پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

سمبل بتیس در راه والنسیا


سمبل بتیس در راه والنسیا
در جمع مطبوعات، خواكین، هافبك ملی پوش اسپانیایی تیم رئال بتیس خواسته اش مبنی بر ترك باشگاه به منظور رشد كردن به عنوان یك فوتبالیست را مجددا تكرار كرد. او می گوید: «آنچه می گذرد خلاف چیزی است كه در موردش حرف زده بودیم. می خواهم بروم، واضح است كه قصدم هنوز همان رفتن از باشگاه و دنبال كردن دیگر مسائل در فوتبال است و فرصت این را دارم كه به عنوان یك فوتبالیست رشد كنم. وضعیت من را باید درك كرد.»
البته این اولین بار نیست كه او نیت خود مبتنی بر ترك باشگاه را علنی می كند. خواكین در ادامه می افزاید كه راهش از تیم بتیس جداست و نیز اینكه هیچ باشگاهی در ازای او ۶۰ میلیون یورو نمی دهد و باشگاه هایی مثل والنسیا و رم یا تیم های انگلیسی نمی توانستند پای میز مذاكره بنشینند: «امروز دیگر پرداخت مبالغی كه در گذشته انجام می شد تكرار نمی شود اما ارقام موجود بسیار بالا هستند و به نظرم درست نیست با توجه به وضعیت من، پیشنهادهای رسیده نه مورد توجه و نه مورد مذاكره قرار گیرند.»
● پیشنهاد والنسیا
او پیشنهاد ۱۵ میلیون یورویی والنسیا به علاوه روگیرو را فاش كرد و نیز گفت از پیشنهادهای بالاتر نیز مطلع است اما این باشگاه است كه باید ارزش او را مشخص كند: «این موضوع در صلاحیت رئیس باشگاه است، از او خواهش كردم پیشنهادهای احتمالی برای من را بررسی كند و به خاطر مصلحت باشگاه و خود من مرا نیز مطلع كند، اما موضوع برای آنها جدی نیست.» این بازیكن میانی می گوید دو ماه است سكوت كرده و دو برابر این مدت از زمانی كه او تصمیمش را علنی ساخته می گذرد و به همین دلیل احتمال نمی دهد بتیس را بلافاصله یعنی بدون داشتن حداقل زمان برای تصمیم گیری و عكس العمل ترك كند: «تقریبا بیشتر از چهار ماه می شود كه دوره ام در بتیس به سر رسیده و آینده ام را در جای دیگری جست وجو می كنم. این را كه نمی خواهم فرصت های رشد كردنم در كسوت فوتبالیست را از دست بدهم بعد از تمام شدن پیش فصل به رئیس باشگاه و سرمربی گفته ام.»
از سوی دیگر این بازیكن با اصرار بر ترك باشگاه نمی خواهد به كسی توهین كند و گفته اینكه پیشنهادی برای او نشده باشد صحت ندارد. او می گوید در این پنج سال اخیر خیلی باشگاه ها آمده اند و مبالغ بالایی را پیشنهاد داده اند ولی در بعضی موارد به خاطر دلایل اقتصادی و در بعضی دیگر به خاطر اینكه توانایی برداشتن یك گام بزرگ را نداشته هیچ وقت باشگاه خود را عوض نكرده است. خواكین در ادامه چنین می افزاید كه هنوز یك بتیسی مثل بقیه است: «بتیس به من همه چیز داده، اما احساسات را باید از كار جدا كرد، پیشنهادهایی بوده اند، هستند و خوشبختانه خواهند بود و باشگاه امكان این را دارد كه از قبال من به سود كلانی برسد.»
نهایتا این پسر اهل پوئرتو د سانتاماریا اینكه كارش با باشگاه به دعوا برسد و دچار انتقام لوپرا مدیرعامل بتیس شود را منتفی می داند و چنین استنتاج می كند كه حتما نباید هر جوری شده باشگاه را ترك كند و چون می داند در زندگی اش چه می كند و چه می خواهد می تواند در بتیس بماند.
اما از طرف دیگر خاویر ایرورتا سرمربی بتیس نزدیك شدن شروع فصل را می بیند و اینكه بازیكن كم دارد و حالا كه از قرار معلوم خواكین نیز رفتنی است شرایط برایش خیلی بد است. خواكین این بار جدی است و بعد از چند تابستان كه گفت می خواهد برود این دفعه به نظر می رسد كه آینده این بازیكن اهل بندر در هلیوپلیس نخواهد بود و این شرایط بیشتر اعصاب خاویر ایرورتای ناامید را در هم می ریزد. او هفته ها است كه بر نیاز تیم به یك بازیكن مطمئن در جناح چپ تاكید می كند و می بیند كه چطور روزها بدون آنكه كسی به حرف او توجه كند می گذرند، و این به علاوه مسئله فروش خواكین دست او را بدجوری در پوست گردو گذاشته و همه اینها این را می رسانند كه موفقیتش به هیچ وجه معلوم نیست. مدیر فنی والنسیا بعد از شكست در پروسه خرید سیمائو سابروسا از بنفیكا، تلاش های خود را بر خرید خواكین استوار كرده و برای انتقال، ۱۵ میلیون یورو به همراه ماریو روگیروی اروگوئه ای را پیشنهاد داده است.
با اینكه مبلغ قرارداد به هیچ عنوان به ۳۰ میلیون یورویی كه پارسال چلسی برای او پیشنهاد داد نمی رسد اما باز هم رقم دندان گیری است. در هر صورت بازار كساد است و بتیس در قبال خواكین سانچز ۱۸ میلیون یورو به علاوه روگیرو را می خواهد و این یعنی او تا پوشیدن لباس والنسیا سه میلیون یورو فاصله دارد.
در جلسه ای كه مانوئل روئیس د لوپرا مدیرعامل رئال بتیس، پپه لئون رئیس باشگاه، مانوئل ممپارلت مدیر فنی و خود خابو ایرورتا شركت داشتند وضعیت ناشی از اظهارات چهارشنبه گذشته خواكین بررسی شد كه در آنها خواستش را برای جدایی از باشگاه تكرار كرده بود: خابوی عصبانی نمی خواهد خواكین برود، اما این انتقال حداقل به او این اجازه را خواهد داد كه جناح چپ خود را با ماریو روگیرو، یكی از بازیكنان مطلوبش بپوشاند. بعد از رفتن ننه برزیلی به سلتا، یك بازیكن كمكی در كنار لودویك دلپورته گالیسیایی كه از اوساسونا آمده، اولین گزینه سرمربی خواهد بود. اما پاكو كاسال معروف نماینده روگیرو چندان راغب به انتقال موكلش به بتیس نیست چون فرستادن چری كاسترو به این تیم سبز و سفیدپوش در برنامه او قرار داشت. در هر صورت در روزهای آتی و نه ساعت ها وضعیت انتقال سمبل بزرگ بتیس، خواكین، به والنسیا در ازای مبلغی حدود ۱۸ میلیون یورو به علاوه روگیرو معلوم خواهد شد.
منبع: Diario Sport
خواكین : در بتیس آینده ای ندارم
ترجمه:سید محمد حسینی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید