جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نسبت به یووه احساس دین می کردم


نسبت به یووه احساس دین می کردم
جیان لوئیجی بوفون، بیست و هشتم ژانویه ۱۹۷۸ در «كارارای» ایتالیا به دنیا آمد. او تنها ۱۷ سال داشت كه درون دروازه در رقابت های سری A به میدان رفت. این بازیكن سال ۲۰۰۱ با مبلغ چشمگیر ۵۴ میلیون یورو به یوونتوس تورین پیوست تا گرانقیمت ترین دروازه بان جهان شناخته شود. بوفون تا كنون ۲ بار در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ به عنوان بهترین سنگربان جهان دست یافته است. اما در میان بهت و حیرت همگان این بازیكن گرانقیمت اكنون در یك باشگاه دسته دومی بازی می كند. او با وجود تبعید «یووه» به سری B همچنان به گورخرها وفادار ماند. سنگربان نخست تیم ملی ایتالیا در گفت وگو با روزنامه Spiegel به مسایل جالبی اشاره كرد.
● جیان لوئیجی بوفون هم اكنون با یوونتوس در سری B بازی می كند. آیا می توانید حكم دادگاه تورین در پرونده تبانی و فساد مالی فوتبال ایتالیا را بپذیرید؟
▪ همانند گذشته معتقدم مجازات نادرستی در نظر گرفته شده است. بدون هیچ حرفی باید گفت اگر یووه مرتكب خطایی شده، باید تاوانش را پس بدهد. یووه تنها گناهكار این پرونده نبود اما یك تنه تمام تبعات حكم را پذیرفت. برای این تخلف مجازات شدیم.
● چگونه با بازی در رقابت های سری B كنار آمدید؟
▪ باید گفت صحنه تغییر كرده است، اما توپ همان است كه بود. وضعیت قرمز نیست. در رقابت های سری B هم فوتبال زیبایی ارایه می شود. در این سطح كمتر با توپ های خطرناك روبرو می شوم.
● یووه چه زمانی در سری A بازی خواهد كرد؟
▪ امیدوارم فصل آینده بار دیگر در سری A باشیم. صعود دوباره به سری A چیزی همانند پنجمین قهرمانی پی در پی خواهد بود!
● ...و تا آن زمان راهی طولانی در پیش است؟
▪ برای بازگشت به سری A باید هر چه زودتر كلكسیونی از پیروزی ها را به ثبت برسانیم. در این رقابت می توانیم از پس همه مشكلات برآییم.
● چرا با وجود تبعید یووه به سری B همچنان در این تیم ماندید؟
▪ در این مورد احساس دین می كردم. سقوط به سری B بسیار دردناك بود. ترك یووه در چنین شرایطی برای من پذیرفتنی نبود. می خواستم كار تازه ای انجام دهم و می دانستم آنها چه احساسی دارند. سری A جایگاه همیشگی من است.»
● شما تاكنون ۲ بار بهترین دروازه بان جهان شناخته شده اید، آیا می ترسید دیگر نتوانید در این سطح حاضر باشید؟
▪ بر عكس. من به دلیل توانایی ام می توانم همواره در معرض توجه همگان باشم. از این رو می دانم هنوز جا برای پیشرفت دارم. می خواهم تما م رقیبانم را پشت سر بگذارم.
● بوفون را چگونه توصیف می كنند؟
▪ به طور ناگهانی و بدون تأمل می گویم: وفادار، ورزشكار و بی خیال!
● و بزرگترین اشتباه زندگی؟
▪ همواره تلاش می كنم هر كاری را به درستی انجام بدهم، دست كم در قیاس با دیگران.
● در كنار فوتبال، زندگی تان را چگونه سپری می كنید؟
▪ بیشتر با دوستانم و خانواده ام هستم. زندگی كاملاً طبیعی دارم. سال پیش من یك دوره آموزش زبان انگلیسی را گذراندم.
● چه كسی روی شما بیشترین تأثیر را داشته است؟
▪ والدین من ارزش های سنتی را آموختند. هر دوی آنها ورزشكاران موفقی بودند و به من كمك زیادی كردند تا در دنیای فوتبال حرفه ای موفق شوم.
● از «لورنزو» دروازه بان تیم ملی ایتالیا، چه چیزهایی آموخته اید؟
▪ چندان با یكدیگر ارتباط نداریم. هنگامی كه در جام جهانی قهرمان شدیم، او برای من پیام تبریك فرستاد.
● مهمترین بازی شما فینال جام جهانی است؟
▪ نه! بازی نیمه نهایی جام جهانی. هیجان آن بازی بیشتر از فینال جام جهانی بود. مقابل آلمان بیش از بازی با فرانسه عصبانی و نگران بودم.
● مسأله لذت بخش جام جهانی؟
▪ رقابت های جام جهانی آلمان بزرگترین رویداد زندگی ام بود. از نظر ورزشی تاكنون احساس های مختلفی مقابل آلمان داشتم. در لیگ قهرمانان همواره مقابل آنها باخته ام. اما در جام جهانی همه گل هایی كه در لیگ های اروپایی دریافت كرده بودم را جبران كردم.
● زیباترین گل جام جهانی؟
▪ گل «فابیو گروسو» در بازی مقابل آلمان و یا گل «فیلیپ لام» در بازی افتتاحیه. گل فرناندو تورس به اوكراین را هم نباید از یاد برد.
● بهترین دروازه بان جهان دوست دارد روزی گلزنی كند؟
▪ در جام حذفی سعی كردم در ضربات پنالتی بازی مقابل ناپولی گلزنی كنم، اما نتوانستم. با این حال قول می دهم تا پایان دوران فوتبالم یك گل به شما تقدیم كنم.
● می گویند تمام گل هایی كه دریافت كرده اید را به یاد دارید...
▪ بله، با این كار قصد داشتم از تكرار اشتباهاتم جلوگیری كنم. همه پنالتی هایی را كه تاكنون دریافت كرده ام را در یك دفتر یادداشت كرده ام. در این میان در حدود ۴۵ درصد شوت ها را دفع كرده ام. اما، پس از آن كه دیدار پایانی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۳ را به میلان واگذار كردیم، به این شمارش پایان دادم. بسیار ناامید شده بودم اگرچه من ۲ ضربه پنالتی را دفع كردم اما در نهایت بازنده میدان شدیم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید