چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

هلی کوپتر به این گل نیاز داشت


هلی کوپتر به این گل نیاز داشت
مطمئنا از مهاجمی كه سابقه پوشیدن پیراهن بایرن مونیخ را دارد و در هنگام عضویتش در بوخوم یكی از گلزنان برتر بوندس لیگا بوده انتظارات زیاد است، اما وحید هاشمیان در اولین فصل حضورش در هانوفر به رغم تلاش زیادی كه انجام داد نتوانست آن طور كه خودش و هواداران می خواستند گل بزند و در ۲۹ بازی تنها ۴ گل به ثمر رساند.
تماشاگران از یك مهاجم انتظار گلزنی دارند و معمولا كسی به این مسئله توجه نمی كند كه مهاجم شماره ۱۶ هانوفر در طول بازی های فصل قبل بسیار دوید و جنگید و خیلی صاحب موقعیت گل نشد تا آمار گلزنی مناسبی از خود به جا بگذارد. همین مسئله فشار را روی هلی كوپتر خیلی زیاد كرد و همه از او انتظار داشتند در فصل جدید یك گلزن قهار باشد. حتی پیتر نویرورر مربی هانوفر كه نشان داده تحت هر شرایطی به وحید اعتماد دارد نیز در یكی از مصاحبه هایش عنوان كرد كه چه انتظارات بالایی از هاشمیان دارد و وحید با این شرایط سخت به استقبال فصل جدید رفت. البته او با زدن چندین گل در دیدارهای تداركاتی هانوفر جایگاه خود را در خط حمله هانوفر مستحكم كرد.
هانوفر در اولین بازی فصل خود یكشنبه شب پذیرای وردربرمن قدرتمند و مدعی بود. همان طور كه از قبل پیش بینی می شد وحید در تركیب اصلی تیمش قرار داشت. یك نمایش قابل قبول مقابل وردربرمن می توانست حضور وحید را در بازی های بعدی تضمین كند اما دقایق ابتدایی بازی با یك اتفاق دلسردكننده برای مهاجم ایرانی تیم میزبان همراه شد.
او در دقیقه ۷ بازی در یك موقعیت تك به تك پس از دریبل زدن «وایزه» دروازه بان حریف نتوانست دروازه خالی را باز كند و توپ را به بیرون زد. هدر دادن این موقعیت طلایی فشار زیادی به وحید وارد كرد. معلوم بود اگر هانوفر این بازی را واگذار كند طرفداران این تیم قسمتی از گناه باخت را به گردن وحید می اندازند. چند دقیقه بعد اوضاع برای هاشمیان و هانوفر بدتر شد.
دیه گو هافبك برزیلی وردربرمن با استفاده از اشتباه كاپیتان هانوفر، وردربرمن را پیش انداخت. برتری تیم مهمان تا دقیقه چهلم ادامه داشت تا اینكه همكاری خوب وحید و تارنات، اشتاینر را در موقعیت گل قرار داد و زوج هاشمیان در خط حمله موفق شد كار را به تساوی بكشاند. هانوفر خوش شانس بود كه در نیمه اول بازنده به رختكن نرفت چرا كه تیم بروسكی در اواخر نیمه پنالتی خود را هدر داد. هاشمیان در این نیمه مثل همه پرتلاش و دونده ظاهر شد اما قسمتی از تلاش اش تحت الشعاع آن موقعیت خراب شده دقیقه ۷ قرار گرفت، با این حال وحید در دقیقه ۶۷ آب رفته را به جوی بازگرداند.
هلی كوپتر به زیبایی با مهارت قابل توجهی پاس اشتاینر را به گل برتری هانوفر تبدیل كرد. واقعا وحید به این گل نیاز داشت و به همین علت بود كه او بلافاصله پس از زدن گل سجده شكر بجا آورد. هاشمیان در دقیقه ۷۶ جای خود را به روزنتال داد و پس از خروج او از زمین هانوفر برد را با باخت عوض كرد و سه گل دریافت كرد تا در اولین بازی خود ۴ بر ۲ ببازد.
درست است كه هانوفر بازنده این بازی بود اما وحید یكی از برندگان هفته اول لقب گرفت. گلزنی او به وردربرمن باعث خواهد شد كه او در هفته های بعد با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری بازی كند. به نظر می رسد هاشمیان در این فصل می تواند مثل سه فصل پیش یكی از گلزنان موفق بوندس لیگا باشد. باید آماده شمردن گل های هلی كوپتر در هفته های بعدی باشیم. این گل سی و یكمین گل هاشمیان در رقابت های بوندس لیگا است. ۲۶ گل برای بوخوم و ۵ گل برای هانوفر گل های این بازیكن را تشكیل می دهند او موفق نشد با پیراهن هامبورگ و بایرن در بوندس لیگا گل بزند. به هر حال هانوفر به رغم گلزنی هاشمیان نتوانست حریف وردربرمن آماده بشود.
پتر نویرورر مربی این تیم پس از بازی گفت: «ما در این بازی زحمت زیادی كشیدیم و می توانستیم با حساب سه بر یك از حریف پیش بیفتیم. پس از جبران گل خورده و به تساوی كشاندن بازی ما بازی را «باز» كردیم، چرا كه به یك امتیاز بازی اكتفا نكردیم. با این حال نتوانستیم توپ را در اختیار بگیریم و اجازه دادیم روی دروازه ما فشار زیادی وارد بیاید. این موضوع مدت ها است كه در تیم ما به چشم می آید. بازی برخلاف چهار گل دریافتی نظم خود را داشت و می توان روی آن طرح و برنامه های جدیدی پیاده كرد.»
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید