پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


سرکیس «پرستیژ» جادوگری به خود می گیرد


سرکیس «پرستیژ» جادوگری به خود می گیرد
اندی سركیس بازیگری انگلیسی است كه مخاطبان سینمای آمریكا شاهد هنرمندی وی در فیلم های پربیننده ای به كارگردانی پیترجكسون، بر پرده نقره ای سینما بوده اند.
فیلم های «ارباب حلقه ها»، و«كینگ كونگ» كه خیل عظیمی از طرفداران سینما را به خود جلب نمودند. این هنرپیشه جوان اینك با فیلم «پرستیژ» توجه مخاطبان هالیوود را به خود جلب كرده است. سركیس در این فیلم به كارگردانی كریستوفر نولان، در كنار هیوجكمن، كریستین بل، اسكارلت جانسون، مایكن كین و دیوید بووی به ایفای نقش می پردازد.
«پرستیژ» یك سینمایی هیجان انگیز است كه داستان رقابت دو جادوگر جوان به نام های رابرت انگیر و آلفرد بوردون را شرح می دهد كه به طور دوستانه وارد این رقابت شده اما پس از چندی، با پیدایش حسادت در آنها، این دو جادوگر سعی در برتری جستن بر یكدیگر داشته و بدین ترتیب دو دوست جوانی كه رقابتی آرام را آغاز نموده بودند، به دشمنان یكدیگر تبدیل می شوند. اندی سركیس به بهانه حضور در فیلم «پرستیژ» در مصاحبه ای شركت كرده كه در پی می خوانید:
● ورود شما به این پروژه فیلمسازی چگونه بود؟
▪ پیشنهاد بازی در فیلم جنایی «پرستیژ»، پس از نقش آفرینی در فیلم های فانتزی «ارباب حلقه ها» و «كینگ كونگ» احساس عجیب و متفاوتی را به من منتقل نمود. من همزمان با پشت سرگذاشتن مرحله تبلیغاتی فیلم «كونگ» متن فیلمنامه «پرستیژ» را دریافت و مطالعه نمودم و آن را یكی از هیجان انگیزترین و شگفت انگیزترین فیلمنامه هایی یافتم كه در مدت طولانی كه از فعالیتم در این حرفه می گذرد، خوانده ام و بدین گونه با كاراكتر خود «روگرآلی» آشنایی پیدا كردم.
● آیا شما با كتابی كه این فیلم بر مبنای آن به تصویر كشیده شده، آشنایی داشتید؟
▪ من پیش از ورود به مجموعه بازیگران فیلم «پرستیژ» با كتاب آن آشنا نبوده و پس از اطلاع از كاراكتر خود، آن كتاب را به صورت اجمالی مورد مطالعه قرار دادم، چراكه اكثر اطلاعات در مورد نقشم و فضای فیلم «پرستیژ» مربوط به فیلمنامه آن بود.
● آیا در همكاری با كریستوفر نولان به نكته ای پی بردید كه وی را در مقایسه با كارگردان های دیگری كه تاكنون با آنها همكاری كرده اید، برتر جلوه داده باشد؟
▪ عامل متمایز كننده وی از سایر كارگردانان، این است كه وی به طورغیرقابل وصف فیلمسازی اقتصادی است. از شاخصه های حرفه ای نولان این است كه وی دقیقا فاكتورهای مورد نیازش را برای شرح داستانی طولانی می شناسد و از این رو وقت خویش را برای آزمون عناصر گوناگون، اتلاف نمی كند. همچنین در مراحل مختلف ساخت فیلم، زمانی طولانی را به مذاكره با عوامل فیلم، اختصاص نمی دهد. موارد فوق از كریستوفر نولان، كارگردانی برجسته ساخته كه ماهرانه داستانی را در فیلمش، روایت می كند.
● با توجه به موضوع این فیلم كه به جادوگران و رقابتشان می پردازد، آیا شما تاكنون بیننده شعبده بازی بوده اید؟
▪ من همواره از جادو و مشاهده آن لذت برده ام و در فیلم «پرستیژ» با جنبه علمی جادوگری آشنا شدم.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید