سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

رسماً شش ماه، عملاً دوماه


رسماً شش ماه، عملاً دوماه
یك هفته ای است كه رسانه های گروهی از خبر مثبت بودن آزمایش مهدی واعظی باخبر شدند و بالاخره دیروز سایت فدراسیون فوتبال رسماً این خبر را اعلام كرد و از محرومیت شش ماهه این بازیكن خبر داد و حكم محرومیت مهدی واعظی دروازه بان فصل گذشته پیكان در جلسه نهایی انضباطی و استماعی شورای صدور رای مبارزه با دوپینگ صادر شد.
دكتر «محمدرضا شریف» مسئول كمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال در این باره گفت: مورد تخطی از نوع موارد ماده دو بند یك، وجود ماده ممنوعه یا متابولیسم یا نشانگرهای آن در نمونه بیولوژیك وی مشاهده شد. بر همین اساس و با استناد به ماده ۱۳ بند دو و بخش الف این آیین نامه به عنوان اولین مورد ارتكاب از این ماده قانونی، مهدی واعظی به مدت شش ماه محرومیت از تمامی مسابقات در تمام سطوح روبه رو شد.
همچنین باشگاه پیكان نیز به پرداخت مبلغ ۱۰ هزار فرانك سوئیس محكوم شد كه احكام فوق به واعظی و باشگاه پیكان ابلاغ شد. شریف ادامه داد: پس از كسب نتایج نهایی مبنی بر مثبت بودن آزمایش ها تا برگزاری جلسه نهایی در تاریخ ۳/۵/۸۵ ورزشكار فوق فعالیتش به حالت تعلیق درآمده بود. ضمناً قبل از اعلام نظر نهایی نیز ورزشكار و مسئولان باشگاه در جریان قرار گرفته بودند و برای جلسه بدوی انضباطی و استماع فراخوانده شده بودند و قبل از آن نیز دو جلسه تشكیل شده بود. با حضور ورزشكار، نماینده كادر پزشكی باشگاه، نمایندگان باشگاه پیكان و سایر حاضرین در جلسه و مطرح شدن تمام ادله و استماع حاضرین رای نهایی براساس ماده ۱۳ بند دو و بخش الف این آیین نامه صادر شد.
مدت محرومیت واعظی از تاریخ ۹/۲/۸۵ كه نمونه گیری به انجام رسیده، محاسبه شده و همچنین این حكم جهت تایید نهایی به فیفا ارسال خواهد شد.
بدین ترتیب واعظی تا ۹/۸/۸۵ از حضور در میادین محروم خواهد بود و از آنجا كه لیگ از ۱۸ شهریور آغاز می شود واعظی حداكثر دوماه از بازی های لیگ را از دست می دهد و به همین دلیل است كه مسئولان ذوب آهن به رغم محروم شدن این بازیكن همچنان خواهان امضای قرارداد با این بازیكن هستند.
رسول كربكندی مربی ذوب آهن در این باره گفت: «اگر واعظی اشتباه كرده باشد، نباید طور دیگری با او رفتار كنیم. باشگاه ذوب آهن این دروازه بان را به خدمت خواهد گرفت و امیدوارم فضای سالمی را برای واعظی ایجاد كنیم تا او این موضوع را فراموش كند. محرومیت واعظی شش ماهه است كه سه ماه از آن گذشته تا آغاز لیگ برتر هم بیشتر از یك ماه باقی مانده و این موضوع لطمه ای به ذوب آهن نخواهد زد.» با این حال خود واعظی همچنان معتقد است هیچ خطایی مرتكب نشده و دوپینگی نیست.
این دروازه بان ملی پوش در این باره توضیح داد: «چند ماه پیش كه از بازیكنان تیم ملی فوتبال تست دوپینگ گرفتند من با خیال راحت آزمایش دادم و به هیچ عنوان فكر نمی كردم این اتفاقات به وجود بیاید. اگر حس می كردم كه مرتكب خطایی شده ام، به هیچ عنوان در تمرینات تیم ملی شركت نمی كردم. در مورد بحث دوپینگ من مسائل مختلفی عنوان شده است ولی این موضوع برای خودم همچنان مبهم است. سابقه ورزشی من همه چیز را نشان می دهد و اگر چنین خطایی را انجام می دادم، جرات این را داشتم كه به اشتباهم اعتراف كنم.»
وی ادامه داد: «در این چند وقت قانون دوپینگ را به خوبی مطالعه كرده ام و این موضوع را پیگیری می كنم تا بسیاری از مسائل روشن شود. در این میان به دنبال حقایق می گردم تا خیلی چیزها روشن شود.»
واعظی در مورد محرومیت شش ماهه اش گفت: «من به هیچ عنوان نابود نمی شوم. سه ماه از دوران محرومیتم گذشته و بیشتر از یك ماه نیز به آغاز رقابت های لیگ برتر باقی مانده است. با این شرایط در لیگ برتر فقط دو، سه بازی اول را از دست خواهم داد.» وی درخصوص پیوستنش به ذوب آهن گفت: با شرایط موجود منتظر تصمیم مسئولان ذوب آهن هستم تا وضعیتم مشخص شود.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید