شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

قرایی، قوی ترین مرد ایران


قرایی، قوی ترین مرد ایران
نخستین دوره رقابت های قوی ترین مردان ایران در گرگان با قهرمانی امیر قرایی در دسته ۱۰۵ كیلو به پایان رسید.برخلاف همیشه كه این رقابت ها به صورت آزاد برگزار می شد، این بار فدراسیون پرورش اندام و پاورلیفتینگ ایران با الگوبرداری از رقابت های جهانی، مسابقات این رشته را به دو وزن ۱۰۵- كیلو و آزاد تقسیم بندی كرد تا نفرات برتر جهت حضور در مسابقات جهانی مشخص شوند.
در این دوره از رقابت ها در وزن ۱۰۵ - كیلو، ۸۶ ورزشكار از ۱۶ استان كشور در مجموعه ورزشی آزادی گرگان حضور داشتند كه پس از برگزاری مراحل مقدماتی، ۱۲ ورزشكار به مرحله نهایی راه یافتند.
مرحله نهایی این رقابت ها در سه آیتم گوی های سنگی، حمل چمدان و پلكان قدرت برگزار شد كه در پایان امیر قرایی با كسب ۲۷۰ امتیاز در جای نخست ایستاد و حسین فاطمی با ۲۶۸ امتیاز و مهدی باقری با ۲۵۱ امتیاز به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
در آیتم حمل چمدان ۱۳۰كیلویی در مسیر ۴۰متری امیر قرایی با زمان ۹/۱۸ ثانیه به مقام نخست رسید و حسین فاطمی و محمد بیگدلی در مكان های بعدی قرار گرفتند.
در آیتم قراردادن گوی های سنگین ۱۰۰ ، ۱۱۰ ، ،۱۲۰ ۱۳۰ و ۱۴۰ بر روی سكو، امیر قرایی با ۷۲/۱۲ اول شد و حسین فاطمی و علی فاطمی دوم و سوم شدند.
در آیتم پلكان قدرت (بالابردن سه وزنه ۲۰۰ ، ۲۲۰ و ۲۴۰ كیلو از شش سكو در ۷۵ ثانیه) حسین فاطمی با ۲۲/۶۰ ثانیه در جای نخست قرار گرفت. امیر قرایی دوم شد و علی فاطمی و سیاووش برفان مشتركاً در جای سوم قرار گرفتند.
در مجموع تیمی نیز تیم های تهران، كرج و همدان به ترتیب در سكوهای اول تا سوم ایستادند.
در حاشیه این رقابت ها سیدحسن افضلی نایب رئیس فدراسیون توجه بیشتر مسئولین سازمان تربیت بدنی را به این رشته خواستار شد و گفت: بزرگترین مشكل فدراسیون ما كمبود بودجه است. از سه میلیارد ریال بودجه درخواستی ما تنها یك میلیارد و هفتصد میلیون ریال تصویب شد كه از این مبلغ تاكنون تنها ۵۰۰ میلیون ریال آن به حساب فدراسیون واریز شد.افضلی همچنین از حضور تیم ایران در مسابقات آسیایی دوحه و قهرمانی آسیا در فیلیپین خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶ ورزشكار در اردوی تیم ملی بدنسازی حضور دارند كه هشت نفر از آنها به مسابقات آسیایی دوحه اعزام خواهند شد.
تیم ملی پاورلیفتینگ نیز جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اردو به سر می برد و خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در رشته پرس سینه در فیلیپین آماده می كند.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید