سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

داوران عاشق رنگ های سرخ و سیاه نیستند


داوران عاشق رنگ های سرخ و سیاه نیستند
پائولو مالدینی بی شك اسطوره ای ترین چهره باشگاه میلان محسوب می شود.
او در بیست و دومین سال حضور در میلان نیز به مانند ،۱۷ ۱۸ سالگی، بدون ذره ای كمبود انرژی برای تیم محبوبش عرق می ریزد. در حقیقت آنچه پائولو را از سایرین متمایز كرده، نه تعصب فراوانی كه تداومش است. حرف های او كوچكترین تفاوتی با كردارش ندارد. اگر در این مورد شك دارید، مصاحبه زیر را بخوانید.
● ال مادونینا چگونه بود؟
▪ متأسفانه باختیم اما زندگی همچنان ادامه دارد. باید بگویم اینتری ها با نهایت توان تلاش كردند. شاید عملكرد ضعیف ما در نیمه اول، منجر به رقم خوردن چنین نتیجه ای شد. برای اینتری ها تجربه پیروزی در دربی ضروری نشان می دهد، اتفاقی كه در چند سال اخیر كمتر رخ داده است!
‌‌● عشق دیرینه به میلان مترادف با نفرت از اینتر است؟
▪ نه، هرگز از اینتر متنفر نبوده ام. آنها تیم دوم شهر من هستند و به نوعی موفقیتشان، پیروزی فوتبال «لومباردی» است. برای طرفداران آبی و مشكی ها احترام زیادی قایلم و حتی با برخی از آنها رابطه بسیار نزدیكتر دارم.
● می دانیم در كودكی هوادار یوونتوس بودید...
▪ بله، موضوع كاملاً اتفاقی بود. در یك خانواده شلوغ طبیعی ترین اتفاق تحكم پدر و اجبار كودكان به انجام كاری خاص است. این «كار خاص» در خانواده چزاره بزرگ، تماشای فوتبال بود. وقتی برای اولین بار پای تلویزیون نشستم با جادوی سیاه و سفید و آن بازیكنانی كه در قاب تلویزیون دست نیافتنی نشان می دادند، آشنا شدم. از آن پس تصمیم گرفتم هوادار یووه باشم. عشق و علاقه من به بانوی پیر فوتبال ایتالیا نه طبیعی و نه غریزی بلكه برتافته از غلیان احساسات كودكی بود. كمی بزرگتر شدم وسپس توانستم راهی ورزشگاه سن سیرو شوم. در آنجا پدرم اخموی خانواده را دیدم كه بازوبند كاپیتانی تیم سرخ و سیاه را به بازو داشت. او هیچ گاه به من نگفت میلان چه معنایی دارد اما من این موضوع را دریافتم و برای درك هرچه بهتر قضیه، قبل از پایان رساندن تحصیل عضوی از تیم رؤیاهایم شدم. از آن پس نتوانستم به چیز دیگری فكر كنم.
● شما در قبال این حس وفاداری خدمات بزرگی دریافت كردید اما بازیكنان دیگری نیز وجود داشتند كه به اندازه كافی مورد حمایت قرار نگرفتند...
▪ می خواهید بگویید آنها زیر پای مالدینی ها له شدند! ما با تلاش فراوان به این جایگاه رسیدیم. شاید دیگران نیز می توانستند یك چزاره دیگر باشند اما...
● اما مردم از مافیای مالدینی در میلان می گویند؟
▪ چه نیازی به ایجاد یك گروه مافیایی است. خانواده مالدینی بخشی از تاریخ میلان محسوب می شود. آیا حق نداریم به اندازه سهم در آینده باشگاه سهیم باشیم؟ مطمئن باشید به حق خود قانع هستیم و چیزی بیش از آرزوهایمان نمی خواهیم!
● گالیانی چگونه آدمی است؟
▪ او انسان بامحبت و دوست داشتنی است؛ هرچند شاید اینگونه نشان ندهد. او سال های سال به عنوان دست راست برلوسكونی باشگاه را پیش برد و عاقبت به آرزوهایش رسید. امیدوارم رییس در ادامه راه موفق باشد.
● رییس؟ برلوسكونی چكاره است؟
▪ همواره از صحبت ها سوء برداشت می شود! وقتی از گالیانی صحبت می كنم، قصد انتقاد یا بی احترامی به برلوسكونی را ندارم. اگر ما مالدینی ها ریاست میلان را می خواهیم باید با دشمن صلح كنیم! (خنده) پس به این زودی ها با او وارد جنگ نمی شویم! برلوسكونی انسانی بزرگ و مدیری بی همتا است. او میلان را از سری B به بالاترین سطح فوتبال ایتالیا و اروپا رساند اما هم اكنون تنها رییس افتخاری باشگاه است و من به عنوان كاپیتان وظیفه دارم از نفر اول فعلی باشگاه حمایت كنم.
● می گویند با ورود برلوسكونی قدرت مافیای میلان بیشتر از یوونتوس شد. موافقید؟
▪ از آنچه می گویید سر در نمی آورم. اگر منظور اعمال قدرت است، باید بگویم هر رییسی از این فاكتور بهره می گیرد. او می توانست چون نخست وزیر ایتالیا بود. آنیلی یووه را قهرمان می كرد زیرا مرد اول شركت فیات به حساب می آمد. اما اگر بحث بی عدالتی را پیش بكشیم، یووه را یك سمبل خواهیم یافت. كافی است حمایت هواداران از این تیم را مشاهده كنید در عوض طی این چند سال ما چند بار قهرمان سری A شده ایم؟ نه! داورها خیلی كم عاشق رنگ های سرخ و سیاه می شوند!
● از كریستین صحبت كنیم، چه زمانی او را در لباس میلان خواهیم دید؟
▪ به زودی. كریستین استعداد بالایی دارد و می تواند روزی رهبر میلان شود. در این مورد تردیدی ندارم. شما چندان دلتنگ مالدینی نخواهید شد. سؤال بعدی لطفا!
● چرا مایل نیستید درباره مسایل خانوادگی صحبت كنید؟
▪ این مسایل تنها در چهارچوب خاص خود قابل موشكافی است. من نیز به طور كلی انسان درونگرایی هستم. با آنكه استعداد حضور در نمایش های مد را دارم اما هرگز این حرفه پرسود را انتخاب نخواهم كرد. بارها به میهمانی مجلل دعوت شده ام اما چون مسابقه در پیش بود، صرفنظر كرده و به تمرین پرداختم. شاید زندگی من دچار تحول می شد!
● مالدینی را چگونه توصیف می كنید؟
▪ انسانی شوخ طبع، دوست داشتنی و شاید مافیایی!
● رابطه شما با مطبوعات...
▪ در این عرصه دوستان زیادی دارم اما به آنها اجازه دخالت در زندگی شخصی را نمی دهم.
‌● و سؤال آخر. تا چه زمانی به بازی ادامه خواهید داد؟
▪ كدام بازی؟ منظور شما فوتبال است؟ (خنده) تا هر زمانی كه بدنم جواب دهد. هنوز برای فتح جام های گوناگون انگیزه زیادی دارم. هر روز به عشق رقم زدن یك دستاورد بزرگ از خواب برمی خیزم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید