جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

واکنش‌های یک فینال رؤیائی


واکنش‌های یک فینال رؤیائی
● مردان میدان برلین این چنین گفتند
رؤیای زیبای لاجوردی‌ها تحقق یافت. آنها برای چهارمین بار روی قله فوتبال جهان ایستادند. بدون هیچ توضیحی گفته‌های قهرمانان و مربی شکست‌خورده را بخوانید:
● مارچلو لیپی: هر چه به مراحل پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم نسبت به قهرمانی و فتح جام مطمئن‌تر می‌شدم. اعتماد به نفس ما بازی به بازی افزایش یافت. به‌خصوص پس از برد مقابل آلمان در آن جو وحشتناک. مسابقه ویژه‌ای بود. حریف با یک پنالتی پیش افتاد، در ادامه بازی مساوی شد و این ماراتن تا پایان ادامه یافت. در تمام طول مسابقه امیدواری خود را حفظ کردیم. ما مقابل یک تیم بازی جالب توجهی ارائه دادیم. مایلم از هواداران به خاطر حمایت‌های بی‌دریغشان تشکر کنم. به‌عنوان یک هوادار زیدان از آنچه رخ داد متأسفم. داور چهارم تمام جریان را مشاهده کرد. پایان تلخی برای زیزو رقم خورد. می‌دانستم اگر در ضیافت پنالتی‌ها اولین ضربه را به گل تبدیل کنیم. آنها شکست خواهند خورد. این جام را به فایبو کاناوارو بهترین مدافع جهان و همچنین بوفون تقدیم می‌کنم.
وقتی ترزگه پنالتی را از دست داد کاملاً نسبت به پیروزی مطمئن شدم، چرا که از اشتیاق تیم برای فتح چهارمین جام جهانی مطلع بودم. تونی خسته بود. او در مقابل آلمان ۱۲۰ دقیقه دوید و واقعاً تهی از انرژی نشان می‌داد. هم‌اکنون در لذت این پیروزی غرق می‌شویم و سپس به جام ملت‌های اروپا فکر خواهیم کرد. چه احساسی دارم؟ من قهرمان جهان هستم. تجربه‌ای که بیش از این نداشتم.
● ریموند دومه‌نش: برای ارائه بهترین بازی آماده بودیم، اما در پایان تنها یک ناکامی بزرگ را تجربه کردیم. اصلاً خوب بازی نکردیم و از این بابت همگی مقصر هستیم. ما در وقت‌های اضافه آنچنان که شایسته نام فرانسه بود، بازی نکردیم. اعضاء تیم از هم‌اکنون به وقایع این دیدار می‌اندیشند. اخراج زیدان و آسیب‌دیدگی ویه‌را ورق را برگرداند. درست در زمانی‌که بازی را تحت کنترل داشتیم ۱۰ نفره شدیم. داور چهارم حرکت زیدان را ندید! نمی‌دانم مارکو ماتراتزی چه گفت، اما بی‌گمان مرد اول میدان بود! او گل زد و زیدان ما را نیز اخراج کرد. ایتالیائی‌ها در آن صحنه با اغراق سعی در تأثیر قرار دادن فرانسه داشتند. زیدان در صورت حضور در میدان اولین پنالتی را می‌نواخت اما بدون او نیز برنامه‌های ما تغییر نکرد. نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم. آنها بهترین بودند. آینده‌ کاری، برای من اهمیتی ندارد. برای زیدان ناراحتم چون او واقعاً در این تورنمنت به ما خدمت کرد. شاید اگر ۵ دقیقه زودتر او را تعویض می‌کردم این اتفاق رخ نمی‌داد.
● آندر آپیرلو: به زمانی برای تطبیق با واقعیات نیاز دارم. باور نمی‌کنم. ما قهرمان جهان هستیم. ”تصمیم داور“ در مورد اخراج زیدان درست بود، اما فراموش نکنید او یک قهرمان همیشگی است.
مسابقه دشواری بود. می‌دانستیم می‌توانیم پیروز شویم و به همین دلیل تا پایان جنگیدیم. این بار ضربات پنالتی به ما روی خوش نشان داد. از این بابت خیلی خوشحالم!
● گنارو گتوسو: به پایان راه رسیدیم. از مردم آلمان تشکر می‌کنم آنها با کمال احترام به ما رفتار کردند. با لذت تمام به وطن بازمی‌گردیم.
● فایبو گروسو: لحظات جادوئی را تجربه کردم. پرتب و تاب و عزیز. این قهرمانی را به همسر و فرزندانم تقدیم می‌کنم. گوئی فتح جام جهانی برای ما از هر اتفاق دیگری مهمتر بود. به همین خطار از ته قلب پنالتی زدیم.
● مانورو کامورانزی: از رنج به لذت رسیدیم. با تمام وجود تلاش کردیم. قبل از بازی گفته بودم اگر پیروز شویم موی خود را کوتاه خواهم کرد. همتیمی‌هایم عجله کرده و این‌کار را در پایان بازی انجام دادند!
● لوکاتونی، باور نکردنی است ما قهرمان جهان هستیم. توان فکر کردن را از دست داده‌ام قبل از بازی‌ به هواداران فکر می‌کردیم و اینکه پس از قهرمانی در رم با آنها جشن و پایکوبی بزرگی را برگزار کنیم. هم‌اکنون به رم بازگشته و تمام تابستان را جشن می‌گیریم. امیدوارم لیپی در سمت خود باقی بماند، اما تصمیم نهائی در زمان خاص خود اتخاذ خواهد شد.
● ویچنزو یاکینتا قرار بود من با تونی ششمین پنالتی را بزنیم. احساس خیلی خوبی دارم. ما این بار در ضربات پنالتی پیروز شدیم. فرانسه به مراتب قدرتمندتر از آلمان بود. هنگام حضور در میدان با تمام وجود تلاش کردم. بزرگترین دغدغه ما دفاع بود.
● فرانچسکو توتی: با این پیروزی بزرگ وارد تاریخ شدیم. نمی‌توانم احساسم را بیان کنم. باورنکردنی است. تنها می‌توانم بگویم از نوع بازی خودم راضی هستم. فرانسه بسیار خوب بازی کرد. آنها سیستمی شبیه ما داشتند. خروس‌ها ایتالیا را دچار مشکل کردند، اما پیروز نهائی ما بودیم.
● جیان لوئیجی بوفون: باورنکردنی بود. این جام با سایر فتوحات تفاوت داشت. به زمانی برای به هوش آمدن نیاز دارم. می‌خواستم پنالتی پنجم را مهار کنم، اما هم‌تیمی‌هایم زودتر از موعد کار را تمام کردند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید