چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

توافق جباری با استقلال


توافق جباری با استقلال
مجتبی جباری دیروز اعلام كرد با امیدوار رضایی به تفاهم رسیده كه فصل آینده را در استقلال بازی كند، آن هم بدون اینكه قراردادش را با این تیم تمدید كند. بدین ترتیب جنجالی كه بر سر ماندن یا رفتن هافبك شماره ۸ استقلال پدید آمده بود، پایان یافت.
● شروع ماجرا
سه هفته به پایان لیگ برتر پنجم باقی مانده بود. استقلالی ها با روحیه تمرین می كردند كه صدرنشینی شان را به قهرمانی بدل كنند. حسین قریب هم به جمع استقلالی ها پیوسته بود كه به بازیكنان تیمش روحیه بدهد. در میانه های تمرین، مجتبی جباری از جمع جدا شد و نزد مدیرعامل آمد و گفت: «آقای قریب من یك تفاهمنامه دارم كه می خواهم راجع به آن با شما صحبت كنم.» و شنید كه او گفت: «مجتبی جان بگذار این سه بازی تمام شود، بعد از قهرمانی صحبت كنیم.» اما بلافاصله پس از قهرمانی استقلال، مجتبی جباری به اردوی تیم ملی پیوست و با این تیم به سوئیس رفت و این گونه نتوانست با مدیران باشگاه بر سر تفاهمنامه اش صحبت كند. حتما می دانید آنجا هم چه اتفاقی افتاد.
مجتبی در یكی از بازی های تمرینی تیم ملی سخت صدمه دید و به تهران بازگشت و خیلی سریع زانوی راستش را به تیغ محمدرضا ابراهیمیان سپرد كه مینیسك خارجی و یكی از دو رباط صلیبی اش را ترمیم كند. پس از آن گله های جباری شروع شد، كه استقلالی ها سراغ مرا نمی گیرند، كه مدیران باشگاه هیچ تلاشی برای نگه داشتن من نمی كنند، كه چرا هیچ كس به من سر نمی زند، كه از استقلال می روم... و در مقابل استقلالی ها می گفتند ما خرج عمل جباری را داده ایم، پس ماندن او برایمان مهم است و می گفتند ما كه نمی توانیم صبح و شب به او تلفن كنیم و سر بزنیم، ۳۰ تا بازیكن داریم كه باید جوابگوی همه آنها باشیم. این شد كه اختلاف ها بالا گرفت.
● تفاهم با اولیایی یا باشگاه
در این میان كه مجتبی پیشنهادهای باشگاه های دیگر را بررسی می كرد، ناگهان علی نظری جویباری در گفت وگو با یكی از خبرگزاری ها از این سخن گفت كه جباری یك سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و هیچ جا نمی تواند برود. این در حالی بود كه مجتبی می گفت با كاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه تفاهمنامه ای امضا كرده و بر پایه آن می تواند از استقلال برود. در آن تفاهمنامه كه بعدها در روزنامه ها منتشر شد آمده بود كه جباری می تواند با پرداخت ۸۵ میلیون تومان و در صورت توافق با باشگاه، رضایت نامه بگیرد.
اما استقلالی ها ادعا می كردند این تفاهم بین اولیایی و جباری صورت گرفته و ربطی به باشگاه استقلال ندارد. اما این تفاهمنامه روی سربرگ باشگاه استقلال نوشته شده بود و مهر باشگاه استقلال هم پای آن خورده بود و این كار را برای استقلالی ها سخت می كرد. برای همین بود كه یك روز صبح حسین قریب با یكی از خبرگزاری ها گفت وگو كرد و به این اشاره كرد كه مجتبی جباری برای استقلال زحمت كشیده و بازیكن مهمی برای این تیم قلمداد می شود. مدیرعامل باشگاه استقلال با این حرف ها كوشید اختلافات به وجود آمده را پاك كند، اما فردای آن روز دوباره نظری جویباری گفت: مجتبی با ما قرارداد دارد و نمی تواند جایی برود و همین گفته جباری را خیلی شاكی كرد. در این گیرودار هافبك مصدوم استقلال به این نتیجه رسید كه از طریق مذاكره با پرسپولیس به باشگاه استقلال فشار بیاورد.
● بمب خبری
خبر امضای قرارداد داخلی آس استقلال و بهترین بازیكن لیگ برتر پنجم با پرسپولیس مثل بمب در شهر تركید. بالاخره مجتبی جباری بازیكن بزرگی بود و برخلاف نیكبخت، در فصل گذشته آن قدر برای استقلالی ها خوب بازی كرده بود كه آنها به این راحتی ها از دستش ندهند. اما پس از درگیری های لفظی جباری و برخی از مسئولان باشگاه استقلال، او یك راست به دفتر باشگاه پرسپولیس رفت و با این تیم یك قرارداد ۵۰۰ میلیونی دوساله امضا كرد. فردای آن روز شهبازی رئیس هیات فوتبال تهران در گفت وگو با واحد مركزی خبر اعلام كرد كه جباری یك سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و نمی تواند به هیچ تیمی برود.
پس از این هم مجتبی گفت كه اگر بمانم هم برای استقلال بازی نمی كنم و سپس با قریب صحبت كرد و از رفتار معاونین باشگاه استقلال گله كرد. مدیرعامل باشگاه استقلال هم دوباره در گفت وگو با خبرگزاری ها كوشید تا فضای به وجود آمده را آرام كند و شرایط را برای بازگشت جباری به استقلال فراهم سازد. استقلالی ها هم دوباره پیشنهاد سابق خود را به جباری ارائه می دهند: یعنی تمدید قرارداد به مدت یك سال و گرفتن ۳۰۰میلیون تومان. اما جباری می گوید كه قراردادش را تمدید نمی كند و این سبب می شود كه پای امیدوار رضایی هم به قضیه باز شود.
● توافق با امیدوار
مجتبی جباری پس از گفت وگو با امیدوار رضایی، با او توافق می كند كه بدون تمدید قرارداد، یك سال دیگر در استقلال بماند. حتما می دانید كه مجتبی احتمالا یك نیم فصل را از دست می دهد و استقلالی ها برای این می خواستند قرارداد او را یك سال دیگر تمدید كنند كه بتوانند بیشتر از توانایی های این بازیكن بهره بگیرند.
اما فعلا مدیران باشگاه به این نتیجه رسیده اند كه بهتر است ستاره تیم شان را حفظ كنند تا به فكر منافع باشگاه باشند.بدین ترتیب مجتبی یك سال دیگر در استقلال می ماند و ۱۵۰ میلیون می گیرد، چه بازی كند و چه بازی نكند.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید