پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آمار و ارقامی جالب از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان


آمار و ارقامی جالب از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان
● خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به اعلام آمار و ارقامی در مورد مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان پرداخته است. این آمار از سوی فدراسیون بین‌الملی فوتبال (فیفا) اعلام شده است:
۱. ”مارکوس آلباک“ سوئدی دو هزارمین گل تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. این اولین گل سوئد در جریان تساوی ۲ بر ۲ مقابل انگلستان در گروه دوم مسابقات جام جهانی نیز بود. یک هزارمین گل جام جهانی در سال ۱۹۷۸ توسط ”رابی رنسن برینگ“ از تیم ملی فوتبال هلند به ثمر رسیده بود.
۲. ”رونالدو“ از برزیل پانزدهمین گل جام جهانی خود را به ثمر رساند تا با یک گل اختلاف نسبت به رکورد ”گرد مولر“ آلمانی به برترین گلزن تاریخ این مسابقات تبدیل شود.
۳. سوئیس اولین تیمی بود که بدون پذیرفتن حتی یک گل از جام جهانی کنار رفت. این تیم در دور دوم مسابقات جام جهانی با شکست مقابل اوکراین در ضربات پنالتی حذف شد.
۴. ”ریکاردو“ دروازه‌بان تیم ملی پرتغال، اولین دروازه‌بانی است که در یک جام جهانی ۳ ضربه پنالتی را گرفته است.
۵. تیم ملی آلمان تنها تیمی است که کار آن در ۴ مسابقه جام جهانی به ضربات پنالتی کشیده شده و در تمامی آنها به پیروزی رسیده است.
۶. ”لیونل مسی“ یا ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن، یا به ثمر رساندن ششمین گل آرژانتین مقابل صربستان و مونته‌نگرو به پنجمین گلزن جوان تاریخ مسابقات جام جهانی تبدیل شد.
۷. ”یحیی گل‌محمدی“ از ایران هم پس از گلزنی مقابل مکزیک در روز ۱۱ ژوئن با ۳۶ سال و ۸۴ روز سن به پنجمین گلزن مسن تاریخ مسابقات جام جهانی تبدیل شد.
۸. ”علی بومنیل“ بازیکن ۴۰ سال و ۷۱ روزه تیم ملی فوتبال تونس با بازی برابر اوکراین، عنوان پنجمین بازیکن مسن جام جهانی را به خود اختصاص داد.
۹. ”اوئو فستر“ سرمربی ۶۸ ساله و ۲۱۱ روزه تیم ملی توگو، دومین و ”لوییس آراگونز“ مربی ۶۷ ساله و ۳۳۴ روزه اسپانیا، سومین مربی مسن تاریخ مسابقات جام جهانی هستند.
۱۰. ”فابین بارتز“ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال فرانسه با بسته نگه داشتن دروازه خود در ۴ مسابقه از رقابت‌های این جام، به رکورد ۱۰ مسابقه بدون دریافت گل ”پیتر شیلئون“ دروازه‌بان انگلستان در مسابقات جام جهانی رسید.
۱۱. تساوی تیم ملی پرتغال مقابل فرانسه در وقت اضافه، پس از ۱۱ مسابقه به روند پیروزی‌های ”لوییس فیلیپه اسکولاری“ به‌عنوان مربی در مسابقات جام جهانی پایان داد.
۱۲. برزیل، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ نیز با کسب ۱۱ پیروزی پیاپی در مسابقات جام جهانی، رکورد جدیدی بر جای گذاشت.
۱۳. ”جیانلوییجی بوفون“ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا که به فینال جام جهانی رسیده، ۴۵۳ دقیقه است که گل نخورده است.
۱۴. ”هوراسیو الیزوندو“ اولین داوری است که هم در دیدار افتتاحیه و هم در دیدار فینال یک جام جهانی قضاوت کرده است. او پس از ”بنیتو آرچوندیا“ مکزیکی، دومین داوری است که در ۵ مسابقه یک جام جهانی، سوت می‌زند.
۱۵. ”آرچوندیا“ اولین داوری است که در ۵ مسابقه در یک جام جهانی قضاوت کرده است.
۱۶. ۱۶ کارت زرد و ۴ کارت قرمز در جریان دیدار پرتغال - هلند، رکورد جدیدی را از نظر انضباطی در یک جام جهانی برجای گذاشت.
۱۷. ”کافو“ یا حضور در ۲۰ مسابقه، به باسابقه‌ترین بازیکن برزیل در رقابت‌های جام جهانی تبدیل شد. کافو همچنین با کسب ۱۶ پیروزی در مسابقات جام جهانی، در این زمینه نیز رکورددار است.
۱۸. ”کاس هیدینک“ مربی هلندی، برای سومین دوره پیاپی در جام جهانی با ۳ تیم متفاوت به مرحله دوم صعود کرد. هلند در جام جهانی ۱۹۹۸، کره‌جنوبی در سال ۲۰۰۲ و استرالیا در سال ۲۰۰۶.
۱۹. ”کارلوس آلبرتو پریه‌یرا“ سرمربی برزیل اولین مربی در تاریخ جام جهانی است که مقابل تیم‌هائی از تمامی ۶ کنفدراسیون قرار گرفته است.
۲۰. ”پریه‌را“ با حضور در مسابقات آلمان توانست با رکورد ”یورا میلوتینوویچ“ برای شرکت در ۵ جام جهانی برابری کند.
۲۱. ”پریه‌را“ پس از بیستمین حضور خود در جام جهانی به‌عنوان سرمربی، با رکورد ”ماریو زاگالو“ و ”بورا میلوتینوویچ“ برابری کرد. رکورددار این امر ”هلموت شون“ با ۲۵ مسابقه است.
۲۲. دیدار تیم‌های فرانسه و اسپانیا در دور دوم، هفتصدمین مسابقه جام جهانی بود.
۲۳. در جریان دیدار تیم‌های سوئیس و اوکراین که به ضربات پنالتی کشیده شد، کمترین تعداد گل تاریخ مسابقات جام جهانی در ضربات پنالتی به ثمر رسید. این مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر به سود اوکراین به پایان رسید.
۲۴. ایتالیا با به ثمر رساندن ۱۱ گل توسط ۱۰ بازیکن متفاوت به فینال رسید. فرانسه نیز در جام جهانی ۱۹۸۲ همین رکورد را به ثبت رسانده بود.
۲۵. در جام ۲۰۰۶ به‌طور متوسط ۵۳۵۰۰ تماشاگر برای هر مسابقه در ورزشگاه‌ها حضور داشتند که این تعداد پس از جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا، در رده دوم تاریخ مسابقات جام جهانی قرار دارد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید