سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

میزبان؛ ۳ گل برای سومی


میزبان؛ ۳ گل برای سومی
● گل‌ها: باستین شواین اشنایگر (دقایق ۵۶ و ۷۸) و پتی (بازیکن پرتغال - گل به خودی دقیقه ۶۱) برای آلمان
▪ نونو گومژ (دقیقه ۸۸) برای پرتغال
▪ داور: تورو کامیکاوا (ژاپن)
‌▪ اخطار: فرینگس و شواین اشتایگر از آلمان
▪ کاستا: کاستین‌ها و فریه‌را از پرتغال
▪ تماشاگر: ۵۲ هزار نفر
▪ ورزشگاه: جام جهانی اشتوتگارت
● آلمان ۳
۱. اولیور کان
۲. فیلیپ لام
۳. ینس نووتنی
۴. کریستوف متزلدر
۵. مارسل یانسن
۶. برند اشنایدر
۷. سیاستین کهل
۸. تورستن فرینگس
۹. یاستین شواین اشتایگر (از دقیقه ۷۹ توماس هایتسپرگر)
۱۰. میروسلاو کلوزه (از دقیقه ۶۴ اولیور نویویل)
۱۱. لوکاس پودولسکی (از دقیقه ۷۱ مایک هانکه)
▪ سرمربی: یورگن کلینزمن
● پرتغال ۱
۱. ریکاردو
۲. پائولو فریه‌را
۳. ریکاردو کاستا
۴. فرناندو میرا
۵. نونو والنته (از دقیقه ۶۹ نونو گومژ)
۶. ماتیش
۷. کاستین‌ها (از دقیقه ۴۶ پتی)
۸. کریستیانو رونالدو
۹. دکو
۱۰. سابروسا سیمائو
۱۱. پترو پائولتا (از دقیقه ۷۷ لوئیس فیگو)
▪ سرمربی: لوئیس فیلیپه اسکولاری
دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۰۶، شب گذشته بین ۲ تیم آلمان و پرتغال در شهر اشتوتگارت برگزار شد. ژرمن‌ها در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک پرتغالی‌ها را مغلوب کردند، با این وجود آنها هیچ‌گاه شکست در مرحله نیمه‌نهائی مقابل ایتالیا را فراموش نخواهند کرد. این دیدار با سوت توروکامیکاوای ژاپنی آغاز شد و پرتغال نسبت به حریف قدرتمند خود بازی قابل قبولی را در نیمه اول به نمایش گذاشت.
شاگردان اسکولاری با آرام کردن بازی، کنترل این دیدار را در دست گرفتند و روی دروازه ”اولیور کان“ هجوم بردند. در غیاب فیگو، وظیفه بازی‌سازی پرتغال را دکو بر عهده داشت و بازیکنان این تیم با محوریت این بازیکن روی دروازه آلمان یورش بردند اما اولیور کان که انگیزه فراوانی در بازی خداحافظی‌اش داشت با کمک مدافعان ژرمن‌ها موفق شد که حملات پرتغالی‌ها را خنثی کند. البته مهاجمان آلمان نیز پیکار نبودند و از غفلت مدافعان حریف استفاده کرده و در چند نوبت ”ریکاردو“ دروازه‌بان پرتغال را به واکنش واداشتند. با این وجود در نیمه اول شاهد برتری نسبی پرتغالی‌ها بودیم و شاگردان کلینزمن موفق نشدند در ۴۵ دقیقه اول گلی به ثمر برسانند تا بازیکنان ۲ تیم با نتیجه صفر بر صفر به رختکن بروند.
در نیمه دوم آلمان موفق شد با ارائه بازی یکدست و منظم نتیجه لازم را کسب کند. در دقیقه ۵۶ ”شوان اشتایگر“ با یک حرکت انفرادی و شوت ناگهانی ”ریکاردو“ را مغلوب کرد. پرتغالی‌ها برای فرار از شکست، حملات زیادی را روی دروازه ”کان“ تدارک دیدند اما غفلت مدافعان این تیم باعث شد گل دوم ژرمن‌ها نیز در فاصله ۵ دقیقه بعد از گل اول به ثمر برسد.
ارسال اشنایگر از سمت چپ به محوطه جریمه پرتغال باعث شد ”پتی“ مدافع این تیم با اشتباه فاحش گل به خودی را به نفع آلمان به ثمر برساند. آلمانی‌ها دست‌بردار نبودند چرا که ”اشتایگر“ که به حق بازیکن برتر میدان بود باز هم به‌وسیله یک حرکت انفرادی دیگر در دقیقه ۷۸ دومین گل خود و سومین گل میزبان جام جهانی را به ثمر رساند تا همه چیز برای پرتغال تمام شده باشد. اسکولاری برای اولین بار در این دوره از رقابت‌ها به ”نونو گومژ“ اجازه بازی داد و این بازیکن از دقیقه ۶۹ به‌جای والنته وارد زمین شد و شایستگی‌های خودر ا به نمایش گذاشت و در دقیقه ۸۸ تک گل پرتغالی‌ها را وارد دروازه آلمان کرد تا اولیور کان نیز از گل‌های این دیدار بی‌نصیب نمانده باشد. در دقایق پایانی حملات پرتغالی‌ها باعث نشد که در نتیجه ۳ بر یک تغییری حاصل شود تا آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶ به‌عنوان سومی این مسابقات دست پیدا کند. کسب مقام سومی، اولین عنوان آلمان با هدایت کلینزمن بود. پرتغال نیز با اسکولاری به‌عنوان چهارمی دست یافت. عنوانی که برای پرتغالی‌ها نمی‌تواند مقام بدی باشد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید