه كردن فایل از نوعی كد گذاری مختص خودش استفاده می كند، بنابراین طرف گیرنده هم باید این نرم افزار را داشته باشد تا آن كد گذاری را بفهمد و فایلها را دوباره به هم متصل كند.
● email client ها :
بعضی از نرم افزارها email client هستند. بدین طریق كه این جور فرستادن فایلها ( یعنی تكه تكه كردن در فرستنده و اتصال در گیرنده) را پشتیبانی می كنند.
در هر صورت باید طرفین به یك نرم افزار مشابه مجهز باشند. وگرنه طرف مقابل كه پیغام را دریافت می كند ، یك سری فایلهای عجیب و غریب بدون هیچ ارتباطی با یكدیگر دریافت می كند.
اگر مطمئن هستید كه طرف مقابلتان از OE۶ استفاده می كندOE۶ بهترین راه حل برای ارسال فایلهای بزرگ می باشد.
برای این كار به منوی Toolsدر این نرم افزار وارد شوید بعد در قسمتAccount هرaccount را كه می خواهیدانتخاب كنید. به منوی mail بروید روی properties و بعد Advanced كلیك كنید. بخشی را با این عنوان خواهیددید: Break apart messages larger در جای خالی عدد۱۰۰۰ را وارد كنید حالا از این به بعدattachment. OE های بزرگتراز ۱MB را برایتان قطعه قطعه كرده و ارسال می كند.اگر طی ارسال دچار اشكال شدید می توان پس از دریافت OE۶ كادر دیگری هم كرد. در inbox تمام پیغامهایی كه قرار است فرستاده شود (همه تكه هایی كه شامل تكه های مختلف فایل شماست) را انتخاب كنید حالا به بخش messages و بعدcombined & decode واردشوید (اگر لازم است پیغام را مرتب كنید) بعد رویok كلیك كرده تا فایلresseemble شده بازشود به بخشی file وبعدsave as وارد شوید و آنرا ذخیره كنید.
● briefecase yahoo :
یك سرویس آنلاین یاهو است كه خیلی شناخته شده، راحت و در ضمن رایگان است. برای این كار باید فایلها را به upload , briefcase كنید و به هر كس كه قصد دارید فایلها را بفرستید نامه ای ارسال كنید ودر پیغامتان لینكی به آن قسمت قرار دهید. طرف مقابل هم با مراجعه به آن لینك می تواند فایل را دریافت كند.
شما هم می توانید چند yahoo briefcase داشته باشید.
این سرویس كارایی خوبی دارد اما محدودویت هایی را شامل می شود كه عبارتند از :
▪ فضای قابل استفاده ۳۰ مگابایت است.
▪ اندازه هر فایل بیش از ۵ مگا بایت نمی تواند باشد.
▪ ممكن است بعضی افراد كاربر یاهو نباشد
● می توان فایلهای بزرگ را از طریقupload كردن به یك وب سایت دردسترس داشت.
وب سایتهای زیادی هستند كه فضایی را به كاربر بصورت رایگان اختصاص می دهند تا كاربر بتواند فایلهای خود را در آنجا Upload كند تا این فایلها دردسترسی كاربر و هر كس كه می خواهد قرار بگیرد.
● اگر اهل استفاده از مسنجرهایی مثل یاهو یا msnویاAol باشید
احتمالاً می دانیدكه از طریق آنها هم می توان فایلهایی را ارسال یا دریافت كرد.
این ۵ روش برای ارسال فایلهای بزرگ در اینترنت بود. از اكنون می توانید این راهها را امتحان نمائید و دیگر نگران حجم بالای فایلهای خود نباشید.
منبع : مرکز اطلاع رسانی خانواده شمیم


همچنین مشاهده کنید