پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

به دنبال فتح لالیگا هستیم


به دنبال فتح لالیگا هستیم
«رائول گونزالز» چه در میان هواداران رئال و چه طرفداران تیم ملی فوتبال اسپانیا نامی محبوب به حساب می آید.مرد محبوب برنابئو با گلی كه در ال كلاسیكو به ثمر رساند محبوبیت خود را دوچندان كرد. درگیری او با كاسانو مسایل جدیدی از رختكن رئال را به مطبوعات كشانده است. روزنامه AS مصاحبه ای اختصاصی با رائول انجام داده كه در پی می آید:
● به عنوان سؤال نخست از درگیری با «كاسانو» بگو...
▪ مسأله چندان مهمی نبود. فكر می كنم بهتر است خودم مستقیماً با او صحبت كنم. مطمئن هستم او از این وضعیت ناراحت است.وضعیت هردوی ما و هر بازیكن دیگری كاملاً مشخص است و نباید زیاد در این مسایل دخالت كرد. عدم دخالت در امور شخصی یكدیگر بیش از آنكه به نفع تك تك بازیكنان باشد به نفع كل تیم و باشگاه است كه بدون حاشیه بتواند تنها به قهرمانی و پیروزی فكر كند.
● نظرت راجع به اظهارات وهمچنین تمرینات كاپلو چیست؟
▪ حضور كاپلو در تمرینات از روز اول با اظهارات او همراه بود.هر بار كه او به ما تذكر می دهد همه بازیكنان حرف او را می پذیرند. پذیرفتن اشتباه در ابتدا سخت است. هنگامی كه تحت فشار هستیم احتمال اشتباه كردن زیاد است. اما با اصلاح اشتباه به تیم كمك شایانی می كنیم. امروز گردهمایی بسیار مهمی داریم كه به تحلیل بازی مقابل بارسلونا و سایر دیدارها می پردازیم. قهرمانی در لالیگا برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد.
● در این مدت چه چیزی تغییر كرده است؟
▪ چیزی تغییر نكرده است. از زمان حضور كاپلو تغییر چندانی در تیم مشاهده نشده است. البته نباید فراموش كرد كه كاپلو در ماه دسامبر به برنابئو آمده است و تغییرات اندكی در تیم ایجاد كرده است.
● «دیوید بكهام» می گوید ابزار لازم را برای كسب قهرمانی در لالیگا دارد؟
▪ من فكر می كنم در فصل جاری بهتر از هر زمان دیگری تیم از انسجام و هماهنگی كافی برخوردار است. پیش از این نیز ما تیم بسیار خوبی بودیم اما هماهنگ نبودیم و كسی نمی دانست دقیقاً در كجا باید بازی كند. اكنون به این اجماع رسیده ایم كه مدافعان، خط میانی و خط حمله با توجه به اندیشه های كاپلو تنها به پیروزی می اندیشند. در رئال همه ۲۲ بازیكن به دنبال كسب پیروزی هستند مهم نیست چه كسی در زمین بازی می كند.
● چرا كاپلو دوست دارد به طور همزمان از ۲ بازیكن محوری خود، امرسون و دیارا استفاده كند؟
▪ با حضور ۲ بازیكن محوری راحت تر و بهتر می توانید به خواسته خود برسید.
آن ۲ بازیكن جزو بهترین بازیكنان هستند. قبلاً هم «سرجیو راموس» و «روبرتو كارلوس» از آزادی زیادی برخوردار بودند. مسأله اصلی آن است كه بتوانیم به انسجام كافی برسیم. اكنون تیم بسیار خوب است اما مثلاً در نیمه دوم بازی مقابل بارسلونا چندان هماهنگ نبودیم. كار در آن موقع سخت بود زیرا كه توپ و میدان در اختیار بارسلونا بود. بارسلونا امكانات و منابع زیادی در اختیار دارد اما فكر می كنم همه از تماشای بازی لذت بردند.
● نظرت راجع به بارسلونا چیست؟
▪ بارسلونا تیم بسیار خوب و هماهنگی است. سوای منابع و امكاناتی كه دارد در چند سال اخیر بسیار خوب بازی می كند. رئال هم بازیكنان بسیار خوبی دارد. امسال اما پیش از هر چیز به دنبال فتح لیگ اسپانیا هستیم.
● نظرت راجع به «رامون كالدرون» چیست؟
▪ كالدرون اخیراً به رئال آمده و در این مدت كم واقعاً رئال را متحول كرده است. هم اكنون ثبات بسیار خوبی در باشگاه حاكم است. به نظر من هم اكنون بیش از هر زمان دیگری می توانیم به فتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا امیدوار باشیم.
● هنگامی كه مصدوم بودید دنبال چه بودید؟
▪ یكی از بدترین لحظات برای هر بازیكنی مصدومیت است. خیلی سخت است بازی همتیمی هایتان را از روی نیمكت تماشا كنید. در آن هنگام بیش از هر چیز دنبال رهایی از مصدومیت هستید. حتی اگر مطمئن باشید كه نیمكت نشین خواهید شد باز دوست دارید از مصدومیت رهایی یابید.
● «رونالدو» شرایط جدید را درك می كند و یا همچون «كاسانو» ...
▪ به نظر من «رونالدو» یكی از بهترین های رئال در چند سال اخیر است. رونالدو خود می تواند لالیگا و لیگ قهرمانان را برای ما به ارمغان بیاورد. رونالدو هنگامی كه مصدوم بود علاقه زیادی به بازی داشت. هم اكنون در ماه نوامبر هستیم و تا پایان رقابت های لالیگا زمان زیادی باقی مانده است.
‌● كمتر از ۹ روز دیگر «لوئیز آراگونز» لیست نفرات تیم ملی را اعلام می كند، نظرت چیست؟
▪ من خود را آماده كردم كه بتوانم به تركیب تیم ملی بازگردم. هم اكنون نزدیك به ۱۰ سال است كه در تیم ملی حضور دارم به هر حال به نظر آراگونز احترام می گذارم.
● و اگر باز در لیست نبودی؟
▪ امیدوارم كه او مرا دعوت كند. اگر دفعه پیش مرا دعوت نكرده بود مطمئناً دلیل قانع كننده ای داشته است. من پس از بازگشتش از ایرلند با وی صحبت كردم. خیلی خیلی به حضور مجدد در تركیب تیم ملی امیدوارم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید