پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


پاداش سکوت


پاداش سکوت
فیلمبرداری فیلم سینمایی «پاداش سكوت» به كارگردانی مازیار میری در كرج آغاز شد. مازیار میری كارگردان «پاداش سكوت» در سخنانی با اشاره به شكل گیری ایده این فیلم گفت: روزی در تاكسی مسیری را طی می كردم كه مسافری آدرس خیابانی را با نام شهید داد كه راننده آنجا را نمی شناخت. دقت كردم دیدم ما یادمان رفته كه این افرادی كه نامشان بر دیوارها خورده است كسانی هستند كه باعث شدند ما آرامش داشته باشیم.
وی افزود: «یحیی» قصه من آدمی است كه جان، آبرویش و حتی آینده زندگی اش را می گذارد تا ۱۱ نفر از گردان دیگر زنده بمانند.میری خطاب به فرزندان شهید حاضر در مراسم تاكید كرد: كاری كه یحیی می كند، پدران شما انجام دادند. آدم های قصه من كم كم دارند «یحیی» را فراموش می كنند. تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم شما هم دعا كنید تا «یحیی» قصه من به سرانجام برسد و سربلند از این كار بیرون بیایم.پرویز پرستویی بازیگر اصلی این فیلم هم با اظهار خرسندی از اینكه فرصت حضور در این فیلم را پیدا كرده است، تاكید كرد: سینمای دفاع مقدس یكسری موضوعات دارد كه هنوز دست نخورده باقی مانده اند.
متاسفانه به موضوعاتی پرداخته می شود كه نخ نما شده و آدم ها اكراه دارند، محكم پای آنها بایستند.وی تاكید كرد: همانطور كه می خواهیم مردمانی یادشان نرود كه چنین افتخارآفرینانی بودند جامعه هنری هم باید در حفظ این ارزشها تلاش كند.محسن علی اكبری تهیه كننده این فیلم با تشكر از عواملی كه در فیلم حضور دارند اظهار امیدواری كرد تا كار به خوبی به انجام برسد. «پاداش سكوت» توسط بهرام بدخشانی فیلمبرداری می شود و فیلمنامه اش نوشته فرهاد توحیدی است.
بنابراین گزارش، صحنه ای كه به عنوان پلان اولیه فیلمبراری شد مربوط به فلاش بك داستان است كه در فینال فیلم اتفاق می افتد و داستان «پاداش سكوت» در تهران سال ۸۵ می گذرد.صحنه فوق در استخری كه به عنوان صحنه های رود «اروند كنار» توسط امیراثباتی باز سازی شده است، فیلمبرداری شد.محسن علی اكبری تهیه كننده پاداش سكوت نیز در گفتگویی با با بیان اینكه ناگفته های بسیاری از جنگ مانده كه بیان نشده، اظهار داشت: باید این حرف ها با زبان روز زده شود و با استفاده از هنر كه بهترین نوع گویش آن سینما است در تلاش هستیم به نوعی به این موضوع نزدیك شویم.
وی تصریح كرد: ساخت چنین فیلمهایی بسیار سنگین است وهزینه بسیار بالایی دارد و نیاز به كمك های بیشتر از سوی دولت و ارگان های مختلف كه مدعی هنر هستند وجود دارد اما تاكنون كمكی دریافت نكردیم درعین حال كه به قولهای داده شده امیدوارهستیم.
علی اكبری همچنین خاطرنشان كرد: برای فیلمبرداری بخشهای زیرآب «پاداش سكوت» دوربین از آلمان آوردیم و پیش بینی برای فیلمبرداری این صحنه طی ده روز آینده خواهد بود.این تهیه كننده اظهارامیدواری كرد: «پاداش سكوت» بتواند بخشی از حماسه ایثار، شهادت و رشادت رزمندگان را در طول ۸ سال دفاع مقدس به تصویر بكشد و زنگ خطری باشد برای مسوولان تا فكری برای حل مشكلات بازماندگان جنگ داشته باشند.
علی اكبری كه در كارنامه اش تهیه فیلم های جنگی چون «بلمی به سوی ساحل»، «پرواز در شب»، «آخرین پرواز» و «دكل» را دارد با بیان اینكه تصمیم جدی دارد تا مجددا به صورت رسمی و جدی وارد عرصه سینما شود گفت: امیدوارم این فیلم شروع خوبی برای شروع فعالیت مجددم در این عرصه باشد.وی در پایان با اشاره به اینكه پروانه ساخت «پاداش سكوت» چهارهفته گذشته صادر شده است و علی رغم شایعاتی كه وجود دارد، فیلمنامه این فیلم در انجمن سینمای دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده است.
شایان ذكر است در این فیلم بازیگرانی همچون: پرویز پرستویی، رضا كیانیان، مهتاب كرامتی، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، جعفر والی، سیما تیرانداز و پریوش نظریه به ایفای نقش می پردازند. ضمن آنكه مهدی صفوی كه قبلا در فیلم «خانه ای روی آب» بازی داشته است ایفاگر نقش «یحیی» در این فیلم است.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید