شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

افسانه‌های پنج‌گانه رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایات خود


افسانه‌های پنج‌گانه رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایات خود
رژیم صهیونیستی و ایادی سرسپرده آن با جعل افسانه‌های پنج گانه صهیونیسم، جنایات جنگی این رژیم را توجیه می‌كنند.
اولین افسانه‌ای كه رژیم صهیونیستی برای جنایات جنگی خود در لبنان و حمله نظامی به این كشور به آن متوسل می‌شود، لزوم مقابله با موشك‌های حزب الله لبنان است. این رژیم به بهانه این كه موشك‌های حزب ا...، امنیت اسراییل را به خطر انداخته بود، به لبنان حمله كرد. این بهانه نیز همانند بهانه ربوده شدن دو سرباز اسراییلی به دست نیروهای حزب الله، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در لبنان را توجیه نمی‌كند یك هفته پس از ربوده شدن سربازان اسراییلی، حزب الله به تمام جهانیان اعلام كرد آماده است سربازان اسراییلی را به مقامات این كشور تحویل دهد، اما چون كشته شدن ۴۰۰ لبنانی و ویران شدن بخش عظیمی از این كشور، مقامات خونخوار این رژیم را راضی نكرده بود، رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه داد.
صدها كشته و زخمی در لبنان و نیم میلیون آواره نتیجه امتناع رژیم صهیونیستی از مذاكره با حزب الله است، واقعیتی كه حتّا متعصب‌ترین طرفداران اسراییل نیز نمی‌توانند منكر آن شوند.
رژیم صهیونیستی و لابی خودفروخته آن سعی دارند چنین القا كنند كه ارتش اسراییل برای مقابله با حملات موشكی حزب الله و دفاع از خود مجبور شد به لبنان حمله كند.
حامیان این رژیم نیز اقدامات ضد انسانی ارتش اسراییل در لبنان را دفاع از خود می‌نامند و اظهار می‌دارند كه اسراییل حق دارد از خود دفاع كند.
اما بررسی وقایع گذشته بخوبی نشان می‌دهد كه بحران كنونی خاورمیانه اینگونه آغاز نشد. در روز ۱۲ ژوئیه سال جاری، حزب الله لبنان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، به یك پاسگاه ایست بازرسی اسراییل حمله و دو سرباز اسراییلی را ربود. در این حمله پنج سرباز دیگر نیز زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی از همین اتفاق كوچك بهره گرفت و در پاسخ به این حمله تانك‌های خود را به لبنان اعزام كرد كه این امر نقض استقلال و حاكمیت این كشور بود.
در واقع رژیم صهیونیستی به جای برگزیدن راه‌كارهای سیاسی برای حل بحران مذكور و بازگرداندن سربازان خود از این طریق، لبنان را بمباران كرد و به این ترتیب به آتش اختلافات دامن زد. با توجه به این كه رژیم صهیونیستی و حامیان آن از مدت‌ها پیش با تبلیغ درباره قدرت و حق اسراییل برای چنین اقداماتی، راه حمله به لبنان را هموار كرده بودند، چنین اقداماتی چندان دور از ذهن نبود.
در روزهای بعدی رژیم صهیونیستی به بمباران دیگر مناطق لبنان از جمله بیروت ادامه داد و فرودگاه، جاده‌ها، پل‌ها و نیروگاه‌های این شهر را منهدم كرد. رسانه‌های آمریكایی فاش كردند كه رژیم صهیونیستی حداقل یك سال قبل برای چنین حمله‌ای تدارك دیده بود.
برخلاف تبلیغات مسموم رژیم صهیونیستی درباره حزب الله لبنان و جنگ طلب بودن این جنبش، حسن نصرالله، رهبر حزب الله از اقدامات تلافی‌جویانه امتناع كرد و به مدت دو روز حملات موشكی را بسیار محدود نمود.
علیرغم این كه حزب الله لبنان می‌توانست به راحتی شهر حیفا، سومین شهر بزرگ اسراییل را هدف حملات خود قرار دهد، تا روز سیزدهم ژوئیه به این كار مبادرت نورزید و تنها چند موشك به نواحی مرزی این شهر شلیك شد كه بیشتر حكم اخطار به رژیم صهیونیستی را واداشت.
در روز سوم حمله رژیم صهیونیستی به لبنان كه به كشته شدن شمار كثیری از مردم بیگناه و انهدام تاسیسات زیربنایی لبنان انجامیده بود، حزب الله شهر حیفا را به طور گسترده هدف حملات موشكی خود قرار داد. رهبر حزب الله قبلاً هشدار داده بود كه در صورت عدم توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، حیفا را به شدت تحت حمله قرار خواهد داد.
اگر چه رسانه‌های خودفروخته غرب سخنان نصرالله را تحریف و از قول وی اعلام كرده بودند كه حملات حزب الله به حیفا خلاصه نخواهد شد، اما نصرالله گفته بود در صورتی كه رژیم صهیونیستی حملات هوایی خود علیه لبنان را خاتمه ندهد و پای میز مذاكره ننشیند، حملات حزب الله ادامه خواهد یافت.
افسانه دوم رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایات خود، وجود تجهیزات موشكی حزب الله لبنان و لزوم خلع سلاح این جنبش است. رژیم صهیونیستی ادعا كرده است حزب الله بیش از ۱۲ هزار موشك در انبار تجهیزاتی خود دارد كه این میزان موشك خطری جدی برای امنیت این رژیم است.
طبق اظهارات حامیان اسراییل، حزب الله تنها با هدف نابودی اسراییل این میزان تجهیزات جنگی را ذخیره كرده است. باید گفت اگر حزب الله لبنان واقعاً به منظور نابودی و محور اسراییل این میزان تجهیزات جنگی را ذخیره كرده است، ایده محو اسراییل، ایده‌ای پوچ است، چرا كه با این میزان تجهیزات نمی‌توان كشور اسراییل را نابود كرد.
علاوه بر آن بخوبی روشن است كه حزب الله برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی و عدم تكرار وقایع ۱۹۸۲ - ۱۹۷۸ (اشغال لبنان) به ذخیره این تجهیزات مبادرت ورزیده است، اشغال لبنان در آن‌زمان بیش از دو دهه طول كشید و واضح است كه حزب الله برای پیشگیری از تكرار چنین حادثه‌ای، خود را مهیّا و تجهیز كند.
افسانه سوم رژیم صهیونیستی نیز القاء این ایده‌ی واهی و كذب است كه حملات رژیم صهیونیستی در راستای مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرند و ارتش اسراییل فقط تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد، اما حزب الله با پرتاب موشك‌های خود به شهرهای اسراییلی مردم بیگناه را به كشتن می‌دهد!!!
كذب بودن این ادعا به قدری واضح است كه نیاز به هیچ گونه توضیحی ندارد. اما شمار كشته و زخمی‌های لبنان در قبال شمار كشته‌ها و زخمی‌های اسراییلی كه بسیار كمتر است، خود بیانگر كذب بودن این ادعا است. شمار كشته شدگان و زخمی‌های لبنان بخوبی نشان می‌دهد كه رژیم صهیونیستی مبارزان حزب الله را هدف قرار نداده است، بلكه قصد نابودی تاسیاست زیربنایی و مردم بی‌گناه لبنان را دارد. تصاویر ارسالی از بیمارستان‌های لبنان بخوبی این ادعا را اثبات می‌كند.
علاوه بر آن هشدار جوامع بین‌المللی، سازمان حقوق بشر و مقامات مختلف سازمان ملل نسبت به بروز بحران انسانی در لبنان بیانگر این واقعیت است كه رژیم صهیونیستی قصد مقابله با مردم لبنان را دارد و نه مبارزان حزب‌الله.
در حالی كه باید گفت حملات موشكی حزب الله بیشتر بنادر و مراكز اقتصادی شهرهای اسراییل را هدف قرار می‌دهد و نه مناطق مسكونی را. به همین دلیل آمار كشته شدگان غیرنظامیان اسراییلی نسبت به آمار كشته شدگان مردم لبنان بسیار ناچیز است. هدف حزب الله از حمله به این مراكز نیز این است كه نشان دهد مردم لبنان چه مصائب و وحشتی را تحمل می‌كنند.
اگر چه در اراضی اشغالی سانسور شدید خبری مشهود است، اما گزارشات نشان می‌دهند موشك‌های حزب الله بیشتر مراكز نظامی اسراییل را هدف قرار می‌دهند.
افسانه چهارم رژیم صهیونیستی با افسانه قبلی ارتباط نزدیكی دارد. رژیم صهیونیستی ادعا می‌كند مبارزان حزب الله با پنهان شدن میان مردم عادی، جان غیرنظامیان لبنان را به خطر انداخته است.
رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ نیز این ادعا را نسبت به مبارزان فلسطینی كرده بود. این رژیم اعلام كرد مبارزان فلسطین با پنهان شدن در ارودگاه‌های پناهندگان كرانه باختری، جان غیر نظامیان را به مخاطره می‌اندازند.
در حالی كه باید گفت این ادعا تنها برای توجیه جنایات رژیم صهیونیستی در ارودگاه جنین شایع شده بود.
هم اكنون رژیم صهیونیستی در توجیه كشتار غیرنظامیان لبنانی نیز به این حربه متوسل شده است.
در حالی كه باید به مدعیان چنین كذبی یادآور شد كه مبارزان حزب الله از میان مردم لبنان برخاسته‌اند و برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی از سوی ایران پرورش نیافته‌اند.
خانواده، دوستان و عزیزان آنها در لبنان زندگی می‌كنند و قطعاً آنها نمی‌توانند با پنهان شدن میان مردم عادی لبنان جان عزیزان خود را به خطر بیاندازند.
در اقع تمام مبارزات حزب الله لبنان در جهت حفظ جان عزیزانشان صورت می‌گیرد.
و سرانجام افسانه آخر رژیم صهیونیستی این است كه شایع كنندگان افسانه‌های فوق را راستگو تلقی می‌كنند و سعی دارند چنین القاء كنند كه این افراد حقیقت را بازگو می كنند!
نویسنده: جاناتان كوك
منبع: anti War
منبع:سایت عملیات روانی
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید