جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

”دل‌پیه‌رو“ گلادیاتور فوتبال ایتالیا


”دل‌پیه‌رو“ گلادیاتور فوتبال ایتالیا
● در آرزوی فتح جام جهانی
الساندرو دل‌پیه‌رو معتقد است ایتالیا و فرانسه بسیار قدرتمند و بااقتدار هستند و فینال زیبائی را به نمایش خواهند گذاشت. مهاجم سرشناس و محبوب ایتالیائی‌ها در ادامه می‌گوید: زیدان مرد شماره یک جهان است اما تنها او نیست که می‌تواند سرنوشت بازی را رقم بزند، در هر صورت باید صبر کنیم.
الکس پس از به ثمر رساندن گل در دیدار نیمه نهائی دوباره نشان داد که به اوج رسیده است و می‌توان همچنان به‌عنوان بازیکن بزرگ و سرنوشت‌ساز از او باد کرد. وی در مصاحبه‌ای از وضعیت خود، یوونتوس و جام جهانی صحبت کرد که گوشه‌هائی از آن را می‌خوانید. اعتراف می‌کنم که از به ثمر رساندن گل واقعاً خوشحالم و از اینکه بازی من در نحوه نتیجه‌گیری تیم تأثیر به‌سزائی داشت، خرسند و شادم. وی می‌گوید: این گل او را به یاد مسابقه ۱۳ سپتامبر سال ۱۹۹۵ در بازی یوونتوس مقابل بروسیا دورتموند می‌اندازد، دیداری که ۳ بر یک به سود بیانکونری‌ها به پایان رسید.
الکس معتقد است ضربه او را بنس لمن نمی‌توانست کنترل کند. این ضربه به اندازه کافی زیبا و دقیق بود که هیچ سنگربانی موفق به کنترل و دفع آن نشود. به ثمر رساندن گل برای دل‌پیه‌رو بسیار مهم و حائزاهمیت بود. او می‌گوید: به مانند کودکی شادی می‌کردم و الآن هم از این گل مسرورم و به یادش هستم.
کاپیتان محبوب یووه متذکر می‌شود که سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری را متحمل شده تا به اینجا رسیده است. او باید ثابت می‌کرد که همچنان شایسته و بزرگ است.
ماچلو لیپی سرمربی سرشناس لاجوردی‌پوشان در این‌باره می‌گوید: من الکس را کاملاً زیر نظر داشتم. او واقعاً ناراحت بود و بازیکنانی را می‌دید که در حال گرم کردن بودند و او در میانشان نبود. من باید بهترین تصمیم را می‌گرفتم. زمانی‌که او را به زمین فرستادم، به نیمکت‌نشینان گفتم که او گل پیروزی را به ثمر خواهد رساند، خب اشتباه کردم! او گل دوم را زد! اما برای او حقیقتاً خوشحالم.
شماره ۷ لاجوری‌پوشان با این گل انرژی مضاعفی گرفته است و به عقیده کارشناسان در بهترین زمان ممکن به بهترین شرایط خود رسیده است و این می‌تواند برای ایتالیا بهترین و بزرگترین هدیه باشد. هر چه باشد او الکس است با هزاران هزار طرفدار علاقه‌مند که با او زندگی و عمری را سپری کردند و در تمام لحظات با او بودند. به‌طور حتم برد ایتالیا طرفدارانش را خوشحال کرد اما زدن گل توسط بازیکن محبوب، بسیاری را خوشحال‌تر و خرسندتر کرد تا این بازی را با زیبائی خاصی به پایان برسانند. در بخشی از نوشته‌های طرفداران آمده است: الکس با سری تراشیده و صورتی‌که هیچ شباهتی با دوران جوانی‌اش ندارد و با بغضی چندین ساله وارد زمین شد تا دل طرفدارانش را شاد کند. با ورود از تمام آرزوهایمان این بود که او گل بزند تا با او به هوا بپریم و از خود بی‌خود شویم. الکس این روزها یک گلادیاتور است.
پینتوریکو ایتالیا از فینال و رویاروئی با فرانسه می‌گوید: فرانسه قدرتمند است. این تیم زیدان همتیمی سابقمان را در اختیار دارد و او از تمام بازیکنان بالاتر است و تصور می‌کنم شاهد فینال بزرگی باشیم. البته هر اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی است و ما نمی‌خواهیم فینال یورو ۲۰۰۰ را تکرار کنیم. این بار بازیکنانی ار در اختیار داریم و می‌توانیم به پیروزی برسیم. وی در ادامه مصاحبه‌اش به زیدان اشاره می‌کند: زیزو بهترین است. سالیانی را با او در یووه گذراندم. او بهترین است. سالیانی را با او در یووه گذراندم.
او بهترین دوست من است. یورو ۲۰۰۰ را فراموش نمی‌کنم. او در فرانسه عالی بازی کرد و پس از پیروزی در حالی که غمگین و ناراحت در زمین نشسته بودم، به سراغم آمد و دقایقی را در کنارم گذراند. او یک فوتبالیست بزرگ است اما به‌طور حتم در فینال او تنها نخواهد بود و بازیکنان دیگری نیز بزرگ بودن خود را نشان خواهند داد. به‌طور حتم زیدان یک اسطوره و سمبل واقعی فوتبال نه تنها در فرانسه و اروپا بلکه در سراسر جهان به‌شمار می‌رود و روز یکشنبه من او را در زمین خواهم دید. همتیمی سابق و دوست قدیمی‌ام را.
شاید در میدان نبرد فرصتی برای دوستی نباشد، امیدوارم که در پایان ما برنده باشیم و زیدان همچون اکثر اوقات جادوگر بازی نباشد.کاپیتان بیانکونری در ادامه متذکر می‌شود که بازی فینال با حضور ستارگان جهان به‌طور ختم باشکوه و زیبا خواهد بود و در مورد پیروزی بر فرانسه می‌گوید: امیدواریم، هدف ما برتری در جام هجدهم بود و می‌خواستیم جام را تصاحب کنیم تا بر انتقادات بسیاری که از فوتبال کشورمان می‌شود غلبه کنیم و آرزو دارم به این مهم برسیم. الکس از نیمکت‌نشینی و تیم ایتالیا می‌گوید، از انتقادات بسیاری که شنید و صبر و حوصله به خرج داد تا به اوج رسید.
نیمکت‌نشینی سخت است اما از لیپی همیشه متشکرم حتی اگر هرگز اجازه بازی کردن به من نمی‌داد. اگر در بازی برلین نیز بازی نکنم، افسوس زیادی نخواهم خورد چون با ارائه بازی در دیدار نیمه‌نهائی، شایستگی خود را نشان دادم. وی تأکید می‌کند که اجازه حضور در زمین بر عهده سرمربی است و این لیپی است که تصمیم نهائی را خواهد گرفت و دل‌پیه‌رو مطیع تصمیم مربی بزرگش خواهد بود. دل‌پیه‌رو می‌گوید: برایم بسیار مهم است که در فینال حاضر باشم و اما موفقیت تیم از آن بسیار مهم‌تر است.
به هر حال امیدوارم نقش مؤثری در قهرمانی ایتالیا داشته باشم تا خاطره‌انگیزترین جام را با لذت‌بخش‌ترین لحظات به پایان برسانم. بازیکن و یکی از اسطوره‌های باشگاه یوونتوس به وضعیت باشگاهش اشاره می‌کند و از کاپلو مربی سابقش می‌گوید: یووه را ترک نخواهم کرد. من عاشق یوونتوس و پیراهن این تیم هستم و هرگز به ترک این تیم فکر نمی‌کنم. وی اظهار می‌دارد از کناره‌گیری و استعفاء فایبو کاپلو هرگز متعجب نشده است و این امر را کاملاً پیش‌بینی کرده بود و می‌دانست کاپلو از یووه خواهد رفت.
یوونتوس بدون او نیز قدرتمند و درخشان خواهد بود و به پیروزی و افتخارات بسیاری دست پیدا خواهد کرد. دل‌پیه‌رو درباره تقابل با یوونتوسی‌های تیم فرانسه معتقد است در پایان این یوونتوسی‌هی حاضر در تیم ایتالیا خواهند بود که خنده بر لب دارند و خوشحال‌تر خواهند بود.
الکس تصریح می‌کند، شاید من به همراه دیوید ترزگه روی نیمکت باشیم اما در پایان به سمت یکدیگر رفت. از هم دلجوئی خواهیم کرد.
کاپیتان یوونتوس به پسوتو دوست سابقش در تیم بانوی پیر اشاره می‌کند و می‌افزاید: امشب برای او به میدان خواهم رفت و او را فراموش نخواهیم کرد. امیدوارم وضعیت او نیز این امکان را به او بدهد تا این مسابقه را از تلویزیون تماشا کند و شادی را به او هدیه کنیم. در ادامه این مصاحبه، اشاره‌ای کوتاه به شرایط گذشته و حال حاضر دل‌پیه‌رو می‌شود. الساندرو دل‌پیه‌رو شاید هنوز افسوس‌ یورو ۲۰۰۰ را می‌خورد، فینالی که خیلی راحت از دست رفت.
شاید اگر الکس آن دو موقعیت را به ثمر می‌رساند، لاجوردی‌‌پوشان قهرمان می‌شدند اما آن شکست ناباورانه گذشته است و فینال دیگری پیش روی الکس نمایان است. او و یارانش به فکر انتقام گرفتن هستند. در این لحظه تأکید می‌کنند که دل‌پیه‌رو در یورو ۲۰۰۰ از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار نبود و پس از پایان تورنمنت با اینکه موقعیت‌های خوبی را از دست داده بود، همچنان در دل مردم فوتبالدوست ایتالیا جا داشت.
کارشناسان و صاحب‌نظران معتقد هستند، دل‌پیه‌رو در تمام سختی‌ها، صبور است و در تمام این مراحل مزد صبر خود را می‌گیرد و در پایان با شایستگی و افتخار از او یاد می‌شود. و این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در تیم لیپی، نقش کاپیتان دل‌پیه‌رو با نقش او در زمان دینوزوف متفاوت است و همین تفاوت بر موقعیت او تأثیر به‌سزائی گذاشته است.
الساندرو با پذیرفتن و تفهیم کامل نقش خود به سربلندی و افتخار نزدیک‌تر می‌شود. در پایان این گفت‌وگو از الساندرو دل‌پیه‌رو تقدیر می‌شود و بر این نکته مهم تأکید می‌شود که این بازیکن سرشناس و محبوب با مبارزه خوب با بحران‌های اطرافش به موفقیت می‌رسد و راه غلبه بر بحران را به‌خوبی می‌داند و از هیچ انتقادی ترسی به دل ندارد. الساندرو محبوب است و محبوبیتش کاهش پیدا نمی‌کند. او یک گلادیاتور است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید