چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

زوروی مدرن


زوروی مدرن
شخصیت وی كاملاً با ظاهرش تفاوت دارد. در سال ۱۹۹۴ وقتی كه تنها ۱۸ سال داشت و با اتوبوس به محل تمرین تیم ملی جوانان می رفت، در طول راه كتاب های خولیو كورتازار( سارتر آرژانتین) و یا كتاب های گابریل گارسیا ماركز را مطالعه می كرد. سورین همزمان آرزوی حرفه ای شدن در دنیای فوتبال، ادبیات و فرهنگ را داشت. وی در اولین مصاحبه با خبرنگاران هامبورگی از موزه های شهر سؤال كرد.
زمانی كه در ویارئال اسپانیا بازی می كرد برای روزنامه «مدیا پونتا» مطلب می نوشت و زمانی كه در ریورپلاته توپ می زد، مدیریت شبكه رادیویی «ریگنتس گلاس» را بر عهده داشت و نیز در یك مجله اجتماعی آرژانتینی مطالبی در مورد وضعیت بحرانی اقتصاد آرژانتین و یا جنگ خلیج فارس می نوشت. او دراین باره می گوید: «اینها مسائل مهمی هستند، ولی با فوتبال نمی توانیم مشكلات كشورمان را حل كنیم».
اما سورین در هر جا كه امكان داشته باشد آماده كمك است. او یك كتاب نیز منتشر كرده است. در كتاب «چیكوی بزرگ» سورین به همراه چند نویسنده آرژانتینی خاطرات دوران كودكی خود را به رشته تحریر درآورده است و از چند عكس كودكی وی نیز در آن استفاده شده است. سورین در یكی از این عكس ها نقش زورو، جنگجوی خوب و مثبت را دارد.
وی تمام درآمد حاصل از فروش كتاب را به ساخت مدرسه و بیمارستانی در منطقه فقیرنشین سانتیاگو دل استرو در شمال آرژانتین اختصاص داد. او همیشه از محبوبیت خود به عنوان فوتبالیست برای انجام كارهای خیر استفاده می كند. یك زوروی مدرن. این یك روی خوان پابلو سورین است. روی دیگر او یك فوتبالیست جهانگرد است. او در برزیل بازی می كرد، در یوونتوس و رم ایتالیا بوده و در بارسلونا اسپانیا و پاری سن ژرمن فرانسه فعالیت داشته است. هامبورگ از سال ۱۹۹۴ نهمین باشگاه او بوده است. باشگاهی كه بیشتر انتظار استفاده از تجربه و روحیه پیروزی وی را دارد.
سورین علت بازی كردنش در تعداد زیادی از باشگاه ها را این گونه توضیح می دهد: «در كروزیرو همواره به صورت قرضی مجبور به رفتن و بازی كردن در باشگاه های دیگر بودم. در پاریس برای مربی بوسنیایی تیم، وحید هلیل هودزیچ، تعداد زیاد بازی های ملی من مثل خاری در چشمش بود». وی با تاكید می گوید: «اما تیم ملی برای من برتر از همه چیز است». او با رضایت از این موضوع می گوید كه بازی در باشگاه های متعدد باعث شده تا با كشورها و فرهنگ های مختلف آشنا شده و بازی در باشگاه های بزرگ دنیا را تجربه كند.
سورین به دلیل تغییر باشگاه های زیاد و بازی در كشورهای گوناگون، در حال حاضر به زبان های اسپانیولی، پرتغالی، ایتالیایی و فرانسوی مسلط است و در صدد است تا هرچه سریع تر زبان آلمانی را نیز فرابگیرد، چون به نظر وی ارتباطات همه چیز است.
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید