جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نداشتن انگیزه یا...


نداشتن انگیزه یا...
● كناره گیری زارعی و شمسایی از تیم ملی فوتسال
تمرینات تیم ملی فوتسال از روز شنبه شروع شد و در همان روز اول كناره گیری وحید شمسایی و محسن زارعی دو ستاره این تیم یك شوك بزرگ را به تیم ملی و سرمربی این تیم حسین شمس وارد كرد. بی تردید شمسایی و زارعی اصلی ترین مهره های فوتسال ایران در دوره مسابقات اخیر در تایلند بازی های سالنی آسیا و ازبكستان قهرمانی آسیا محسوب می شدند و كسی انتظار نداشت این دو بازیكن كه جایگاه شان در تركیب تیم توسط هیچ بازیكنی تهدید نمی شد به یك باره از تیم ملی كناره گیری كنند.
هر دو بازیكن دلایل مشابهی دارند و خستگی روحی ناشی از حضور در اردوهای بلندمدت در ماه های گذشته را دلیل اصلی انصرافشان از تیم ملی عنوان می كنند البته تا حدی هم باید حق را به آنها داد. در یك سال گذشته نفرات تیم ملی اكثرا در اردو بودند و همین مسئله كمی بازیكنان را خسته كرده و از آنجا كه تا چند ماه دیگر تیم ملی هیچ مسابقه مهمی در دستور كار ندارد شمسایی و زارعی شنبه صبح به مربی تیم ملی اطلاع دادند كه از نظر روحی آمادگی حضور در تمرینات را ندارند و از تیم ملی كناره گیری كردند.
البته كناره گیری آنها موقت خواهد بود و به احتمال فراوان چند ماه بعد دوباره آنها را در تیم خواهیم دید. تمرینات تیم ملی هم اكنون با ۳۵ بازیكن پیگیری می شود و حسین شمس در حال تست گرفتن از این بازیكنان و انتخاب نفرات نهایی خود است.
شاید دعوت از زارعی و شمسایی در این مرحله از تمرینات كار چندان درستی نبوده و این دو بازیكن توقع داشتند كه در مراحل بعدی اردو كه تمرینات شكل جدی تری به خود می گیرد به اردو فراخوانده شوند، از طرفی اطرافیان تیم ملی می دانند كه رابطه شمسایی و زارعی و كادر كنونی تیم ملی خیلی صمیمانه نیست و این دو فعلا ترجیح می دهند در كنار تیم نباشند.
در یك سال گذشته كاظم محمدی، وحید شمسایی، محسن زارعی و محمد هاشم زاده چهار نفر اصلی تیم ملی بودند. اولی كه اصلا به تیم دعوت نشد. دو نفر دیگر هم انصراف دادند تا چهره تیم ملی نسبت به گذشته كاملا تغییر كند.
البته فعلا هیچ بازی رسمی و دوستانه ای پیش روی تیم ملی فوتسال و تمرینات تیم با حضور ۴۰ نفر به شكل نه چندان جدی دنبال می شود. تا پایان شهریور ۲۰ بازیكن از بین این نفرات برگزیده می شود و تیم ملی در دی ماه برای انجام دیدار دوستانه برابر اسپانیا عازم مادرید می شود. در واقع كار اصلی تیم ملی فوتسال دو، سه ماه دیگر شروع می شود و اگر آن موقع شمسایی و زارعی به تیم بازگشتند تعجب نكنید. احتمالا بازی مقابل اسپانیا انگیزه ای دوباره به زارعی و شمسایی می دهد هر چند برای بازگشت آنها ابتدا باید رابطه صمیمانه ای بین دو طرف برقرار كرد. شمسایی فعلا نمی خواهد در مورد مسئله دوم صحبت كند.
● قبول داری كناره گیری ات از تیم ملی تعجب برانگیز بود چه اتفاقی افتاد كه چنین تصمیمی گرفتی
▪ حقیقت اش را بخواهید فعلا حال و حوصله تمرین تیم ملی را ندارم. حضور در تیم ملی به یك عطش و انگیزه خاصی نیاز دارد كه من فعلا از آن به دورم. شنبه صبح سر تمرین رفتم و از آقایان شمس و ترابیان به خاطر اینكه مرا دعوت كردند تشكر كردم و به آنها گفتم كه فعلا نمی توانم در كنار تیم باشم.
● اینكه وحید شمسایی برای تمرین و مسابقه انگیزه نداشته باشد كمی دور از ذهن است. مگر در این روزها در باشگاهت تمرین نمی كنی. چطور برای تیم ملی روحیه نداری
▪ برای اینكه سطح كارم پایین نیاید روزی دو جلسه تمرین می كنم. صبح ها خودم بدنسازی انجام می دهم و بعدازظهرها با تیم تمرین می كنم. به هر حال من با تام ایران خودرو قرارداد دارم و برای اینكه پولی كه از باشگاه می گیرم حلال باشد باید خوب تمرین كنم اما بحث تیم ملی جدا است، واقعا در حال حاضر از نظر شرایط روحی آماده نیستم شاید كمی فوتبال زده شده باشم.
● چند هفته پیش با حسین شمس اختلاف پیدا كرده بودی آن اختلاف چقدر در جدایی ات تاثیر داشت
▪ باور كنید در حال حاضر هیچ اختلافی بین من و حسین آقا وجود ندارد. اتفاقا ایشان اصرار كرد كه من در تیم بمانم و به من گفت اگر فردا سر تمرین نیایی یعنی دیگر با من رفیق نیستی ولی من شانه هایشان را بوسیدم و خداحافظی كردم.
● از صحبت هایت می توان نتیجه گرفت كه كناره گیری ات موقتی است این را به مربیان گفتی
خودم دوست دارم زمانی كه از نظر روحی آماده شدم دوباره در خدمت تیم ملی باشم اما این مسئله به نظر مسئولان و مربیان تیم ملی برمی گردد.
▪ الان من در لیگ كار خودم را انجام می دهم و در سه بازی ۱۱ گل زده ام و با نفر بعدی ۹ گل فاصله دارم. مربیان مرا در لیگ می بینند و از میزان آمادگی ام باخبر می شوند و اگر صلاح دانستند مرا دعوت كنند.
● تو یك بازیكن باتجربه هستی آیا به نظر خودت این تصمیم تو از نظر حرفه ای درست است. الان كناره گیری كنی و بعد برگردی
▪ خودم می دانم كه كارم از نظر حرفه ای قشنگ نیست اما بازیكنان بزرگی بوده اند كه از تیم ملی كناره گیری كردند و بعد از یك مدتی بازگشتند. در همین یكی دو روزه خیلی از دوستان و مربیان از جمله برادرم آقای ترابیان، حسین آقا، آقای خوراكچی، آقای انصار ی فرد و حتی آقای درودگر مرا مواخذه كردند كه چرا چنین تصمیمی گرفتم حتی آقای صاحب پناه مدیر عامل باشگاه حسابی با من دعوا كرد اما به همه آنها هم توضیح دادم كه از نظر روحی آماده نیستم.
● الان با ۲۹۶ گل دومین گلزن برتر جهان هستی و تنها به شش گل دیگر برای رسیدن به ركورد مانوئل توبیاس برزیلی فاصله داری آیا به ثمر رساندن این شش گل انگیزه ای نبود كه در تیم باقی می ماندی
▪ خدا را شكر من تا به حال هفت هشت مرتبه آقای گل آسیا شدم و نفر دوم گلزنان جهان هستم. با این وجود نمی توانم بگویم كه زدن این شش گل به من انگیزه نمی دهد. اتفاقا زدن این شش گل خیلی برایم ارزش دارد و یك افتخار بزرگ نصیب ایران و من می كند. مطمئنم این شش گل را می زنم و برای شكستن ركورد مانوئل در آینده به تیم ملی برمی گردم.
● كنار گذاشتن رضا ناصری چقدر در این تصمیم تو نقش داشت
▪ درست است كه من و ناصری در این پنج شش سال همیشه در كنار هم بودیم و نبودنش برایم سخت است اما این سلیقه مربی است و باید به آن احترام گذاشت شاید یك مربی دیگر بیاید و بگوید شمسایی نباشد و ناصری باشد.
● بعضی ها می گویند تو و حیدریان رابطه خیلی خوبی با هم ندارید بازگشت حیدریان با كناره گیری شمسایی ارتباطی داشته
▪ در این چند ساله من فقط یك سال در كنار حیدریان نبودم. یك بازیكن بزرگ دوست دارد كنار بازیكنان بزرگ دیگر بازی كند و از این مسئله لذت می برد. من قبول دارم من و حیدریان از نظر اخلاقی چندان با هم جور نیستیم اما مگر می شود ارزش فنی حیدریان را نادیده گرفت اتفاقا من از بازگشت او به تیم ملی خیلی خوشحالم.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید