جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


چرا پرونوگرافی؟


چرا پرونوگرافی؟
امروز روز بسیاری از ارزشهای اجتماعی ما بتوسط رسانه های گروهی مورد تهاجم قرار گرفته است. بسیاری از جوانان می خواهند ازاد اندیش باشند و آنچه را که تصور می کنند درست انجام دهند. اما تا چه می بایست آزاد بود و مرز و حدود آزاد اندیشی را تا چه حد می توان گسترش داد؟
یکی از موضوعاتی که بسیاری از جوانان خصوصا مردان با آن درگیر هستند، مسئله پرونوگرافی می باشد. آمار نشان می دهد که ۳۵ درصد افرادی که با اینترنت در ارتباط هستند با این مسئله درگیر اند. درمیان مردان ۵۰ درصد این موضوع را تشکیل می دهند. حال اگر شما مطلع گردید که همسر یا فرزند شما بطور دائم و مرتب با این مشکل دراتباط است عکس العمل شما چه خواهد بود؟
برای بسیاری از همسران این موضوع باعث سردی روابط زناشویی می گردد و بسیاری از مادران باعث دل شکستگی است. اما چگونه می توان به این چنین افراد کمک کرد تا نیاز آنها برطرف گردد و روابط شکسته شده خانواده التیام یابد؟
● قدم اول، گفتگو
شاید بهترین و اولین قدم این باشد که ابتدا این موضوع را بطور خیلی روشن با فرد مورد نظر بعنوان یک دوست در میان گذاشت. زندگی هر فرد در دست اوست و هر فرد همانگونه که می خواهد عمل می کند پس سعی نکنید تا فرد را متقاعد کنید و یا حتی بعنوان والد او را بسوی سوق دهید که فکر می کنید درست است. زیرا در این صورت شما باعث شکسته شدن بیشتر رابطه می گردید.
● قدم دوم، درک نیاز و پاسخ بر حسب نیاز
پس از گفتگو و درک نیاز عزیزتان (همسر و یا فرزند) با خود بیاندیشید و ببینید شاید این شما هستید که اول باید تغییر کنید. تغییر در زمینه سخت گیری های بیش از حد و قرار دادن قانون های بسیار در خانواده، عدم در ک نیاز جنسی همسر و یا فرزند، عدم جو باز و فرصتی برای باز گو کردن مسائل و مشکلات و مشکلات دگیر می تواند ریشه این موضوع باشد. اگر شما تغییر کنید می توانید بوجو آورنده محیط واتمسفری گرددید که در آن به راه حل ممکن رسید.
● قدم سوم، دایره اعتماد و اطمینان را بزرگتر کنید
بسیاری ازمشکلات در درون خود ریشه دارند. یکی از ریشه ها سخت گیری های بسش از حد والدین و چک کردن و دخالت در تمام امور زندگی جوانان می باشد. این بطور اخص در جوامع مذهبی و بسته در خاور میانه شیوع بیشتری دارد. اعمتاد کردن و دیدن قابلیت های درون فرد بجای در نظر گرفتن خطاهای گذشته و ضعف ها.
● قدم چهارم، آینده را بدست خود فرد بسپارید
با معرفی نکات منفی و مثبت و زندگی کردن در آن برای دیگران نمونه باشید و اجازه دهید چنانچه فردی می خواهد آینده خود را در دست گیرد اجازه دهید که مسئولیت زندگی خود را بدست گیرد. غیرت خانوادگی و حجب و حیا فرهنگی اغلب بجای کمک کردن به مشکل باعث چند برابر کردن آن میباشد. اگر چه هدف خدمت و کمک باشد و انگیزه آن بر اساس مهر و محبت باشد اما تا خود فرد به درخواست کمک نکند تمام اعمال انجام شده بی نتیجه خواهد بود.
در انتها بگذارید تجربیات و شکست به خود آورنده فرد باشد و در عین حال شما بعنوان یک دوست حاضر باشید تا در زمان نیاز دست برای کمک و گوشی شنوا برای ناگفته ها باشید.
از دکتر دیو کورز
منبع : آتیه


همچنین مشاهده کنید