پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ایران با آرایش هجومی بازی می کند


ایران با آرایش هجومی بازی می کند
تیم ملی چهارشنبه به مصاف تیم سوریه می رود. این بازی به وقت تهران از ساعت۱۹:۳۰در ورزشگاه اصلی شهر دمشق برگزار خواهد شد.
● قلعه نویی: حمله با سه مهاجم به دروازه سوریه
آرام آرام نیمكت تیم ملی فوتبال به بودن امیر قلعه نویی و دستیارانش عادت كرده است. دو تساوی و یك پیروزی نتیجه عملكرد كادر فنی جدید تیم ملی است و همه امیدوارند كه قلعه نویی بتواند در چهارمین بازی كه پیراهن تیم ملی را در سمت سرمربی بر تن دارد تعداد پیروزی هایش را با مساوی ها برابر كند. امیر قلعه نویی اظهار كرد: نباید با این تفكر به مصاف سوریه برویم كه می توانیم این تیم را به راحتی شكست دهیم، بلكه بر عكس، همانطور كه در تهران دیدید تیم سوریه تیم خطرناكی است و باید مراقب این تیم باشیم.
وی افزود: درباره این مسائل بازیكنان را توجیه كرده و خواهیم كرد. آنها باید دیدار مقابل سوریه را همچون بازی برابر كره جنوبی جدی بگیرند. ما برای این كه صعود به مرحله بعد را قطعی كنیم، نیاز به سه امتیاز كامل بازی برابر سوریه داریم و نمی خواهیم كه با كسب نتیجه ای غیر از پیروزی كار را به روز دیدار با كره جنوبی و چین تایپه بكشانیم.
قلعه نویی درباره شناخت كادر فنی از تیم ملی گفت: در فرصت دوروزه ای كه تا دیدار با سوریه داریم بازی رفت مان را تماشا خواهیم كرد و با شناسایی دوباره نقاط ضعف و قوت حریف، آنها را به بازیكنان منتقل خواهیم كرد. ضمن آن كه آقاجانیان هم اطلاعات خوبی از تیم سوریه در اختیارمان قرار دارد و قطعا تماشای بازی سوریه و عمان می تواند اطلاعات كامل تر و جدیدتری را در اختیارمان قرار دهد. قلعه نویی بار دیگر بر كسب امتیاز كامل این بازی تاكید كرد و گفت: ما در تهران تنها یك امتیاز كسب كردیم. بنابراین باید سه امتیاز این بازی را به طور كامل به دست آوریم. هر چند كه برای ما هم اكنون اولویت ارائه بازی تماشاگرپسند است.
قلعه نویی درباره تركیب تیم ملی در دیدار برابر سوریه هم گفت: با سیستمی تهاجمی به دیدار سوریه خواهیم رفت و به احتمال فراوان از ابتدا با دو مهاجم بازی خواهیم كرد هر چند كه در مواقع حمله با سه مهاجم به مصاف سوریه می رویم. اما به طور كامل با كمترین تغییر بازیكنان اصلی را برای دیدار با سوریه انتخاب خواهیم كرد.
● كعبی و نیمكت نشینی: درك می كنم
حسین كعبی در دو دیدار ایران برابر سوریه و كره جنوبی روی نیمكت ذخیره ها قرار گرفت و در نیمه دوم مقابل كره به عنوان بازیكن جانشین به میدان رفت. او در این رابطه می گوید: «در این مورد سرمربی تیم ملی را درك می كنم و تصمیم وی منطقی است.» به گفته حسین كعبی بازی چندان دشواری مقابل كره نبود.
تیم ما توانست در زمین حریف نتیجه خوبی به دست آورد، چرا كه باید از نزدیك در جو و فضای ورزشگاه جام جهانی كره قرار گرفت تا درك كرد تا چه اندازه گرفتن حتی یك امتیاز در این ورزشگاه از كره جنوبی دشوار است. كعبی در مورد علت نیمكت نشینی خود نیز گفت: در مورد دیدار برابر سوریه من مصدوم بودم. به مدت دو هفته با تیم تمرین نكردم و به همین دلیل روی نیمكت ذخیره ها نشستم. در دیدار برابر كره جنوبی نیز من در سیستم ۲۵۳ تیم جایگاهی نداشتم. البته من نیز این تصمیم را قبول دارم، واقعیت این است كه من در این سیستم چندان كارایی ندارم. در هر صورت تصمیم نهایی در مورد تركیب را قلعه نویی می گیرد و من نیز در بازی با كره سعی كردم توانایی های خود را نشان دهم و هر زمان كه به میدان بروم تمام تلاشم را برای تیم ملی انجام می دهم.
● بازگشت بهترین گل زن سوریه
در بازی رفت ایران و سوریه ۷ بازیكن اصلی این تیم غایب بودند كه بیشتر آنها به دلیل مصدومیت تیم كشورشان را همراهی نمی كردند اما در دیدار برگشت سوریه با تركیب كامل مقابل ایران قرار می گیرد. همچنین بهترین گل زن سال های اخیر فوتبال سوریه نیز به اردوی این تیم ملحق شده است.
فراس الخطیب مهاجم باشگاه العربی كویت كه فصل گذشته با ۲۲ گل آقای گل رقابت های لیگ كویت شده بود در بازی برگشت با پیراهن شماره ده مقابل ایران قرار می گیرد.این مهاجم ۲۳ساله پیش از این در تركیب تیم العربی كویت سابقه گشودن دروازه سپاهان اصفهان را نیز در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشته است.مسئولان فدراسیون فوتبال سوریه چند ماه به دنبال برقراری ارتباط با این بازیكن بودند اما فراس خطیب به همراه باشگاه كویتی در اردوی مصر حضور داشت و بالاخره روز شنبه در تماسی با فدراسیون فوتبال سوریه اعلام كرد كه با آمادگی كامل وارد دمشق خواهد شد.فراس خطیب در آستانه رویارویی با ایران گفت: با آمادگی كامل تیمم را در این بازی همراهی می كنم و می دانم پیروزی در بازی با ایران تا چه حد برای ما اهمیت دارد.
● سرمربی سوریه: از دقیقه اول حمله می كنیم
فجر ابراهیم سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه در آستانه دیدار این تیم با ایران گفت: ما از دقیقه اول روی دروازه ایران حمله خواهیم كرد تا به نتیجه مورد نظر خودمان دست پیدا كنیم.ابراهیم سرمربی جوان تیم ملی سوریه درخصوص بازی روز چهارشنبه گفت: ایران تیم قدرتمندی است كه حالا با تركیب قوی تری نسبت به بازی رفت به میدان می آید.
آنها برای این بازی هاشمیان و كریمی را هم در اختیار دارند كه بازیكنان بزرگی در بوندس لیگا محسوب می شوند.فجر ابراهیم اضافه كرد: ما ایران را به خوبی می شناسیم و بازی این تیم با كره جنوبی را هم دیده ایم اما به خوبی می دانیم كه تنها راه صعود شكست ایران است و به همین دلیل از همان دقیقه اول باید روی دروازه ایران حمله كنیم تا به پیروزی دست پیدا كنیم.سرمربی سوریه در پایان گفت: شرایط تیم ما خوب است و بازیكنان با روحیه مناسب برای بازی با ایران آماده می شوند. دیدار با عمان هم تدارك مهمی در آستانه این جدال بود.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید