جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

کاپلو برای موفق شدن فقط نیاز به زمان دارد


کاپلو برای موفق شدن فقط نیاز به زمان دارد
اكنون باره سی مسئولیت تیم زیر هفده سال میلان را در رقابت های جهانی این رده سنی بر عهده دارد. این افسانه فوتبال سرزمین كوه های آلپ، در تحلیلی در سایتAS، از رئال مادرید كنونی با عنوان Made in Italy ساخته شده در ایتالیا نام برد.
فرانك رایكارد، كارلو آنچلوتی، دونادونی، ماركو فان باستن، بازیكنان آن میلان افسانه ای سال های دهه ۹۰ كه سه جام اروپایی و شش اسكودتو را به خانه بردند، حالا مربیان سرشناسی هستند. به نظر می رسد آریگو ساچی پی آن بنا را محكم گذاشت. بله، بدون شك آریگو خالق تیمی پرستاره بود و به ما هم خیلی چیز یاد داد، حالا همه آن شاگردها مثل فرانك، كارلو و ماركو همان ذهنیت قهرمانی را دارند و آن را به شاگردان خود انتقال می دهند.
● شما آهسته تر پیش می روید، اكنون هدایت تیم جوانان میلان را در دست دارید. مایلید یك روز آن قدم بزرگ را برداشته و سرمربی تیم بزرگسالان میلان شوید
▪ بله، مسلما، این روزها مسئولیت تیم پایه را در اختیار دارم و از آن برای تجربه اندوزی، آموختن و پیشرفت استفاده می كنم و اگر یك روز امكان قرار گرفتن در صدر كادر فنی تیم اصلی را یافتم، از پیدایش این افق نو بسیار راضی و خشنود خواهم بود.
زمانی كه كاپلو، آخرین سال بازیگری خود را می گذراند، شما تازه پا در سال اول بازی حرفه ای خود گذاشته بودید و كمی بعد او مربی شما شد و حالا او زیر تیغ تیز انتقادات، اولین روزهای سرمربی گری خود در رئال را به سختی می گذراند.
● فكر می كنید هموطن تان در رئال موفق خواهد شد
▪ با چشمانی گرد شده از تعجب فابیو هدف انتقادات است چرا
● چون رئال خوب كار نمی كند و نمی تواند نظر هواداران را جلب كند. بازی آنها چنگی به دل نمی زند و از تیمی كه او سرمربی آن است انتظار نمی رود این تعداد گل خورده داشته باشد.
▪ فابیو، به عنوان سرمربی خیلی از تیم های بزرگ، بسیار كاركشته است، او كوچ بزرگی است. اما مسئله این است كه در فوتبال برای ساختن یك تیم خوب، پیاده كردن یك برنامه مدون و اینكه همه امور به نحو مطلوب پیش بروند نیاز به زمان هست و او هنوز این زمان را در اختیار نداشته است.
● بهترین اثباتگر اعتبار كاپلو این است كه او ده سال پیش، در اولین دوره سرمربیگری خود در رئال موفق بود و نیز اینكه او در آنجا معمار فوتبالی كلاس بالا شد.
با اینكه كاسانو به وضوح بهتر شده است ولی هنوز نمی توان او را به چشم یك مادریدی نگریست.
▪ بله، اما او استعداد خارق العاده ای دارد، مدت زیادی را از شرایط آرمانی به دور بوده، این درست، اما چیزی از هوش و كیفیت كار خود را از دست نداده است. اینكه كاپلو در رئال بماند برای او خوب است چون فابیو از او بالاترین بازده را استخراج خواهد كرد.
● تقریبا همگان بر این عقیده اند كه شما در زمان بازی تان، از بهترین مدافعان بوده اید، نظرتان در مورد كاناوارو چیست
▪ بازیكن بزرگی است، او بازیكن مهمی برای تیم هایی بوده كه در آنها توپ زده است و یقینا در رئال نیز خواهد بود، كار او واقعا خوب است.
● شما سالیان مدیدی را در كسوت كاپیتان تیم ملی ایتالیا سپری كرده اید و شاید به همین دلیل بشود كاناوارو را با شما مقایسه كرد، آیا كاناوارو شبیه ترین بازیكن به باره سی است
▪ نه، بازی او بسیار متفاوت با من است. كاناوارو همانطور كه در یوونتوس و تیم ملی ثابت كرده، بازیكن بزرگی است، ولی نمی شود او را با كسی مقایسه كرد، با این حال واضح است كه می شود از كاناوارو انتظارات زیادی داشت.
● شما یكی از پنالتی های ایتالیا را مقابل برزیل در فینال جام جهانی ۹۴ آمریكا خراب كردید. آیا غلبه بر فرانسه در آلمان در ضربات پنالتی مرهمی بر این درد بوده است
▪ بله، این افتخار را در آن سال از دست دادیم، اما بالاخره در این ضیافت چیزی هم نصیب ما شد، نوبت ما هم بود چون در جام جهانی آمریكا در ضربات پنالتی به برزیل باختیم و فینال جام ملت های اروپای سال ۲۰۰۰ را هم با همین ضربات به فرانسه واگذار كردیم.
● در سال ۱۹۸۲، ایتالیا با رسوایی توتوكالچیو قدم به جام جهانی اسپانیا گذاشت و آن را تصاحب كرد. امسال هم فضاحت موگیگیت به وجود آمد. چرا
▪ قضیه موگیگیت باعث تشویق بازیكنان ما شد، مردان ما بیشتر از همیشه متحد شدند چون می خواستند نشان دهند كه بر خلاف همه این مسائل بیرون از تیم، فوتبال آنها زنده است.
● اگر اجازه بدهید كمی در مورد این رقابت ها مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال صحبت كنیم كه دلیل آمدن شما به لامانش است. انگیزه یك فوتبالیست جوان، از بازی در یك كشور غریب و جلوی بازیكنانی از چهار قاره دنیا چه می تواند باشد
▪ این برای آنها خیلی مفید است، تجربه ای بسیار جالب و نیز فرصتی برای شناخت دیگر فرهنگ ها، چه در زمینه كلی و چه در مورد فوتبال.
منبع:AS
گفت وگو با فرانكو باره سی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید