پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تا اینجا ۱۰ گل...


تا اینجا ۱۰ گل...
● همه گل های «رائول» در ال كلاسیكوتا اینجا ۱۰ گل
رائول گونزالز بلانكو؛ هواداران رئال مادرید با شنیدن این نام از جای برخاسته و كلاه از سر برمی دارند.فرزند دوست داشتنی یك دكتر اهل جنوب مادرید (منطقه سن كریستوبال) تنها به خاطر گل هایش محبوب نشده است. مردم او را به خاطر این علاقه باورنكردنی به پیراهن سفید رئال می ستایند، بدون آنكه بپرسند چگونه در نوجوانی بازوبند كاپیتانی تیم منطقه خود را به لباس پادشاهی رئال فروخت یا ردپای این بازیكن در اخراج محترمانه مورینتس به چه میزان «توی ذوق» می زد.عده ای رائول را شیطانی در لباس قدیسین می دانند اما مادامی كه در ال كلاسیكو گل می زند، مرد محبوب و مبرا از اشتباه تمام هواداران پرافتخارترین باشگاه دنیا قلمداد می شود.
● رئال مادرید یك- بارسلونا یك
▪ ( نبرد دور برگشت فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵)
رائول جوان در دومین فصل حضور ثابت در جمع پایتخت نشینان، اولین گل خود را در ال كلاسیكو به ثمر رساند. در آن روز بازیكنان بزرگی چون بویو، چندو، لاسا، هیه رو، سانچز، انریكه، لادروپ و زامورانو برای رئال و فرر، آبلاردو، فیگو، پویسكیو، روجر(زننده گل تساوی بارسا) و نادال برای بارسا به ایفای نقش پرداختند. هرچند گل دقیقه ۱۲ رائول جبران شد اما از همان روز نیز می دانستیم برای رئالی ها یك افسانه متولد شده است.
● رئال مادرید ۲- بارسلونا ۳
▪ (نبرد دور رفت فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷)
رائول در دقیقه ۴۸ گل ریوالدو را جبران كرد؛ هرچند دقایقی بعد لوییزانریكه، خائن بزرگ برنابئو، دروازه تیم سابق خود را باز كرد. این جدال پر تب وتاب با گل سوكر پایان یافت و بازهم رائول در خاطره ها باقی ماند.
● رئال مادرید ۲- بارسلونا ۲
▪ ( نبرد دور رفت فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸)
رائول در حضور بزرگانی چون ایلگنر، پانوچی، هیه رو، سانچز، یارنی،ردوندو، سیدورف، ساویو، میاتوویچ از یك سو و هسپ، انریكه، رایزیگر، پلگرینو، بارخوان، فیگو، جیووانی، كوكو، زندن، ریوالدو و كلایورت در سمت دیگر، ۲ بار عقب ماندگی رئال مادرید را جبران كرد. برای اولین بار كاپیتان آینده رئال، ۲ بار دروازه بارسا را باز كرد. تا اینجا ۴ گل...
● بارسلونا ۲- رئال مادرید ۲
▪ ( نبرد دور رفت فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹)
قهرمان آن سال اروپا با گل دقیقه ۸۶ رائول شكست خورد. او پس از گل، روی آرم باشگاه بارسا لگد زد و هواداران رقیب را به سكوت دعوت كرد. هرگز نه قبل و نه بعد از این گل، از رائول چنین عكس العملی ندیدیم.او در دقیقه ۲۶ نیز یكی از گل های ریوالدو را جبران كرده بود. تا اینجا ۶ گل...
● رئال مادرید ۲- بارسلونا ۲
▪ ( نبرد دور برگشت فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰)
گل های رائول، رئال را پیش انداخت اما هر ۲ بار ریوالدو بازی را به تساوی كشاند. هیچ كس نمی توانست تصور كند گل های رائول در غیاب مربی فیهم و عدم وجود یك زوج مناسب، در حال خشكیدن باشد.
● رئال مادرید ۴- بارسلونا ۲
▪ ( نبرد دور برگشت فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴)
رائول افت كرده بود، با این حال در شب زیبای برنابئو پس از چند سال، گلزنی به بارسا را آغاز كرد.او در آخرین دقایق نیمه اول با استفاده از اشتباه والدز ۳ بر یك رئال را پیش انداخت. رائول خوب نبود اما گل می زد. تا اینجا ۹ گل...
● رئال مادرید ۲- بارسلونا صفر
▪ ( نبرد دور رفت فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶)
رائول با حضور مجدد كاپلو و اعتماد این مرد، اوج گرفته و در حالی كه ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه از بازی گذشته بود، با ضربه سری زیبا گل اول جدال بزرگ را به ثمر رساند.
تا اینجا ۱۰ گل...
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید